Twee buitenbeentjes met een heerlijke zes-in-lijn. Ga je voor de opvallende shooting brake-achtige Z3 of wordt het de klassieker gelijnde Z4?
BMW Z3M Coupé
In 1995 komt BMW met de Z3, een klassiek gelijnde roadster op basis van E36-techniek, met hier en daar zelfs nog een snufje E30. De Baureihe van deze Z3 is dan ook officieel E36/7 voor de roadster en E36/8 voor de Coupé. Motoren liepen uiteen van een tamme 1.8 tot aan de heerlijke 3.2 zes-in-lijn met 321 pk in de Z3M. In 1997 maakt de Z3 Coupé zijn debuut, die alleen leverbaar wordt met zescilinders. De absolute topper komt in 1998 met de Z3M Coupe. Overigens krijgt de gehele Z3-range vanaf 1999 geleidelijk een facelift. Daarbij maakt het S52-blok plaats voor de S54 met liefst 325 pk.
BMW Z4M Coupé
Diezelfde S54 vindt ook zijn plekje in de Z4M (Coupé). De Z4 is een stuk scherper gelijnd, maar de grootste verschillen zijn er tussen de twee generaties coupés. De Coupé kwam in 2005, drie jaar na de roadster en ondanks het weinige succes van de Z3 Coupé. Net als zijn voorganger, is ook de dichte Z4 er alleen met zescilinders, maar verder verschillen de auto’s enorm. Is de Z3 Coupé een heuse shootingbrake, daar is de Z4 Coupé een klassieke Coupé, maar wel met een strak en eigentijds lijnenspel. Opvallend zijn ook de twee bobbels in het dak, zoals we dat voorheen vooral bij creaties van Zagato zagen. Voor de M-versie is het vermogen van de S54 nog iets opgekrikt, naar 343 pk. Daarmee loopt de Z4M mooi in pas met de E46 M3. Net als de Z3 Coupé, weet ook de Z4 Coupé maar weinig geïnteresseerden naar de showroom te lokken.
Kies maar!
Dus: zeldzaam, onderscheidend, snel, lekker geluid, maar ook twee verschillende gezichten. Welke wordt het?
toyotafortuner zegt
Het zijn beide schitterende wagens die ik, allebei, maar al te graag zou willen hebben.
Échter, ik vind dat de Z4M coupe nét wat sexier is.
norge zegt
Oud is beter…
bohica zegt
@norge: we hebben het niet over je voorkeur voor vrouwen
norge zegt
@bohica: 18 jaar of vier jaar oud …..Ouder dus….
edjehaze zegt
@norge: nice comeback!
desjonnies zegt
@norge:
:-))))))))
Flamingo zegt
@norge: een ‘vrouw’ van vier, heet een ‘meisje’ Vanaf 18 mag je je pas vrouw (of man) noemen.
e1000bmw zegt
@norge: je hebt nu al de 1ste plaats in het lijstje “posts met meeste likes in 2016” veilig gesteld…
rufctr01 zegt
@bohica: hahaha…+1
eklasse zegt
@norge: juist! Nieuw was de 3 niet heel gewild. Dus de 4 was stukken conventioneler getekend.
Achteraf blijkt de 3 veel meer los te maken en een echte klassieker gaat worden.
borro4 zegt
@norge: ik kies meestal toch wel voor jong. Eindelijk alleen oud in het geval van kaas en sommige wijnen.
Arnoud zegt
Z4. All day any day. Die ziet er zoveel beter uit.
Michiel1 zegt
z3m coupe all day long!
aambei zegt
@michiel1: oh my
aambei zegt
@aambei: oh nee het was all night long, my bad
964yellowbird zegt
Z3m!
s62b50 zegt
Had de z3m niet gewoon de 286 en 321 pk blokken van de e36m3?
toniominestrone zegt
@s62b50: jazeker!
s62b50 zegt
@toniominestrone: omdat in de tekst wordt gesproken over 244 pk..
gtwillem zegt
@s62b50: de Z3 heeft nooit de 3.0 gehad, altijd de 3.2.
toniominestrone zegt
@gtwillem: de M coupe had 321pk, de “gewone” coupe had o.a. de 3 liter uit de 330 e46 met 231pk.
gtwillem zegt
@toniominestrone: de M versie is nooit met de 3.0 286pk leverbaar geweest, altijd de 3.2. Ik heb zelfs nog een 3.0i (roadster) nieuw verkocht destijds!
toniominestrone zegt
@gtwillem: Amerikaanse markt
gtwillem zegt
@toniominestrone: Maar op de Amerikaanse markt is het toch ook een 3.2 en geen 3.0?
964yellowbird zegt
@s62b50: jawel
madmarky zegt
@s62b50: De Z3M is hier geleverd met S52 en S54 blokken met beide 325pk, dat is een foutje in het artikel. In de VS is ie in eerste instantie met de S50 met 240pk geleverd.
De reguliere Z3 Coupe is zoals in het artikel staat altijd gleverd met zescilinders. Eerst de M52 2.8 met 192pk en na de facelift in 2000 met de M54 3.0 met 230pk.
Overigens de Z3M voor mij, hands down.
De Z4 is in alle opzichten een betere auto maar mist daardoor nogal wat rijbeleving. Het is meer een cruiser geworden ipv een leuke sportauto. Daarbij ziet de Z3 er IMHO ook beter uit.
remcott zegt
@s62b50: eeuhm kwam de Z3 niet toen de e36 M3 Evo in productie was. Daarmee kreeg de Z3M automatisch de 321pk mee als ik me niet vergis.
turgut100 zegt
Z4coupe
markjor zegt
Z3 deze heeft wat mij betreft nog emotie, de z4 weinig tot niets.
erwh zegt
Z3M coupe, wat een heerlijk ontwerp!
aramae zegt
Die foto onder het stukje over de Z4M Coupé lijkt een beetje op een screenshot uit Real Racing 3
aramae zegt
Verder zou ik zeker voor de Z3 gaan, wat een karakterbak!
z3coupe zegt
Z3 coupe natuurlijk gewoon omdat ik er 1 heb
jordivvo zegt
@z3coupe: gay haha
toniominestrone zegt
@jordivvo: roadster okay, coupe not gay, maar wat dan nog?
bmwe81 zegt
@jordivvo: jaloers?
toniominestrone zegt
@z3coupe: ik ook!
escort77 zegt
De cabriolet-versie
(geldt voor zowel de Z3 als de Z4)
jessetje zegt
Z4M
koenigsegggone1 zegt
Z4M coupe vind ik persoonlijk mooier, maar denk dat de Z3M coupe een betere investering is
C220AMG zegt
Paar jaar geleden een Z3 3.0 coupe gehad, wat een geweldige wagen! Heerlijk stuurgedrag, korte versnellingsbak en een geweldig geluid! Spijt dat we ‘m verkocht hebben!
gtwillem zegt
Ik heb de mazzel gehad om in beide te hebben gereden, en de twee auto’s schelen lichtjaren van elkaar. De Z4 M is zóveel beter dan de M Coupé (hoort geen Z3 voor ;-)) dat de vergelijking mank gaat. Ik zou gaan voor de Z4 M, altijd. Ik vind het ook verreweg de meest originele en geslaagde Bangle creatie.
Om te zien is de M Coupe wel heerlijk dik, en het is lange tijd een van mijn favoriete auto’s geweest. Totdat ik er in reed. Interieur is erg kitscherig en matig afgewerkt, zitpositie is niet fijn en het stuurwiel is een enorme hoelahoep.
De Z4 M is vele malen moderner, ook van binnen. Drie tips voor als je een Z4 hebt: de standaarbanden waren Contisports 2, meteen vervangen voor Dunlops Spormaxx. Onderstel is prima, alleen iets te onderstuurd (je moet hem echt zetten), maar bij AC Schnitzer hebben ze daar een goede oplossing voor. En dan als laatste de remmen, die zijn van de M3 CSL en net als bij de CSL zijn ze hopeloos als je een beetje gaat sturen. Meteen vervangen door iets van Alcon, Movit, StopTech of AP.
Dus als schaalmodel de M Coupe graag, maar om zelf te sturen de Z4 M Coupe.
367pk zegt
@gtwillem: ik kan me herinneren dat ik met mijn, bepaald niet overdreven, 1,84 meter, niet in de Mcoupe paste, het dak was te laag met de stoel in de laagste stand. Misschien mede daardoor geen succes?
gtwillem zegt
@367pk: Klopt, de ruimte is echt dramatisch, alhoewel het in de Z4 ook niet overhoud.
toniominestrone zegt
@367pk: ik ben 1.89 en pas prima in mijn M coupe.
evogt3 zegt
@367pk: ik ben zelf 1,89 en zit gewoon goed in mijn M Coupe. Met een goed onderstel stuurt de M Coupe overigens prima.
Silverarrow zegt
@gtwillem: geen op- of aanmerkingen over het schakelgevoel in de M coupé?
gtwillem zegt
@Silverarrow: Van wat ik mij kan herinneren, typisch BMW, alleen moet je de koppeling en bak met beleid behandelen. De Z4 was wat makkelijker te bedienen.
Silverarrow zegt
@gtwillem: Z3 stond bekend om z’n “elastieke” schakelgevoel. Voelde soms net alsof je in een rubberen bak zat te roeren.
gtwillem zegt
@Silverarrow: Heeft mijn 325i in mindere mate ook. En eigenlijk alle BMW’s met handbak van weleer.
undifined1 zegt
@gtwillem: dat is waar, merk ik met de 530d ook, maar stoort me niet. Een 850csi heeft het weer helemaal niet, dat is veel meer hakerig en strak.
HZW zegt
Geen van Beide.
rolov zegt
@HZW: dat was de vraag njet maar leuk dat je meedoet
fordnut zegt
@HZW: Ik dacht al, ben ik de enige die geen van beide mooi vind. Voor dat geld moet er toch wel een auto te vinden zijn met een mooie achterkant.
biohazardracer zegt
Moeilijke keuze ? ik vind de Z3M coupe/shootingbrake qua ruimte (achterin) praktischer maar de Z4M coupe is veel sexiër
Jochempie zegt
Heel moeilijk… Ik denk toch de Z4M, vanwege het veel fraaiere interieur…
ej20g zegt
De Z3 Coupé is een ontzettend gaaf ding. Maar de Z4 Coupé is zó mooi om te zien met die daklijn dat ik dan toch voor de Z4 ga.
cpp1 zegt
Z3 te allen tijde. Veel mooier dan die Z4. Heb zelf een z4 gehad, een 3.0. Niet zo’n fijne auto met hele slechte stoelen waar je pijn in je rug van kreeg. Weinig zijdelingse steun en geen lendensteun. Gewoon een rechte plank was het. Totaal ongeschikt. Ritje naar Zwitserland bijvoorbeeld was afzien. Ondersteltechnisch ook niet fantastisch, icm met de 18″ runflats en M-tech onderstel serieus niervergruizend. En dat zeg ik als liefhebber van harde onderstellen. Heb alleen nog maar sportieve onderstellen gereden, maar dit was iets te veel van het goede. Balans, stijfheid en geluid zijn wel zeer goed bij deze auto’s
gtwillem zegt
@cpp1: de Z4 M is een heel ander beestje. Die ouwe van mij heeft een van de eerste Z4’s gehad (Merlotrot!), en je hebt gelijk: onderstel is te hard en stoelen zijn ruk. Maar de Z4 M heeft geen runflats en geen EPAS. Ook de stoelen zijn beter (zeker als je de schaalstoelen hebt).
kapitein zegt
De z3. Mooi van raarheid.
tiemegommer zegt
Z3
racerx zegt
De Z4 graag! Heb zelf de 3.0si Coupé, maar ondanks het hogere gewicht lijkt de //M me nog gaver.
turboboy zegt
@racerx: ik zit te kijken voor een Z4 coupe maar zou dat gaan met mijn 1,99m ?
racerx zegt
@turboboy: Gewoon even een keer passen, ik ben 1,93 en dat gaat prima. Mijn benen zouden niet veel langer moeten zijn, maar hoofdruimte genoeg. Ik heb overigens een exemplaar met //M interieur, aanrader, daar de stoelen nog een uitschuifbaar onderbeen gedeelte hebben.
e38ossie zegt
Allereerst, en ik heb dit al vaker vermeld, het is BMW M Coupé en BMW M Roadster. Beide zonder Z3. Ten tweede staat er 244 pk in de tekst. Uiteraard had de S52 in de M Coupé 321 pk. Iets meer. De S54 uit de E46 M3 leverde 343 pk, maar door kleine aanpassingen aan de motorruimte van een E36/7 had die maar 325 pk.
gtwillem zegt
@e38ossie: E38/8 is de M Coupe toch? Misschien bedoelt @dizono de Amerikaanse versie, die hadden wel 240pk.
e38ossie zegt
@gtwillem: klopt. Maar voor de motorisering maakt het niks uit. Daarbij vindt ik dat als je een stuk schrijft in Nederland daar geen is uitvoeringen bij horen.
e38ossie zegt
@gtwillem: en in de US zat was een 3.0 en geen 3.2 in de BMW M3 Coupé. De S50. Deze heeft nooit in de M Roadster of M Coupé gezeten.
gtwillem zegt
@e38ossie:Ik begrijp je zinsopbouw niet helemaal, maar om het kort samen te vatten:
De eerste serie M Coupe’s en Roadsters hadden in de US een 3.2 S52 met 240pk, later kregen ze de S54 met 315pk.
In Europa had de M Coupe eerst de S50 3.2 met 321pk en de S54 met 325pk.
Tenminste, dat is hoe ik dacht dat het was.
Dizono zegt
@gtwillem: aangepast! Ik weet ook niet alles uit m’n blote koppie helaas/gelukkig en mijn bron zat in dit geval ook fout vwb vermogen van de pre-facelift. Dank voor de scherpte beiden.
reistje zegt
De Z3 maar beide zijn top.
gerjan zegt
De z3 dit is wel heel makkelijke keuze
moveyourmind zegt
De Z4 heeft de meeste schoonheid.
En toch heeft de Z3 meer charme. Zelfs met die rare achterkant, misschien juist wel daardoor. En door het primitievere karakter. Én de relatief lange gebolde neus met de ouderwetse nieren blijft na al die jaren bloedmooi…
Alleen één tint donkerder blauw (zoals de Z4 op de onderste foto)… En originele 17 inch 15 spaaks velgen, die staan chiquer zonder het sportieve uiterlijk teniet te doen.
berlinetta zegt
De Z4 en een levensverzekering aub. Is een behoorlijk listig wagentje.
9000cse zegt
@berlinetta:
En er dan toch voor kiezen? Ook nog eens met een levensverzekering? Een goede tip: Als je vrouw je gaat aansporen om hem dan a.s. zaterdag maar eens goed de sporen te geven, maar zijzelf niet meekan omdat ze zo nodig naar de nagelstyliste moet, kijk dan je polis nog eens na en vraag je af of het uit te keren bedrag haar niet ontzettend blij zou maken…………..:=)
mrrallycross zegt
100% de z3 coupe
praag zegt
…Z4…..no doubts….Top car!
kingjoop zegt
Kan.niet.kiezen.
Doe maar allebei dan ;)
clarkson zegt
Geen moeilijke keuze lijkt me zo. De Z3M coupe natuurlijk. Een van de leukste bmw’s ooit gemaakt volgens mij.
edjehaze zegt
Z3M all day! Lekkerste auto geluid wat ik mij kan heugen…
hallobanaan zegt
De Z3 maakt zoveel meer indruk door z’n uiterlijk. De Z4 is wat dat betreft saai. Maar beide auto’s zijn natuurlijk top!
sportevo zegt
De MCoupé! We hebben er zelf een (estorilblauw, met de S50B32 erin). Hele pure auto zonder poespas als DSC of TC, alleen ABS.
Ook een aantal keren mee gereden op CPZ en TT circuit Assen en ook daar blijft hij het goed doen. Op Assen was het een dag voor de kankerstichting en een kennis reed mee met een RS4. Die kon aan het einde van de dag zijn remblokken en schijven vervangen en bij ons was het nog prima in orde. Op Zandvoort hadden we de auto op slicks gezet en kon hij een 360 Modena op het korte circuit bijhouden. Kon ook komen doordat de eigenaar van de Ferrari misschien iets rustiger aandeed maar ook hij was een licentiehouder en actief racer.
Zoals gtwillem ook zei is een minpuntje het interieur. De auto werd geloof ik in Amerika gebouwd en dat kun je er wel aan afzien. Kitsch vind ik wel meevallen of je bedoeld het chromen randje om de versnellingspook en de 3 klokjes maar dat vind ik daar niet onder vallen.
We houden de auto ook gewoon want het blijft 1 van mijn favorieten!
clioracing zegt
Z3 Coupe. Those hips!
Maar die auto moet je er eigenlijk alleen voor de heb bij hebben, want zo fantastisch rijdt ie nou ook weer niet. Het is gewoon een vette auto en die neus is zoveel mooier dan die van de Z4.
flutterby zegt
Z3m zonder twijfel. Wel vind ik het bij oudere auto’s erg storend dat het interieur zo gedateerd is, terwijl de buitenkant tijdloos is (mits in uitstekende staat).
Dutchdriftking zegt
Ik zou het echt niet weten…..
gtwillem zegt
Serieus niet? Het eerste wat ik dacht was: “@dutchdriftking zal wel voor de M Coupe gaan…!”
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: die is geniaal dik, dat is zonder meer waar. Ik vind de auto oprecht heel mooi in alle aspecten. Maar weegt het op tegen een klassieke schoonheid die vanaf de eerste blik prettig op het netvlies ligt? Een z4 coupe van Alpina is zo’n perfecte daily driver. Maar dan kom je die z3 coupe tegen, en vraag je je af waarom je niet voor een maal in je leven echt gek durfde te doen….
gtwillem zegt
@dutchdriftking: Alpina heeft alleen de Roadster versie van de Z4 geleverd, helaas.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: ik kon inderdaad alleen maar roadsters vinden. Maar er is altijd zelf wat van te maken toch?
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: m’n vriendin vindt de z3 coupe overigens het leukst…..
9000cse zegt
@dutchdriftking:
Als je vriendin echt van auto’s houdt, dan mogen we je best wel feliciteren. Vrouwelijke petrolheads? ’n Zeldzaam fenomeen!
Dutchdriftking zegt
@9000cse: haha, nee ze vind auto’s leuk maar heeft er absoluut geen verstand van. Maar ze vind de z3 coupe lekker gek en praktischer. Haar smaak wat auto’s betreft ligt op een totaal ander terrein dan dat van mij. Ze vind Dakar bijvoorbeeld geweldig.
turboboy zegt
Wat toevallig ben de laatste week opzoek naar een mooie Z4 coupe, dus mijn keuze lijkt duidelijk en helaas is de M nog buiten budget.
humpyourdog zegt
244 pk? dat zal wel in zo’n slap Amerikaans aftreksel zijn geweest, bij mijn weten leverde die motor toen gewoon 321 pk net als in de Europese e36 M3 met 3.2.
toniominestrone zegt
@humpyourdog: klopt ook niet, M coupe heeft gewoon 321pk van de e36 M3.
humpyourdog zegt
@toniominestrone: Ik doelde op de M roadster, waarover dit op wikipedia staat ‘1998-2000 models use the drivetrain of theE36 M3. Therefore, the European-spec model is fitted with the 321 PS (317 hp; 236 kW)S50B32 engine and the North American-spec model uses the 240 hp (179 kW) S52B32engine.’
Dutchdriftking zegt
@humpyourdog: dat dacht ik ook…..
ronald zegt
http://www.parkwayspecialistcars.co.uk/uploads/product/zoom_BMW_Z3M_COUPE_9.jpg deze graag
9000cse zegt
@ronald:
Okidoo!………..;-)
danmar zegt
De M Coupe. Misschien niet beter, maar ik vind hem meer bijzonder. Ongelofelijk dat dit een Duitse creatie is.
toniominestrone zegt
@danmar: ontworpen door een Japanner, gebouwd in Amerika, weinig Duits aan.
danmar zegt
@toniominestrone: ja zo lust ik er nog wel een paar. Knip en plak van http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=17: “The M coupe was developed under the leadership of engineer Burkhard Göschel …” En Burky is een Duitser (https://de.wikipedia.org/wiki/Burkhard_G%C3%B6schel).
Dus Duits genoeg voor mij.
9000cse zegt
@danmar:
Beste: Hij was z’n smiley vergeten……..(de kenner!!!! pfff!!!)
tjorque zegt
De dreier zou het geweest zijn, want ik vind de achterlichten en de neus van de vierer ganz scheisse… Maar dankzij gewillem twijfel ik of ik de M ‘coupe ook nog wel wil…
Doe me dan maar gewoon de M3
tjorque zegt
@tjorque: ik bedoel dus @gtwillem
martijn11 zegt
Coupé
Hupke zegt
Voor hetzelfde geld is het een onmogelijke keuze. De z3 ziet er niet goed uit maar het is een leuk concept, de z4 heeft een lelijke snuit maar een leuke achterkant.
Maar totdat een van de 2 belastingsvrij is (en dat word eerst de z3) zijn geen van beiden een interessante keuze.
9000cse zegt
@Hupke:
Moet ik hieruit nou begrijpen dat je ze pas mooi begint te vinden wanneer ze belastingvrij zijn?
harrie zegt
Die gesmolten neus van de Z4 is echt een afknapper.
henkhupelschoten zegt
De SLK 55 AMG natuurlijk! Al zal de black series helemaal feest zijn!
gtwillem zegt
@henkhupelschoten: Jij ook altijd met je Mercedessen. En je hebt nog gelijk ook, zo’n SLK is een spectaculaire auto. Mijn moeder heeft er eentje gehad en man wat heb ik een hoop smoesjes bedacht om hem even mee te nemen. Sindsdien kijk ik heel anders naar tunnels ;-)
e1000bmw zegt
Ik moet er een nachtje over slapen…
9000cse zegt
@e1000bmw523i:
Welterusten!
e1000bmw zegt
@9000cse: dank je. Ik weet nu dat ik voor de M Coupe ga.
rolov zegt
Die is lastig zeg. Maar ik kies denk toch de z4 . Maar puur omdat ik moet kiezen. Ik vind de z3 coupe zo vreselijk gaaf maar de z4 coupe ook. Keuze omdat het moet.
Edge zegt
Er is voor beiden wel wat te zeggen. Door zijn relatief grote kofferruimte is de Z3M Coupé ook nog prima te gebruiken voor als je met twee personen met de auto op vakantie wilt. Dat wordt in de Z4M iets lastiger. Toch vind ik de Z4M wat mooier gelijnd dan de Z3M, en ik zou dan ook voor de Z4M gaan.
agera zegt
Z3 voor mij, wat een gaaf profiel heeft die toch. Lekker laag en breed
tjaam zegt
M Coupe, jawel. Nota bene zelfde ronde tijd op Hockenheim als de Z4M, 1:17,2, mede dankzij de onvolprezen achteras van de E30 op de M Coupe!
De M Coupe is nu al een klassieker, in ieder geval als je de prijsontwikkeling ziet bv op Mobile.de. De prijzen voor de M Coupe beginnen die van de Z4M Coupe al te overstijgen. Desalniettemin gewoon lekker mee rijden.
desjonnies zegt
Ik heb hele fijne herinneringen aan de MG-B Gt’ en ik dacht altrtijd dat dit een soort van spiritueel opvolger van de B-Gt zou zijn, laa’n we eerlijk wezen : krek hetzelfde idee mar alleen van BMW
Maar die B-Gt’s hadden iets gemoedelijkers wat ze voor mij zelf als dagelijks gebruiksvoorwerp prettiger doen lijken dan die BMW’s
Ik vind deze BMW eigenlijk te serieus,m ze hadden echt niet zo hun perfecte best te hoeven doen, gewoon een 1800 of 2 liter vier cilindertje en je hebt een perfect zuinige comfortabele lekkere lange afstands cruiser.
Moet ik eerlijk zeggen dat ik wel de Z3 maar nooit de Z4 heb gereden.
Zou wel bij nader inzien mijn ding kunnen zijn een gewone Z4 coupé
Gewoon, omdat het kan !
9000cse zegt
@desjonnies:
Mien gedacht: Bewaar die hele fijne herinneringen nou maar en verpest die nou niet door de gedachte, dat zo’n Z4 coupé je ervaringen zou kunnen verbeteren. Leg je ziel maar in je Subaru, dan worden je herinneringen over een aantal jaren nog mooier.
desjonnies zegt
@9000cse:
Wijs man !
Want het is inderdaad zo !
tstile zegt
Is het dieptepunt in waarde van deze auto’s al bereikt?
Gaan ze flink duurder worden in de toekomst? Lijkt me wel een leuke investering. Ik maak weinig km dus dat kan het probleem niet zijn.
horza zegt
Zonder ook maar na te denken:
Z3
malsna zegt
Z4m
flowdesign zegt
De Z4 Roadster M koop je (in Duitsland) voor hetzelfde geld als de Coupé. Als je dan toch zo’n soort auto wilt rijden, dan doe maar de Roadster. Die raak je naderhand ook weer een stuk gemakkelijker kwijt dan die (lelijke) coupé’s ;)
mellie zegt
Zonder twijfel BMW Z4M Coupé
michaelcorleone zegt
Allebei spectaculaire auto’s, maar de Z4 Coupé net wat meer gestroomlijnder.