Met het onthullen van Audi’s rapste TT gisteravond schoot ons meteen een toepasselijke ‘kies maar’ te binnen. Als je in dit segment een rappe Duitse coupé zoekt, kies je dan voor Ingolstadt (Audi) of ga je toch voor Stuttgart (Porsche)?
Afgezien van hun vorm en prijs komen deze auto’s eigenlijk opmerkelijk weinig overeen. Op vier belangrijke punten verschillen ze: vorm van de motor, drukvulling, aandrijving, en positie van de motor. Laten we beginnen bij de oudste van de twee: de Porsche Cayman S. Voor wat betreft de prijzen: we hebben de Duitse prijzen als uitgangspunt genomen, aangezien er voor de Audi nog geen NL-prijs is.
De Cayman S heeft een 3,4 liter grote atmosferische zescilinder Boxermotor aan boord, die in het midden (achter de bestuurder) ligt. Deze levert 320 pk en 370 Nm. De instapversie is voorzien van een handgeschakelde zesbak, waarmee de 0-100 in 5,2 seconden kan worden afgelegd. De topsnelheid ligt op 277 km/u, en het DIN-gewicht (mét vloeistoffen, zónder bestuurder) ligt op slechts 1.350 kg. In Duitsland neem je hem mee vanaf 62.571 euro.
Dan de Audi TT-RS Plus. Deze haalt zijn vermogen uit een turbogeblazen 2.5 TFSI vijf-in-lijn, die voor de bestuurder is geplaatst. In totaal komt er 360 pk en 465 Nm uit. Ook hier is de instapper gekoppeld aan een 6MT, waarmee je de 0-100 in 4,3 seconden kan doen. Dat is 0,9 seconden rapper dan de Porsche. De begrenzer is opgeschroefd naar 280 km/u, en hier ligt het DIN-gewicht op 1.525 kg. Maar liefst 175 kg meer dan bij de Porsche. Wél is de Audi in deze vorm een kleine 2 mille goedkoper. In Duitsland neem je hem in deze vorm mee voor 60.650 euro.
Dus: zegt u het maar? Wordt het de Cayman S, die in 2008 een facelift kreeg, en dit jaar vernieuwd wordt? Of wordt het de turbogeblazen Audi, die meer power heeft, en ook rappere (tussen-)sprinttijden neerzet?
En als er dit jaar géén nieuwe Cayman zou uitkomen, zou het antwoord dan nog hetzelfde zijn? Laat het weten in de commments (met motivatie graag!). Voor het gemak hebben we tevens de belangrijkste karakteristieken nog even onder elkaar gezet:
4991 zegt
Voor mij de Cayman. Veel mooier, RWD, boxermotor én minder gewicht.
jack_abarth zegt
@4991:
Aanvulling:
6-cilinder NA
Svensson zegt
@4991:
Svensson zegt
@Svensson: Sluit me bij jou en @jack_abarth aan.
gregorius zegt
@4991: Juist doe die Porsche maar.
De Audi heeft 1 pluspunt: je kan een tas mikken in de achterbak!
Maar je koopt een auto als deze voor de leuk; voor de ervaring. De Audi kan qua rij-eigenschappen gewoon niet tegen de Porsche op!
c30polestar zegt
@gregorius: Wel eens in de RS gereden dan?
Hupke zegt
@4991:
Amen, behalve dan dat mooier gedeelte geen van beiden kan je mooi noemen vind ik.
doestilvoort zegt
Doe mij maar liever de audi dan
kampioentje zegt
Audi, in geel please!!
W115 zegt
Beide aan een vervanger toe
jzaero zegt
Porsche, met een luidere uitlaat! Heerlijk driften ermee
stanny zegt
Mmmm voor mij mist de Cayman iets op zijn achterwerk (vaste vleugel?)
Hierdoor vind ik de TT toch net iets mooier. En AWD komt altijd goed van pas.
Wanneer komt de nieuwe cayman trouwens? (Aangezien de nieuwe boxster reeds bekend is)
stanny zegt
@stanny: Zo is hij mooier:
fernie zegt
@stanny: Mooi voor bij de Mac ja ;)
ds3thp zegt
@stanny: doe mij die maar een fijne akrapovic Titanium / Carbon uitlaat ;-)
Freewarefreak zegt
@stanny: Ik ga voor de Porsche. Maar dan zoals deze. Niet in dat saaie groen.
Hupke zegt
@stanny:
Tja als je bedoelt dat je zo minder van de originele wagen ziet waardoor die mooier is krijg je van me gelijk als je bedoelt dat dit hoe het er nu uitziet mooier is niet.
vincentvanb zegt
Porrsgje!
Zimon zegt
Cayman, die Audi blijft te vrouwelijk ondanks de RS versie.
ferrari94tr zegt
doe mij maar de 370Z dat is tenminste niet zo nichtewagen als de pors en de tt.
speedzz zegt
alhoewel beide niet echt aantrekkelijk is ga ik voor de audi.
puur voor de 4wiel aandrijving.
ytrewq zegt
de audi, die heeft een veeeeeel hogere topsnelheid!
stanny zegt
@ytrewq: lol?
integralechubasco zegt
de audi is voor mensen die niks van autorijden afweten…
integralechubasco zegt
@integralechubasco: oftewel kappersmobiel..
luuktb zegt
@integralechubasco: uit je reactie blijkt dat je nog nooit met een snelle Audi hebt gereden, ik vraag me sowieso af of je überhaupt een rijbewijs hebt .
integralechubasco zegt
@luuktb: ga er maar van uit dat ik geen rijbewijs heb en dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is..
luuktb zegt
@integralechubasco: Niet verder kijk dan mijn neus lang is ? ik heb ooit met een TT 2.0 TFSI (de 211pk versie) mogen rijden, een zeer potent wagentje in de bochten super ervaring hoor.
Ik ben gek op RWD maar moet zeggen ik vind quattro daar zeker niet aan onderdoen , ook omdat ik niet elke dag de rotonde om drift zoals velen hier *uch*
ReintJan zegt
@luuktb: Nou Ik moet eerlijk zeggen dat Audi de laatste tijd hele mooie auto’s heeft. maar het valt me erg op dat als je de reviews bekijkt dat elke journalist (ook autoblog) zegt: ze rijden relax , snelweg cruiser, lange afstanden bla bla.
Maar wat is er gebeurt met Fun? onderstuur is geen fun. een onderstuur hoor nou eenmaal bij audi! Deze onderstuur die valt erg op bij de TT RS AWD. Kortom Het zijn autos voor mensen die niet sportief zijn misschien zelfs een klein beetje saai. anders dan had je wel een BMW / Porsche gekocht!
luuktb zegt
@ReintJan: Ja ik vind dat wel meevallen eerlijk gezegd , Grip = fun vind ik en ga maar volgas een afrit af en laat in een keer het gas los is ook leuk!
Wat ik wil zeggen een BWM is leuk maar een Audi doet niet onder als je het mij vraagt.
en ik ben geen circuit rijder en driften doe ik ook eigenlijk ook niet.
ReintJan zegt
@luuktb: Bij u / jouw beschrijving past een audi precies :)
Het is een bijft gewoon een keuze , sportief = bmw lekker snel cruisen = audi :)
CL65 zegt
Het is niet eerlijk om een audi met een porsche te vergelijken. En wie voor de audi kiest is natuurlijk een vrouw in mannenkleding.
wobwobgaserop zegt
@CL65: Riiiiiiiiight, als ik jouw comment lees… stupifying… jij hebt natuurlijk liever wat in je ster, dan een ster op de motorkap..!
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Porsche.. geen turbo’s, lichter, 6 cilinders, rwd. Maar ik vind ze beide niet zo mooi.
eduardovich zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: vind ik ook. Voor dat geld zou ik een oudere 911 kopen..
lambowambo zegt
ik wil de cayman, gewoon omdat ik hem mooi vind
kaasboerin zegt
Ehm Porsche denk.. Die Audi kan alleen maar rechtdoor.. :lol: :oops:
holycrap zegt
Ik heb een Audi en als ik op circuit een passagier meeneem komen ze er na een aantal rondjes nochtans opvallend bleek uit :-))
audi18 zegt
@holycrap: wat voor Audi heb je? :p
rikus zegt
Porsche! 6 cilinder + de rijeigenschappen.
Overigens vind ik het in standaart uitrusting niet echt een hele mooie wagen, maar de TT ook niet.
KaCh1ng zegt
echt moeilijke keuze :o
ReintJan zegt
Kan niet wachten met wat voor Cayman Porsche komt eind dit jaar:)
citroenvtr zegt
de audi
porsche911turbo2 zegt
Cayman voor mij, gewoon omdat het een puurdere rijdersauto is. Lekkere velgen, kuipstoelen en een mooie kleurstellig.
Hoebb zegt
http://www.youtube.com/watch?v=E1jMYlNmMy4
11 jaar geleden ging dit al sneller dan een 911 en nu nog steeds sneller dan een Cayman S maar dan in een TT.
Cayman R is een betere vergelijker
kaasboerin zegt
@Hoebb: Jij kijkt alleen maar naar topsnelheid?
midasracer zegt
Ik zou de Porsche nemen op basis van onderbuikgevoel dat het een betere stuurmansauto is. Volgens mij heeft 5th gear de TT en de Boxster wel eens tegen elkaar gezet en de Porsche werd meer gewaardeerd. Ik ben heel gevoelig voor dat soort testen.
kaasboerin zegt
@midasracer: Middenmotor is zo gaaf..
midasracer zegt
@kaasboerin: Lijkt mij ook! Helaas nog nooit in zoiets gereden.
kaasboerin zegt
@midasracer: Zeker doen, staat een Boxster S Black Edition op de oprit; dat ding rijdt zo wijs.. Sportknop indrukken en hoeken maar met dat ding.
midasracer zegt
@kaasboerin: Bofferd! :)
Mairsil zegt
Ik denk dat de Porsche leuker zal zijn om in te rijden, alleen al door het lagere gewicht, maar vind ze allebei niet erg mooi. Denk dat ik toch eigenlijk liever een 370Z heb, zelfs als die niet 30.000 euro minder kostte.
RazorHead zegt
geluid: audi
rijbeleving:porsche
ik zou het niet weten :/
amgpowerrr zegt
Audi, ziet er ook veel mooier en dikker uit dan die cayman.
Budget 911 is die cayman in mijn ogen.
Henk_he zegt
5th Gear heeft deze 2 naast elkaar op het circuit getest. TT was een fractie sneller maar de redactie koos toch voor de Cayman S.
Ik zou zelf ook liever een Porsche dan een Audi op de oprit willen hebben staan, ondanks de lagere prijs en betere prestaties van de TT.
lambo4all zegt
ben geen audi fan, maar die TT-RD plus is toch wel een hele lekkere wagen! een hij gaat als de brandweer!
Hupke zegt
@lambo4all:
Wat? Hij gaat 2 jaar langer mee moeten gaan dan de cayman maar zal minder uren moeten maken, daarbij zal hij om de haverklap willen gaan staken?
rufctr01 zegt
Porsche natuurlijk! Een Audi vergelijken met een Porsche…we durven wel. Een Audi is maar een Audi! Kwalitatief is de Porsche beter en qua uitstraling is de Audi zum kotzen.
En 60 ruggen voor voor een Audi, ik hoop dat je geen koorts hebt. Wat een belachelijke prijs voor zo’n orgel.
rufctr01 zegt
De Porsche heeft stijl de Audi is een petjes auto.
sacha zegt
De Cayman. Ongeblazen motor. Middenmotor layout. Lichter. Achterwielaandrijving. Meer cilinders. Meer hubraum. Alleen minder peekaa.
Eigenlijk een no-brainer!
kaasboerin zegt
@sacha: Sja, gewoon +1
james125 zegt
Geen van beide, om te zien vind ik ze allebei lelijk.
Ik zou voor dat geld eerder een E coupe of 3 coupe kopen, wellicht een Z4.
bpc zegt
voor mij de cayman , ondanks ik de 911 een emotieloos sportautotootje vind vind ik de cayman erg leuk, maar zoals door andere al gezegd vind ik de 370Z een mooiere keuze
Lotus-Omega zegt
Porsche Cayman,
6 cilinder,geen turbo, RWD, mooier uiterlijk (smaak)
puur emotie.
het is een Porsche
SpoonM5 zegt
Beide worden binnenkort vernieuwd, dus momenteel geen.
Wanneer beide vernieuwd zijn, de Porsche (natuurlijk)
agera zegt
@SpoonM5: Hier sluit ik mij bij aan, ik zou nu voor de Cayman gaan en als de Cayman is vernieuwd absoluut voor de Cayman!!
Jemig wat een lekkere bak in het geel of blauw.
sir_smokalot zegt
Die TT duurt nog wel even. 2013, misschien 2014.
agera zegt
@SpoonM5: Trouwens een vraagje heb je deze Cayman wallpaper ook in een grotere formaat als achtergrond.
SpoonM5 zegt
@agera: http://www.porscheboost.com/content.php?2076-PorscheBoost-renders-pictures-of-the-2013-981-Cayman
agera zegt
@SpoonM5: Heel erg bedankt, thanks ;)
midasracer zegt
@SpoonM5: Wauw, ik ben verliefd. Wat een mooie auto is dit geworden.
SpoonM5 zegt
Ook al is de Audi (AWD), met dit weer wel prettig.
rijbewijzer zegt
Ik kan er niks aan doen maar geef mij de TT maar :)
Ziet er ten eerste 10x zo dik uit (velgen nomnomnomnom) en daarnaast betere prestaties, alleen geen RWD maar dat neem ik in dit geval voor lief..
Kappersmobiel/petjesauto is trouwens echt bullshit want die hebben echt niet zomaar 70/80 misschien wel 90k liggen voor een auto
Ferdinand1 zegt
Best ziek als je voor de Audi kiest. Of je kent jezelf dan heel goed en weet dat je een slechte rijder bent, en die 4wd echt nodig hebt….
rijbewijzer zegt
@Ferdinand1:
Hahaha waar slaat dat nou weer op, om mee te spelen is RWD zeer leuk maar om gewoon dagelijks AWD te rijden is echt wel relaxt, vooral met optrekken..
Jij doet maar alsof iedereen hier elke bocht horizontaal doorglijdt..
Ferdinand1 zegt
@rijbewijzer: Met dit soort auto’s wil je maximale beleving. Dat heb je niet met de aandrijving van de audi. Fun en beleving met awd heb je eerder met een Evo of iets dergelijks. Mensen die de Audi kiezen mogen dat uiteraard doen. Maar dat zijn vaak niet de fijnproevers.
trisx zegt
Sws de niewe pors
Capibaro zegt
Voor mij de Gayman, ik vind dat Porsche gevoel geweldig (ik neem ff aan dat het in een Gayman aanwezig is). Weinig auto’s die dat gevoel geven. Hoe lager het gewicht, hoe fijner ik het ook vind. Denk wel dat de Audi praktischer is, maar dat heb ik niet nodig nu.
bmw1m zegt
Voor mij de Porsche want ik las een paar topics terug dat de audi een kappersbak is, en daar wil ik toch liever niet mee vergeleken worden.
Al vindt ik de Audi wel een erg mooie auto geworden.
dennisr zegt
@bmw1m: haha, iemand (de meeste) noemt het een kappersbak en jij gaat gelijk voor de porsche? dat is best zielig..
bmw1m zegt
@dennisr:
Ik mag dan zielig zijn en voor de Porsche kiezen, maar jij zou die audi rechtstreeks de afgrond in werken als jij je vriendin er in zou laten rijden. Arme arme audi!
dennisr zegt
@bmw1m: want alle vrouwen MOET je over 1 kam scheren door te zeggen dat ze ALLEMAAL niet kunnen rijden.. jup, ZIELIG!
dennisr zegt
ik ga voor de Audi! en volgens mij ben ik de enige, als ik snel even de reacties bekeken heb..
maar goed, ik vind de achterkant van die Cayman maar lelijk.. en die Audi vind ik gewoon een geweldig wagentje.. weliswaar eerder voor de vriendin als voor mezelf maar in dit geval ga ik toch voor de TT-RS Plus :D
wobwobgaserop zegt
@dennisr: Jazéker de Audi…. nee, zeker niet de enige dus! Mooiste en uniekste auto van de 2. De TT een kappersauto…. flikker toch een eind op stelletje faggets! ;) Beetje elkaar nablaten en opeens vinden ‘we’ dat allemaal. Dat apparaat gaat als de brandweer en 99% van de sjenkies die hier reageren kunnen nog niet de helft uit de auto halen van wat erin zit, dus beoordeel een auto niet helemaal ahv wat Tiff Needell en andere pedaalridders voor elkaar krijgen met een auto. Maar goed, fuck that. Porsche Cayman vind ik ergens qua lijnenspel niet helemaal top, maar zag ergens een foto van de opvolger voorbij komen en dat was echt +1. TT RS zou ik graag in mat wit afgeleverd zien.
dennisr zegt
@wobwobgaserop: gelukkig, ook nog reële mensen..
Hupke zegt
@wobwobgaserop:
Als de cayman half zo goed rijd als een boxster (en hij zou nog beter zijn zeggen ze) dan is dat een veel leuker bakje dan de TT (naar mijn bescheiden mening).
Niemand van ons kan uit een van beiden wagens het maximum halen, geen van beiden is traag en beiden zijn verre van mooi. Het enige wat dus overblijft is welke je het leukste vind sturen.
wobwobgaserop zegt
@Hupke: Ok, lees je reactie nog maar eens terug. Je geeft aan dat ‘anderen’ iets vinden en vervolgens geef je aan dat dat daarom ook jouw mening is. Daarna begin je notabene over dat we niet het maximum uit beide auto’s kunnen halen. Die ‘anderen’ waar jij het over hebt en die ‘jouw’ mening vormen, zijn mensen die wél kunnen rijden en een auto richting the max aan kunnen spreken, zonder ‘m direct tot ‘Schlachtfest, Teile Teile Teile’ te rijden ;)
Hupke zegt
@wobwobgaserop:
Ik weet hoe een boxster rijdt (daarvoor was ik ook nogal sceptisch over dat fashion-item) dat een cayman hetzelfde is maar nog beter heb ik van die anderen.
th0omie zegt
@wobwobgaserop: zo hèhè… Eindelijk eens iemand die zegt waar het op staat! Iedereen maar praten over “rij-eigenschappen van een Porsche zijn veel beter” blabla… Terwijl ze zelf waarschijnlijk nog nooit in 1 van de 2 auto’s hebben gereden, dan vindt ik dat je er dus ook niet over mag oordelen. Uiterlijk is dan weer een ander verhaal en daar mag iedereen in verschillen natuurlijk. Maar ik ga voor de Audi!
imdoctorbob zegt
@th0omie: Zelfs zonder er in te hebben gereden, kun je aan de hand van de beoordelingen van journalisten toch wel wat zeggen over hoe een auto rijd.
Vind het zelf wel lastig keus, denk niet dat je ongelukkig wordt van 1 van de 2. Ga voor de porsche, zal waarschijnlijk wat puurder rijden en ik vind de spoiler op de TT iets teveel van het goede.
wobwobgaserop zegt
@imdoctorbob: Ja, daar heb je mogelijk wel n punt. Spoilertje mag mss afgebouwd worden of vervangen door n exemplaar dat meer met de carrosserie versmolten is (ducktail). Er zijn maar weinig ‘straatautos’ die er een mogen dragen, zonder dat t ninja tjappie stijl wordt :) Een Lancer of Impreza, daar hoort gewoon zo’n picknick tafel op!
baasbas zegt
Dit loopt hard naar de ton. Dan ga ik wel shoppen voor een 997. Anders wordt het wachten op de vernieuwde Cayman wat mij betreft.. die gaat er weer helemaal fris uitzien.
mopar zegt
Geen van beide…
norge zegt
Moeten kiezen tussen deze twee ? Niet moeilijk toch? Ik ga voor de gay.. eeh Cayman. Waarom ? Die TT staat waarschijnlijk toch het merendeel van de tijd kapot in de garage.
Tommy2 zegt
Ga toch voor de TT RS, om die dikke vijfcilinder! :mrgreen: En de looks mogen er ook wezen, de RS-uitvoering is eigenlijk de enige mooie TT.
kickass zegt
Voor mij de TT graag.
Hupke zegt
Geen andere optie dan de cayman mogelijk.
Meer vermogen en kracht en een slimme aandrijving zijn zo overbodig als je wagen gewoon in orde is.
c30polestar zegt
Sowieso de TTRS, laats in kunnen rijden bij Audi On Tour, rijdt grandioos! Wegligging als een beest en geluid via de S-knop fenomenaal. Veel dikker ook dan een net niet 911.
michelyman zegt
Porsche of Audi sleutels.. duidelijke keus toch? Porsche cayman is standaard al sportief ontworpen.
tonyb zegt
Absoluut de Cayman! Ooit eens een dagje in een Cayman S gereden en heeft me absoluut overtuigd. Heb 360, V8 Vantage, M5, Gallardo, 911 S, en nog veel meer gereden, maar er rijd maar weinig zo fijn en ‘natuurlijk’ als een Cayman!
spylegion zegt
Motor voor de vooras of motor voor de achteras..Hmmmm..
Porsche natuurlijk!
omeslo zegt
Die Cayman is bepaald niet moeders mooiste, maar waarschijnlijk een van de best sturende Porsche’s ooit.
En rij-eigenschappen gaan altijd vóór looks. Tenminste, wat mij betreft.
Ik zeg Cayman!
maxx1 zegt
100 % de TT met een oranje of zwarte kleur en zwarte velgjes.
bozewolf zegt
De cayman natuurlijk, no contest.
Ga je hier voor de Gaapi ben je niet goed bij je knar.
meneersander zegt
Ja, geen moeilijke keuze, de Cayman ofc…
voytekbe zegt
De Cayman rijdt GE-WEL-DIG. Heb ook uitgekeken naar een TTRS, Cayman of Z4 en het is uiteindelijk de laatste geworden gezien de strengere CO2 normen en belachelijke meerprijs / CO2 taks van Dirupo die ik als belg mag betalen bij een bedrijfswagen. Z4 stoot maar 149g/km uit met 250pk en kost me ook al 3000 extra per jaar. Z4 is geweldig maar ergens had ik toch liever de Cayman gehad.
Het blok van de audi is echt geweldig en klinkt heel lekker maar de Cayman is veruit de best sturende 2-zitter in die prijsklasse. Heb enkel een TTS gereden om te vergelijken maar als je voor hetzelfde geld een Porsche kan kopen over een Audi, keuze snel gemaakt lijkt me.
TTRS is een prima auto maar 60k voor een Audi TT?
E34M5Touring zegt
Ik pas niet in een TT (ik ben te groot volgens Audi, No shit sherlock….) Cayman heb ik nog niet geprobeerd dus gok ik op die.
4991 zegt
@E34M5Touring: haha, Audi wilt u niet in hun auto’s hebben?
E34M5Touring zegt
@4991: Nee ik paste niet in de ‘doelgroep’
4991 zegt
@E34M5Touring: ach screw them, je kan evengoed een VW kopen.
pilot1988 zegt
Dan toch echt de Cayman.
speedie zegt
Lichte voorkeur voor Audi omwille van motor (meermaals verkozen als Best Engine of the year) en de AWD. Rotsvaste wegligging, zeker bij dit winterweer.
brennie-1994 zegt
Mensen blijven hjer discusieren over wat beter is en slechter het is maar wat je wilt ik zou gewoon al voor de audi kiezen voor het blok dat klinkt geqoon fantastisch ik persoonlijk heb geen hekel aan een porsche maar vind ze zeker ook niet de mooiste auto wat te vinden is. Het is een kwestie van smaak wat je wilt ik heb liever een 5cyl met een turbo dan een 6 cyl boxer wat pas bove in de toeren tot leven komt met de turbo zit je algemeen over het hele toeren spectrum goed en de awd is voor mij niet noodzakelijk maar kan wel voordelen bieden! En nogmaals het is een kwestie van smaak!!
voytekbe zegt
@brennie-1994: Je beseft toch dat het vaak turbo motoren zijn die je net op toeren dient te houden omdat ze last hebben van turbolag? Tegenwoordig vaak te verwaarlozen maar je theorie houdt niet veel steek. Met de boxers van Porsche ga je veel plezanter rijden dan met een turbo geblazen 2.5 pittertje… ;)
roadrebel123d zegt
Als daily drive: TT, als weekend auto de Porsche ( en dan liever boxster vanwege openlucht. Rijplezier!)
Een Porsche blijft bijzonder vanwege het puur rijgevoel echter na een tijdje merk je het minder, gaat het als het ware vervelen… Pas als je er een andere auto naast hebt blijf je de kleine nuances appreciëren!
PunicaOase zegt
Volgende generatie Cayman!! Deze TT uitvoering vind ik te tokkie…
mashell zegt
Normaal gesproken is de vraag Porsche of Audi gemakkelijk, dan neem je de Porsche. Maar dit is een Cayman, die is lelijk ( dat zijruitje klopt gewoon niet), overbodig (de open versie is goedkoper) en is dankzij de grote broer altijd een net niet wagen. Dus in dit geval toch de Audi.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Porsche. Ik ben hetero.
The360box zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: lol, ik ook.
Dimglor zegt
Doe mij maar die Audi… Zoals ie daar staat ziet ie er gewoon prachtig uit!
Ik vind die Cayman niet lelijk, maar ik vind hem eigenlijk ook niet mooi….
Trouwens die TT maakt een prachtig lawaai, is ontzettend snel en hij heeft minder dat vrouwenimago vind ik dan die Porsche…
Wat ook interessant is, is de plus toevoeging. Dit model is dus gelimiteerd en wanneer je deze verkoopt zal ie waarschijnlijk nog redelijk wat van zijn waarde behouden…
The360box zegt
Cayman want ik vind de afgebeelde Audi er wel heel Gay uitzien, bijna een kappershok..
rechercheur zegt
@The360box:
Och guttekus, ga lekker met je Xbox spelen ….
jrmpower24 zegt
De Cayman S
de TT-RS ziet er niet uit met dat gay-spoilertje.
en ik ben ook niet zo van de 4WD…dat zegt ook gelijk wat ik van Audi’s vind
Treff zegt
Lastige keuze … dan word het toch de TT RS
PeugeotGTI zegt
De TT-RS, alleen voor het geluid.
Voor de rest vind ik ze allebei nogal gay.
snorris zegt
TT-RS ALL THE WAY!!
lextalionis zegt
Ik kies voor de auto uit Stuttgart.
Ik vind Porsche veel meer karakteristiek hebben en een veel mooier uiterlijk. Het verschil is snelheid valt daarbij voor mij weg. En Audi is gewoon zo, Audi..
Tonnie zegt
Doe mij maar de cayman, lijkt me leuker rijden met rwd.
bacchus zegt
Op basis van de gegevens want ik heb uiteraard geen praktijkervaring met zelfs maar één van deze auto’s, handsdown (op zijn 16-jarig ;)) de Cayman:
* Middenmotor ownt motor voor de vooras.
* RWD is meer fun dan AWD (als je geen Petter Solberg heet)
* H6-NA ownt I5-T (ik heet nog steeds geen Solberg)
* Honderd-f*cking-vijfenzeventig kilo is véél (meer dan tweemaal Solberg)
* Twee ruggen op zestig mille is weinig
* Koets van de TT staat me iets meer aan maar wat boeit dat
Ik stel mij echter volledig ter beschikking als iemand mijn ongefundeerde mening met praktijkervaring wil corrigeren. ;)