Twee rode 4C op afzonderlijke plekken: de ene heeft een racestreepje, de ander is lekker clean, zonder oogontsteking.
De oplages van de Alfa Romeo 4C met zijn carbon monocoque zijn behoorlijk klein, wat maakt dat het een auto is die we niet veel tegenkomen.
Dit weekend werden er twee exemplaren op autojunk geupload: een Coupé met een grijs streepje, maar ook met die afzichtelijke koolstofvezel acne-koplampunits, en een gloednieuwe Spider die verder lekker clean is. Met welke van de twee 240 pk-kanonnen zou jij moreel verdorven vrouwen gaan oppikken? Kies maar!
frisoperik zegt
Geen van beide
bofkont zegt
@frisoperik: Dan ben je echt een zuurpruim ;)
xiran zegt
@bofkont: ik ook geen van beide. Ik pas er niet in?
jensgib zegt
jensgib zegt
@jensgib:
marikoelolo zegt
@jensgib: lukt het?
jensgib zegt
@marikoelolo: oh lol ging fout. Ik neem de dichte dak wel, zonder strepen.
Pallas zegt
@jensgib: Ik ben ook sprakeloos…
jensgib zegt
@pallas:
Het ging fout op een of andere manier lol. Ik had al terug geantwoord maar dat is ook blijkbaar niet gelukt.
jensgib zegt
@jensgib: lol 35 likes voor niks.
gerjan zegt
Ik ging voor de spider. Waarom zou je je koplampen zo verneuken en en lelijke streep over je auto doen. Leuke auto om te zien ! Keertje wat anders
kapitein187 zegt
@gerjan: koplampen zijn fabrieksaf zo. Was de eerste (ver)lichting. Iets van launch edition.
sergio72 zegt
@gerjan: Je kan tegenwoordig de lampen van de Spider in de Coupe bestellen.
spidermann zegt
De spider natuurlijk, wass denn sonst.
Robert zegt
Spider. En dat, terwijl ik normaal gesproken de meerwaarde van een cabrio nooit zo heb gezien.
desjonnies zegt
Ik houd van Alfa’s maar ik heb deze nooit begrepen, past totaal niet bij Alfa; me had liever een echte leuke Spider gezien samen met Mazda en een GTV’tje op basis van diezelfde Spider.
Speciale Alfa’s waren destijds voorbehouden voor design huizen zoals Zagato en zo.
bofkont zegt
@desjonnies: Op en top sportief, hoe echt Alfa wil je het hebben!
desjonnies zegt
@bofkont:
betaalbaarder?
lincoln zegt
@desjonnies:
Hoorde deze bolide niet bij Sergio’s USA masterplan ??
scottishcarspotter2000 zegt
Spider, lekker topless rijden
e1000bmw zegt
Lotus Elise.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Spider, dichte auto’s zijn gay
rvds15 zegt
@svenska_aeroplan_ab: lekker kort ook.
lincoln zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Alle auto’s zijn gay ..
JvT zegt
@lincoln:
clarkson zegt
@svenska_aeroplan_ab: Alfa romeo’s spreek je aan met ‘ze’.
jaapiyo zegt
4C zonder streep. De spider vind ik van de zijkant niet zo mooi, iets te hoog van achteren. De oorspronkelijke koplampen vind ik ook niet zo erg meer, het heeft op zich wel wat en is in ieder geval karakteristiek. Het steekt alleen niet zo goed af tegen de rode carrosseriekleur. Op een witte staat het best ok IMO.
Donstil zegt
Haha moet steeds weer een beetje lachen om al die “fotograafjes” op de spotters websites.
Kopieëren elkaar allemaal zo, totaal geen eigen inbreng. Mooiste voorbeeld is de foto van de grond met auto op achtergrond.
Kom op zeg dat kan toch wel wat orgineler.
Dutchdriftking zegt
4c graag!
aamvoort zegt
Wat een hopeloos slecht artikel. Gaaaap..
jaccovdzaag zegt
@aamvoort: Ga maar lekker weg. Weltrusten !
baklava zegt
De dichte versie met de koplampen van de cabrio.
trustmeiamanengineer zegt
Spider! Heerlijk wagentje. Maar een dichte vind ik oom goed hoor. Over een jaartje of 10 hoop ik er een in de garage te hebben. Past mooi bij een Giulia QV.
ej20g zegt
Ik vind geen van beide mooi. Maar als ik dan toch moet kiezen, dan ga ik voor de coupé. Wel met gewone koplampen graag.
hondar zegt
Wat moet zoieta tegenwoordig nog kosten?
e1000bmw zegt
@hondar: teveel…
alfablog zegt
Dicht
Graag met de traditionele glazen koplampen. Open maakt toch te veel omgevingsherrie. Liever herrie direct van de motor. Glazen motorkap blijft cool en mooier dan de kap van de spider.
tkoote zegt
Spider graag, die heeft tenminste normale koplampen
moveyourmind zegt
Rare jongens die Italianen…
Terwijl ze nauwelijks nog auto’s verkopen steken ze tegen beter weten geld in een nichemodel als dit. Een auto waarvan je van tevoren weet dat er zo weinig verkocht van gaan worden dat een faillisement alleen nog maar dichterbij komt. En om het helemaal spannend te maken hebben de ingineurs de leiding gekregen bij de ontwikkeling van dit project en zijn de boekhouders opgesloten in hun stoffige kantoortje. Dus is er voor koolstofvezel gekozen in plaats van op ieder boutje en moertje te bezuinigen.
En daarom houd ik zo van de Italianen. Omdat ze zo lekker impulsief zijn en met een model als de 4C durven komen. Een geweldig leuk speeltje voor de happy few die zich het kunnen veroorloven. Zou ik draagkrachtig genoeg zijn dan zou ik de dichte versie kiezen, op één voorwaarde: dat er al een SZ in de garage zou staan, want die is nóg begerenswaardiger.
alfablog zegt
@moveyourmind: valt wel mee. De 8c en 4C en nu de QV hebben maar 1 missie: het imago van Alfa oppoetsen. Daarvan gaan de huis-tuin-en-keukenversies profiteren. Op zich was de 159 een kwalitatief goede auto. Heeft ook 2hands nu een goede reputatie, maar kwam met de GMerfenissen niet uit de verf. Ondanks toch alom geprezen design. Zie het als een dure herkansing. Hopen dat het lukt.
bofkont zegt
Pfff erg moeilijk, vind ze beide supergeil, ik kan niet kiezen zet ze beide maar neer ;)
Hupke zegt
De spider heeft mooiere ogen, en is dankzij de monocoque niet zo waardeloos als de gebruikelijke cabrio versies. De spider denk ik dus.
Pordon zegt
Geen van beide. Wat vind ik dit toch een afschuwelijk lelijke auto. Waar ik de 8C prachtig vond lijkt ieder lijntje in deze auto niet te kloppen.
v60polestar zegt
Dan toch de spider, leuk voor een zomerse dag!
Robbert01 zegt
De dichte versie uiteraard. De spider brengt echt teveel extra kilo’s met zich mee.
meatpuppet zegt
4C en dan het streepje er af.
meatpuppet zegt
@meatpuppet: Ben die ‘gekke’ koplampen wel gaan waarderen.
gtr34 zegt
Allebei, ik de dichte en me broer mag de open wel..
mashell zegt
De spider! Het design van de 4C is wat problematisch (veel te veel visuele massa aan de achterkant) het open dakje verhelpt dat een beetje.
Alfarobert zegt
Ik die op Nederlands kenteken staat.Hoef ik niet naar RDW etc.