We hebben vandaag 3x ABT Audi RS voor je, maar welke mag mee naar huis?
Een bescheiden tuner kun je ABT inmiddels niet meer noemen. Tegenwoordig pakken ze groot, groter, grootst uit met aangepakte Audi RS modellen. Ze komen in sommige gevallen in een gelimiteerde oplage op de markt, wat het allemaal nog net even een tandje exclusiever maakt.
Het mag dan niet zo veel voorkomend zijn. Roobol Exclusive Cars heeft er gewoon drie voor je. Een goed excuus voor ons om hier een Kies Maar van te maken. Helemaal omdat het echt om drie verschillende modellen gaat. Een vijfcilinder, zescilinder of toch liever acht cilinders? De keuze is aan jou vandaag met 3x ABT Audi RS.
Audi RS3 ABT
Kandidaat numero uno is een Audi RS3 ABT. Deze auto is inmiddels verkocht en dat kunnen we ons ook wel voorstellen. Een vijfcilinder in een hot hatch is uniek voor Audi en dan is deze ook nog aangepakt door ABT. Dat betekent in het geval van dit exemplaar 500 pk’s uit de zingende vijfpitter. Om hebberig van te worden.
Audi RS4 ABT
Optie nummer twee is een gezinsauto met pit. De Audi RS4 ABT mag het doen met 530 pk uit een 2.9-liter V6 turbomotor. Het is niet zo over de top als een RS6, maar komt toch meer dan goed vooruit met dit vermogen. En de zescilinder klinkt echt niet verkeerd. Deze RS4 mag mee voor € 149.000,- bij Roobol.
Audi RS6-R ABT
De daddy dan, een Audi RS6-R ABT. Met 125 geproduceerde exemplaren de meest exclusieve auto van het trio. In onze ABT RS6-R Avant rijtest kwam al naar voren dat dit een krankzinnige auto is. De geblazen 4.0-liter V8 levert maar liefst 740 pk en 920 Nm koppel. Exclusiviteit komt met een prijs. Hij mag mee voor € 299.900,-. Yikes!
Kies maar, ABT RS3, RS4 of RS6?
Dutchdriftking zegt
Deze generatie RS4 wordt eigenlijk vergeten, terwijl het een geniaal ding is. doe mij die dus maar. Overigens niet van Abt, maar een mooie pre-facelift in het paars. Een kuurtje van MTM er overeen en genieten maar.
fmgarcia zegt
RS4 anytime. Veel meer klasse dan de andere twee.
rollingstoned zegt
Vind er weinig aan, sorry. Zou mijn geld liever aan een Guilia o.i.d. uitgeven.
weetikveel zegt
Liefst de RS3 omwille van de kleur en 500pk. Zou liever de RS4 hebben dan de RS6, de nieuwe RS6 vind ik maar matig geslaagd, heb een hoog plastic gevoel bij de skirts en bumpers van de nieuwe RS6 terwijl de RS4 er juist wat soepeler en meer in balans uit ziet.
HZW zegt
Zo’n donker groene RS3 als hier boven in het artikel, staat ook te koop bij “Novus Auto” in Naarden, of zal het om de zelfde auto gaan. ??
ericc zegt
RS4 voor mij! Maar liefst in het blauw van de RS2….
HZW zegt
Nogaro Blauw, in die kleur zijn diverse RS6 versies gemaakt.
ghost zegt
De RS4-R!
De RS4 vinden veel mensen saai, en dat kan ik ergens begrijpen want op papier is het allemaal “niet zo”. Geen V8 meer, geen goede sound af-fabriek..
Maar ergens is het juist alles wat je wilt, en dan zeker als Abt uitvoering is die ineens weer precies de RS4 zoals Audi Sport hem af-fabriek had moeten neerzetten. Het echte quattro-systeem, de keramische remmen, de V6 met Twin Turbo’s waar nog een enorme bak vermogenswinst uit te halen valt, alle luxe aan boord, genoeg ruimte.
Enige reden waarom je nog een RS6 zou willen is omdat je gewoon een patser wilt zijn (mijn mening).
Serieus leuke wagen zo’n RS4!
dijan zegt
Zou altijd voor de RS5 sportback gaan in groen.
HZW zegt
RS6.
escort77 zegt
Graag eentje zonder zo’n sjonnie-rooster in het voorscherm.
HZW zegt
Ja, dat is echt dramatisch, zitten die dingen er op gelijmd of wordt er daadwerkelijk een gat in het spatbord gezaagd om het te monteren.
hondema80 zegt
Abt is alleen show and shine. Qua performance echt bagger.
Cuprafan123 zegt
Dan heb ik liever een ‘normale’ RS3 en die dan stage 2 aanpakken. Al die plastic fantastic frutsels hoef ik toch niet en tunen is bij JD engineering ook nog eens veel goedkoper.
HZW zegt
en beter.