• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: 1965 Porsche 911 of 2012 Porsche 911?

Auteur: Alwood, gepost 31 oktober 2012 om 22:55 – 94 Reacties

Oud en nieuw met Porsches :D


Twee instappers, achterwielaangedreven, handgeschakeld, met de motor op de ‘verkeerde’ plek en dan een bergpas op rijden. Hoe verhouden ze zich tot elkaar en ben je echt bereid met het zwart tot aan de ellebogen te staan om je klassieker terug naar huis te rijden?

Een korte vergelijking op een bergpas in Zwitserland. De oude versus de nieuwe. Normaal gesproken ben je er dan snel uit. De nostalgisch ingestelde mens kiest zonder twijfel het oudje, want de nieuwe heeft nog zo weinig met het origineel te maken. De makkelijk ingestelde mens kiest de nieuwe, want wat boeit zo’n roestig oud blik nou? Maar dit is anders, dit zijn 911’s.

In 1965 had de 911 5 versnellingen, een luchtgekoelde 2.0 zescilinder boxermotor en duurde het minimaal 9 seconden om naar 100 km/u te accelereren. Dat is tig jaar later met de Porsche 911/991 wel anders: 7 versnellingen, 3,4 liter, 350 pk en een 0-100 km/u sprint die 4,5 seconden duurt.

Technisch is de vooruitgang vrij duidelijk, tegelijkertijd heeft Porsche heel weinig aan het concept veranderd. Waar je in veel moderne auto’s amper naar buiten kan kijken is het zicht vanuit de 991 goed. Achter de voorstoelen passen nog net zo veel boodschappentassen of kinderen zonder benen. Zelfs het geluid is in de 991-instapper direct herkenbaar. Fans van evolutie boven revolutie kunnen zich weinig beters wensen.

Stuurgevoel is ondanks de elektrische bekrachtiging nog steeds aanwezig. Ook een nieuwe 911 rijdt fantastisch maar zo analoog als het origineel is ‘ie natuurlijk niet. In een klassieker moet je werken tot het zweet op je voorhoofd staat, zonder airconditioning. Met een 991 stap je bovenaan de Furkapas droog en zonder spierpijn uit. Als comfort belangrijk is, kan je echter ook in een oude Volvo omhoog. Kies maar!

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Porsche komt met iconische 911 Dakar!
    Offroad Porsche 911 heet Dakar!

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, carrera, kies-maar, Klassiekers, Porsche, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Nieuwe Mazda RX-7 wordt opgeblazen wankel MX-5
Volgend bericht: Nieuwe Subaru Forester is klaar voor introductie »

Lees Interacties

Reacties

  1. opgooier zegt

    31 oktober 2012 om 23:03

    Erg makkelijk dit, het model uit 1965 vind ik het mooist.

    Login om te reageren
    • Melvivio zegt

      1 november 2012 om 00:56

      @opgooier: Ik moet wel voor de nieuwe kiezen. Want die oude is een smerige vervuiler waar alleen maar jankerds in rijden en wat om geven.

      Door de nieuwere te rijden zullen meer mensen mij leuk en aardig vinden…….

      Login om te reageren
      • stihl zegt

        1 november 2012 om 16:00

        @Melvivio: Jij rijdt een bepaalde auto zodat mensen je leuker vinden? Hahha ik moet het van mijn geweldige persoonlijkheid hebben.

        Login om te reageren
    • fristie zegt

      1 november 2012 om 12:40

      @opgooier: Doe mij ook die ’65 maar. Over een paar jaar wissel je die in voor 2 nieuwe turbo’s

      Login om te reageren
  2. m550d zegt

    31 oktober 2012 om 23:03

    Toch de nieuwe voor mij. Rijden in zo’n oude wagen is genieten en een geweldige ervaring, maar ik voel me niet geroepen om de technologische vooruitgang te negeren.

    Login om te reageren
  3. darkpluisje zegt

    31 oktober 2012 om 23:04

    2012… Die uit 65 heeft wel history maar lijkt helemaal veel op een kever… denk dat die uit 2012 toch in dagelijks gebruik fijner en leuker is

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    31 oktober 2012 om 23:05

    Wa Wa Wa, het is net een Golf, wa wa wa. VAG-bashers, kom maar op.

    @Norge: Ga maar lekker met je Hyundai de Noorse bergweggetjes op.

    Je kan een hoop zeggen. Maar dit zijn beide geweldige auto’s. Nostalgiek bij de ene en techniek bij de andere. Ja, de nieuwe is te duur en Porsche maakt er winst op; maar het is en uitzonderlijk apparaat!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      31 oktober 2012 om 23:12

      @gregorius: Wawawa ,alles uit de zestiger jaren is fantastisch natuurlijk.Deze Porsche niet daargelaten, maar de Hyundai rijdt ook lekker hoor.

      Login om te reageren
      • koenh zegt

        1 november 2012 om 19:19

        @norge: klopt, wij hadden een keer een cee’d als huur autoo en mn pa vond prima

        Login om te reageren
  5. reactief zegt

    31 oktober 2012 om 23:06

    Lijkt me duidelijk!
    Binnenkort gewoon MRB betalen voor die ouwe…
    Doe dan maar gewoon een nieuwe ;-)

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      31 oktober 2012 om 23:17

      @reactief:
      Maar serieus… Heel moeilijke keus.
      Sls er al een luxere auto naast voor de deur zou staan de oude. Maar wel een begin jaren 70-er in de fantastische kleur oliv.
      Anders de nieuwe. Persoonlijk een van mn favoriete nieuwe auto’s. Een van de weinige nieuwe auto’s ook die ik wel zou willen.

      Login om te reageren
  6. fiscaal zegt

    31 oktober 2012 om 23:09

    Ik zie geen verschil. Ja, de kleur…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      31 oktober 2012 om 23:11

      @fiscaal: Psst, zeg ook nog effe wat over plat gemepte kevers, dan klopt het weer!

      Login om te reageren
  7. Alfarobert zegt

    31 oktober 2012 om 23:09

    Volledig met je eens.Da’s nog echt autorijden.Afschrijving heb je ook niet want hij wordt alleen meer waard.

    Login om te reageren
  8. 911GT2 zegt

    31 oktober 2012 om 23:10

    Doe mij die oude maar. Karakter, heerlijke roffel, prachtige kleur. Zoveel emotie in 1 klein bruikbaar autootje kan ik niet voorbij laten gaan.
    Charisma, de oude heeft het meer dan de nieuwe!

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    31 oktober 2012 om 23:14

    65 model natuurlijk, dat is nog echt autorijden, fuck the luchtzak generatie…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      31 oktober 2012 om 23:31

      @norge: +1 voor jou. Mooier had ik het niet kunnen verwoorden.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      1 november 2012 om 09:28

      @norge: Ga dan ook gelijk kraken ofzo..
      Fuck verwarming, fuck dubbel glas, fuck de kookplaat.. =D

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        1 november 2012 om 20:05

        @kaasboerin: Ook geen internet in de sixties. Daar gaat @norge , geen AB meer voor hem…

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      1 november 2012 om 10:35

      @norge: Ga lopen, vroeger had je ook geen auto’s! ;)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 november 2012 om 18:54

        @bofkont:
        Nee, vroeger had je auto’s…. nu heb je computers waar jij je in mag voortbewegen op een manier die de programmeur veilig acht….

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          1 november 2012 om 19:06

          @jrk68: Grappig dat jij (met je Smart Roadster) dat zegt. Want als er 1 auto vernaaid door de software is het die wel. Een bak die schakelt wanneer hij er zin in heeft, zelfs in de manual modus, een heel scala aan moderne hulpmiddelen. Had toch een MGB ofzo gekocht voor dat geld. Vroegahh…

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            1 november 2012 om 23:43

            @E34M5Touring:

            Uhhh smart roadster…heb ik zeker wat gemist,want ik dacht toch echt dat @jrk68 een lotus elise/exige had.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              2 november 2012 om 08:41

              @redbeams: Heeft ie ook geloof ik.

              Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    31 oktober 2012 om 23:14

    Lastige deze. Ze hebben allebei wel wat, maar om totaal andere redenen. Dus ik zou ze gewoon allebei doen :)

    What’s next… 1948 Kever vs Golf 7?

    Login om te reageren
  11. bazzelijn zegt

    31 oktober 2012 om 23:14

    Beetje gekke vraag, natuurlijk de ’65 er

    Login om te reageren
    • douwe zegt

      31 oktober 2012 om 23:32

      @bazzelijn: beetje gekke vraag, natuurlijk de nieuwe

      Login om te reageren
  12. pietjepuk zegt

    31 oktober 2012 om 23:17

    Uiteraard de 1965’er 911, maar dan liefst opgelapte versie door Magnus Walker;

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      1 november 2012 om 09:24

      @pietjepuk: magnus walker = +1

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 november 2012 om 18:56

      @pietjepuk:
      Petje af puk, voor het eerst in maanden dat ik je iets zie schrijven dat hout snijd…
      M.a.w. ik ben het met je eens….

      Login om te reageren
      • norge zegt

        1 november 2012 om 19:31

        @jrk68: Ik ook , maar niet tegen puk zeggen hoor…..

        Login om te reageren
    • cassiewollie zegt

      6 november 2012 om 14:56

      @pietjepuk: Doe maar in samenwerking met Magnus Walker, ben wel benieuwd naar z’n verhalen. En dan heb je ergens om van te dromen als je bezig bent..

      Login om te reageren
  13. mout zegt

    31 oktober 2012 om 23:19

    De nieuwe is over 6 jaar zielig. De oude brengt elke rit een grijns op je bakkes. Zelf heb ik alleen een dag gereden in een 911 uit de 80’s. Die laatste luchtgekoelde versies zijn mijn favoriet. Meer balans en kracht dan deze, iets minder oubollige chroomrandjes, en ongetwijfeld een stuk jeugdsentiment.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      31 oktober 2012 om 23:24

      @mout: Die chroomrandjes, kleine spiegeltjes, dunne bandjes, chromen wieldoppen, houten dash etc etc. Dat maakt de eerste 911 voor mij juist zo speciaal. Gewoon mooie details vind ik dat.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        1 november 2012 om 00:07

        @911GT2: Snap ik helemaal. Heb ik bijvoorbeeld bij een Merc ‘pagode’, of een vroege Volvo 240. Ben er ook helemaal niet vies van, maar bij de 911 slaat bij mij net de balans door naar de ‘dikke’ versie van de 80’s.

        Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    31 oktober 2012 om 23:22

    Die oude, stuk goedkoper in de wegenbelasting. Liever het uitzicht, maar dat is zo moeilijk meenemen.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      31 oktober 2012 om 23:43

      @E34M5Touring: Ha, de keuze baseren op de wegenbelasting…
      Die nieuwe 911 kost 720 euro aan wegenbelasting/jaar. Voor elke niet-oldtimer ben je trouwens al zo 500 euro kwijt aan wegenbelasting/jaar.
      Als je de keuze af moeten laten hangen van die paar 100 euro’s per jaar ben je niet eens een Porsche waard, wat denk je dat onderhoud wel niet kost?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        1 november 2012 om 00:00

        @alcantara: Kerel, ik wil helemaal geen 911. Maar als het dan echt moet (hence de Kies maar: ) de oude. De wegenbelasting was een poor attempt at humor. En geloof mij, ik betaal alleen voor de BMW al 300,- per kwartaal + nog een keer 336,- voor de Alfa en straks nog een Camaro van 1900kg die enkel in het weekend gebruikt zal worden, maar waar ik wel een heel jaar wegenbelasting over betaal (zonder mokken) . Dus daar laat ik mijn autokeuze echt niet vanaf hangen. Net als de brandstofprijs btw.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          1 november 2012 om 01:22

          @E34M5Touring: 300???? Hoe zwaar zijn die dan? En die Alfa?? Diesel? Ik zit met 1350kg aan 180 per kwartaal en pa met 1550kg op 200 oid!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 november 2012 om 08:38

            @jzaero: BMW is 1780kg en de Alfa 1255kg.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 november 2012 om 08:40

            @jzaero: Alfa is idd diesel.

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              1 november 2012 om 16:48

              @E34M5Touring: Ah dat verklaart een hoop, schrok al van de kosten haha

              Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          1 november 2012 om 09:49

          @E34M5Touring: 1900? 1700kg toch? :D
          En die kosten zeggen gewoon mooi dat je een éckte liefhebber bent van auto’s.. :)

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 november 2012 om 09:58

            @kaasboerin: Dacht 1900kg. Maar kan het ook mis hebben.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              1 november 2012 om 10:05

              @E34M5Touring: Rijklaar gewicht 1779kg volgens autowiki.
              Pittig zwaar alsnog, damn.
              2000kg is de Panamera(v8) al, ken je nagaan.
              Wanneer komt ‘ie nou?!?!?!?!?!?!?!

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                1 november 2012 om 10:48

                @kaasboerin: Hij gaat in Mei in de container. Mijn broertje had de kans in 1j extra zijn Masters te halen, en dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Hier in NL doe je er veel langer over. De auto wordt nauwelijks gebruikt dus maak me niet zo druk. Alleen inmiddels voor de 10e (!!!!!) keer naar de deuker geweest voor parkeerdeuken. Die straight panels zijn mooi maar je ziet echt ALLES op dat ding.

              • kaasboerin zegt

                1 november 2012 om 10:56

                @E34M5Touring: What the hell, en dat van andere??
                Dacht dat het hier erg was..

              • E34M5Touring zegt

                1 november 2012 om 11:44

                @kaasboerin: Allemaal parkeer en winkelwagendeukjes. En mijn broertje zet hem al verder weg om dit te voorkomen. 2 kwamen van hemzelf. Nerd parkeert tegen een rekje aan, twee plekken op de bumpert. Verder nog snaarstrak. Hij checkt gelijk ff bij de dealer voor je. Hij is er dan toch.

      • E34M5Touring zegt

        1 november 2012 om 00:02

        @alcantara: Oh en over onderhoud hoef je me echt niks te vertellen. Voor het geld van 3j M5 onderhoud kan je een leuke auto rijden.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          1 november 2012 om 09:27

          @E34M5Touring: echte auto’s kosten geld ;) dat weet je als je hem aanschaft.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 november 2012 om 09:40

            @xiran: Ja, dus. Hoor je mij klagen dan? Ik betaal het gewoon hoor. Dealeronderhoud al 3j lang. Nothing but the best.

            Login om te reageren
            • xiran zegt

              1 november 2012 om 09:49

              @E34M5Touring: nee, ik doe alleen een constatering. Ik zie zoveel slecht onderhoud dat ik af en toe denk: als je het niet kan betalen ga dan geen grote auto rijden, maar neem iets kleiners wat je wel kan onderhouden.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                1 november 2012 om 09:58

                @xiran: Sorry voor mijn wat overtrokken reactie. Want dat ben ik wel met je eens hoor. Kijk maar hoeveel gasten 1j met een dikke auto rijden. Meestal na de eerste goeie beurt op marktplaats.

              • jzaero zegt

                1 november 2012 om 16:47

                @E34M5Touring: Ach, volgens mij zit dit lijstje er al voor mij aan te komen:

                – Nieuwe remschoenen voor
                – Eventueel nieuwe remschijven voor
                – Misschien Oliebeurt (14000km gereden)
                – ABS sensors checken
                – Draagarmen of stuurstangen ivm scheeftrekken op spoorvorming
                – Bij volgende beurt subframe laten nakijken
                – 3mm band over op alle vier de wielen, binnenkort waarschijnlijk?

                Dit al gehad:

                – Gescheurd koelwater reservoir
                – GM5 module laten repareren (E46 en Z3 probleem)
                – Uitlaat opnieuw vastgezet (verlaging heeft een beugel los gereden)
                – Net voor aankoop zes nieuwe bougies

                Dit allemaal binnen een jaar, geen kort lijstje, maar ik houd teveel van mijn auto om hem na zo’n korte tijd alweer weg te doen.

              • E34M5Touring zegt

                1 november 2012 om 16:52

                @jzaero: Mijn laatste beurt had nogal wat voeten in de aarde. Totale kosten 3700,- . Dan doe je wel weer even rustig aan.

  15. mgmgb zegt

    31 oktober 2012 om 23:35

    De ’65 natuurlijk. Ongelofelijk veel mooier, ingetogener, subtieler en van een geweldige pure schoonheid. Heel anders dan zijn pafferige, opgeblazen kleinzoon. Die 2-liter is misschien aan de kleine kant maar het is ruim voldoende om plezier te hebben in zo’n Porsche en het voorkomt nare boetes op de snelweg.

    Login om te reageren
  16. salberts93 zegt

    31 oktober 2012 om 23:37

    <3 2012 911 Carrera 2 S ! die dus :D

    Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    31 oktober 2012 om 23:48

    Net als bijna iedereen hierboven, de oude. Ik kan me niet emotioneel hechten aan de nieuwe. Mij te clean. De oude heeft zoveel mooie kleine details. Ik kan er uren naar kijken.

    Login om te reageren
    • architecture1 zegt

      1 november 2012 om 00:41

      @midasracer: Naar een porsche 911 moet je volgens mij niet te lang kijken maar constant in rijden! ;-)

      Zelf zou ik trouwens voor de nieuwe gaan, genoeg porsche 911 al ziet het er een stuk deftiger uit als je met de oude voor komt rijden (en dat heeft stiekem ook veel meer klasse). Ik zal het maar op jong enthousiasme houden en gek zijn op snelheid.

      Login om te reageren
  18. alcantara zegt

    31 oktober 2012 om 23:51

    Natuurlijk neem ik de 991 mee, alleen al om het feit deze meer waard is.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      31 oktober 2012 om 23:57

      @alcantara: Om deze vervolgens in de verkoop te doen en een 993 Turbo te gaan halen. Het resterende bedrag is ruim voldoende voor het onderhoud hiervan.

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      1 november 2012 om 04:08

      @alcantara: da’s flauw; zo is ie natuurlijk niet bedoeld…Trouwens, een frisse ’65 911 doet ook een aardig bedrag en 991 schrijft af als een razende

      Login om te reageren
  19. dberkwood zegt

    1 november 2012 om 00:36

    Leuk hoor, zo’n klassieker, maar doe mij de 991. Ik vind em mooier, hij klinkt beter en de nieuweling is elke dag van het jaar te genieten.

    Login om te reageren
  20. JaxDryke zegt

    1 november 2012 om 00:54

    Het grootste uitgemolken concept sinds … wacht .. er is niets anders zo godsgruwelijk uitgemolken als de 911.

    De klassieker is zo fijn om mee te rijden. Ik persoonlijk, als autofiel van de eerste rang, vind deze oude veel fijner rijden dan de nieuwe. De nieuwe mag dan wel supernieuwe zitjes, een supernieuw dashboard, gadgets, stuff en dergelijke hebben, de oude heeft stijl. De nieuwe is niét geil.

    Zo, dat gezegd te hebben, ga ik mezelf even verlekkeren aan de foto’s die ik vanmiddag maakte van een Pontiac ‘The Knightrider’ Trans-Am die ik in Hengelo voor de fabriek van STORK tegenkwam (en daar blijkbaar al 6jr voor de deur staat iedere dag) ;)

    Login om te reageren
  21. 9000cse zegt

    1 november 2012 om 00:55

    Omdat ik die oude Volvo al heb, zou ik kiezen voor de nieuwe 911/991. Voor een echte sportwagen gewoon het beste wat er voor dat geld te koop is. Gewoon als Carrera 4S. Perfekt voor dagelijks gebruik. Die oude vind ik mooi om naar te kijken, maar niet om te hebben. Beetje verraderlijk weggedrag ook.

    Login om te reageren
  22. p993 zegt

    1 november 2012 om 03:37

    heb nog nooit in de 991 gereden, maar toch ongezien het oudje. Als de vraag nu zou zijn met welke je liever zou filerijden of boodschappen doen, zou ik waarsch voor de nieuwe kiezen. Maar bij het rijden van een bergpas gaat het juist om de beleving!

    Login om te reageren
  23. Simpson zegt

    1 november 2012 om 04:33

    de 65’er natuurlijk. Met de nieuwe sta je volgend jaar voor lul omdat je een ouwe hebt.

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    1 november 2012 om 06:12

    De 65er, en ik zou m dagelijks gebruiken.

    Login om te reageren
  25. stijnd007 zegt

    1 november 2012 om 06:44

    ik wil beide

    Login om te reageren
    • 9114life zegt

      1 november 2012 om 08:55

      @stijnd007: uiteraard! 991 voor dagelijks gebruik, oldie voor weekend…

      Login om te reageren
  26. lamborgfan zegt

    1 november 2012 om 06:58

    Ik zou dan toch voor de nieuwe gaan, heb zelf niet zoveel met de oude. En tenslotte ben ik een beetje een speedfreak en denk dat ik met de nieuwe hier prima over de dijken en door de polder heen kan denderen..

    Login om te reageren
  27. jack_abarth zegt

    1 november 2012 om 07:28

    0-100 in 4,5sec met maar 350pk?!?
    Damn, daar ligt een goede versnellingsbak in.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      1 november 2012 om 09:55

      @jack_abarth:
      Volgens autowiki.nl hierboven heb je daar ook de 400pk voor nodig.

      Login om te reageren
  28. martijn1993 zegt

    1 november 2012 om 07:49

    Singer 911, in deze kleur graag: http://content.topgear.com/Wallpaper/small/porsche-3.jpg

    Login om te reageren
  29. mightymike zegt

    1 november 2012 om 07:58

    Gewoon verder duwen die berg af en sparen voor een db5

    Login om te reageren
  30. papa zegt

    1 november 2012 om 08:06

    Ik denk dat je met de 1965-er klasse vrouwen kan oppikken en met de 2012-er gold-diggers. doe maar de 1965-er aub.

    Login om te reageren
  31. Alex_79 zegt

    1 november 2012 om 08:57

    de 911 ’65, prachtige auto voor het weekend, want de ochtendspits zou ik hem niet aandoen. Pa heeft er ook een gehad, al moest hij wel aardig wat aftikken van het onderhoud. Na vijf jaar verkocht ie hem voor een Alfa 1600 Spider Duetto. Een paar jaar later kreeg hij bericht van de tweede eigenaar: de Porsche was overleden, motorblok was er onderuit gevallen door roestvorming (blijkbaar was die man niet zo tuk op onderhoud)

    Login om te reageren
  32. Sofa zegt

    1 november 2012 om 08:58

    Dat is easy! 1965. Natuurlijk rijdt het 2012 model vele malen lekkerder en kan je er wellicht meer mee spelen. Maar als je met een 911 uit 1965 heb je niet alleen verstand van auto’s, maar heb je ook klasse!

    Login om te reageren
  33. pier zegt

    1 november 2012 om 09:26

    Normaal gesproken kies ik eerder voor de nieuwe, maar als ik ze zo naast elkaar zie staan op dat plaatje in de Alpen komt de ´65-er veel meer tot z’n recht. Dus ga ik voor het ouwe barrel deze keer :)

    Login om te reageren
  34. the-budel-guy zegt

    1 november 2012 om 09:31

    Voor mij de nieuwe. Als ik hard wil werken ga ik wel naar de zaak!

    Login om te reageren
  35. roberto zegt

    1 november 2012 om 09:55

    so, moeilijke keuze.. Normaal gezien zou ik voor de oude 911 gaan, maar ik heb pas zelf nog achter het stuur plaats mogen nemen in de nieuwe 991, en damn.. Wat is de nieuwe Porsche 991 gaaf!! Niet alleen zijn looks, maar ook het geluid, de rijbeleving alles! Dus mijn keuze gaat voor nieuwe, simpelweg omdat ik daar een goede ervaring mee hebt! (en met de oude geen :D)

    Login om te reageren
  36. xilver zegt

    1 november 2012 om 10:05

    De nieuwe…ik heb wel wat beters te doen dan elke week naar de garage bellen.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 november 2012 om 10:42

      @xilver: Kijk, daar zit je nu naast. Tenzij je een verwaarloosd exemplaar op de kop tikt, uiteraard. Maar verder past deze in het rijtje Volvo 240, Golf II en Mercedes W124. Zit niks op of aan (zelfs geen waterkoeling met pomp, thermostaat en radiator), gaat niks aan stuk.
      Terwijl je bij de nieuwe geregeld een beurt zult moeten doen om in aanmerking te blijven komen voor garantie. Als er al geen recalls of storingen komen.

      Login om te reageren
  37. mister zegt

    1 november 2012 om 10:19

    BEN erg benieuwd hoe die van 2060 eruit gaat zien! ;)

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      1 november 2012 om 13:27

      @mister: Psstt… Ik kan je alvast één ding verklappen:

      – 2 ronde koplampen
      – brede kont
      – Boxer motor
      – Zoals altijd wordt hij weer in 36 verschillende uitvoeringen uitgebracht

      Weet ik ’toevallig’ van een insider van Porsche ;)

      Login om te reageren
  38. cesarestevao zegt

    1 november 2012 om 10:25

    De 2012 model!

    Login om te reageren
  39. bofkont zegt

    1 november 2012 om 10:37

    Hoewel het oudje er prachtig uit ziet ga ik absoluut voor de nieuwe, rijdt zoveel beter/sneller/veiliger, met die oude moet je nog echt kunnen sturen. Dat ontbreekt er bij wel aan vrees ik.

    Login om te reageren
  40. RazorHead zegt

    1 november 2012 om 10:54

    bij de nieuwe zie je pas hoe een dikke kont hij heeft gekregen, de oude is veel mooier gestileerd dan het nieuwe dikkertje

    Login om te reageren
  41. barney zegt

    1 november 2012 om 11:52

    Zogenaamde puristen hier die voor de oude kiezen. Als het puntje bij paaltje komt stapt elke vent in die nieuwe.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      1 november 2012 om 11:59

      @barney: Hahahaha, so true. :) +1

      Login om te reageren
  42. Hupke zegt

    1 november 2012 om 14:14

    Ik ben geen 911 man. Ik vind ze mooi maar wil er niet in rijden.
    De gewone 911 zegt me niets.

    Moest het nu om een 930 turbo, 964 turbo of zo’n elfje dat opgeleukt is door Singer gaan dan zou ik voor dat kiezen.

    Nu zou m’n keuze puur gemaakt worden op gemak en dan word het de 991.

    Stel me die vraag nog eens over eender ander merk (jaguar, alfa, benz, bmw, citroën, peug, saab,…) en het zou de klassieker zijn.

    Login om te reageren
  43. Flamingo zegt

    1 november 2012 om 17:50

    de nieuwe..

    Login om te reageren
  44. slak zegt

    1 november 2012 om 18:17

    Ik kies voor de auto, niet voor de rijdende computer.

    Login om te reageren
  45. jrk68 zegt

    1 november 2012 om 18:51

    Doe mij maar een oude, ik ben geen kapper….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North