Zo heet.
Nog héél even geduld, want de Kia Picanto X-Line staat pas in Q4 van dit jaar bij de Nederlandse dealer. Deze stoere broer van de gewone Picanto kreeg 15 millimeter extra bodemvrijheid. Ideaal dus voor de stadskrijger die elke dag een vinexwijk naar keuze in en en uit moet zien te komen.
Onder de kap ligt een 1.0 T-GDI driecilinder met maar liefst 100 pk en 172 Nm. De X-Line is de eerste Picanto die met dit blok leverbaar wordt. De sprint naar 100 km/u is ermee in 10,1 seconden achter de rug en dat is best een hele nette tijd!
Het stuurt werd afgeplat om de sportiviteit te benadrukken, verder zijn zaken als Apple CarPlay en Android Auto standaard.
harrie zegt
Wat lief, een booskijkend gebakje!
MilleMiglia zegt
Eerst de bodemvrijheid verhogen en dan een afgeplat stuur er insteken om de sportiviteit te benadrukken?
granlusso zegt
@millemiglia: Nu is het een G63 AMG.
MilleMiglia zegt
@granlusso: De bodemvrijheid van de g klasse werd ook niet vergroot voor er een sportievere versie van gemaakt werd. Hier wordt die wel vergroot om er een sportievere versie van te maken.
granlusso zegt
@millemiglia: Haha het was geen serieuze vergelijking hoor ;)
Ram-G-maN zegt
Ideale auto voor de moeder met een kort Picanto kapsel.
postzegel zegt
Of voor bejaarden. Die denken dat dikkere bumpers helpen bij paaltjes.
granlusso zegt
Is dat nou adaptieve cruise control? Op een A-segmenter? Had het nog niet eerder gezien op een auto kleiner dan de VW Polo of Skoda Fabia, dan is Kia de eerste denk ik?
Of het is een voetgangerherkenningssysteem, kan ook.
Overall vind ik het een leuke auto geworden, oogt een stuk volwassener dan zijn concurrenten. Dat klinkt heel cliché, want dat zeggen we altijd als er een nieuwe A-segmenter is, maar in dit geval is de stap wat groter heb ik het idee. Hyundai deed dat destijds al goed met de nieuwe i10 en het linkt erop dat Kia daar nog even overheen gaat met deze nieuwe Frikandel.
granlusso zegt
@granlusso: Eh, Picanto.
motherlover zegt
KIA is goed bezig! De nieuwe Picanto is zowaar een knap autootje voor zijn segment! Ook het inetrieur en de uitrusting is vele malen mooier en uitgebreider voor dezelfde of lagere prijs dan de concurrentie in hetzelfde segment, erg knap.
Ik zelf prefereer de GT-Line t.o.v. deze X-line. Dat verhoogde heeft 0,0 nut en vind dat de auto er een beetje een rijdend kubusje van wordt. De GT-line heeft juist een meer gestroomlijndere en dynamischere look.
kvh87 zegt
Afgelopen week met de Picanto (2016 model) rondgereden door Ijsland. Ondanks dat ik geen fan ben van dit type gebakkies viel me de Picanto niet tegen! Met name interieur was best prima, maar dat lag voornamelijk aan de stoelverwarming en stuurverwarming (essentieel met die temperaturen daar…).
yupyup zegt
Had er dan meteen een 4×4 van gemaakt, als concurrent voor de panda 4×4