Alles over de Kia Picanto facelift, inclusief bewegende beelden van de hatchback.
Enkele weken geleden kregen we al een glimp van de nieuwe Kia Picanto. Het ging hier toen om de variant voor de Zuid-Koreaanse markt. Inmiddels heeft het automerk het doek getrokken voor de vernieuwde Picanto in Europa. Dit is hem geworden.
[bbmediaclip clipID=”3756250″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Het vernieuwde uiterlijk hebben we al kunnen zien in het vorige artikel. Laten we ons eens focussen wat de andere relevante vernieuwingen brengen. Dit heeft bijvoorbeeld betrekking op de motoren. Er komt een nieuwe 100 pk 1.0 T-GDI naar de Picanto. Er is ook nog een atmosferische en niet heel inspirerende 67 pk 1.0 DPI. Het is bovendien de eerste Kia met de nieuwe AMT-transmissie. Feitelijk is dit een geautomatiseerde handbak, gebaseerd op de manuele bak met vijf verzetten.
In het interieur moet het oude 7.0-inch infotainmentsysteem plaatsmaken voor een nieuw 8.0-inch aanraakscherm. Standaard komt deze unit met ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto.
De Kia Picanto facelift is verkrijgbaar in 10 verschillende kleuren. Het opgefriste model kun je verder herkennen aan twee nieuwe soorten lichtmetalen velgen. Ze zijn 14-inch of 16-inch “groot”. Vanaf het vierde kwartaal kun je de nieuwe Kia Picanto bewodneren bij de dealer. Prijzen worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.
bernoulli zegt
Volwassen kleintje zo. En met dat turboblokkie zal het best leuk zijn om te rijden. Hopelijk vallen de prijzen mee. Het A-segment is de afgelopen jaren schreeuwend duur geworden.
dalmore zegt
Als je dit ziet snap ik niet dat de VW Up uitroepteken nog verkocht wordt, die was tijdens zijn onthulling al zwaar verouderd
bernoulli zegt
Wat was er verouderd aan?
dalmore zegt
@bernoulli: als je in deze tijd nog een autoradio durft te verkopen waar maar 8 karakters op het scherm passen doe je als automerk echt niet meer mee. 30 jaar oude techniek als nieuw verkopen.
Een klein schermpje waar dus meer op kan worden weergegeven dan alleen karakters is zo spotgoedkoop maar voor vw schijnbaar te duur
(http://ipocars.com/imgs/a/g/w/i/e/volkswagen__up_take_up_radio_with_cd_2011_8_lgw.jpg)
bernoulli zegt
Wat is het nu? “In deze tijd” (2020) of “tijdens zijn onthulling” (2011)?
mcshine zegt
@bernoulli: wat is er modern aan?
bernoulli zegt
Niet is. Was.
knapzuur zegt
De motor.. 60 pk totaal gebrek aan koppel het is echt verschrikkelijk.. voor een paar euro meer heb je al een Polo.
Voor héél wat euro’s minder heb je o.a. een Picanto met meer aankleding & power, Fiat Panda of zelfs een Fiat 500 kan je al meenemen voor minder, je hebt ook nog de PSA/Toyota drieling maar die zou ik persoonlijk liever laten staan die valt in het zelfde rijtje als de VAG drieling te oud en karig voor het geld wat ze kosten.
bernoulli zegt
O ja?
dalmore zegt dat hij bij zijn introductie al verouderd was. In 2011. Toen je hem vanaf € 8490,- kon kopen. Laat die 500 even zien dat die goedkoper was. Of die Polo van € 8499,-
PSA/Toyota-drieling zat rond hetzelfde bedrag. Alleen de Panda was goedkoper. Maar dat zie je dan meteen terug in zijn 0-sterren Euro-NCAP: https://www.euroncap.com/nl/results/fiat/panda/34191
Dat het in 2020 een verouderd wagentje is vergeleken met auto’s als de Picanto ben ik het helemaal mee eens, maar in 2011 was dat echt niet het geval.
johnhert zegt
@bernoulli: 1 en het reed echt veel volwassener dat de aygo,c1 etc.
zeilboot zegt
Wat een een drukke samenraapsel van lijntjes en plooien. Koplampen zo lang als een motorkap, gaten in de bumper alsof het een sportauto is en een dubbele lijn langs de wielkasten doet ook niet veel goed. En nog ergerlijker is dat de mensen die dit rijden te lang links blijven plakken op de snelweg zodat je wel naar dit inspiratieloze creatie moet kijken.
lincoln zegt
Als je dit ziet begrijp je waarom Renault en Fiat het niet al te makkelijk hebben ..
cossiekiller zegt
Ze hadden hem beter de Picanto 100HP genoemd. Met iets sportievere bumpertjes erop…
Zo een beetje een pikante versie. Je weet wel.
lekkerlinksrijden zegt
Beerje teveel van het goede, te veel lijntjes, sleuven, stripjes enz enz.
lekkerlinksrijden zegt
@lekkerlinksrijden: beetje dus
karhengst zegt
@RubenPriest “Bewonderen” is inderdaad niet het juiste woord voor deze auto, of was dat niet hoe je het bedoeld had? ;)
gkbheinen zegt
Het blijft gewoon een lelijke drollenhok met een lelijke lijnen spel ??