Kia introduceert een nieuwe instapper voor de EV9 en daarmee wordt de Kia EV9 maar liefst 8.000 euro goedkoper.
Kia lijkt met de EV9 goud in huis te hebben. Het is een enorme volledig elektrische zevenzitter die de ene na de andere internationale prijs binnensleept. Klein nadeeltje, de vanafprijs: 67.995 euro. Tot nu dan.
Kia EV9 goedkoper
Kia breidt het aanbod van de EV9 aan de onderkant uit met een nieuwe instapper. Die is voorzien van een kleiner batterijpakket en dat pakt, logischerwijs, goed uit voor de prijs. De goedkoopste Kia EV9 heeft namelijk in plaats van de 99,8 kWh batterij een 76,1 kWh batterijpakket.
Ook de elektromotor is anders. Het nieuwe achterwielaangedreven instapmodel heeft niet de 204 pk sterke elektromotor van de afgeloste instapper, maar een 217 pk sterk exemplaar. De actieradius komt daarmee op een nette 443 kilometer WLTP.
De exemplaren met het grotere batterijpakket hebben een rijbereik van 505 kilometer voor de Dual Motor GT-Line tot 563 kilometer voor de achterwielaangedreven Air en Plus uitvoering.
Wat kost dat dan?
De nieuwe instapper van de Kia EV9 is er op dit moment alleen als First Edition en kost je minimaal 59.995 euro. Zo’n 8.000 euro goedkoper dus dan de Kia EV9 Air, de volgende op de uitrustingsladder.
Voor dat bedrag zit je er helemaal niet bescheten bij hoor. Standaard krijg je zaken als elektrisch verstel-, verwarm- en ventileerbare voorstoelen, parkeersensoren rondom, de Digital Key 2.0, LED-koplampen met intelligente bochtverlichting, een elektrisch bedienbare achterklep met handsfree functie, snelwegassistentie, dodehoekassistentie en vegan lederen stoelbekleding. Ook batterijverwarming inclusief preconditioning en de warmtepomp zitten erop.
Verder staat de goedkoper geworden Kia EV9 op 19 inch lichtmetalen wielen en is de standaardkleur Flare Red. Tegen een meerprijs van 995 euro kun je nog kiezen uit vijf andere kleurtjes.
Bestellen kan per direct en dan staat de nieuwe Kia EV9 instapper in april 2025 bij jou thuis aan de lader.
Nieuwsgierig wat wij vonden van de auto? Hier vind je onze rijtest of kijk gewoon even lekker naar de video hieronder.
DeWitteCondor zegt
Alsnog 60k te veel. Wat een hondslelijk hok is dit. In het echt is ie zo mogelijk nog lelijker dan op de foto’s.
flatsix010 zegt
Kan me niet voorstellen dat je €60.000 uitgeeft voor een auto waarmee je effectief maar 350-400km mee kan rijden.
Voor een klein beetje meer vind ik de nieuwe Santa Fe een beter optie. Ook een apart design waarvan je moet houden, maar ik vind hem stiekem erg gaaf.