Althans, in het hoge segment is de Kia EV6 de zakelijke EV van het jaar.
Verkiezingen, we zijn er dol op hier op de redactie. Elke keer als er een verkiezing is, zitten we met z’n allen te kirren op onze stoeltjes. Vooral @willeme, die kirt dat het een lieve lust heeft. Zeker bij het nieuws over deze verkiezing.
De Vereniging Zakelijke Rijders heeft namelijk hun EV van het jaar gekozen en -zoals de titel van dit artikel al aangeeft- is dat net als vorig jaar de KIA EV6 geworden. Daarmee kun je volgens die mensen het meest als je je auto zakelijk gebruikt.
KIA EV6 zakelijke auto van het jaar
De jury is vooral vol lof over de laadsnelheid, rijeigenschappen en het gebruiksgemak van de KIA. Die was beter dan die van de Tesla Model Y en de Volvo XC40, die ook een gooi deden naar de titel zakelijke EV van het jaar in het hoogste segment.
Ook bij de kleintjes was er natuurlijk een winnaar. Die eer gaat naar de Peugeot e-208, die is volgens de Vereniging Zakelijke Rijders de EV van het Jaar 2023 in het A-/B-segment. Een hele mond vol, maar dan heb je ook een titel….
Er is maar 1 echte verkiezing
Ja. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, de verkiezing van de beste EV voor zakelijke rijders. Maar da’s eigenlijk natuurlijk maar een beetje een marginale verkiezing, zeker als je de concurrentie in ogenschouw neemt.
Want er is natuurlijk maar 1 verkiezing die er écht toe doet als het op autoverkiezingen aankomt en dat is de Autoblog Auto van het Jaar verkiezing. En zoals je weet wordt daar ook alleen de échte winnaar uitgekozen, in dit geval de BMW M3 Touring.
En wees eerlijk, da’s leuker dan een KIA EV6, toch?
Maar alsnog van harte met de titel, trots op jullie. En doorrrr…
mark997gt3 zegt
Ik ben heel benieuwd naar EV9. Die komt volgens mij begin dit jaar. EV6 vind ik net wat te kein. De EV6 doet vermoeden dat de EV9 een bijzonder goede auto gaat worden voor de famiieman.
B00G1E zegt
Ben vooral benieuwd wat die gaat kosten, moet het toch opnemen intern tegen de Carnival en Telluride die er beiden vanaf ~35k zijn
mark997gt3 zegt
Tussen 70-80k naar gelang de uitvoering denk ik.
KEV9 zegt
Ik kan met blijdschap melden dat ook ik om ben, de Espace gaat eruit en de EV6 GT komt er voor terug.
Allison Burgers zegt
Dat wordt feest in 2025 als ‘ie er is. :)
Mijn EV6 staat eindelijk op de boot.
Godefridus zegt
“Onderzoek “ dat niet eens de juiste prijs of de juiste range bij Model Y long range noemt.
CYBRTRK zegt
Daarnaast was de MB EQE de overall winnaar volgens VZR maar die wordt hier niet eens genoemd op autoblog
Allison Burgers zegt
Waarom quote je een woord dat nergens in het artikel hierboven of in het gelinkte artikel voorkomt?
Een verkiezing en een onderzoek zijn twee verschillende dingen.
Onehp zegt
Heel tevreden met onze EV6 rwd. Weegt overigens niet meer dan een M3 Touring, stuurt best leuk met rwd en kan volgas van de eerste meter (ipv 10-15 min motor opwarmen). Dat voor een fractie van de kosten van de M3 T, dus ruimte voor iets leuk erbij…