Nieuw in de Autoblog Garage is de Kia EV6 voor de komende periode. Een echte EV voor de stuurman. Zo zie je ze niet vaak. Wat wil jij weten over de EV6?
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 25 Reacties
Nieuw in de Autoblog Garage is de Kia EV6 voor de komende periode. Een echte EV voor de stuurman. Zo zie je ze niet vaak. Wat wil jij weten over de EV6?
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
potver7 zegt
Fijne stuurmansauto of niet – die achterkant vind ik zó foeilelijk dat de rest van de auto me totaal niet interesseert.
karhengst zegt
Kwestie van achteruit inparkeren en verder geen last hebben van bumperklevers. Op de achterbumper dan.
cdlop01 zegt
Behoorlijke probleembak, niet om aan te gluren zo lelijk. De EV haastklus van Kia met boog omheen lopen, dan toch maar een Tesla of de nieuwe Lexus RZ.
lekkerlinksrijden zegt
Probleembak? Vertel aub
hagenees401 zegt
Probleembak?waar haal jij die onzin vandaan.het is geen tesla of ford mustang dat zijn pas probleembakken.en ik werk bij kia de ev6 is niet aan te slepen.dus leg uit waarom het een probleembak is
Variomatic zegt
Hier alle door EV6 rijders tot nu toe geregistreerde bugs mankementen etc.
https://view.monday.com/1889279238-decd0c4023ddd32b00329c597f09fe3c?r=use1
Aardige waslijst, dus niet zo hoog van de toren blazen over Ford en Tesla. De EV6 is net op de markt en moet zich echt nog bewijzen, of moeten we jou maar geloven ‘omdat je bij Kia werkt’..??
mashell zegt
Dit is natuurlijk maar een korte lijst met veel onzin punten er tussen. Als je de exemplarische punten schrapt dan is het juist een teken van goede kwaliteit.
Variomatic zegt
zeker geen ‘probleembak’ maar niet beter dan de Ford of de Tesla..
bernoulli zegt
Dikke onzin natuurlijk. Paar klagers op Tweakers die elke scheet in een tabel zetten. Zo kun je van elk model wel een waslijst aan “problemen” maken.
shalomleon zegt
Wat ik wil weten? Nou wie er verantwoordelijk is voor het design van de achterkant van de auto. Wat een gedrocht van achter gezien. Misschien relevant, wanneer komt de feestlift? (Van de achterkant, de rest is prima te hachelen)
mashell zegt
Ik vind de achterkant juist mooi, net als de rest van de auto. Op foto’s komt de wagen niet zo goed uit de verf maar in het echt heeft de wagen een jaren 70 sportwagen vibe, Het is een erg sterk design. Misschien gewoon even wennen dat er met elektrisch andere vormen mogelijk zijn.
Pordon zegt
Toch wel een model waar de meningen over verdeeld zijn. Ik vind hem mooi
bernoulli zegt
Gave machine!
erics zegt
Ik vind hem mooi…en ik heb er een. Wat een fantastisch wagen, Wil niet meer terug naar benzine of diesel.
Na ruim half jaar en 24 k km heb eik eigenlijk geen vraag…ben heel benieuwd hoe hij AB gaat bevallen.
mark997gt3 zegt
Graag een test met caravan. Hij heeft behoorlijk trekgewicht, 1650kg uit mijn hoofd. Hoever kom je er dan mee?
jpoers zegt
750kg voor de 58kw, 1600 kg voor 77kw / rwd of awd, en 1800kg voor de GT.
Praktijk met de AWD en 1500kg eraan is ca 225-250km bereik.
sizedoesmatter zegt
Zó, zó, zó lelijk van achteren. Altijd achteruit tegen een muur parkeren a.u.b.
De enige auto die ik liever mij op laat duwen dan er voorbij….
MrHyde zegt
Wat ik wil weten, is of hij sportief stuurt voor een auto (a la Alfa Giulia), of sportief stuurt voor een lomp zware Crossover met te hoge zitpositie.
hagenees401 zegt
Zou zeggen ga proefrit maken dan zal je verbaast staan hoe hij rijdt
lekkerdwars zegt
De GT als duurtester was leuker geweest om predikaat ‘EV stuurmansauto’ aan de tand te voelen.
camber24 zegt
Grappig dat hier zoveel comments zijn over de achterkant, die men lelijk vindt. Vind dat juist nog wel (net) gaan. Vind de voorkant juist uit proportie. Saai. Laag, te laag voor een crossover. Lijkt een dikke tante op de motorkap te hebben gezeten, waardoor dat ding aan de voorkant door zijn hoeven is gezakt. Vreemd design. Interieur lijkt me wel beter dan dat van de Ioniq vijf, wat ik echt afschuwelijk vind.
Vraagstuk; jij hebt ook de ID4 als duurtester gereden. Ben erg benieuwd naar je vergelijking daarmee. Welke zou je aanbevelen boven de andere? En minder een duurtest vraag, meer over het model; wordt die versie met bijna 600pk een beetje verkocht in Bitterballenland?
Jagris zegt
De levering van de 600pk versie wordt volgens mij pas tegen het najaar ofzo verwacht. Maar het zijn zeer veel pk’s voor niet een enorm bedrag. Dus persoonlijk verwacht ik wel dat die auto goed zal lopen.
stefanos zegt
Ik vind de EV6 stukken toffer dan een Model 3. De Mustang is de mooiste van de drie (IMHO)
bernoulli zegt
Schuin van achteren krijg ik bij de witte een sterke associatie met deze vriend:
https://www.sideshow.com/storage/product-images/400077/stormtrooper_star-wars_square.jpg
Rinkelty zegt
Kijk ernaar uit! Mijn EV6 GT komt einde jaar. Ik ben voor de duurtest vooral nieuwsgierig naar de dagelijkse handelingen: wordt het irritant om rijhulpsystemen uit te zetten, adaptieve cruise control in praktijk prettig, laad je ‘m dagelijks op/hoe leeg moet de auto zijn voordat je gaat prikken etc.