Stop de persen! De Kia Cee’d heeft een nieuw smoeltje gekregen!
Aan de carrosserie van de Cee’d driedeurs, vijfdeurs en Sporty Wagon veranderde niets, maar het complete front werd wel anders. Niet te zien op de officiële foto’s, maar wel op de spyshots hieronder is de gewijzigde achterkant. LED (look?) achterlichten moeten de Cee’d weer een schop in de vaart der volkeren geven. Over de technische wijzigingen is niets meer bekend dan dat deze onderstel en een vernieuwde zesbak voor de 1.6 diesel betreffen. Bovendien krijgt de 1.6 diesel het ISG-stop/start-systeem, waarmee deze versie een A-label krijgt en 20% bijtelling krijgt.
Het interieur is zwaar geupgrade met een andere middenconsole, nieuwe versnellingspook & stuurwiel, een nieuw audiosysteem en geile rode verlichting om ook de meest kritische hoer zich thuis te laten voelen voor een verhoogde ambiance. De nieuwe Cee’d wordt officieel onthuld op de IAA in Frankfurt op 15 september. In oktober zal de nieuweling vervolgens bij de vaderlandse dealers arriveren.
Gideon zegt
’t Lijkt net iets friser, alleen die grille is net een bieropener…
Snickers zegt
Ik hoop dat de PRO cee’d niet zo’n facelift krijgt.
Neptukker zegt
Neus lijkt een beetje op Honda Civic Hybrid….. brrrrrrrr
vla zegt
Wut?! Neppe LED’s, my favorite! :mrgreen:
vla zegt
Oh en die Kia dingen zijn goeie allrounders, maar verwacht niet veel rijplezier van ze. En ’s nachts is het als in een verblindend verlichte kerstboom zitten.
Laue zegt
Beetje trendgevoelige update….
@ Vla
heb er op de rai ingezeten, wat een kerstboom zeg met leljike oranje verlichting :?
vla zegt
@ Laue
Ja, zelfs al dim je de verlichting, het blijft erg fel…
Gnermo zegt
Offtopic:
AB.nl wordt het niet eens tijd om de “tijdloze” te veranderen?
S2000 zegt
Mooie auto !!
Biedt veel meer waar voor je geld dan menig Duitse hoeren bak (zoals de Golf)
Laue zegt
@ S2000
dat is ook niet zo moeilijk de koreanen en japanners hebben evenveel te bieden als een golf. de enigste reden waarom een golf duurder is omdat er een dure TSI motor in ligt. qua opties en interieur scheelt het niets.
Esprit_de_Flandre zegt
@Laue: Een Golf is vooral duurder omdat VW een meerderwaardigheidscomplex heeft, of ‘dikke-nekken-syndroom’ in het schoon Vlaamsch.
Remco zegt
Kia Cee’d facelift.. Ja en nu? Wat moet ik met nieuws van zo’n simpel auto’tje?
Timmie zegt
@ Snickers:
Je zal waarschijnlijk teleurgesteld worden. De Pro-ceed zal zo goed als zeker ook deze facelift krijgen. Noem het hoe je wil: familiegezicht: eenheidsworst, … Het draait natuurlijk altijd en overal om kostenbesparing he…
Jan Rap zegt
Nou, wachten tot oktober dus.
TJR zegt
Ligt het aan mij of heeft de voorkant toch wel veel weg van een Subaru Impreza? Ik denk toch dat ik de vorige mooier vond, vooral de Pro Cee’d vind ik qua uiterlijk een leuke auto. Vooral met de juiste velgen.
Roelovic zegt
nieuwe astra?
DaciaSanderoClub-Weert zegt
Dit wou ik jullie niet onthouden:
ONlangs gehoord:
X – ‘wat voor auto is dat?’ (op het scherm staat een Mito GTA)
Y – ‘een Alfa Mito G…’ (X onderbreekt meteen)
X – ‘dacht een kia ceed! Laat nog eens kijken… Ja, zie je wel, bijna hetzelfde als die Kia, is ook ongeveer zo’n model. Is een mooie auto hoor, die Ceed. En zo’n Alfa, daar betaal je toch alleen maar voor de naam. Zoek eens prentje van de Kia… Jaaa, zie je wel. En 7 jaar garantie he. yapyapyapyapyap…’
Y – ‘…’
Laue zegt
@ daciasadneroclub-weert
ben het met x eens. voor een alfa betaa- je-ook-veel-voor-naam. Alleen een mito lijkt niet bepaald op een Cee’d
Tommy2 zegt
Ah eindelijk de nieuwe Ford Focus station… Maar waarom staat er nou een Kia logo op dan?! :D
Willem zegt
Wouter, wouter toch.
Ik wist niet dat jij zo veel verstand van hoeren had.
Willem zegt
Deze bedoelde ik: “en geile rode verlichting om ook de meest kritische hoer zich thuis te laten voelen voor een verhoogde ambiance”
Foei.
sven2 zegt
voorkant is mooier geworden… maar die achterlichten waren en blijven Lelijk!
Atomic Wedgie zegt
Vind hem van voren wel wat hebben van de Fiat Stilo.
robbie zegt
@Snickers, je hebt geluk de PRO cee’d zal (van buiten) niet gefacelift worden. Wel krijgt dat model het nieuwe interieur en de onderhuidse aanpassingen.
Tombnolz zegt
Yes, er gaan weer een paar honderd besnorde vijftigers, met bierbuik en gele vingers zo fier zijn op de camping met hen prachige Kia!
Patrick Parker zegt
Wat een minachtende reacties van een bende die zich amper een aanbetaling voor zo’n KIA kan veroorloven.
vla zegt
@ Patrick Parker
Leef vooral gelukkig voort in je wereld van simpele waarden en simpele interpretatie van goed en slecht.
Maar als je voor mij wil meetellen, moet je die wereld eens grondig gaan herzien. Ik hoef het item niet kunnen betalen om er een mening over te hebben. Freedom of speech anyone?
Maar je hebt gelijk, omdat jij denkt dat ik minder geld heb, ben ik ook minder waard. :roll: Je reactie houdt eigenlijk ongelofelijk weinig in, behalve een belediging en een kijkraampje naar jouw wereld.
Oh en trouwens, ik denk niet dat jij ooit zo’n Kia van dichtbij gezien hebt…
RenesisHP zegt
@Patrick Parker.
Ehh,.. :|
Een KIA is nou juist wel betaalbaar. :roll:
RenesisHP zegt
Die neus is overigens een flinke vooruitgang.
Het zijn overigens geen hele slechte auto’s. Ze zijn echter wel saai.
De 1.6 benzine klinkt rond de 3000 toeren alsof hij het elk moment kan begeven. Toch blijft hij wel aardig doortrekken. Niet snel, wel gestaag.
Voor een normale a-b betaalbare gezinsauto zijn er slechtere opties te vinden.
MilleMiglia zegt
Nog vlug een Kia Pro_Ceed bestellen voor deze die facelift ook krijgt
markieanta zegt
Een beetje een versimpeld Ford Mondeo/Focus smoeltje lol,
zeg maar net als de vorige cee’d
w0o0dy zegt
Een diesel station met 90 of 115pk die 20% bijtelling heeft? Als het de 115pk is dan is het een goede leaseoptie voor mensen met behoefte aan ruimte die geen golf willen betalen of in zo’n Megane willen rondtobben van dealer naar dealer.
Superkoerier! zegt
En zo zijn die Koreanen de Europeanen weer wat dichter genaderd. Best wel knap eigenlijk hoe ze hun eigen producten door blijven ontwikkelen. Ben benieuwd hoe de achterkant van de steesjun er uit ziet. Zoals het nu te zien is, is daar niet veel verbeterd. En dat is dan een gemiste kans van Kia.
H. van der kamp zegt
Wat nog veel intresanter is aan al deze reacties, hoeveel mensen kunnen uberhaud zo’n auto aftikken zonder een financiering te regelen, of te leasen.
Haal je de verkoop statastieken er bij, en van alle verkochte auto’s aan particulieren. staan vw/opel/audi/bmw/seat veronderaan en is het de top 5 alleen maar koreaanse of japanse auto’s.
Dus doe niet afbuigend of een goed product, i.p.v. van vragen want de rente kost, of je leasebedrag van 500 euro uit te geven!
en beoordeel auto’s dan maar subjectief.
ruud zegt
lekker politiek correct: een standaard nederlands gezin met kindertjes koopt een frisse Kia of een 2e handse focus. Het is om t even. Doelgroep tevreden. Zure autoblogkids natuurlijk niet. Gewoon krantjes blijven bezorgen en hopen dat je een leuk prijsje wint met de kraslootjes. ;)
lincoln zegt
@h. van der Kamp ..
je kan er gemakshalve van uit gaan dat iedereen die zit te fitten op dit geval niet capabel zijn om die 20 rooitjes uit de zak te trekken ..
en ook niet een kwart ..
het zijn meestal de zelfde figuren die absoluut geen genoegen nemen met een corvette daar zij uitsluitend ferrari gewend zijn ..
en die klagen over Ford bedienings-knopjes in een Aston martin ..
#Lennard zegt
We hebben op mijn werk oa 2 Cee’ds als vervangend vervoer.
Geeneens verkeerde auto’s om in te rijden eigenlijk… zeker voor het geld.
Facelift maakt hem best wel sjiek :)
Scorso zegt
Nu is hij helemaal lelijk ^o)
MCW zegt
Lelijk? Er is niks lelijks aan. Dat roepen alleen 16 jarige VW/Opel/Audi/BMW-fanboys e.d.. gewoon een nette auto zoals de Golf, Astra, Focus, Megane e.d. Maar die mogen van de pubers wel saai zijn… Rijdt trouwens prima zo’n Cee’d en de Pro_Cee’d is een plaatje!
“nieuwe astra?”
Nee de Cee’d was er veel eerder. Nu gaat zeker elke C-segment hatch vergeleken met de Mazda3/Leon ripoff van Opel zoals de Insignia ook continue erbij wordt gehaald om te vergelijken…
autoblogger zegt
@MCW: wie ben jij om te beoordelen of iemand anders iets wel/niet lelijk vind? Dat maakt jou dus automatisch ook een puber, volgens je eigen standaarden.
MCW zegt
Nee want iets wat simpel is vormgegeven zonder rare verhoudingen, gekke details of lijnen kán niet lelijk zijn.. hooguit saai met een lelijk detail
autoblogger zegt
@MCW: juist ja… simpel, raar, gek, etc.
Het hangt allemaal af van je persoonlijke mening/smaak.
Patrick Parker zegt
Wat een minachtende reacties van een bende die zich amper een aanbetaling voor zo’n KIA kan veroorloven.
sven2 zegt
@ patrick parker
en wat soort auto rij jij dan zoal?
Patrick Parker zegt
Ik rij in een betaalde auto van 2 jaar oud.
MCW zegt
“Het hangt allemaal af van je persoonlijke mening/smaak”
Nee een Audi A6 kan je bv niet apart noemen, een Golf ook niet. Iets wat heel strak en simpel is zonder fratsen kan niet apart zijn. Zo simpel is het.. maar pubers roepen al gauw dat iets “erg lelijk” is terwijl ze het model eigenlijk alleen maar saai en niet interessant vinden. Kheb dat al vaker meegemaakt na doorvragen..
racerx zegt
Ik vind de Kia Zaad de leukste Koreaanse wagen in z’n segment. Het interieur suckt alleen vreselijk hard, hoewel ik dat van een Golf ook niets aan vind. Jammer dat een 1 serie zoveel duurder moet zijn: ze rijden erg lekker en steken kwalitatief goed in elkaar…
Patrick Parker zegt
@RacerX: een 1-reeks rijdt lekker? Met je kont tegen de grond in keiharde stoelen en met keiharde vering vind jij lekker rijden. Goed om naar de lokale Disco te rijden maar ook niet veel verder. Het is duidelijk dat jij nog niet veel tijd in een auto hebt doorgebracht, tenzij in het zacht gepolsterde kinderstoeltje.
RA999 zegt
@ MCW
Het gaat toch niet om het woord apart, het gaat om ’t woord lelijk. En het feit blijft dat lelijk of mooi toch echt persoonlijk is en blijft, wat jij ook zegt.
Natuurlijk zijn er mensen die ‘m lelijk vinden omdat het een Kia is, maar dat is heus niet iedereen…
MCW zegt
Of je nou in de file staat met een comfortabele auto of een sportieve auto.. maakt dan ook niet veel meer uit. Ik ben iemand die ook lol wil beleven in het dagelijks leven. En dat kan ondanks alle drukte op de weg ook best wel met een auto. Net even die bocht harder nemen e.d.. heerlijk
henkgrui zegt
Voorspelt niet veel goeds, in het vakje van de deur aan de passagier kant ligt een sleepkabel, misschien moet je deze dicht bij de hand hebben…. :-)
Horus zegt
De Koreaanse auto’s maken idd een kleine vooruitgang. En als je ze in prijs-kwaliteit verhouding gaat vergelijken met andere auto’s vallen ze mss wel goed mee. Maar ik geef dan toch liever wat meer geld voor wat meer kwaliteit. Ook hebben duitse en sommige japanse en amerikaanse auto’s een betere marktwaarde als je je wagen wil verder verkopen. Een Kia is volgens mij wel een goed alternatief als tweede wagen. Of een eerste wagen voor mensen die pas hun rijbewijs hebben.
RenesisHP zegt
@Patrick Parker.
Die BMW kwaliteiten spreken mij juist wel aan. Schokdemping is voor mietjes. :P
Patrick Parker zegt
Vind je jezelf nu een stoere jongen of zo? Er is een hemelsbreed verschil tussen jouw droomwereld en de realiteit. Als je later een rijbewijs hebt en je moet enkele uren per dag in de auto doorbrengen zul je wel ander zingen.
Patrick Parker zegt
En misschien zal dit jou van gedachten doen veranderen, de zeven zaligheden van harde “vering”
http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/11/audi-a5-sportback-heeft-onderstel-problemen
racerx zegt
@ Patrick Parker
En sociale kwaliteiten bezit je klaarblijkelijk ook niet. Schijnbaar ben je daarvoor nog niet ver genoeg. Ik kan me voorstellen dat jij, omdat je je zachte kinderzitje gewend bent, een 1 serie hard geveerd vindt. Een 1 serie is wel minder comfortabel dan bijvoorbeeld mijn 530i, klopt. Maar naar mijn zeer bescheiden mening is het allerminst een stuiterbak.
Een mening hebben ergens over is heel normaal in de door jou besproken realiteit, dat jij het daar niet mee eens bent en vervolgens mensen af gaat zeiken terwijl ze eigenlijk niets verkeerd zeggen is wel erg kinderachtig. Terug naar je kinderzitje, vriend.
Patrick Parker zegt
Hahahaha, RacerX, jij beantwoord 100% aan het profiel van de BMW rijder, veel succes met jouw mocro BMW.
racerx zegt
Dank je, wat attent van je. Ik geniet inderdaad nog elke dag van mijn 5 serie. Gelukkig kom je ook over als een hele snuggere vent die in staat is een gedegen discussie te voeren. En wat goed van je dat jij mensen op basis van een bericht op Autoblog in een profiel kan zetten! Moet je wat mee doen, is eens wat anders dan WC’s schoonmaken langs de autosnelweg. ;)
RenesisHP zegt
@Patrick Parker.
Na een knalhard afgeveerde vlieggewicht gereden te hebben is onze huidige auto op sommige momenten te comfortabel voor mijn smaak.
Dit is echter zeer relatief.
Geeft ook aan dat je geen flauw idee hebt wie je probeert te denigreren. Ik leef op sommige vlakken in een droomwereld(soms ook een nachtmerrie).
Persoonlijke voorkeur heet dat.
RenesisHP zegt
Ik weet overigens ook dat een te harde onderstelafstemming in het nadeel kan werken op hobbelige wegen. Daar ben je in het voordeel met een iets zachtere afstelling. Te zacht werkt ook weer tegen.
Patrick Parker zegt
En vermits 90 % van onze wegen hobbelig zijn……
@RacerX: ga bumperkleven
racerx zegt
@ RenesisHP
Ik heb een optioneel M onderstel, wat eigenlijk een perfect compromis is. Hij is niet oncomfortabel tijdens lange ritten of over hobbelig wegdek in het algemeen, maar je kan er heerlijk strak mee sturen. Auto blijft perfect vlak ondanks zijn ruim 1500kg. Nou ben ik, in tegenstelling tot een hoop BMW rijders, totaal geen sportieve rijder, maar dan nog. Leuk dat het af en toe kan!
RenesisHP zegt
@Patrick Parker.
Ik heb het over uitersten. Dus knetterhard.
Een stevig afgeveerd onderstel(niet knetterhard) is altijd een voordeel in het bochtenwerk.
Trouwens ook wel prettig mbt communicatie in het stuurwiel.
Nederland is inderdaad hobbelig. Drempels liggen gelukkig niet al te vaak in bochten.
RenesisHP zegt
@RacerX.
Dat is gewoon een prettige afstelling voor alledaags gebruik.
Lijkt een beetje op de afstelling van de rx8.