• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Keyvany RS6 is een foute station met 900 briesende pk’s

Auteur: willeme, gepost 13 januari 2021 om 11:58 – 26 Reacties

Keyvani RS6

Deze Keyvany RS6 verlegt de grenzen van de goede smaak.

Wie de Audi RS6 in het echt heeft mogen aanschouwen, zal het zijn opgevallen. Het apparaat is immens groot en bijna cartoonesk. De gekke skirts, bizarre uitlaatpijpen, 22 inch wielen, extreem gapende grille en ga zo maar door. Het is allemaal over de top.

Tuners

Dat is dan nog voordat je alle opties gaat aanvinken om het apparaat nog aparter te maken. Hiermee haalt Audi wat wind uit de zeilen van de tuners, want normaliter was dat hun specialiteit. Gek genoeg zijn het vooral tuners met drie letters die alsnog spulletjes in de aanbieding hebben voor de Audi RS6: APR, ABT, TVW en MTM bijvoorbeeld. Gelukkig zijn Wheelsandmore en Mansory er ook nog. Maar er is nóg een tuner die zich om de Audi RS6 bekommert: Keyvany.

Keyvani RS6

Keyvany RS6 Avant

Keyvany GmbH is een relatief nieuwe tuner met een zeer bijzondere naam die alleen maar uit Lelystad afkomstig kan zijn. Of Duitsland, wat ook het geval is. We zagen ze al voorbij komen met deze kitscherige G-Klasse. Van de Keyvany RS6 hoef je geen elegantie te verwachten. Het is lekker fout en blubberdik. We beginnen met de uiterlijke wijzigingen. De motorkap van de RS6 springt meteen in het oog, die heeft namelijk meer gaten voor meer koeling en is opgetrokken uit koolstofvezel. Ook de gigantische achterspoiler springt in het oog.

KW onderstel

Maar er is nog meer koolstofvezel. Audi had die gekke skirt op de achterbumper. Bij de Keyvany RS6 is deze skirt nóg groter én dubbel! De onderste lijn loopt over in een soort diffusor-achtig dinges-geval. Ze hebben de stance van de RS6 wel even aangepast. Dat hebben e gedaan middels een KW Variant 1 onderstel, alhoewel een KW Variant 3 ook mogelijk is. Aangezien je bij Audi kunt kiezen uit 22 inch wielen, is er nog geen tuner geweest die daarover heen ging.

Keyvany RS6 interieur

Keyvany bewandelt de andere weg. De Keyvany RS6 staat achter op 22 inch wielen, voor meten ze 21 inch. Althans, dat zeggen ze zelf. Op de afbeelding lijkt het toch echt een 22 inch wiel te zijn. Of het mooi is laten we in het midden, het is in elk geval origineel. Dat commentaar hebben we ook voor de voorzijde, want de hoeveelheid rode strepen en koolstofvezel is gewoon te veel van het goede.

Motortuning

Dan de techniek. Want al deze uiterlijke verfraaiingen suggereren een snellere auto. Is deze dat ook? Jazeker! Je kan kiezen uit twee niveaus voor de Keyvany RS6: stage I en Stage II. De Stage I is goed voor 750 pk, met Stage II haal je 900 pk. Wat ze precies modificeren, zegt Keyvany niet. Echter, dergelijke upgrades hebben we vaker voorbij zien komen. Verwacht Stage I een ECU-kuur te zijn met een paar milde modificaties (uitlaat, downpipe, intake) en Stage II een setje hybride turbo’s. Precies zoals alle andere tuners ook doen.

Wat veel andere tuners niet doen is het interieur aanpakken. Bij Keyvany kun je zelfs opteren voor een dakhemel vol met lichtjes, net als bij een Rolls-Royce. Vind je dat overdreven , dan kun je ook kiezen voor een par LED-lampjes en vloetmatten. Ook kunnen ze het interieur opnieuw moet (mooier) leer bekleden.

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, keyvany, quattro, rs6, tuning

Vorig bericht: « Roetfilter verplicht voor APK. Eindelijk.
Volgend bericht: Zo rustig was het in 2020 qua verkeer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marc zegt

    13 januari 2021 om 12:01

    Mooi ding, alleen voor 21 en achter 22 betekent dat ze niets van quattro weten dus rest techniek? is geen BMW

    Login om te reageren
    • bbfix zegt

      13 januari 2021 om 12:25

      @Marc: als de afrolomtrek redelijk gelijk is dan maakt het niet uit..

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        13 januari 2021 om 14:35

        @bbfix: Omtrek is de grootste factor, maar als de voorwielen smaller zijn, of een hogere band hebben dan zal de weerstand alsnog anders zijn toch? En wellicht kan Quattro hier mee omgaan, bij Porsche kan het tenslotte ook op de 911, maar ik zou er inderdaad op z’n minst vragen over stellen.

        Login om te reageren
        • bbfix zegt

          13 januari 2021 om 19:03

          @dutchdriftking: zoals hieronder staat is het wss een foutje, en is het ook bijzonder onhandig. En vragen stellen mag, ik loop er aan voorbij… mss ook wel niet helemaal genoeg centjes voor🤭

          Login om te reageren
      • Marc zegt

        13 januari 2021 om 20:00

        Je laat je vrouw toch ook niet op 2 hakken van verschillende lengte lopen, zo moet je je quattro ook verwennen bandenprofiel verschil 1.5 mm, der quattro spürt es.

        Login om te reageren
    • utregter26 zegt

      13 januari 2021 om 13:16

      @Marc: is geen probleem zolang de omtrek maar hetzelfde blijft.

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      13 januari 2021 om 13:34

      @Marc: zoals in het artikel staat en op de band zelf staat er 22 onder. Als je de foto van het voorwiel bekijkt

      Login om te reageren
    • leko zegt

      13 januari 2021 om 14:17

      @Marc: ondanks verschil in velgdiameter kan de band omtrek voor en achter wel gelijk zijn, andere bandenmaat.

      Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      13 januari 2021 om 14:27

      @Marc: Oh, gaat quattro over de flos van verschillende velgmaten? Dat wist ik niet!

      Login om te reageren
      • bbfix zegt

        13 januari 2021 om 19:01

        @michiel_vandelft: aardig kieskeurig hoor, die gasten in Ingolstadt…😂 Duits trekje..

        Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    13 januari 2021 om 12:11

    Als je voor veel geld voor lul wilt rijden is dit de ultieme auto.
    De normale Audi RS6 is al over de top

    Dit is toch vele malen mooier?
    https://static.autoblog.nl/images/wp2018/audi-rs6-plus-avant-blue-rear-side-2004-750.jpg

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 januari 2021 om 14:37

      @monsieurleloure: fijne keuze, maar liever deze : https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-groene-audi-rs6-occasion-is-voor-de-sportlife-fanaat-165366

      Login om te reageren
      • The Stig NL zegt

        14 januari 2021 om 17:58

        @dutchdriftking: Wel even een interieur make-over graag…

        Login om te reageren
  3. alpina007 zegt

    13 januari 2021 om 12:14

    Deze is zelfs nog erger dan die van mansory 🙄

    Login om te reageren
  4. sr20det zegt

    13 januari 2021 om 12:35

    Staat ook gewoon op de band dat het ‘n 22 is..

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2021 om 12:36

    Grote griebels wat een spookhuis. Nee, doe mij er maar eentje in Audi Exclusive trim. Verdant green pearl lak, aluminium wielen en spiegelkappen, chromen raamlijsten en dakrails. En om het af te maken een mooi wit lederen interieur.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 januari 2021 om 12:51

      @dutchdriftking: Nice! Erg chic!👌

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        13 januari 2021 om 14:43

        @willeme: Nu iedereen voor een shadowline gaat IPV een chique uitvoering is dit een extra reden om juist voor iets smaakvols te gaan. Mocht 600pk te weinig zijn bied MTM uitkomst.

        Login om te reageren
  6. posthumus zegt

    13 januari 2021 om 12:48

    Weet je nog, dat de Audi RS2 al bijna “over the top” was? Weinig meer over van die ingetogen Autobahnsleepers

    Login om te reageren
  7. vacano zegt

    13 januari 2021 om 13:28

    Over smaak valt niet te twisten maar dit is nog erger dan Mansory

    Login om te reageren
  8. Minderspotter zegt

    13 januari 2021 om 13:35

    Damn boy

    Login om te reageren
  9. dhrr zegt

    13 januari 2021 om 13:43

    Wanstaltig monster👎😣

    Login om te reageren
  10. AEDmaster zegt

    13 januari 2021 om 16:16

    Wel een mooie wagen

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    13 januari 2021 om 17:19

    Soms ben je blij dat je geen profvoetballer bent.

    Login om te reageren
    • vacano zegt

      13 januari 2021 om 17:48

      Is profvoetballer en goede smaak onmogelijk?

      Login om te reageren
  12. rotarypowah zegt

    13 januari 2021 om 22:10

    Dikke wielen, jammer van de rode velgrand. En de rest van de rode details.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North