Een uitgeklopte 1965 Mustang met 850+ pk en AWD, dat is waar Kenneth Block zijn zevende filmpje uit de Gymkhana-reeks mee gaat maken. Awwwww yiss!
Bovenstaande ‘Stang heet de Hoonicorn RTR, onder de kap ligt een 6,7 liter V8 die nog een beetje ‘geholpen’ is door Roush Yates, als je hem wilt bekijken moet je nu naar de SEMA in Las Vegas en zijn baasje Ken Block houdt net als wij van de Doge-meme, zoals te zien op deze Feestboek-post.
Oh, en hij gaat er zijn nieuwste Gymkhana mee doen, maar dat hadden we al gezegd. Toch weer eens wat anders dan een Fiesta. Nog vragen?
eferrari zegt
WoW
henkhupelschoten zegt
ik weet dat er veel mensen het niet mee eens zijn met wat ik ga zeggen maar ik doe het toch, zonde!
tupperware zegt
@henkhupelschoten:
Wat was hij denkende, AWD onder een klassieke Mustang.
Valt me nog mee dat hij niet gelijk voor een singleframe grill is gegaan..
carmasterr zegt
@henkhupelschoten:
Weten we zeker dat dit een authentieke Mustang is, en geen silhouette?
Zoiets is namelijk al eerder gedaan voor de Need For Speed reeks, de Mustang RTR-X
http://m.autoblog.com/photos/vaughn-gittin-jrs-1969-rtr-x-mustang/
De aanpassingen aan de bodyshell wekken die indruk wel.
newguy92 zegt
@henkhupelschoten: ik ben het met je eens! Doodzonde
haaldie20inchvanjegolfaf zegt
@henkhupelschoten: Ze allemaal origineel houden is zonde, is weer een keer wat anders.
razzie zegt
@henkhupelschoten: Niks zonde aan. Dit is een nieuw buizenframe met een nieuwe bodyshell van Ford. 0% van deze auto is oud.
levon zegt
Wat een gedrog
SimonMc zegt
@levon: Bent u zuid-Afrikaans?
rotarypowah zegt
De voorloper:
Ferguson Mustang FF.
Artikel: http://www.ponysite.de/fmcog/isis/ferguson/fergusen.htm
E34M5Touring zegt
@rotarypowah: Leuk artikel! Nooit geweten dat iemand zoiets al gedaan heeft!
E34M5Touring zegt
Plus: Motor, uiterlijk, eindelijk is een keer geen fastback.
Min: AWD en die wielen…
Snap dat AWd nodig/handig is voor z’n stunts maar had hem liever rwd gezien.
styns zegt
Eindelijk een echte auto onder ken z’n kont. Vet.
gieltj zegt
Op de velgen na een heel bruut ding!
rob5nismo zegt
Kan niet wachten tot het filmpje
str8six zegt
Sorry maar vind t er echt niet uitzien en dat is toch vrij lastig met een klassieke Mustang. Blijf maar lekker bij je Fiësta.
bastiaangt zegt
@str8six: Hij had inderdaad beter die nieuwe Mustang moeten gebruiken, zoals de zwarte van 2 items eerder.
bastiaangt zegt
@bastiaangt: moeten=kunnen trouwens, niemand moet iets.
Tonnie zegt
Leip. Wat bruut zo! Maar had liever een eerste serie skyline zo omgebouwd zien worden.
w0o0dy zegt
Video, wel van slechte kwaliteit maar heel geheim enzo……http://youtu.be/kfIvTB_T7As
w0o0dy zegt
En een soort slideshow (pun intended)
Gymkhana 7: Ken Block Drifting Vaughn Gittin 1969…: http://youtu.be/xHrb1p6o1aY
w0o0dy zegt
Hahaha Nederlanders met een truck. ROFL!
gymkhana truck:
http://youtu.be/k543J-uWkek
Svensson zegt
@sir_smokalot: Hoe kom je erbij dat die V8 geblazen is? Je ziet zelfs de open inlaatkelken van de ITBs door de motorkap komen, daar kan toch nooit een compressor onder liggen? “Gewoon” een atmosferisch blok als je het mij vraagt.
w0o0dy zegt
@Svensson: jij hebt gelijk 410cubic inch met ITB’s
https://www.hoonigan.com/hoonicorn
Svensson zegt
@w0o0dy: Wel een beest van een motor trouwens, nog een close-up gevonden:
w0o0dy zegt
@Svensson: dezelfde motor als de drift auto van Vaugn Gittin alleen nog iets meer Power.
sir_smokalot zegt
@Svensson: My bad, wilde iets te snel. Bedankt voor het wijzen op de vergissing.
Svensson zegt
@sir_smokalot: Geen probleem. Bedankt voor de aankonding, ben benieuwd naar de Gymkhana video!
jpoers zegt
Wat een ontzettend brute bak, oké afgezien van de stickers en de klein beetje foute velgen. Het feit dat dit geen fastback is.
Voor enprofile vind ik die lijn van de achteruit met de kofferklep en het achterwiel schitterend. Wordt er hebberig van.
RobUSA zegt
Wel snel maar zeker niet mooi.
Begin eerst eens met al die spoilers eraf te halen en ook dat goud van die velgen.
86x86mm zegt
Zo fout dat hij er mooi van wordt!
Specs van de website:
– MOTOR: Roush Yates 410 cubic inch Ford V8, 845 hp/720 lb.ft with ITBs
– TRANSMISSION: 6-speed Sadev SC90-24 all-wheel drive transmission with a hydraulic handbrake system
– SUSPENSION: Custom ASD Motorsports-designed geometry and components
– BODY: 1965 widebody Ford Mustang designed by RTR, Ken Block and Hoonigan, ASD Motorsports full tubular chassis, ASD Motorsports custom roll-cage, door bars and front/rear suspension mounts, RTR carbon fiber body panels
– WHEELS: fifteen52 three-piece R40, 18” x10.5”
– TIRES: Pirelli Trofeo R, 295/30/18, custom Ken Block compound
Corrado16v zegt
Pfoe, die is er niet mooier op geworden. Een beetje het idee wat ze wel eens op die Skyline’s KGC10’s doen, maar dan lelijker.