Zelden heb ik een product gezien dat zo veel bespuugd werd, maar toch bleef verkopen (nou ja, bijna dan). TomTom flikte het met hun welbekende navi-units, maar hoe lang blijven ze nog actief op de particuliere markt?
We weten allemaal dat de kleine kastjes, die babyboomers en masse tegen de voorruit van hun Opel Meriva plakten, de basis van het TomTom-succes zijn. Sinds de opkomst van smartphones met net zo goede navigatiemogelijkheden zit de klad er echter een beetje in bij de Nederlandse fabrikant.
Deze verminderde populariteit op de particuliere markt zorgt ervoor dat het bedrijf druk aan het kijken is hoe het de focus kan verleggen naar alternatieven, of een bedrijfsvoering met een rooskleuriger toekomst.
Hoe ze dat willen bewerkstelligen? Lees het op Apparata!
Foto: autojunk.nl
gop1 zegt
Aan alles komt een eind….
undifined1 zegt
Heeft Becker een aantal jaren geleden al gedaan, wel jammer want de beste autoradios zijn nog altijd de allerlaatste beckers.
luuktb zegt
@undifined1: mercedes levert ook met Becker navigatie !
Prima systeem imo.
norge zegt
Tom zal er blij mee zijn.
garp zegt
Misschien kunnen ze VAG software gaan leveren om die dramatische OEM navigatie te vervangen (die natuurlijk ook van een derde partij komt).
mout zegt
Het grappige is, dat ik hier in huis ‘CityMaps’ heb liggen. Een product van TomTom, van voor de navi-kastjes, dat draaide op de eerste echte smartphones: Palm Treo.
http://www.palmclub.nl/reviews/164/Palm/GPS/TomTom-Citymaps-2002.html
gast zegt
Ik vind het toch knap wat TomTom heeft gedaan…..
454ssV8 zegt
Ik vind het nog steeds een wereldapparaat!!!
Esprit_de_Flandre zegt
Dan moet TomTom maar smartphones beginnen maken hé…