De man rijdt tegenwoordig geen deuk in een pakkie boter, maar verblijdt ons wel met de ene sarcastische grap na de andere. Wordt het tijd om het zinkende McLaren-schip te verlaten?
Nog steeds staat Alonso in het wereldje bekend als één van de beste coureurs van het F1-veld. De Spanjaard keerde na een avontuur bij Ferrari echter terug op het vertrouwde McLaren-nest. De renstal uit Woking doet de laatste decennia vrijwel zonder uitzondering mee om de prijzen, ware het niet dat het Honda maar niet lukt om een deugdelijke aandrijflijn in elkaar te schroeven.
De McLarens zijn te traag of gaan kapot en Alonso’s driejarige verbintenis met de renstal eindigt na dit seizoen. De vraag waar Fernando na dit jaar gaat rijden is dus een relevante én interessante. Naar verluidt is de Spanjaard in gesprek met het fabrieksteam van Renault, het team waarmee hij in 2005 en 2006 de hegemonie van Ferrari en Schumacher doorbrak door tweemaal kampioen te worden.
Volgens het Duitse Bild zijn de gesprekken tussen Alonso en Renault reeds gaande. De Spanjaard zou de teamgenoot worden van Nico Hülkenberg. Uiteraard vonden de gesprekken plaats achter gesloten deuren en is er nog niks officieel bevestigd, maar het zou natuurlijk fraai zijn als Fernando zijn carrière kan beëindigen bij het team waar hij z’n grootste successen mee boekte. Wel nog even die Indy 500 overleven…
Dank aan Erique voor het tippen!
gijsso zegt
Wat zagen die Renaults van tien jaar geleden er goed uit. En zo’n mooie huilende V10…
Zou leuk zijn voor Alonso, en goed voor Renault!. Alleen kan/wil Renault dat meer dan riante salaris van Alonso gaan betalen? Lijkt me beter wanneer Renault die +30 mln euro’s in de R&D stopt. Aan de andere kant hoeft Fernando het allang niet meer voor het geld te doen.
arjontje zegt
@gijsso: Fernando hoeft het idd niet meer voor het geld te doen. Sterker nog, Alonso had tegen Mercedes gezegd dat hij gratis zou willen in stappen. Maar Mclaren liet hem niet gaan.
basvspr zegt
@arjontje: ik had had Toto ook aangeboden gratis in te stappen, maar m’n baas liet me ook niet gaan. Balen.
peterpann3nkoek zegt
@basvspr: toto liet me niet komen was het eigenlijk
snorrie zegt
@peterpann3nkoek: goed dat je het zegt. Ik kon het me al niet voorstellen.
cantuccini zegt
Die gaat daar zeker weg, ik denk terug naar Ferrari.
Kimi is daar niet meer de man valt in het niets tegenover Vettel.
Daar komt wel een plekje vrij dus. Ook mercedes zal interesse hebben volgens mij hebben ze Bottas niet zo lang onder contract en was dat meer een tussenoplossing. Denk voldoende keuze voor Alonso
n0zem zegt
“Do whatever you want”
*zet boordradio uit*
ROFLMAO
Edge zegt
Als ik heel eerlijk ben zie ik Renault op korte termijn niet uitgroeien tot een stabiel (sub)topteam. Toch zal het voor Alonso een stuk leuker zijn om te vechten in een auto die het wél zonder problemen tot het eind van de race volhoudt.
Als ik hem was zou ik vooralsnog niet te snel bij Renault tekenen. Bottas ligt voor slechts één jaar vast en ook Raikkonen en Vettel hebben nog geen contract. Wellicht dat een overstap naar Mercedes of terugkeer naar Ferrari ook tot de mogelijkheden behoort. Vechten om podiumplekken en overwinningen is toch net even wat leuker dan plek zes t/m 12.
pomoek zegt
Een paar jaar geleden vertelde Alonso dat hij zijn carrière zou beëindigen in een McLaren Honda. Hij had het over een modelautotje van een McLaren dat hij als kind had. Best een logisch verhaal vond ik. Ik kan mij niet voorstellen dat hij nu weer bij Renault gaat instappen. Dan loopt hij het risico weer in dezelfde shit te stappen als dat hij 3 jaar geleden heeft gedaan. Ik zou lekker iets ander gaan doen als ik hem was.
HZW zegt
Alonso en Hülkenberg zou een mooi rijders dus zijn bij Renault.
toniominestrone zegt
Getalenteerde coureur welke steeds de verkeerde keuzes maakt.
sracert zegt
De Indy 500 auto met Honda krachtbron heeft de race vorig jaar weten te winnen. Helemaal geen slecht idee van Alonso. Alleen het is heel anders racen. Ik denk dat hij bloedsnel gaat zijn maar voor hoe lang?.
vtechlover zegt
In de Formule e stappen..
Wordt die tak van de sport ook gelijk een stuk bekender.
cantuccini zegt
@vtechlover: Vind het een goed initiatief en knap dat ze het van de grond hebben gekregen. Alleen het wisselen van auto in de pitstop is zo onnozel.
Ik zie zelf liever een elektrische GT series dat lijkt me gaaf.
braapp zegt
@vtechlover: electrische autosport is gewoon sneu…..
daandebree zegt
@braapp: dat vond men ook toen de eerste autoraces werden gereden, de paardenraces waren toen de shit. Wees blij dat er meerdere sporten ontstaan met nieuwe techniek.
rikrace zegt
Dan vechten Alonso en Max in 2018 met hun Renault-motoren om de Titel. Mark my words!!
jannemaneke zegt
Alonso had gewoon nooit naar McLaren mogen gaan. Hij heeft zich laten overtuigen door een dik salaris maar hij had moeten inzien dat het niks zou worden.
cantuccini zegt
@jannemaneke: Achteraf praten is natuurlijk makkelijk.
Honda heeft altijd goede motoren kunnen leveren in het verleden.
MaartenD zegt
Wat een jankbal is die Alonso met z’n commentaar over de boordradio…voor het geld dat hij jaarlijks verdiend mag hij zich wel een stuk professioneler gedragen….pannekoek
basvspr zegt
@maarten020: het siert hem wel dat hij, juist ondanks een dik salaris, zich nog zo druk maakt om de prestaties. Passie voor winnen, met of zonder dikke paycheck, hulde!
mrrallycross zegt
Denk dan dat hij alsnog geen kampioen gaat worden