Het is herfst, de blaadjes vallen. Alles kleurt bruin en oranje maar houdt Kawasaki alles groen?
Ieder zijn smaak en jouw smaak kan wel eens bepaald worden door de kleur die bij het merk van jouw keuze hoort. Denk je aan Honda en Suzuki en Yamaha dan zijn er door de historie meerdere uitgesproken clubkleuren geweest. Bij Kawasaki is het gewoon groen! Toch had het bericht over de nieuwe 2020 kleuren voor de Ninja range onze aandacht. Al was het alleen maar om te kijken 1. Of er een andere kleur dan groen bij zit en 2. Welke variatie op groen de designers nu weer hebben verzonnen.
Kawasaki ZX6-R 2020
Ja zowaar, een kleurstelling waar geen spatje groen op te bekennen is. De ZX6-R komt voor 2020 in een zwarte kleurstelling met rode accenten. Die combi zijn we ook bij Yamaha en Suzuki wel eens tegengekomen maar dat mag de pret niet drukken. Daarnaast is er natuurlijk ook een meer sportief geïnspireerde uitvoering die inderdaad richting KRT team livery gaat. Alsof een Kawasaki een nachtje heeft doorgebracht met een slang of is het nou een bijenkorf als je naar het honingraat motief kijkt. Laten we het onderscheidend noemen. Prijs voor de 2020 uitvoeringen is nog niet bekend. De 2019 versie staat voor een kleine 13 duizend euro in de prijslijst
Kawasaki ZX10-R 2020
De ZX10-R en de ZX10-R SE zijn de superbikes van Kawasaki, ondertussen uitgerust met een blok dat een gezonde 203 pk weet uit te braken. Voor 2020 wordt de ZX10-R leverbaar in een groene kleurstelling die erg veel overeenkomsten heeft met de bovengenoemde ZX6-R kleurstelling. Kawasaki noemt dat ook hier een livery die overeen komt met de KRT team kleurstelling (Lime Green / Ebony). De ZX10-R SE is daarnaast nog eens uitgevoerd met semi-actieve vering van Showa en Marchesini velgen en leverbaar in een kleurstelling met zwart, grijs en tadaa! groen..
Kawasaki noemt dit zelf een unieke zelfherstellende lak die kleine krasjes en slijtplekken zelf zou herstellen. Of dit dan betekent dat je straffeloos de grindbak kan doorploegen als je de GT bocht mist moet de toekomst uitwijzen. Het moet gezegd, het ziet er dynamisch uit. We begeven ons op glad ijs als we een mening gaan geven over kleur of design, maar de zwarte kleurstelling van de ZX6-R lijkt ons iets tijdlozer dan de eigentijdse KRT kleurstellingen en de zwart/grijs/groene kleurstelling op deze pagina. Prijzen voor de ZX10-R en SE volgen ook binnenkort. Ter indicatie: 2019 model ZX10-R kost een kleine 21 duizend euro en de 2019 ZX10-R SE zit daar een ruime 5 duizend euro boven.
Of dit al het nieuws is van Kawasaki voor de Ninja ZX6 en ZX10 range? we zullen het over een dikke maand weten als we op de EICMA in Milaan lopen. De ZX6-R 2020 staat in ieder geval vanaf november in de showroom en de ZX10-R vanaf december.
racerx zegt
Geen Kawasaki fan hier, maar even een korte vraag aangezien er af en toe leuke tweewieler artikelen plaatsen: sturen jullie nog iemand naar de EICMA in Milaan begin nov? @michaelras wellicht?
racerx zegt
@racerx: nevermind, laatste zin niet gelezen… erg leuk dat jullie die meepakken, ben benieuwd!
kennone zegt
@racerx: je had je vraag ook kunnen veranderen met; ik had graag mee gewild!
racerx zegt
@kennone: hahaha if only…
Rick-dos zegt
“Kawasaki noemt dit zelf een unieke zelfherstellende lak die kleine krasjes en slijtplekken zelf zou herstellen.”
Geen tankbeschermer meer nodig dus? ?
Heb zelf een zwarte Z750 gehad als eerste motor. Mooi model en prima motor als eerste motor maar wel “zwaar”. De Z800 en Z900 waren daarmee vergeleken lichtgewichten. Met name in de bochten voel je dat. Ben zelf na de Z750 overgestapt op de BMW S1000R dat ondanks de grotere motorinhoud ook een stuk lichter aanvoelde en was.
Wel leuk dat hier nu ook motoren behandeld worden, en vooral doorgaan, maar is het niet tijd om de naam van de site aan te passen?
breakingpoint zegt
@Rick-dos: zijn wel vergevingsgezinde moto’s, maar erg zwaar idd. Ben ook meer fan van de lichtere moto’s
racerx zegt
@Rick-dos: RR hier, stuurt net zo makkelijk als de vorige generatie 600’s.
n0zem zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Tonnie zegt
M’n pa had vroeger een zx6r ninja zonder groen. Die was rood/paars/zwart. Apart ding, maar vond ‘m wel gaaf toen!
breakingpoint zegt
Vind de kelurstelling niet zo goed gelukt eigenlijk. Geen groot Kawa fan, maar de looks vond ik altijd wel goed zitten vroeger… En 21 duizend, pfhoe waar gaat dit naar toe…
michaelras zegt
@breakingpoint: 21.000 euro. Ik maak hem gewoon: in 2000 betaalde je voor een nieuwe MV Agusta F4 750s gewoon 41.989 gulden
breakingpoint zegt
@michaelras: MV was natuurlijk nooit value for the money zoals Kawa dat wel was…
michaelras zegt
@breakingpoint: nooit ;-)? een F4 van 2000 is nu wel op zijn laagste punt tweedehands. Als je een goede kunt vinden.
Foramen zegt
Kan EICMA zeker aanraden. Leuke sfeer, veel primeurs en Milaan is een leuke stad.
Ben dit jaar vier dagen aanwezig.
michaelras zegt
@foramen: dan ben ik toch benieuwd, waarom ben je er 4 dagen?
Foramen zegt
@michaelras: staan er zelf en een aantal afspraken voor het werk. Voor het weekend weer weg.
Dizono zegt
Mooie motoren hebben geen drukke livery nodig, vind dit soort stickers maar een hoog jaren 90 gehalte hebben. Doe mij dan maar een rood met zwart gestreepte ZXR750 met stofzuigerslangen.
Joost zegt
@Dizono: die heb ik gehad!
Candywine red, zwart frame en zwarte wielen. Blijft mooi!!! ?
tjorque zegt
Twee cilinders te veel… (een vrouw heeft ook maar twee tieten en dat vond ik ruim voldoende) ?
techniekmeneer zegt
@tjorque: Een echte motor heeft een toeren beukende jankende 4 cilinder. 2cil truttenschudder is leuk voor in een brommobiel.
Dizono zegt
@techniekmeneer: mijn tweecilinder kan ik ook over de 10k jagen voor de begrenzer ingrijpt. Suffe motoren zijn er met elke hoeveelheid cilinders, échte motoren idem dito.
tjorque zegt
@techniekmeneer: mijn “truttenschudder” (wat een onrespectvol kutwoord) zijn rode lijn ligt ook boven de 10k rpm, maar het geluid van een flatplane 4 cilinder doet het voor mij nu eenmaal niet.
Geef mij maar het minder beschaafde kantje van een kwart V8 of een lekker pompend derde van een flat six.
ricksmits zegt
Jammer dat ik geen GIF-jes kan plaatsen. Anders had ik nog een leuke van mijn GT grindbak??
clubbtraxx zegt
Gezien de diverse reflectors aan voor en achterzijde gaat het hier om US spec fietsen.
De EU kleuren kunnen dus wel eens anders zijn. Nog ff afwachten dus.
emping zegt
Zit veel te weining groen in! Zou meer zoals Tom Sykes’s Ninja ZX-10R moeten zijn,
basr32 zegt
Doe maar maar een supermoto.