Katech Performance is niet geheel onbekend met het oppeppen van Corvettes, zij bouwen namelijk de C6R Corvettes waarmee onder andere op Le Mans wordt geracet. Nu vonden ze het tijd om ook voor de straat een heftigere Corvette uit te brengen.
Als basis namen ze een Corvette Z06 wiens 7 liter V8 er al een gezonde 505 pk uit pompt. Katech ging niet over een nacht ijs en haalde het complete blok uit elkaar. Het LS7 blok krijgt o.a. gesmede zuigers, andere klepveren en nokkenassen. Bovendien monteert Katech een CORSA RVS sportuitlaat. Alle aanpassingen tezamen zorgen voor een vermogensstijging van ongeveer 100 pk, waarmee de Katech Z06 op dezelfde 600 pk komt die de Blue Devil Corvette waarschijnlijk krijgt (via autoblog.com).
kris zegt
echt mooi aantal pk’s
maar de ‘grill’ boven op de motorkap is wat te veel
voor de rest is die echt ongeloofelijk mooi
(wil wel een ritje op Le Mans met den deze :))
Xemurai zegt
Hoef nie in te pakken :P neem hem zo wel mee..
floris zegt
daar kan je makkelijk veel meer uit halen denk ik. hij zal dan wel goed afgesteld zijn als het ook de racetuner van corvette is want op lemans zijn die dingen bijna onverslaanbaar.
Johan zegt
Laat maar staan
CSL zegt
Kijk dat is tuning. Geen compressors maar gewoon echte power. Gesmede zuigers zijn zeker wel beter.
lincoln mark8 zegt
ferarri killer? lambo killer? maar zeker een price killer…
Oly zegt
nou kijk het is natuurlijk het merk dat de c6r heeft gemaakt en om hem der toch een beetje wat van weg te late hebben en natuurlijk ook voor verkoeling zitten die roosters op de motr kap. en wat betreft die Blue Devil Corvette die komt zeker in het jaar 2010 want ze zeggen de heletijd al dat ze der mee bezig zijn ma heb der weinig van gehoord of het lukt niet helemaal wat ze willen of het word gewoon een flop.
PieterA zegt
Dit is tenminste een getunede bak waarvan je mag uitgaan dat ie stevig in elkaar zit. Goed ook dat ze niet met turbo’s en compressors hebben staan goochelen.
Poekie Lauda zegt
600 peekaa’s is wel lekker, maar dat uiterlijk niet
dekster zegt
@Floris
een dbr9’s kwamen wel aardig in de buurt en hebben al paar keer weerwraak genomen ;)
phantom zegt
Kijk dat kun je nu uit een 7 liter blok halen, dus die noob’s die zeggen: Oh maar 512 pk uit een 7 liter hebben het mis want er kan blijkbaar nog veel meer uit zonder turbo’s
dekster zegt
@Phantom
natuurlijk kan je er altijd meer uitpersen, maar 512Pk uit een 7 liter is ongeveer 73pk/liter, een cl500 komt ongeveer op hetzelfde neer ;)
Ejay zegt
Gewoon goed, geen turbo’s of zoals amerikanen graag doen, supercharger. Niet de makkelijke weg, maar gewoon de beste.
mert zegt
lekker veel pk ! iedereen zal jullie dankbaar zijn omdat hij voor de STRAAT word gebouwt :P
Ejay zegt
De link naar de Blue Devil geeft een 404:
“Error 404 – Pagina niet gevonden…”
Rick dos zegt
“Bovendien monteert Katech een CORSA RVS sportuitlaat”
Daar geloof ik dus geen bal van, he. Je kan er toch nooit een roestvrijstale Opel Corsa uitlaat onder hangen?
Ejay zegt
@ Rick Dos, ja van de oude GSi :-D
Nee, deze http://www.corsaperf.com/
rob zegt
dit is het minste wat amerikaanse tunings bedrijven doen , want valt het jullie niet op dat als er ergens een audi een ferrari of lambo komt met goede prestaties , die amerikanen er altijd weer ff over heen gaan . met veel liters kunnen je blijven gaan ,de pk,s er blijven uitstampen . met kleinere inhoud houd dat eens een keer op geloof mij.want zuigers nokkenas airintake,s chiptuning en nog veel meer , liters zijn belangrijk believe it or not.die euro,s en jappen zijn zo bezig met airodynamica omdat ze geen raad meer weten .
autoblogger zegt
@Ejay: bij mij werkt ie wel…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/22/corvette-blue-devil-spyshots
Rick dos zegt
@Ejay
Ach sooooo! ;)
lincoln mark8 zegt
@rob…. there,s no subtitude for cubic inches….. dus hebben alle japanse fabrikanten gewoon ook hele dikke v8 blokken in de schappen (natuurlijk niet voor de europese markt)
Ejay zegt
@ autoblogger, bij mij geeft hij echt Error 404 – Pagina niet gevonden…