En zet daarmee een volgende stap.
Karma Automotive wil meer zijn dan de autofabrikant die de Fisker Karma nieuw leven heeft ingeblazen. Het Amerikaans-Chinese merk heeft de ambitie om ook eigen modellen te ontwerpen en op de LA Autoshow presenteren ze een nieuw concept.
Maak kennis met de SC2. Een BEV met zowel een elektromotor op de voor- als op de achteras. De specificaties en prestaties liegen er niet om. De SC2 is goed voor 1.100 pk met een ietwat concept-achtige 14.000 Nm koppel. Het Amerikaanse 0-60 mph sprintje moet in 1,9 seconde gedaan zijn. Het ding is niet alleen snel uit de startblokken, je moet er ook aardig ver mee kunnen komen. Karma spreekt over een actieradius van zo’n 560 kilometer. De auto heeft het uiterlijk van een luxe GT, met hoogwaardige materialen in het interieur verwerkt.
Het is het tweede SC-concept dat Karma Automotive dit jaar presenteert. Eerder dit jaar maakten wel al kennis met de SC1. De SC2 beleeft zijn publieke debuut op de Los Angeles Auto Show. Of Karma daadwerkelijk productieplannen heeft met deze SC2 is niet bekend. Het design ziet er in elk geval veelbelovend uit. Daarnaast heeft het merk laten weten in 2021 met een nieuw autoplatform te komen. Het autobedrijf nam het merk Fisker over in 2014 en opereert vanuit Zuid-Californië.
fendercd60 zegt
Niet eens een foto van de achterkant…
massarati zegt
@fendercd60: Niet eens een foto met de deuren dicht, vind het toch wat lastig te zien nu hoe de lijnen zijn…
rikv99 zegt
Nou! Hop in productie brengen dat ding!
rechterbaanridder zegt
14000 Nm koppel?
kapitein zegt
@rechterbaanridder: Deze Karma gaat tevens als treinlocomotief fungeren.
RubenPriest zegt
@rechterbaanridder: jep 14.000, geen fout :)
Captain zegt
@rechterbaanridder: valt wel mee hoor, een defender uit 1990 met die slome 2,5l turbodiesel heeft 255Nm aan de krukas. Als die in zijn 1e low range gearing staat met totale reductie van 56:1 dan heb je ook 14.280Nm op de wielen. Koppelcijfer is waardeloos zonder context
Dutchdriftking zegt
Hij is wel erg fijn hoor! Geen 0 te veel bij het koppel?
SvenskaAeroplanAB zegt
Ik vraag me af wanneer er auto’s ECHT als EV gedesigned gaan worden… Alles wat er tot nu toe uitkomt zijn toch variaties op benzineauto designs. Een motorkap is bijvoorbeeld niet eens nodig… Lijkt me echt dé volgende stap.
massarati zegt
@svenskaaeroplanab: goed punt.
gewoondirk zegt
@massarati: Komt nog wel, de eerste auto’s zagen er ook een paar decennia uit als koets zonder paard. Puur om de mensen te laten wennen aan het idee.
SvenskaAeroplanAB zegt
@gewoondirk: Goed voorbeeld ja. Zo bedoel ik het. Maar we hebben dat omslagpunt nog niet bereikt blijkbaar
escort77 zegt
@svenskaaeroplanab: beetje voor de stroomlijn, dan krijg je waarschijnlijk iets als de eerste Citroën xsara Picasso… of ik daar nou blij van wordt…
ericd zegt
@svenskaaeroplanab: Mee eens. Iedereen is zoooo lyrisch over Tesla. Maar in de dop zijn het conventioneel ogende auto’s waarbij de ICE alleen vervangen is door electromotor(en). Kan anders. Verander het ‘product format’ zoals dat heet, en dan kun je zoiets krijgen als: https://www.docdroid.net/p2Vprte/1-page-overview-smart-app-vehicle.pdf
Esprit_de_Flandre zegt
@ericd: Maar als het onconventioneel wordt krijgt het een hoop bagger over zich. Prius, Mirai, etc…
flatsixx zegt
Met een Rimac donorhart?
cossiekiller zegt
Karma is a bitch
Goed_Koopman zegt
Qua proporties en deurmechaniek lijkt het wel een hommage aan de SLR.
krikke240z zegt
Met 14.000 Nm rij je bij de bandenboer buiten… en weer binnen….
clubbtraxx zegt
Ideaal voor in de (parkeer)garage zie ik wel…
blackmilo zegt
Lijkt wel iron man aan de voorkant, ook zo’n bruut smoeltje.
9000cse zegt
Ik vind die Ferrari Roma toch echt een stuk mooier.