Van een slanke sportwagen naar een praktische bestelauto.
Karma Automotive is meer dan een ‘Fisker Karma‘ in een nieuw sausje. Het autobedrijf uit Californië heeft serieuze ambities en dat komt onder meer tot uiting met deze elektrische bedrijfswagen.
Het platform van deze bestelauto werd al eerder geïntroduceerd onder de naam E-Flex. Dit is een multi toepasbaar platform. In dit geval is het gebruikt voor een elektrische bedrijfswagen. Het E-Flex platform kan echter ook gebruikt worden voor personenauto’s en supercars. Met E-Flex zijn volgens Karma tot 22 verschillende configuraties mogelijk. Dit betekent dat we nog veel meer EV’s van het bedrijf kunnen verwachten met deze technologie in de basis.
Karma Automotive heeft het uiterlijk van de eerste auto op het E-Flex platform gepresenteerd. Een elektrische bedrijfswagen met level 4 autonome technologie aan boord. Specifieke details over het voertuig ontbreken nog. Dat het uiterlijk van de bestelbus je bekend voor komt is niet zo vreemd. De elektrische bedrijfswagen deelt zijn body met de RAM Promaster. Een bedrijfswagen die we hier in Europa kennen als de Fiat Ducato.
Stukje bij beetje komt Karma met informatie naar buiten. Het is nog onduidelijk wanneer deze elektrische bestelauto op de markt gaat komen. De focus met dit platform ligt op elektrificatie en autonome technologie.
Edge zegt
Toch wel enigszins een tegenvaller, die body van de Promaster/Ducato. Van Henrik Fisker had ik toch wel verwacht dat hij zijn stempel ook op het exterieur zou willen drukken.
RubenPriest zegt
Henrik Fisker heeft niets te maken met Karma Automotive. Hij is (wederom) zijn eigen autobedrijf begonnen genaamd Fisker. Zie https://www.autoblog.nl/nieuws/fisker-ocean-is-officieel-goedkoper-dan-een-model-3-135125
mashell zegt
Zonder vlakke laadvloer en met een Ducato design lijkt het toch een beetje “bad karma”.
tortuga zegt
@mashell: waarom geen vlakke laadvloer? Een plaat er volledig op en klaar is kees. Ben benieuwd of deze beter presteerd als de Master Z.E.
mashell zegt
Ehh nee? Bij busjes is het laadvolume en de tilhoogte ook van belang, daarom is een plaat erover geen oplossing.
stationcar zegt
Qua spiegels is er in ieder geval iets niet helemaal goed gegaan, dat lijken me meer de spiegels van een iets grotere versie van de Ducato, zo’n bakwagen ofzo. Dit ziet er niet uit en slaat nergens op. Detail, ik weet het.
lekkerlinksrijden zegt
@stationcar: grootheidswaanzin van de spiegels
Dutchdriftking zegt
het platform ziet er serieus goed uit. Dat er een Fiat Ducato busje overheen gezet is nemen we dan maar voor lief.