McLaren creëert weer een speciale versie van de Elva, want dat het model kan nog wel wat extra aandacht gebruiken.
Aan de ene kant lijkt het erop dat er een herleving is voor de speedster in de vorm van supercars zonder dak en voorruit. Zowel McLaren als Ferrari, Aston Martin en zelfs Lamborghini hebben namelijk een auto gebouwd volgens dit recept. Dit zouden ze niet doen als er geen vraag naar zo’n auto zou zijn. Toch lijkt het erop dat McLaren een inschattingsfout heeft gemaakt, want ze hebben de oplage noodgedwongen teruggeschroefd van 399 stuks naar 149 stuks.
In een poging om het model met een prijskaartje van €1,8 miljoen weer een zetje in de goede richting te geven komt McLaren nu wederom met een speciale versie van de Elva. Voor deze Elva heeft McLaren een van de meest iconische raceliveries aller tijden uit de kast getrokken: de Gulf-livery. Deze zien we wel regelmatig voorbijkomen op wraps, maar dat een auto met Gulf-kleuren uit de fabriek rolt is bijzonder.
Dat McLaren dit kan doen heeft alles te maken met hun nieuwe partner. Dat is namelijk Gulf. Eerder zagen we al een afwijkende Gulf-livery op de Senna LM, maar nu zien we voor het eerst de echte Gulf-kleuren op een McLaren. En nee, de 720S die op deze foto te zien was tellen we niet mee, want dat was een Photoshop. Met deze auto slaat McLaren twee vliegen in één klap: ze brengen de Elva weer onder de aandacht en maken hun partner blij.
Met de Gulf-uitdossing ziet de McLaren Elva er nog meer uit als een racewagen. Gelukkig heeft de McLaren ook bijpassende motorisering. De V8 levert namelijk niet minder dan 815 pk en 800 Nm koppel. Genoeg om 0-100 km/u in minder dan 3 seconden af te leggen en 0-200 km/u in 6,7 seconden. Een helm in Gulf-kleuren is dus geen overbodige luxe.
Dit zal niet de laatste McLaren zijn in deze kleurstelling, want via MSO kunnen alle klanten hun auto zo uit laten voeren. Het is in feite net zo goed reclame als de BMW M4 van merk X, maar als reclame er zo uitziet als dit hebben we daar geen enkel bezwaar tegen.
basman147 zegt
Oorspronkelijk zouden het er 399 worden, en is het aantal inmiddels 2 keer verlaagd.
machielvdd zegt
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het aangepast.
Dutchdriftking zegt
Niet zo gek dat het niet verkoopt eigenlijk. Voor 1,8 miljoen heb je ook een stuk of 5 765LT`s voor de deur staan. Praktischer, mooier, en dan heb je er gewoon 5!
blackeye zegt
Op zich wel een gave auto. Mocht ik een paar miljard hebben, dan kocht ik hem. Helaas zit dat er niet in.
De rijken zijn niet voor niets in deze tijd nog rijker geworden. Het is de verkeerde tijd om nu dit soort auto’s aan te schaffen. Geld blijft nog ff in de pocket. Over een paar jaar heb je genoeg mooie dingen om alsnog de centen aan uit te geven.
berlinetta zegt
Zolang er een Ferrari-logo op staat, is het altijd een goed moment om zo’n auto aan te schaffen. Die auto’s worden namelijk vaak alleen maar meer waard. Helaas kan McLaren niet terugvallen op zoveel heritage en worden hun auto’s alleen maar minder waard. Alleen de F1 is een echte klassieker.
mashell zegt
Ik kan me niet helemaal in de situatie verplaatsen maar het lijkt me dat je als miljardair gewoon doet waar je zin in hebt. Dus als jij een McLaren Elva helemaal geweldig vindt dan koop je die. Of het nou een covid crisis pandemie is of niet. Ik ben dus heel bang voor McLaren dat de miljardairs de Elva niet zo helemaal geweldig vinden.
berlinetta zegt
“Eerst moet ik niks hebben van deze auto, maar nu hij een Gulf-livery heeft wil ik hem meteen hebben!!”
Zouden er echt kopers zijn die zo denken?
mashell zegt
Jazeker. Het hoofd marketing van Gulf denkt zo. Maar die verdiend niet genoeg om een Elva te kunnen kopen.
ericd zegt
Niet alleen zijn al die barchetta achtigen (ook die van Aston bijv.) lelijk, ze zijn pointless. Wil je racen en dat open doen, zit je niet te wachten op een exoot die een fortuin kost om te repareren als je een zwieperd maakt en waarin je je met de Gulf kleuren onsterfelijk belachelijk maakt. Nee, dan neem je een Caterham, Ariel atom of BAC mono. Overigens, waar zijn de humor en zelfspot gebleven van de Britten dat ze met een Gulf variant komen?
imaginenl zegt
@ericd: je kunt hier best stapvoets mee door Monaco rijden toch?
harrie zegt
Wie maakt me los, wie maakt me los!
Denk dat je hem voor de helft van de prijs ook wel meekrijgt zolang je het maar niet verder vertelt.
pindakoning zegt
149 stuks vind ik nog steeds erg veel!
Je moet best vol van jezelf zijn als je zo open en bloot over de boulevards gaat cruisen
mashell zegt
Deze man is het helemaal met je oneens: https://www.autoblog.nl/nieuws/ibrahimovic-showt-zijn-nieuwe-aanwinst-153167
vespinie zegt
Klopt en van Zlatan kan ik nog wel hebben ook.
bbjorn zegt
MUC.collector op insta heeft zijn 765lt, 720sLM en Elva gecanceled omdat 3 Mclarens van hem al 17 maanden in onderhoud staan en zijn 720LM nog voor de levering terug naar de fabriek moest vanwege kwaliteitsproblemen bij het achterraam, als meer mensen zoiets hebben en Mclarens gaan cancelen ziet het er toch nog beroerder uit voor Mclaren
poes zegt
Kansloze wagen. Zelfs die 14 9 gaan ze nooit slijten. Wat dachten ze nou zelf? Dat de markt hierop zit te wachten? Het merk doet zo enorm aan zelf overschatting. Zou me niks verbazen als het binnenkort gewoon een keer klaar is.
deSjonnies zegt
Een Saker Sniper kost een krabbel en heeft hetzelfde visurle effect, het voordeel dat de Subaru 2 liter goed te tunen is en iedereen in Monaco zal denken dat’ie ook een paar miljoen heeft gekost.
En als kers op de taart kun jer er nog echt mee racen ook.
Edge zegt
Het meest debiele aan de McLaren Elva vind ik nog wel dat je als bestuurder blijkbaar zoveel wind in je gezicht krijgt dat er lelijk rechtopstaand deflectorpaneel op de neus nodig is om dat enigszins acceptabel te maken. Dat probleem lijken Ferrari en Aston Martin niet te hebben met hun open auto’s.
mashell zegt
Elke caissière krijgt tegenwoordig zo vaak de wind van voren dat die allemaal achter een rechtopstaand deflectorpaneel zitten…