Wie een Corvette van de nieuwste lichting aan een test onderwerpt zou zich kunnen richten op een aantal boeiende zaken. Het aantal G-krachten dat hij kan trekken bijvoorbeeld, of hoe hij bochten neemt ten opzichte van de concurrentie en zijn voorganger. Of… je knalt een compilatie van burnouts in elkaar. Waarom niet.
Dit is dan ook wat Matt Farah deed. In een Corvette C7 Stingray het 6,2 liter grote LT1 (V8)-blok al zijn 450 paarden naar de achterwielen laten sturen. Keer op keer. Burnout op burnout. Nu zegt u: nutteloos, doe eens een inhoudelijke test!!1 Nee, Matt komt hier gewoon mee weg. Zijn kanaal heet niet voor niets TheSmokingTire.
Floor it!
6cylinder zegt
Mnr Farah weet meestal wel watie doet maar dit is simpelweg saai. En banden duur.
Vinny_93 zegt
Ach, leuk vermaak en tot jij die banden betaalt vind ik niet dat dat een hekel punt is.
johanhummer9 zegt
Vind die 4 uitlaten strak naast elkaar nog steeds niet mooi , de c6 had ze beter
rotarypowah zegt
“al zijn 450 paarden naar de achterwielen laten sturen”
Kijk, dat is mooi werk. Geen vermogensverlies in de aandrijflijn, maar alles naar de achterwielen.
ricardo zegt
@rotarypowah: Je weet best wat we bedoelen. Nergens zeggen we dat er ook 450 pk aan de achterwielen aankomen.
rotarypowah zegt
@ricardo & @MAB: :D
MAB zegt
@rotarypowah: niet zo bijdehand he
baasbas zegt
Ik kan niet wennen aan de styling van de achterkant.
Gelukkig is alle plastic, het enige wat je nodig hebt is een goede föhn en boetseren maar….
motoragent zegt
Bij het maken van een burnout moet ik altijd denken aan mensen die rennen op een loopband, je doet vreselijk je best, kost een bak energie en je schiet er geen reet mee op…
Donstil zegt
@motoragent: Ja leuk verzonnen natuurlijk maar op een loopband verbrand je toch nog wel degelijk calorieën (als je het goed doet). Iets wat juist het nut is van de inspanning die deze mensen doen.
motoragent zegt
@Donstil: Ja je verbrand calorieën, net als de auto brandstof verbrand. Maar net als met de auto kom ik toch liever ergens als ik er veel energie aan besteed ;)
Hubert zegt
@motoragent:
Het is net als het leven : Je wordt geboren en dan ga je dood.
En hoe je de tussentijd invult bepaalt of je er ook van geniet.
En ik kan genieten van burn-outs met een auto.
RobUSA zegt
Moet nog steeds wennen aan de C7 , ik vind hem een iets te hoog transformer gehalte hebben. Vooral de achterkant hij is niet lelijk maar mooi is anders.
Ben nooit zo van dat burnen (zker niet met mijn eigen auto btw) maar die shots vanaf de zijkant zijn wel mooi om te zien.
Ik had deze ook kunnen kopen maar ik ben toch blij dat ik voor de ZL1 Camaro cabrio heb gekozen ! Meer power en nog extra 2 zitplaatsen (vr de kids).
Zal binnenkort wat foto’s op AJ plaatsen.
amglover zegt
Zo geil die Corvette C7
kraakensmaak zegt
Altijd leuk een leen auto aftrappen, ben benieuwd of die nog zo rijdt in zijn eigen auto…
toroloco zegt
Only in the States. Als je bij ons regelmatig een burnout doet krijg je gegarandeerd een GAS boete voor de overlast.
rovalo zegt
Nutteloze bijdrage…..van Matt.
j00rs zegt
Dikke kale man probeert Corvette te slopen.
slaapmutsje zegt
Eerste helft van het filmpje kan ik wel waarderen, kerel heeft duidelijk plezier achter het stuur. De burnouts zelf vind ik niet zo boeiend. Heerlijke wagen die Corvette!
Osca zegt
Hele geslaagde auto tot je die uitlaten ziet. Wat een lelijke setup.
Rob zegt
@Osca:
Er is vast wel een Duitse tuningstoko te vinden die voor een bescheiden bedrag je een ander setje knalpijpen wil leveren.
Dus laat dat je niet tegenhouden bij de aankoop van een Vette ;-)
Osca zegt
@Rob: Eerlijk, als ik dat geld zou hebben zou ik liever een Camaro kopen ( als ik me goed herriner zou de prijs zo die richting op gaan in NL ) of nog liever een oude Skyline R32 GTR
v12biturbo zegt
Kale man is stiekem wouter?