Konden we op wachten.
Als het aan het kabinet ligt moeten we onszelf een beetje kalm houden voordat we massaal gaan vieren dat de Formule 1 terugkeert naar het circuit tussen de duinen. Uit het recentelijk verschenen onderzoeksrapport van de gemeente Zandvoort en het circuitpark blijken er namelijk nog genoeg obstakels te zijn die getrotseerd moeten worden. De minister van Medische Zorg en Sport maakt hieruit op dat er ‘nog te veel onzekerheden’ zijn en hij zal wachten met het ondernemen van grote stappen.
Bruno Bruins, zoals de minister heet, schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer. Volgens Bruins is het rapport niet meer dan een ‘eerste verkenning’, waardoor hij het voorlopig onnodig acht om een adviesaanvraag te doen bij de Nederlandse Sportraad. Daarnaast willen de gemeente en het circuit eerst nog in gesprek met zowel de FIA als de Formula One Group om de eventuele mogelijkheden en haalbaarheid van het project te bespreken. Bruins zal de progressie van deze meetings nauw in de gaten houden. Op deze manier kan hij naderhand altijd nog op de Sportraad afstappen om het een en ander te overleggen.
Zo blijkt maar weer dat wij absoluut niet de enige zijn die sceptisch waren over het vorige week verschenen plan. De minister ziet schijnbaar ook dat er nog behoorlijk wat kreuken uitgestreken moeten worden om het daadwerkelijk een succes te maken. Afgezien van het feit dat er vooraf enkele miljoenen in het circuit geïnvesteerd moeten worden, moet het licentie om de boel te organiseren ook nog betaald worden. Voordat het überhaupt zo ver komt, moet er echter eerst nog een strak vervoersplan komen; en zie dat maar eens voor elkaar te boksen.
jeffreyvanbaal zegt
Een goede vervoersplan is niet zo lastig. Gewoon lekker veel GROTE treinen naar Zandvoort laten rijden. dan komt alles goed
coffeecup zegt
@jeffreyvanbaal: moet te doen zijn door parkeerterreinen buiten de stad en shuttles en OV te verplichten. Lijkt me.
berlinetta zegt
@jeffreyvanbaal: “treinen en dan komt alles goed.” Weet je zeker dat jij in Nederland woont?
rufctr01 zegt
@berlinetta: hahaha, ik dacht hetzelfde.
In de trein is het nu al voller dan een haring in ton!
meneer zegt
@berlinetta: houd eens op met dat eeuwige gezeik op NS man, of houd dat lekker op facebookreacties op NU.nl, we hebben in NL één van de beste treinstelsels ter wereld *frustratie uit*.
verder ben ik het er mee eens dat die infrastructuur zo’n punt niet is. genoeg festivals etc. die minder goed bereikbaar zijn en het met treinen en pendelbussen op kunnen lossen.
metalmike zegt
@meneer: Ook met autoverkeer is het op te lossen: kruispunten afzetten tot aan de A9, zodat de stoplichten en rotondes die kant op geen vertraging opleveren.
Bij een marathon of wielrenevenement kan ook een halve stad worden afgesloten, dan moet het een paar uur voor en na de race ook kunnen.
cpp1 zegt
Kan allemaal zo zijn, maar binnen 6 jaar gaat hier gewoon gereden worden.
estoque zegt
@cpp1: Als je soms naar buiten kijkt, zul je zien dat er al daadwerkelijk gereden wordt!
Op bijvoorbeeld een fiets, een auto, vrachtauto of in enkele zeldzame gevallen zelfs op jouw moeder. :P :D
dirkiii zegt
@estoque: goh orgineel die laatste zeg. Echt humor van hoog niveau joh.
estoque zegt
@dirkiii: Blij dat je mijn inzet kunt waarderen. Dat kan jouw moede……….. sorry, ik liet mij meeslepen.
rob5nismo zegt
@dirkiii: bijna vrijdag of misschien heeft de meneer net nog op dumpert gekeken
VeniVidiVici zegt
@estoque: Ai… jammer van het laatste stukje tekst anders had ik je comment geliked.
estoque zegt
@venividivici: Kut! Lig ik daar vannacht weer wakker van! :p
dawwg zegt
@estoque: Daar heb je ook speciale sites voor hoor :)
Anyways; gewoon die sleepnet-weg annuleren, houd je meer dan genoeg geld over om een race op Zandvoort te realiseren, wedden dat het een enorm (commercieel) succes wordt !?!?!
estoque zegt
Ik sta achter een uitspraak van dit kabinet!
Zo, hebben we dat ook weer gehad. Kan ik weer rustig 3,8 jaar niets meer om politiek geven, voordat ik mij weer moet verdiepen in de verschillende partijen.
Houdt toch op met dat F1 in Nederland. Elk onderzoek komt op de zelfde conclusie neer die elke nuchterige Hollander doet: “Te duur!, weinig draagkacht in de samenleving en zandvoort is gewoon een kut-locatie voor een circuit”.
Zo en nu verder met onderzoeksrapporten die er wel toe doen graag.
stanvalkje zegt
@estoque: maar jij bent natuurlijk de expert.
estoque zegt
@stanvalkje: Dat ben ik inderdaad. Te herkennen aan het oranje logo en mijn goede aanbiedingen en uitgebreide assortiment op het gebied van electronica. Te vinden in de betere stads- en dorpskernen.
moveyourmind zegt
Volgens Bruno Bruins kan Bruintje dat niet trekken…
Zijn departement heeft geen budget voor dit soort fratsen…
viezefreddyw zegt
Vooralsnog zie ik het gewoon niet gebeuren. Maar ik juich het wel heel hard toe natuurlijk.
dirkiii zegt
De infrastructuur is goed tot aan haarlem, dan begint de ellende.
mashell zegt
@dirkiii: die elende noemen we duinen… Beetje onhandige plek voor een circuit blijkt zo achteraf.
Edge zegt
Tsja, zou die Bruins niks beters te doen hebben dan het intrappen van een open deur? Je hoefde je niet heel erg in de materie te verdiepen voor de conclusie dat een terugkeer naar Zandvoort technisch gezien mogelijk is, maar realistisch gezien nog heel wat tijd en geld gaat kosten.
Laat Bernhard en co eerst maar eens met de FIA en FOM om tafel gaan zitten om te kijken hoe die tegen een terugkeer naar Zandvoort aan kijken, stel met die partijen een concreet plan op van hetgeen er moet gebeuren om het circuit F1 waardig te maken en ga daarna eens wat offertes aanvragen voor de betreffende aanpassingen. Als die cijfers meevallen, kun je bij de gemeente, de Nederlandse overheid en het bedrijfsleven aankloppen. Tot die tijd zouden Kamerleden en ministers zich in hun functie eigenlijk niet eens moeten willen bemoeien met de Zandvoort-discussie.
california zegt
@Edge: precies dit!!
dracae zegt
@edge: Dat zou inderdaad de juiste volgorde zijn. Ik vraag me daarbij wel af of het een kans heeft zonder een sterke overheidslobby, want die zie je dus wel bij veel andere circuits.
Het hele plan is overigens nogal een gok. Eén coureur als fundering is nogal riskant. Verstappen kan zijn nek ook breken…..of er gewoon de brui aangeven.
rhellema zegt
@Edge: sterker nog, die bruins kan niet eens een open deur in trappen want het enige wat hij doet is bevestigen wat iemand anders onderzocht heeft, en dan is ook nog dat onderzoek niet eens uitgevoerd in zijn opdracht. Dus wat de beste man probeert te vertellen weet ik niet echt.
autodrop zegt
Op naar Assen!
ricksmits zegt
@autodrop: wegwezen daar..
* knuffelt motor *
dracae zegt
Ik denk dat een aantal zijdelings betrokken mensen Zandvoorts offensiefje wel enigszins serieus nemen..
Namelijk de lui rondom circuit Assen. Dat blijkt wel uit 3 artikelen in onze regionale krant die Assen als een optie proberen te promoten.
Even een beetje tegengas.
ericd zegt
Benno Jr. weet ze wel “uit te benen”. Als een ‘leach’ heeft ie zich op de A’damse vastgoedmarkt gestort, om zich er als huisjesmelker te ontpoppen, en zo bijdraagt dat koopprijzen idioot worden opgedreven. En nu zou de gemeenschap moeten bijdragen aan zijn plannetjes voor terugkeer van de F1…. Ik hoop dat de relevante gemeenten (burgers en gemeenteraad) Zandvoort, Haarlem, Bloemendaal zich rekenschap geven van dat ze alleen maar met geld van de burger zullen bijdragen aan een infrastructurele chaos. Weg met de plannen voor terugkeer van F1 op Zandvoort!!