Het bezitten van één Fisker Karma is niet genoeg, nee, Justin Bieber wil het bedrijf.
Fisker zit in zwaar weer en zoekt nog altijd naar een partij die een meerderheidsbelang wil nemen in de bouwer van elektrische auto’s met range-extender. Geld uit China, of van geïnteresseerde partijen uit de Verenigde Staten, het kan nog alle kanten opgaan. Maar deze optie zagen we persoonlijk niet aankomen: Fisker Karma-rijder en zanger van de teksten als Baby, baby, baby ooh! Like baby, baby, baby noo! Like baby, baby, baby oh! Justin Bieber wil niet dat het bedrijf verdwijnt en heeft zijn management daarom opdracht gegeven om te kijken of hij een zak met geld naar Anaheim kan sturen.
Iemand heeft de 19-jarige YouTube-ster namelijk verteld dat de volgende Fisker een soort batmobiel wordt, daarnaast is hij bang reparatie en onderhoud aan zijn felchromen Karma bemoeilijkt wordt als er straks wellicht geen Fisker meer bestaat.
The Sun kreeg van een bron te horen:
“He’s asked his assistants to keep him updated and wants to chip in to a rescue package, even though his team don’t want him to invest unwisely.”
Wel, het bedrijf lijkt hiermee gered. Endorsement van Bieber en je productie wordt automatisch door een legioen van 15-jarige gilmeisjes gekocht. We hadden niet gedacht dat de redding van Fisker zó makkelijk was. (via contactmusic.com)
Arme Henrik.
EB zegt
Als het hiermee gered is. Maakt het niet zo uit waar het geld vandaan komt.
KUYL zegt
@EB: Van mij hoeft niemand ze te redden, laat maar lekker failliet gaan. Hebben we tenminste een mooi chassis plus nog mooier carosserie waar dan een geniale motor in gehengeld kan worden, zo voor het opkopen. Ik stel voor GM LS9, BMW S65 Jaguar AJ133 of mercedes M159. Of misschien verdient deze zelfs wel een V12. Nog bijkomend voordeel is dat ze dan ook gelijk af zijn van het loodzware accupakket.
undifined1 zegt
@KUYL: moet een BMW s70/2 in, al het andere is niet goed genoeg, met een 6 versnelling Getrag aub.
KUYL zegt
@undifined1: Haha ja dat zou wel erg mooi zijn. Mijn voorbeelden komen al amper door nieuwe en aankomende emissie eisen maar een S70/2 al helemaal niet. Dan maar een wet die dat blok vrijwaard van emissie eisen. Ik zeg met ze allen naar BMW en de EU!!
undifined1 zegt
@KUYL: Haha goed plan, en anders moeten ze er maar een Eco plus stand op zetten waarin de testcyclus gereden kan worden, maar waarin de motor niet meer dan 2000 toeren maakt. :-D
RazorHead zegt
@KUYL:
ja en daardoor is het nog onbetaalbaarder.. laat dus maar zoals hij is
KUYL zegt
@RazorHead: In nederland door CO2 regels misschien maar kostprijs van een massa geproduceerde verbrandingsmotor is altijd nog lager dan een accupakket + electromotor + kleine benzinemotor, veel lager zelfs.
henkspank zegt
@KUYL: LS7 is mooier
KUYL zegt
@henkspank: Jup mee eens, al zou een LS9 of A beter bij de auto passen. LS7 toch meer hardcore.
driftkicker zegt
Ik vind dit geen lelijke auto, maar ik vind voor die prijs de specs zwaar tegenvallen. Ik ben echt geen Audi fan, maar doen mij dan toch maar een RS4 of zo.
sjun zegt
@driftkicker: Grappige keuze, heb ik wel een relevante foto bij;
https://www.dropbox.com/s/o4p6a89djs5j8xs/oprit.jpg
driftkicker zegt
@sjun: De Audi was de eerste die me te binnen schoot als praktische 4-zitter met veel paardjes voor een vergelijkbare prijs.
mannetje zegt
Update:
In the latest news trending the topic of Justin believing to buy himself into the Fisker company, he said:
Well uh, you know, swag, ehh the Fisker just gets me most of the boys, little gay kids are not triggerd by a Ferrari anymore these days..
It needs to be electric, Anne Frank would have loved it to be electric. #Belieber#gayy#Faggot#Fisker#
eklasse zegt
@mannetje: stoere taal hoor. Kijk maar uit dat je geen pak slaag krijgt van je mamma.
Nu weer opletten in de klas dan verdien je later ook veel centjes.
atteh zegt
@mannetje toch, kijk wat je nu doet, je hebt een Bierer-fan tegen zijn schenen geschopt! Kan toch niet hè? Nu zit deze jongen in een hoekje te huilen door jouw taalgebruik, kan niet hè, ga je schamen!
flin95 zegt
@eklasse: YOLO am right? Sommige mensen zijn té serieus. Straks weer lekker GTST kijken met t vrouwtje, dag in dag uit.
eklasse zegt
@flin95: veel plezier!
ttcate2 zegt
Mijn respect als hij schijt heeft aan z’n management en het gewoon doet!
kaasboerin zegt
@ttcate2: Waarom is schijt hebben aan je management en geld verbranden goed dan?
undifined1 zegt
Ziet er prima uit zon Fisker, er had alleen gewoon een 6 liter V12 in moeten zitten.
Frankypanky zegt
@undifined1:
Exact mijn idee! Maar er was toch een bedrijf dat Fisker-chassis opkocht en er een dikke V8 in plantte? Het front van die auto was wel wat gewijzigd…
bh911 zegt
Over Batman gesproken…. die Fisker doet me met zijn ‘smile’ aan de Joker denken. Kan de voorkant toch niet echt mooi vinden.
kickass zegt
Doet JB toch iets goed. Als Fisker hiermee gered wordt, vindt ik het prima.
Stefje zegt
Like als je de songtekst in Justin’s irritante stem in je hoofd hoorde! ;)
VeniVidiVici zegt
Ik zeg DOEN! Fisker gered, Justin ten onder! De gevolgen van je handeling(en), dat is Karma.
gregorius zegt
Win – Win situate!
Of Fisker is echt gered; wat alleen maar prima is. Kom nog maar met een model of 6.
En als Fisker alsnog failliet dan kost het deze gek ten minste een hoop geld!
JagID3Merc zegt
Wellicht dat Henrik zelf weer terugkeert als het bedrijf een doorstart heeft gemaakt.
replicant zegt
Thumbs up for Bieber!
pieter-jan_catteeuw zegt
Het concept heeft wel nut (en fisker bezit nu eventueel enkele belangrijke patenten die eventueel op lange termijn meer waard zijn dan de tastbare bezittingen vh bedrijf – edit: volgens wiki is fisker zowiezo een intellectueel bedrijf dat alles outsourced) maar de auto is in mijn compleet ononderbouwde opinie nog flawed – zonder karma 2.0 is het bedrijf gedoemd
ten eerste moeten ze een les van Tesla leren qua het opbergen van de batterijen – goedkoper – het interieur vind ik een beetje “engelse shedbuilder” qua uitzicht en veel te krap door de batterijen
als batterijen beter worden zal de range extender minder nuttig zijn – volledig elektrische autos gaan genoeg zap kunnen opslaan voor de meeste gelegenheden en snel en praktisch kunnen opladen – dus blijf je met voertuigen die bedoeld zijn om langduring te rijden zonder herladen
ik denk dan aan:
taxis
autobussen
boten
vliegtuigen
…massa transport – recreationeel – publiek maw – hoewel fisker een luxe bouwer is momenteel
de motor is gewoon een generator en dat is wel interresant – als je zo’n aandrijving in een motorhome steekt bijvoorbeeld dan kan je praktisch off-grid toeren
of zo’n vrachtwagen die in een podium veranderd – zulk soort toestand – die slepen meestal nog een generator mee maar met een fisker aandrijving heb je zowiezo een generator mee
delivery van die soms ver moeten – soms traag door de stad – soms hun producten moeten koelen
omdat het gewoon een full elektrische auto is met een generator kan je ook kiezen wat voor generator erin zit – zou het bvb niet slimmer zijn om een zelfonbrandingsmotor te gebruiken – aardgas – … misschien een wankelmotor of dergelijk
voertuigen die soms elektrisch soms verbrandings moeten zijn – zoals: voertuigen die lange afstanden moeten afleggen maar ook binnen gebouwen rijden – een vrachtwagen in de file zal met een electrische aandrijving effecienter werken
moest ik één product kiezen om Fisker te redden: hmmm….
commercieel voertuig in de zin van een vw transporter – bedrijven kunnen dan de voordelen van elektrisch meenemen (eigen energie opwekken – milieu – effecientie – olieprijzen) zonder het risico stil te vallen
best doen ze dit in cooperatie met een bestaande fabriek – naam?
Fisker Gamma?
als ze inderdaad hun productie vrijwel volledig outsourcen dan zou het gemakkelijk moeten zijn om over te schakelen van luxe naar bedrijfsvoertuigen
ideetje: waarom geen batterijen steken in een traditionele vrachtwagen trailer voor elektrische assistentie – handig in het verkeer en je kan hem ook zonder trekker verplaatsen wat bedrijven soms tijd en moeite zal besparen
misschien kunnen ze “het platform” ontwikkelen – waarop andere bedrijven dan hun carroserie op bouwen – van pickups naar FedEx vans naar motorhomes
het eerste wat ik zou willen zie:
een auto-transporter (takelwagen) die elektrisch kan rijden in de stad en voertuigen in een parkeerplaats afzetten zonder ze op te starten of veel tijd te verliezen met preparaties
want voor mij persoonlijk is autodelen de toekomst en daarvoor moet je op een effeciente manier auto kunnen leveren
Ik verkies de Tesla boven de Karma 100% qua praktische elektrische luxe sedan – dus voor mij persoonlijk kan ik me niet inbeelden dat Fisker met de Karma zal overleven
diesel generator – ladderframe – misschien een boxermotor met een variabel aantal cylinders voor verschillende toepassingen en laag profiel…
ter promotie van het Fisker Gamma chassis kan Fisker zelf (de man dan) een one off custom landjacht (motorhome) ofzo ontwerpen
hybride transportvoertuigen zijn een waarschijnlijke evolutie en Fisker is de waarschijnlijke eigenaar van het soort aandrijving dat erin zal gaan
als ze dit doen dan is het nu een geweldig moment op aandelen te kopen – tenzij ik aan het zeveren ben
lemans96 zegt
@pieter-jan_catteeuw: “als ze dit doen dan is het nu een geweldig moment op aandelen te kopen – tenzij ik aan het zeveren ben”
Ja, je bent aan het zeveren. Aandelen kopen in de electro-autoindustrie? Niet verstandig.
Ik zou zeggen: ‘Don’t believe the hype’. Zolang die electrobarges nog zo ontzettend veel duurder blijven dan hun fossiele brandstof tegenhangers(en dat blijven ze nog heel lang) is het niet verstandig geld te verspillen aan deze branche. Laat dat maar over aan onze overheden…
blackmore zegt
@lemans96: Enkele decennia geleden riep men ook zo “dat er op heel de wereld een vijftigtal computers zouden zijn”…
mercedesclk350 zegt
@pieter-jan_catteeuw: *Scrollt naar beneden* Waarom zo lang? Niemand neemt de tijd om jouw comment te lezen zo…
Frankypanky zegt
“Justin Bieber wil Fikser redden”
Hm, iets zegt mij dat Bieber is overgestapt van wiet naar cocaïne?! En af en toe LSD, misschien?
jobh zegt
dat is een domme actie, het probleem van fisker is dat ze 2 aandrijflijnen in 1 auto stoppen. daardoor heb je het vermogen van 1 aandrijflijn maar heb je wel het gewicht en de beperkte binnen ruimte van 2 aandrijflijnen. Ik denk niet dat fisker ooit een succes wordt, hoe mooi ze ook zijn en hoeveel geld je er ook in pompt
RuVi zegt
@jobh: De GM motor is puur ingericht als aggregaat, met andere woorden, hij heeft zelf geen link met de wielen. Wekt puur stroom op voor de accu’s.
jobh zegt
@RudyV: maar t is wel een motor die in sommige auto’s wordt gebruikt als enige aandrijflijn
bazzelijn zegt
Als dit waar is en het lukt neem ik al het vervelende terug wat ik ooit over die
jongen heb gezegd.
jayk zegt
Laat het liever eervol dood gaan dan dat bieber er in investeert
driftkicker zegt
Pff, investeer beter in Saab. Die maakten tenminste leuke motoren. Als ze de accu’s, de tweede aandrijving, de generator en de elektromotoren uit die Fisker halen wordt die meteen een stuk lichter, sneller, zuiniger en interessanter.
potver7 zegt
Next model: de Fisker Belieber
Esprit_de_Flandre zegt
De jongen heeft een passie voor speciale auto’s, en hij heeft het geld om die passie in de praktijk te brengen. Wie kan daar nu negatief over doen?
Of het een goeie zet is, das een andere vraag. Maar niemand hier (nee, niemand, jij ook niet) weet het antwoord daarop…
barrrry zegt
Hopen maar dat het monotone toontje zodra je de sleutel in het contact steekt nu vervangen wordt door ”oh babe” in 128kbps mp3 kwaliteit.
robert110 zegt
Ha heb ik weer wat om mijn maat beetje mee te plagen (niet pesten maar PLAGEN)
Gozer is helemaal weg van Fisker enwil van geen ander merk horen, probeer Fisker altijd helemaal zwart te maken als hij in de buurt is.
Maar even mijn echte mening
Als het zo graag een merk wil kopen moet het het zeker doen. Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij elektrische auto’s maar goed zo hadden ze vroeger vas het zelfde bij de verbrandingsmotor. De ontwikkelingen zijn er en we zullen het gewoon nog een tijdje moeten aankijken. Het is goed dat dit soort bedrijven een beetje blijven bestaan zo dat de ontwikkelingen niet vertragen of stil gaan liggen. Al ben ik wel benieuwd wat voor soort auto’s er gaan komen met zo’n eigenaar.
barrrry zegt
@robert110: Ik denk dat overheden in de hand hebben of dergelijke bedrijven vertraging oplopen in ontwikkelingen, of geheel de spreekwoordelijke, doch letterlijke stekker eruit trekken. Het is namelijk zo dat overheden bepalen wat fiscaal gezien de trend wordt.
Zodra brandstof vervoer alleen nog voor de elite is weggelegd en elektrisch rijden wordt ECHT aantrekkelijk, dan schieten de innovatieve bedrijven als paddenstoelen uit de grond.
toyotafortuner zegt
Nou voor één keer, ÉÉN KEER, hou ik mijn mening over hem in. Doe het. Help Fisker!
schellekens006 zegt
Wat kost dat dan fisker redden?
ferrarifan1991 zegt
Hij doet maar geld genoeg zeker ?
oskaar7 zegt
Ja als Fisker maar niet verdwijnt!
ropbp zegt
Wat een onzin. Fisker redt het niet met die elektrische zooi, dus weg ermee. In elektrische auto’s geloven, is ongeveer hetzelfde als je gelooft dat Sinterklaas nog bestaat (en voor degene jonger dan ca. 8 jaar: hij bestaat NIET!!!)
xilver zegt
Kan me eerlijk gezegd weinig boeien… zowel die knul als die firma…
hilhorst zegt
is zeer positief, laat hem zijn geld in deze mooie modellenreeks investeren, elektrisch zal op termijn toch winnen van alle andere brandstoffen!!!
wie hier negatief in is, handelt typisch nederlands, waar afgunst en negativiteit aan de orde van de dag is, waardoor de economie ook niet herstelt!
positief denken maakt je dag beter, al kan het nog zo moeilijk zijn.