
Twee totaal verschillende jubileumversies, 24 cilinders en één video. Kan het nog beter?
De Ferrari F50 mag dan niet bekendstaan als het mooiste dat ooit uit de fabriekspoorten in Maranello is gerold, volgens de kenners die er daadwerkelijk in hebben gereden is het één van de fijnste auto’s die het merk ooit heeft gebouwd. En hoe je het uiterlijk ook beoordeelt, karakter heeft het ding wel. De V12 met een inhoud van 4,7 liter herbergt 520 pk en klinkt hemels, maar de typische nineties styling zal niet ieders smaak zijn.
De Aventador LP720-4 50 Anniversario is van een ander (lees: moderner) kaliber. Hij heeft meer vermogen (720 pk) maar is ook een stuk zwaarder en heeft bovendien vierwielaandrijving. Beide auto’s zijn gebouwd ter ere van het 50-jarig jubileum van hun merk, en er zit zo’n 18 jaar tussen de introducties van beide modellen. Welke van de twee zou jij liever meenemen voor een stevig blokje rond?
Het liefst zou ik de F50 nemen maar ik ben bang dat ik die echt niet aankan
De F50! Onbeminder dan zijn voorganger en opvolger, maar oh zo lekker!
En in de eerste bocht al dwars, hij heeft dat ding wel lekker onder controle zeg.. Prachtige auto trouwens de F50, zou hem boven de Aventador verkiezen :)
@nino: koude bandjes. Ik rij wel eens met een Z06, en die heeft hetzelfde.
@sudsprint:
Yep, dat of stok oude Pirelli’s, daar krijg je nooit meer grip mee..
Altiijd de F50. Heb maar niks met de Lamborghini Eenraameendeur…
@toyotafortuner: Awindowador?
@sjaakk: hahahaha wut?!
@sjaakk: a-vent-a-door
@johanhummer9: Vent, dat betekent geen raam.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.madmechanics.com%2Fforum%2Fattachments%2Fconsumer-opinions%2F20100d1341479297t-lamborghini-aventador-how-got-its-name.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fsalongen.de%2Fpicvvm%2Flamborghini-aventador-specs-wiki&h=226&w=300&tbnid=0Ej7lh-d7VXYFM%3A&zoom=1&docid=S8p4LeQ9M6XlfM&ei=SC7FU969M8m9ygPe74DQCg&tbm=isch&client=ms-android-sonymobile&ved=0CB4QMygBMAE&iact=rc&uact=3&page=1&start=0&ndsp=10
F50!! Ik vind dat echt een mooie auto!! Pracht auto!! Gewoon in het rood.
F50. Zonder twijfel. Was één van de redenen voor het gebrek aan succes/lof niet dat het ding uit elkaar trilde omdat de V12 direct aan de monocoque bevestigd was?
@camber24: zoiets wel geloof ik, maar niet zo zeer de F50 maar de bestuurder die uit elkaar trilde dacht ik. Beetje te hardcore. Maar dat maakt hem wel geschikt als budget ( ; track car
@thierryvth: Oh ja, dat was het. De bestuurder zou er gek van worden. Thanks
F50 zeker weten!
F50 natuurlijk.
Och och och wat maken jullie mij vrolijk met zo een filmpje voor het slapen gaan!
Ik denk ga er ff voor zitten, maar beetje lullig ritje en heb het idee dat het uitbreken van de F50 in bocht 1 toch niet helemaal de bedoeling en/of gecontroleerd was. Maar goed dat was het mooie van het analoge tijd perk toen het nog echt spannend was en je ballen moest hebben.
Voor mij de F50, alleen jammer van die gele streep. Verliest de bestuurder de F50 nu bijna bij 0:54 sec?? Aventador is natuurlijk ook super mooi.
Ik dacht het ook, trickie auto want zo hard gaan ze niet maar des te leuker
@thierryvth:
In die tijd ging er ook echt vermogen naar de achteras als je iets te lomp op dat rechter pedaal ging staan, dit in tegenstelling tot nu.
Nu kan je trappen tot je een ons weegt, een computer bepaalt hoeveel vermogen er naar de straat mag.
Je eerdere opmerking over analoog kan ik alleen maar onderschrijven.
Allebei heerlijke auto’s, maar zou toch voor de Aventador gaan.
Het lijkt me trouwens wel een kwelling om daar te wonen met zulke auto’s. Je kan nooit echt gas geven. Misschien alleen op een circuit.
Ben blij dat we hier vlakbij de autobahn hebben. Nu alleen nog een echt snelle auto…;p
De f50 blijft een bijzondere auto maar voor mij zeker de Aventador. Die kleur geel ziet er zo in de zon ook wel lekker fel uit!
Aventador!
Geintje, F50!!!
Wat staan die ‘zwarte accenten’ bij de aventador m slecht zeg.
Een auto die qua kleur bijna niet te vergallen valt.
Het is mogelijk, zucht…
F50. Misschien niet Ferrari’s aller fijnste uur maar alsnog een briljante V12 met F1 roots en gewoon een iconisch ding. De Aventador is dat niet of in ieder geval een stuk minder en ook minder puristisch met dat quattro. De LP720 klinkt wel lekker met de sportuitlaat in de juiste stand, dat dan weer wel (saabkyle04 op jijtube heeft dat goed vastgelegd)…maar desalniettemin dus toch de F50.
Zo’n F50 blijft gewoon retedik, daar kan zo’n Aventador met extra logo’s echt niet tegenop
Niet eerder zoveel gelijkgestemden hier gezien. Las maar Lambo’s in de reacties. De rest F50. Toch leuk :-)
@camber24:
Er is nog hoop, ik was ook blij verrast..
Als het bou een F40 was… De F50 vindt ik stukken minder.
De Lambo voor mij dus.
5 minuten aan het wachten op het moment dat die V12 van de F50 losgelaten wordt, komt dat er moment niet…
Een aventador spider. Hoe leuk de f50 ook is, de aventador heeft bijna 200 pk meer en ik weet het quattro. Ik ga bijna altijd voor meer power.
@rolov: total agree!
@ 0:56 verliest hij al bijna de controle over de F50! Dat begint al goed! :P
Wat blijft die F50 toch een machtige machine
Sinds de dubbeltest van Harris met de F40 en F50 helemaal gek van die F50. Wat een sound heeft dat ding!! F40 mag dan sneller etc zijn, ik vind dit misschien nog wel gaver. Je rijdt toch rond met F1 techniek.