Om de wens van een vriend te vervullen heeft luchtvaartingenieur Chris Carstens de afgelopen zes jaar besteed aan het bouwen van een unieke supercar. Het is uiteindelijk een Lotus 7 geworden, maar wel een premium-7. En hij is leverbaar met 1.3 wankel!
Alsof we nog niet genoeg Lotus 7 derivaten hebben. Toch is dit wel echt een bijzondere auto geworden. Alleen al om het feit dat deze Millennium 7 net wat meer met de tijd mee is gegaan dan de meeste Westfields, Caterhams en anderen. De voorruit staat onder een duidelijke hoek, er zitten hippe spatborden op de voorwielen en her en der zijn vleugeltjes en vinnetjes op strategische plaatsen gemonteerd.
De auto schreeuwt erom op de limiet gereden te worden. Ieder onderdeel ziet eruit alsof er daadwerkelijk aan bijdraagt nog harder te kunnen.
Plezier beleven kan in ieder geval in deze Millennium 7. De auto weegt maar 700kg, hij wordt standaard geleverd met 2.0 Ford Duratec, maar tot de mogelijkheden behoren ook een Toyota viercilinder of 1.3 Renesis Mazda jankert. Natuurlijk is deze laatste de enige werkelijke optie als je voor deze auto kiest. Veel techniek wordt verder gedeeld met de 3-serie van BMW (oa E30 achteras en differentieel) en voor ons grote Nederlanders is de cockpit gegroeid ten opzichte van de originele “7”. Helaas is de kit vooralsnog alleen in Zuid-Afrika te koop.
lambolover zegt
(wat leuk 1ste reactie)
dit is echt zo`n auto die je in zo`n slecht computerspelletje ziet! je gaat door de bocht, vliegt eruit, je wielen liggen eraf, en je bent dood. maar wel mooi!
Bosnia_love zegt
@lambolover: moeilijk he, tellen ;) volgens mij is het de tweede reactie.
ont.
ik vind het maar niks.
mike zegt
apart, gewicht is wel vrij hoog in vergelijking met andere sevens
NLBUURMAN zegt
Wankelmotor Jummie :)
jeroentje zegt
ben je een doeloos persoon die geeft om dit soort onzin kijk dan nu op http://www.kilometerprijs.nl!
succes met het opbouwen van een leven!
Stefan-Venema zegt
Jeuj, een Jankel-motor :mrgreen: . Ik wil Nordschleife video.
jeroentje zegt
als ik iemand heb gekwetst moet die persoon zichzelf serieus vragen stellen!
Citrofiel zegt
Indrukwekkend ding. Zal veel supercars op het circuit zijn kont laten zien met een aardige motor erin.
Der Ghopmeister zegt
Jeroentje reageer je nou op die advertentie???
molotov zegt
vrij zwaar vr een 7 :/
GeoBem007 zegt
Meegaan met zijn tijd doe je niet door er een ouderwetse BMW achteras op te monteren..
No offence hé, heb zelf een E30 325i cabrio maar toch..
V-tecc zegt
dikke 20 klepper van toyota
waarom dan nooit een bmw motor!? die zijn tog zo goed?
maarja! wie zoekt er ff een filmpjjkee
bpc zegt
700KG :O das gigantisch veel voor een lotus 7 variant als je weet dat een caterham 500 kg en een elise (die een dak heeft) 800kg weegt :s kzou eerder voor een caterham of een westfield gaan
@V-tecc: het is een kitcar dus uiteindelijk prop je erin wat je wilt he
bpc zegt
off topic : ik heb vla nog niet gehoord vandaag :s?
vla zegt
@bpc: hallo!
bpc zegt
@vla: was je je kind aan het zoeken fzo verspilde tijd je hebt hem toch niet gevonden:p wat vind je van de milenium 7 replica?
EJS zegt
DOe mij er maar één met wankelmotor, dat is tenminste een chassis dat die motor écht verdient;)
koreantaxiproductions zegt
supercar van het jaar?
ferrari599xx zegt
wankel motor . . . die werden toch bijna alleen maar bij mazda gebruikt?
RenesisHP zegt
@ferrari599xx:
Die zijn ook los te koop. Bovenstaande millennium is leverbaar met dezelfde motor als in onze RX-8 zit.
Dat houd dus in dat je ruim 9000 toeren tot je beschikking hebt.
Blijft leuk met weinig gewicht. Met iets meer gewicht oveigens ook. :D
JanJansen zegt
Van alle Sevens die tot nu toe zijn gebouwd, en dat zijn er nogal wat, hebben Caterham en Westfield uiteindelijk de tand des tijds (=52jr) doorstaan. Dat heeft een reden;
een Caterham weegt bijv een goede 200kg minder dan bovengenoemde versie.
Er rijden er al meerdere Caterhams met wankelmotor rond en welgeteld nul Millennium 7’s.
http://www.youtube.com/watch?v=i8LlXAXQqUg
Ik zoek een beetje naar hetgeen hij toevoegt aan de huidige line-up.
slappehap zegt
@JanJansen: 1 van de eerste (van in totaal ca. 20 al dan nog niet geheel) afgebouwde Mil. 7’s is voorzien van Renesis-wankel + turbo.
Esprit_de_Flandre zegt
@bpc: “het is een kitcar dus uiteindelijk prop je erin wat je wilt he.”
Het moet er wel in passen hé. Denk niet dat je er zomaar alles inkrijgt. Anders zouden er al veel V8 en W12-Sevens hier gepasseerd zijn.
bpc zegt
@Esprit_de_Flandre: passen er wel in in de luego viento zit toch een v12 en ik geloof dat er ook een dax rush met een v8 rondrijd maar das dan wel een v8 van 2 hayabusa motoren en de atom bestaat nu toch ook met v8 dus waarom zouden ze er niet inpassen,
en een bmw 3serie heeft toch geen v12 in zijn gamma :p dus what’s the point?
Eric zegt
@bpc een 3 serie heeft wel een zes in lijn, en die passen ook een een 7-achtige
http://www.gkdsportscars.com/overview.html
bpc zegt
@Eric: die kende ik nog niet :D lijkt mijn een goed blok voor in een 7achtige misschien een tikje zwaar maar das niet zo erg ,de prijs is ook aangenaam eigelijk veruit de perfectie als wagen voor in het weekend op budget
mark m zegt
Whoeii, een Toyota 4a-ge 20V blacktop!!
Heerlijke motoren..
ITB’s erop schroeven en knallen maar!!!
Als is een rotor engine ook niet verkeerd, die maken nog veel meer toeren :D
Kevski-Style zegt
@mark m:
skip dat toyota maar. Yamaha zal je bedoelen….
Rotary1 zegt
das pas een goeie motor! :D
jammer dat ie zo lelijk is, dan toch liever een Donkervoort :)
Svensson zegt
Ik zie niet echt in wat deze versie nou beter maakt dan een Caterham 7 of Westfield. Zeker met die 700kg, wat een flink stuk zwaarder is. Of hij moet maar de helft kosten ofzo, dan is er misschien wel een markt voor.
Ik spaar zelf wel liever door voor een Caterham Superlight R500 met sequentiële dogbox. De ultieme fun-car 8)
http://www.youtube.com/watch?v=KPEUdwUdwvc&fmt=18
JanJansen zegt
@Svensson:
Mijn Caterham is bijna klaar. Het heeft me 3 jaar gekost om alle spulletjes bij elkaar te zoeken.
Ondertussen kon ik dan geld bij elkaar sparen voor de volgende aanschaf
Voor mij was dit een ideale oplossing. Op deze manier kon ik zo rustig alle onderdelen uitzoeken die ik echt wilde. Dit waren o.a. een limited slip differentieel, duratec motor en wide-track billstein wielophanging.
Verder sparen zoals je noemt was voor mij dus nooit een issue.
Het leuke is dat je je langzaam aan je auto gaat hechten omdat je em zelf bouwt; alle onderdelen zijn nl jouw keuze.
Svensson zegt
@JanJansen:
Zeer interessant. Heb je misschien wat meer info over jouw Caterham? Welke uitvoering, motorisering enz? Succes met de bouw verder!
Kevski-Style zegt
Ik vind het niet gek dat hij in NL niet leverbar is: Zo goed is het ding niet: Kijk o.a. naar de spatborden en je snapt waarom: 0,0 rekening gehouden met aerodynamica.
De gurdeys zijn dan wel weer leuk, maar worden hier NL nooit goedgekeurd: Scherp uitstekende delen.
En het lijkt er zelfs op dat de spoorbreedte vooraan veel groter is dan achter, omdat de wielen anders denk ik niet mooi in de wielkasten pasten.
Kortom: Hou maar daar….
mark m zegt
@Kevski-style: Yamaha heeft ‘slechts’ meegeholpen met het ontwikkeling van het blok, net zoals nog een aantal blokken. Ze worden toch echt onder de naam van Toyota verkocht ;-)