Dude, zet dat ding dan gewoon op een brug.
Journalisten willen nog weleens een kakelverse demo in de puinpoeier rijden en ditmaal gebeurde dat in Mexico. De journo in kwestie had wellicht wat teveel hete saus over z’n empanada gegoten en legde een BMW i8 op z’n kop. Best knap, als je het ons vraagt. Zeker als je bedenkt dat het slachtoffer zich door de half geopende vleugeldeurtjes een weg naar buiten moest wurmen.
Hoe het met de bestuurder is afgelopen weten we niet precies, maar aan de lachende mevrouw op de foto’s te zien valt het allemaal wel mee. Wel interessant trouwens om eens een kijkje te nemen aan de onderzijde van de BMW i8, die om aerodynamische redenen een vlakke bodem heeft.
Eerder zagen we trouwens al een gecrashte Camaro ZL1 en een Aventador. Beide auto’s overleefden de afstraffing door een journalist niet.
Foto’s via WreckedExcotics
GH zegt
De i8 weet ook niet wat ie wilt. Eerst met 230 door de polder, daarna op het dakkie verder willen. (Voorzorgsmaatregel: Ja, weet dat het 2 verhalen zijn:))
trustmeiamanengineer zegt
Die ‘journalist’ kan meteen op de zwarte lijst. Wel een hele prestatie om zo’n lage wagen op zo’n straatje op z’n dak te leggen.
wiebe zegt
Dat hij er nog uit kon klimmen met vleugeldeuren.
SDM zegt
Leuk voor hem dat de auto niet in de fik stond. Met die fijne vleugeldeuren had hij dat waarschijnlijk niet overleeft.
snorrie zegt
@sdm: ja, want stel je voor dat er een vonkje bij de brandstof komt.
fijnkonijn zegt
@snorrie: kan prima idd. want de i8 is een hybrid met een 3 cylinder 1.5L benzinemotor. En die lust benzine. Dus ja…
Zeg dan niets als je geen flauw idee hebt waar je over praat please…
snorrie zegt
@fijnkonijn: oops, my bad. Had het al verstuurd voordat ik nagedacht had…, maar om op de reactie terug te komen, heb je je het al voorgesteld? ;)
fijnkonijn zegt
@snorrie: oh ja. iiiiiieeeee rem rem crash rinkel de kinkel…. vonk -> boooom -> kruip kruip te laat au au fakkel fakkel au au.
Zo iets ? ;-)
snorrie zegt
@fijnkonijn: ;)
robert110 zegt
Lijkt mij vrij irritant om aan te werken met zo’n dichte onderkant
martinez666 zegt
Jonge toch, welke goede ziel kan me uitleggen hoe je zoiets doet… En dat je er dan nog mee kan lachen ook is al helemaal te gek voor woorden
moveyourmind zegt
@martinez666: Niet zo heel moeilijk. Gewoon het gas erop (bij wijze van spreken), door het hek knallen en van het talud afrijden, dan slaat hij vanzelf wel over de kop.
Johnnnyboy15nl zegt
Dat is de eerste 8i
gwnbmw zegt
@Johnnnyboy15nl: 8!*
Johnnnyboy15nl zegt
@gwnbmw: Dat kan natuurlijk ook ;).
gwnbmw zegt
@Johnnnyboy15nl: ik moet toegeven dat t een pure plisjes jager was.
mobieler zegt
Eigenlijk zou iedere auto een platte afgedekte bodem moeten hebben. Waarom is dat niet zo eigenlijk? Een simpele kunststof plaat kan toch niet zo duur zijn?
motoragent zegt
@mobieler: Een simpele kunstof plaat niet inderdaad, dat is misschien een paar euro. Maar als je 1 miljoen golfjes produceert met een simpele kunststof plaat van een paar euro, dan praat je over flink wat geld. Als het even kan bezuinigen autofabrikanten zelfs op een simpel ringetje van een paar cent.
rolov zegt
@motoragent: bij vw kunnen ze het een optie maken.
postzegel zegt
@rolov: mompelt iets van olie-opvang-bak, maar besluit ’t maar te laten voor wat het is.
gtwillem zegt
@motoragent: je strekking is zeker goed, maar ik denk dat het meer dan een paar euro is. Een vlakke bodem is een goede start, maar daarbij moet de rest van het aerodymisch pakket op aan sluiten. Voor de Bluemotions doet VW het al. En ondanks dat ze voor ons in NL goedkoper zijn, is de catalogusprijs zonder BTW en BPM hoger. Dus die hogere kosten worden doorberekend.
Tweede punt is de snelheid. Aerodynamica speelt pas een rol wanneer de snelheden hoger liggen. Een i8 (of 8!) haalt met gemak de 250. Dat is iets wat bij de Golf GTI of Golf R van toepassing is.
granlusso zegt
Ach ja, valt wat te zeggen over autojournalisten, maar het kan iedereen gebeuren natuurlijk… Het lijkt namelijk niet met een hele hoge snelheid te zijn gebeurt, gezien de redelijk beperkte schade aan de auto.
donvincenzo zegt
De journalist was ondersteboven van de rij-eigenschappen van de i8.
e36thuglife zegt
hi hi hi
ha ha ha
ze stond der bij en ze keek der na
RuVi zegt
Bij de sls knallen de scharnieren van de deuren af als hij met de verkeerde kant boven ligt.
w0o0dy zegt
Ik zie het al, getuige de olievlek heeft de journo de pech gehad dat er een Audi voor hem reed… ;-)
timboman zegt
*Update*
Het blijkt om AfroJack te gaan die terug kwam van het tuinfeest van Rod Steward. De nieuwe sauzen van Remia blijken toch niet zo goed te zijn bevallen.
gerjanm zegt
Wow, nu niet alleen de motor helemaal afgeschermd maar nu ook de hele onderkant. Wel goed voor de flow en zal ook wel met accu’s te maken hebben. Maar toch…
philipf zegt
Hoe krijg je het voor elkaar?!
mrrallycross zegt
Snap dat je zo een ding wilt proberen maar dat je hem sloopt niet