Na anderhalf jaar mag de supercar weer weg.
Je kunt nog zoveel auto’s hebben, het is vrij lastig om ze tegelijkertijd te rijden. Sommige vermogenden kiezen ervoor een mooie collectie auto’s op te bouwen, anderen houden het wagenpark bewust klein om maximaal te genieten van die enkele auto(‘s).
In die laatste categorie kun je kunstenaar Joseph Klibansky plaatsen. Begin 2018 nam de beste man zijn spierwitte McLaren 720S in ontvangst. Veel later in dat jaar, in november, werd tevens zijn Ferrari 488 Pista geleverd. Hoewel de 720S veel meer een GT is in vergelijking met de Pista, zijn beide auto’s prestatie-wise zeer gewaagd aan elkaar. De keuze om één van de twee te verkopen is dan ook niet heel vreemd.
De McLaren van Klibansky staat te koop bij Louwman Exclusive. De bekende dealer langs de A2 vraagt 279.950 euro voor de 720S. De nieuwsprijs van de McLaren bedraagt overigens 336.019 euro, dat u het even weet. De kunstenaar staat qua auto’s bekend om zijn liefde voor wit-zwarte combinaties en dat is ook het geval bij de 720S. De Neon Yellow-details, toegepast op het McLaren-logo, de remklauwen en de diffuser, zijn wat dat betreft een vreemde eend in de bijt.
Ondanks het feit dat Klibansky de auto slechts anderhalf jaar in bezit heeft gehad is er voor supercar-begrippen redelijk veel met de auto gereden. De 720S heeft namelijk 12.000 kilometer gedraaid. Je kunt de advertentie hier bekijken.
str8six zegt
Dat ie z’n eigen naam op de spoiler zet… ?
roland78 zegt
@str8six: Da’s heel goed voor de restwaarde.
granlusso zegt
@str8six: Nou ja prima toch. Omdat je zo’n auto rijdt, moet je dan als compensatie ineens heel bescheiden doen, omdat anderen dat misschien wel eens aanstootgevend kunnen vinden? Dat doen die anderen zelf, Klibansky niet.
sirprize zegt
Ik vraag me wel eens af: als je 280K kunt neerleggen voor een auto, koop je dan tweedehands? Het antwoord zal wel ‘ja’ zijn, anders bestond Louwman Exclusive niet, maar toch…
aronn zegt
@sirprize: kun je van die 55 ruggen mooi op vakantie
hokeej zegt
@sirprize: ik denk dat vermogenden misschien ook niet willen wachten op de levertijd van een nieuwe en het prijsvoordeel als mooi meegenomen zien
sirprize zegt
@hokeej: da’s inderdaad wel een goed argument
breakingpoint zegt
@sirprize: vermogenden en rijken zijn zo geworden omdat ze vaak ook vertstandige beslissingen nemen en met geld omkunnen. Ik zeg vaak, ook niet allemaal natuurlijk.
sirprize zegt
@breakingpoint: en een Mclaren 720S kopen valt onder de categorie “verstandige beslissingen”? ??
lekkaah zegt
@sirprize: ja, je moet jezelf ook af en toe ‘ns verwennen :)
monaco zegt
@sirprize: Ik heb nooit zin om te wachten, liever tweedehands plus lekker toch als de kop eraf is. Rijk worden doe je over het algemeen niet door geld weg te pissen…
spykerboy zegt
@sirprize: Ja, ik snap niet waarom je een nieuwe zou willen? van dat bedrag wat je bespaard kn je mooi rijden of je auto aanpassen naar je smaak ipv zoals een fabrikant het zou willen (denk aan velgen, lipjes en dingen)
Stefje zegt
@spykerboy: Omdat je hem fabrieksaf juist kan bestellen naar je eigen wens (alvorens je hem dan wellicht nog verder laat aanpassen). Sommige mensen hebben liever de kop er af, een ander heeft hem liever origineel op eigen naam en zelf samengesteld.
Bij dit soort auto’s komen ook vaak snoepreisjes kijken etc als je het nieuw koopt. Dat geluk heb je tweedehands vaak niet.
hehe zegt
@Stefje: dat en de voorpret is toch altijd het grootst. Bezit van de zaak…
spykerboy zegt
@stefje: juist met gebruikt, wereld wijd zoeken :) mn vorige M3 haalde ik zelf uit griekenland, mn huidige E92 M3 heb ik uit Praag gehaald, en ga zo maar door…. met nieuw haal je hem gewoon bij de dealer en klaar…
jeroenwz zegt
Tja. Ik denk dat meneer Klindinges een mooi voorbeeld is van de “Wet van het Afnemend Grensnut”.
Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_wet_van_Gossen
Ofwel: hoe meer je hebt, hoe meer je nodig hebt om nog blij te worden van iets dat je erbij koopt.
Ik durf te wedden dat er maximaal 5.000 km mee is gereden, en dan ben ik erg optimistisch
cavin zegt
@jeroenwz: als je de tekst eens zou lezen zou je zien dat er 12.000 op de teller staat
lotuselises2 zegt
@jeroenwz: die weddenschap durf ik aan! :-D
Dutchdriftking zegt
@jeroenwz: Voor hoeveel miljoen wedden we?
atrak zegt
@jeroenwz: Ik denk dat jij een mooi voorbeeld bent van te dom om te poepen. Lees eerst de tekst voor je je muil een dauw geeft.
atrak zegt
@atrak: douw*
bakingmynextbenz zegt
@atrak: ik weet niet wat ik kanslozer vind, iemand die een reactie plaatst waaruit duidelijk blijkt dat hij het artikel half gelezen heeft of die types die als hyena’s gaan reageren hoe stom en dom diegene wel niet is…
tinusdijksman zegt
@atrak: hhahahahahha
Dutchdriftking zegt
Tja, bezit van de zaak…….
silverscope zegt
@dutchdriftking: exact. Zullen vast allemaal fiscale handigheidjes zijn om dergelijke auto’s onder de zaak goedkoop weg te zetten.
kniesoor zegt
Des mans achternaam roept associaties op met W. Zuidberg.
SanderB zegt
Hij heeft hem weg gedaan omdat hij een 600lt Spider heeft nu naast de pista. Staan al verschillende foto’s van op het net
iphonistvongates zegt
Wat is de service interval voor een McLaren 720S? Bij 12.000km moet er toch wel binnenkort wat euro’s tegenaan geslagen worden lijkt mij. Kost zo’n beurt…..euro 9.000,-? 4 Nieuwe high performance bandjes erop….euro 2.500,- erbij? Wekelijks bezoek aan de wasstraat met zo’n operatiekamer-witte uitvoering kan kostbaar worden. Al met al een verstandige aankoop vind ik al zou ik wel moeten verhuizen naar een gebied met heeeeel weinig verkeersdrempels.
Edge zegt
@iphonistvongates: Ik neem aan dat als hij heel dicht tegen de onderhoudsinterval aan zit, Louwman dat onderhoud gewoon alvast heeft uitgevoerd en in de verkoopprijs heeft verwerkt. Het laatste wat je wil is een klant die gefrustreerd raakt omdat hij of zij na twee pleziertochtjes alweer voor onderhoud moet langskomen.
autoriteit zegt
@720s: wat voor jou? :)
Loek zegt
@autoriteit: ja!
Nou nog even kijken waar ik het geld vandaan haal.