Verstappen senior benadrukt nogmaals dat Max bezig is aan zijn laatste seizoen bij Toro Rosso.
We schreven een week geleden al dat Max Verstappen in 2017 naar Ferrari gaat, maar er zijn meer opties. De stap naar Red Bull zou de meest logische zijn, maar Jos ziet volgens Marca.com ook andere opties: ‘Volgend jaar zit Max bij Mercedes, Ferrari of Red Bull.’
Ons Jos: ‘We weten dat Ferrari interesse heeft. Maar laten we niet vooruitlopen op de zaken. Daar is het nog te vroeg voor. Volgend jaar zit Max bij een van de beste van de wereld. En als ik het over de beste heb, dan bedoel ik Mercedes, Ferrari of Red Bull. Ik weet zeker dat hij past bij die drie teams. Onze eerste optie is Red Bull. In het team zijn ze heel tevreden met mijn zoon en ik denk dat Max hun lijn moet volgen op dit moment.’
Max staat volgend jaar in principe ook onder contract bij Red Bull en normaal gesproken maakt hij na dit seizoen de stap van het opleidings- naar het hoofdteam van de Oostenrijkers. Nu staan Daniil Kvyat en Daniel Ricciardo daar nog als coureurs op de grid. Samen met Verstappen’s teamgenoot Carlos Sainz strijden ze dit seizoen om de twee plekken voor het volgende seizoen. Over die laatste zegt vader Jos: ‘Max en Carlos zijn geen vrienden, maar de sfeer in het team is goed. Normaal.’
str8six zegt
Mooi. Ik hoop Ferrari. Geen Mercedes. Wil hem wel kunnen blijven supporten ;-)
vroaaar zegt
@str8six: je kan Max toch altijd supporten? Of ben jij zo’n figuur die Cruyff ineens een hele slechte voetballer vond toen ie een jaartje bij Feyenoord speelde?
str8six zegt
@vroaaar: nee ik ben een figuur die sinds 1996 Ferrari fan is.
mashell zegt
@str8six: als je op dat dieptepunt bent ingestapt bij Ferrari dan ben je inderdaad een echte fan.
ruzzz zegt
Niet te veel op de zaken vooruitlopen en gewoon een top seizoen rijden!
sracert zegt
@ruzzz: Eens!
uncivilsum zegt
Red Bull is eerlijk gezegd niet bepaald een slechte keuze, riciardo is al 2 keer 4de geworden met een renault motor
Robert zegt
@uncivilsum: goed punt. Zeker nu Renault de stap heeft gemaakt van motorenbouwer naar fabrieksteam zullen ze er alles aan doen om de achterstand in te lopen en misschien zelfs om te buigen. De veranderingen die er -hoe dan ook- in 2017 gaan komen kunnen de verhoudingen compleet op z’n kop zetten. Zou Max nu kiezen voor Mercedes, zou die volgend jaar zo maar weer bij een subtopper rijden.
thefmanl zegt
@RRRobert: en rond Canada een grote upgrade. Hoop volgend jaar toch een battle met: Ferrari, McLaren, Mercedes, Renault en red bull. Zal alleen nooit gebeuren
martijn11 zegt
Wat een talent is die max toch
rufctr01 zegt
Laat hem maar gewoon zijn ding doen. Het seizoen is nog lang….
Rick-dos zegt
Als Jos dit zegt en public dan kun je er donder op zeggen dat er al onderhandeld wordt met die drie teams of minimaal één team… 2017 en daarna worden mooie jaren voor ons Nederlanders.
Nu alleen hopen dat F1 dan nog bestaat …
henkhupelschoten zegt
Als Jos het zegt, er komen mooie tijden aan. Hoop dat max eens stevig zat gaat worden met toto wolf!
Dutchdriftking zegt
Ik hoop persoonlijk toch echt op Ferrari.
harrie zegt
Max Mercedes en Sainz gaat Kvyat aflossen.
potver7 zegt
Jos zou toch beter moeten weten… In dat F1-wereldje wordt het nou eenmaal niet op prijs gesteld om zo voor de muziek uit te lopen. Ik kan me niet voorstellen dat ze nu al een contract getekend hebben, en die teams houden er niet zo van om via de pers onder druk gezet te worden.
Ik hoop maar dat hij eigenlijk bedoelt te zeggen: er zijn nu al zóveel topteams die interesse tonen, het kán bijna niet meer fout lopen.
Max moet zo’n stoeltje verdienen door gewoon goed te blijven rijden, en ook buiten de baan een goede indruk te blijven maken. Volgens mij komen de aanbiedingen dan vanzelf wel.
bushdoctor zegt
@potver7: Helemaal mee eens. Zoals het weergegeven wordt lijkt het op een onervaren en onverstandige manier om via de media Red Bull onder druk te zetten. Wat uiteindelijk alleen maar zou leiden tot een slechte onderhandelingspositie, een onbetrouwbaar imago en vooral, afleiding van de zaken waar het echt om draait. Daar zie ik de Verstappens toch echt niet voor aan.
suzikubelona zegt
@potver7: Jos zegt hier helemaal niets verkeerd. Red Bull geeft nog steeds aan niet te weten of het volgend seizoen meedoet. Er is namelijk nog steeds geen motorendeal. Mocht er toch een deal komen en is deze op voorhand geen bewezen verbetering, dan kan Max onder zijn contact bij Red Bull uit. Kijk je überhaupt Formule 1?
casualcarfreak zegt
Ik hoop dat max binnen het redbull-F1 “ecosysteem” blijft. Verder snap ik ook niet dat zoveel mensen zo graag willen dat max naar ferrari gaat, waar hij zo goed als zeker de tweede rijder zal worden (ja historie van het merk blablabla). Mercedes lijkt me ook geen goede optie omdat max daar eveneens grote kans heeft om tweede rijder te worden, en misschien is mercedes na dit seizoen niet meer zo dominant
str8six zegt
@casualcarfreak: tweede rijder? Denk dat Seb het licht uit z’n ogen zal moeten rijden om Max bij te houden.. Elkaar beter maken en scherp houden is dan de inzet denk ik. En daarnaast denk ik dat Max en Seb prima teamgenoten kunnen zijn. Kijk maar naar z’n vader en Schumi.
papa zegt
@str8six: jos en schumi lijkt me niet het beste voorbeeld om aan te halen
Smokey zegt
@papa: Of wel, het is in de latere jaren minder geworden. Maar was altijd een respectvolle relatie. Jos z’n plekje was niet houdbaar door centen en dat ie te vroeg in die wagen was gestopt. Dat is te vroeg geweest voor een ontvlambaar projectiel als Jos.
sracert zegt
@Smokey: Dream on, Jos was niet snel en goed genoeg simple as that. Flavio kon hem na Schumacher nemen maar nam andere coureurs en die waren ook niet goed genoeg. toen reed er opeens een Spanjaard bij Minardi de sterren v/d hemel in dat dat brik, ook met weinig poen. Rest is historie, 2x WK
sracert zegt
@sracert: Wellicht had Jos het tegenwoordig beter gedaan: geen grindbanken meer. flauw heerlijk…
sracert zegt
@sracert: Ik had Frijns graag zien rijden in de F1, lijkt mij een topper? overal waar hij rijdt is hij bloedsnel en gevaarlijk goed.
talladega zegt
@sracert:
Frijns was een leuke rijder, niet meer dan dat, jammer dat hij zichzelf schromelijk overschatte en te hoog van de toren blies.
Kan niet in de schaduw staan van zowel Jos als Max.
Laat die lekker zijn dagen slijten in een GT3 serie.
sracert zegt
@sracert: grindbakken k*tspelling
w0o0dy zegt
@sracert: tuurlijk.. De Benetton auto was voor Schumacher ontwikkeld, helemaal naar zijn specifieke wensen (die afwijken van de overige rijders) en daar had Jos het erg moeilijk mee. Pastte gewoon slecht bij zij rijstijl en voor de aanpassingen naar een beter rijdbare auto kreeg hij te weinig tijd en resources.
w0o0dy zegt
@sracert: tuurlijk.. De Benetton auto was voor Schumacher ontwikkeld, helemaal naar zijn specifieke wensen (die afwijken van de overige rijders) en daar had Jos het erg moeilijk mee. Pastte gewoon slecht bij zij rijstijl en voor de aanpassingen naar een beter rijdbare auto kreeg hij te weinig tijd en resources.
MTV/Simtek beloofde wat maar een nieuw team met ontwikkeling tijdens het seizoen en uiteindelijk ging het team failliet na de dood van Ratzenberger dus Jos aan de kant. Arrows en Tyrrell beide teams met potentieel maar ook veel technische problemen en financiële drama ‘s. “over-driving the car” werd Jos zijn handelsmerk maar leverde ook veel crashen en kapotte motoren of versnellingsbak /koppelingen op… Jos heeft weinig kansen gehad te laten zien hoe goed hij werkelijk was. Maar wel in de races vrijwel altijd sneller dan de teammaat. De La Rosa is een erg goede rijder, die schat ik in als gelijk met Carlos Sainz Junior… Max is wel beter dan Jos ooit was… Maar heeft dan ook top opleiding en begeleiding gehad.
str8six zegt
@papa: volgens mij konden die twee heel goed met elkaar. Waren in prive sferen ook bevriend als ik het goed heb. Daar doel ik meer op. Denk dat een Nederlander en een Duitser beter met elkaar kunnen dan bijv. een Nederlander en een Spanjaard (en dat blijkt ook) ;-)
gregorius zegt
@casualcarfreak: goede vraag eigenlijk; zijn er duidelijkde voorbeelden te noemen van goede presterende teams waar het jonkie dat op nummer 2 binnenkwam, door zijn talent binnen 2 jaar de nummer 1 van de plaats stootte?
Er schieten me er niet echt veel binnen…
peugpower1000cc zegt
@casualcarfreak: ik hoop dat hij eerst naar redbull gaat. Daarna kun je altijd nog naar Ferrari, Mercedes of Renault of…. eerst naar ferrari en dan terug naar RB zit er niet in denk ik.
jasbelle zegt
Had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd
easty zegt
Zie hem liever eerst bij Williams. Zou een perfect team voor hem zijn om door te groeien en pas daarna de stap te zetten naar de absolute top. Hij heeft toch nog vele jaren voor hem, zou me niet overhaasten.
sracert zegt
@easty: Daar moet je mee oppassen denk ik. Zodra je F1 kunt rijden moet je alles geven en er zo snel mogelijk alles uithalen. voor dat je het weet sta je ernaast. Hamilton was een goed voorbeeld in 1ste seizoen. niet lullen maar knallen en gelijk denken dat je de beste bent. Jammer dat R. Dennis een politieke eikel is had Hamilton graag nog langer tegen Alonso zien vechten in zelfde auto.
csx3000 zegt
Best wel zielig voor Maxje dat hij geen eigen mening meer mag hebben.
clarkson zegt
Jeetje jos. Gedurfde uitspraken zeg! Ik zou hier een beetje mee opassen.
base zegt
Inderdaad gedurfd! Als hij gaat, dan het liefst bij ferrari..
tvr1974 zegt
Persoonlijk zou ik t helemaal prachtig vinden als hij bij Ferrari beland en in zijn eerste jaar wereldkampioen wordt bij Ferrari die t al jaren niet meer zijn.. De laatste jaren elke keer maar weer Mercedes wordt ook een beetje saai zullen we maar zeggen.. Red-bull mag natuurlijk ook maar Ferrari is toch net wat specialer in mijn beleving.. De geschiedenis, alles eigenlijk… Zo jammer dat Porsche/BMW/Jaguar/Aston Martin/Lamborghini en vele anderen niet mee (kunnen) doen om dat de sport te duur is.. Dat zegt eigenlijk alles en dat is waarom ik zeg Ferrari… De andere merken met grote historie (behalve Mercedes )doen immers niet mee..
mrrallycross zegt
Zij dit weekend al dat hij ipv kvyat naar redbull gaat
exclusieviteitsfreak zegt
De geldwereld is alvast fel in beweging, niemand weet op het moment wat het uiteindelijk gaat worden, wel is de Grote The Rothschild Family er de hoofdschuldige van . . .