Het gaat niet meer op de automatische piloot bij Red Bull Racing, meent Jos Verstappen.
Met twee vingers in de neus over de streep eindigen. Voor een lange tijd had Max Verstappen het wel heel gemakkelijk. Lange tijd leek het erop dat het kampioenschap voor 2024 al besloten zou zijn, want ook dit jaar is de auto van Red Bull dominant goed.
De concurrentie heeft echter niet stilgezeten. Ferrari, maar met name McLaren zijn ontzettend dichtbij gekomen. En het gaat helemaal niet meer zo gemakkelijk voor Max allemaal. Sterker nog, volgens Jos Verstappen zijn de gouden tijden bij Red Bull Racing verleden tijd. Althans, die suggestie wordt gewekt.
Tegenover de Telegraaf zegt de vader van Max dat er echt iets moet gebeuren binnen het team. Hij denkt dat het team er bij sommige races weer goed voor zal staan, maar het is evident dat dit niet vanzelf gaat. Red Bull moet uit gaan zoeken waar het probleem vandaan komt, want teams als Ferrari en McLaren komen dichterbij, aldus Jos. Max eindigde gisteren in Monaco met een teleurstellende zesde plaats.
Reden tot paniek is er nog niet bij Red Bull Racing. Het is wel duidelijk dat er iets moet gebeuren. Als het zo doorgaat geeft het team de koppositie weg. Van Sergio Perez hoeft Red Bull het ook niet te verwachten.
Vervelende ontwikkelingen voor team Verstappen, gunstig voor de neutrale kijker. Dat de koppositie in het wereldkampioenschap van de Formule 1 niet automatisch naar Max gaat is alleen maar goed nieuws. Toch een stuk leuker F1 kijken als van tevoren niet bekend is wie als winnaar over de streep komt. Dus sleutel maar lekker door, Ferrari en McLaren. Dan gaat dit mogelijk nog een titanenstrijd opleveren dit seizoen. Vinden we leuk! Ach, ons Max kan nog altijd aan de slag als Le Mans-coureur.
Dutchdriftking zegt
En ineens heeft het team een sterke tweede rijder nodig. Mexicaans sponsorgeld is fijn, maar volgend jaar Yuki in die auto lijkt mij niet meer dan logisch. En dan mag Perez kiezen, toch naar RB, en anders naar huis. Liam zou dan ook een zitje moeten krijgen. Of RB beter af is met Perez of Ricciardo blijft nog een twijfelgevalletje.
Johanneke zegt
Liam moet gewoon in de F1, hij verdient een kans als je het mij vraagt. Van mij mag Perez eraf. Zeker nu ik bewijs heb gezien dat ie daadwerkelijk expres gecrashed is in Monaco een paar jaar geleden ben ik er helemaal klaar mee.
https://m.youtube.com/watch?v=cgl77QuDsg4&pp=ygUZcGVyZXogY3Jhc2ggbW9uYWNvIG5vcm1hbA%3D%3D
Gisteren werd ie geschept door Magnussen, maar hoe kom je weer in die situatie. Slecht kwalificeren en dan langzamer dan de 2 Haas de bult op, de deur op een kier zetten… Gewoon niet goed genoeg.
Ik denk dat Max dit jaar nog steeds kampioen wordt omdat ie gewoonweg erg goed is, maar met een beetje pech en wat uitvalbeurten kan ie zomaar 2e worden. We gaan zien wat de teams nog voor upgrades hebben. 1e plaats voor RB zie ik niet gebeuren met Perez.
Richmond zegt
Niet ineens, dit wordt elk jaar geroepen. Alleen nu doet het pijn.
KEV9 zegt
Yuki gaat naar Aston Martin.
grandmasterb zegt
Wat heeft die Yuki nou echt gepresteerd? Ik denk niet dat die beter is dan Perez.
Allison Burgers zegt
Zou leuk zijn als we de spanning van 2021 weer terug konden krijgen.
Richmond zegt
Tuurlijk
harrie zegt
Eerst Canada en Spanje maar eens bekijken, dan pas conclusies. Die paar rare stratencircuits zeggen niet zoveel.
Richmond zegt
3 verschillende races hebben ze problemen gehad: Miami, Imola en Monaco. Heeft niks te maken dat het niet representatief is.
Deze problemen hadden ze waarschijnlijk vorige jaren ook, alleen de voorsprong was zo groot dat het niet opviel en ze genoeg marge hadden.
royaledeluxe zegt
De laatste upgrades doen niet wat er van verwacht werd. Dat is het grootste probleem. En VER gaf al aan dat ze daardoor op veel te harde settings moeten rijden waardoor de wagen stuitert en de banden niet genoeg temperatuur krijgen. Hence minder goede wegligging, enz… .
sportevo zegt
In Miami was er niet heel veel aan de hand behalve dan dat McLaren gewoon een snelle auto had en Verstappen een (onnodige) fout heeft gemaakt wat schade aan zijn vloer opleverde.
In Imola, wat geen stratencircuit is, had Red Bull problemen met de afstelling en had McLaren ook een snelle auto wat met name in de laatste rondes naar voren kwam.
En Monaco is bekend.
Ik zie niet echt een verband tussen deze races behalve dat met name McLaren er steeds goed bijzit. Ik hoop dus ook dat er inderdaad een inhaalslag door Ferrari en McLaren is gemaakt en dat het niet meer een 100% zekerheid is dat Verstappen de races gaat winnen. Maar het kan zo maar zijn dat in Canada en Spanje Red Bull het hele veld weer ver achter zich laat.
alassad zegt
Ik mis de maandagochtend ‘wat viel ons op’ artikelen
Richmond zegt
Idd vorige week was die er ook al niet
El_Bastardo zegt
Ja, ik was ook al aan het kijken. Altijd leuk om de maandag mee te beginnen
quincy zegt
Misschien dat @willeme met vakantie is. Die doet altijd die artikelen
pignon zegt
Ik zou Jos in ieder geval niet Hoofd PR maken. Van de rest heb ik niet zo veel verstand
pomoek zegt
Ja dat zal allemaal best, maar waar blijft mijn maandochtend fix: stand-na-gp-monaco-2024-en-7-dingen-die-ons-opvielen?
Ik maak het even makkelijk, de koppen van vorig jaar:
Wat zakt Perez door het ijs!: kan dus zo worden gecopypeest;
Moet Monaco echt? Idem;
Alonso ongekend: even de letters “on” weghalen;
Ferrari blijft blunderen: blunderen moet worden top;
Ocon ongekend: Moet worden Ocon rijdt volgend jaar de Indy 500;
Is Russell wel zo goed als wij denken? moet worden: Russell reed gisteren rond.
Richmond zegt
In 2001 hadden we een bernoldi rondrijden op Monaco en daar kwam ook niemand langs toen waren de auto’s kleiner. Monaco hoort bij F1, kun je objectief niet goed praten maar dat is het tegenhouden van andretti ook niet. Allebei wordt geaccepteerd
potver7 zegt
Ik had van Jos toch iets meer diepgang verwacht dan een equivalent van ‘Je bent zo goed als je laatste race’. Maar ja, dat wil het Televaag-publiek niet horen waarschijnlijk. Waan van de dag enzo…
GebakkenLei zegt
Het is natuurlijk ook een manier om de mensen binnen Red Bull op scherp te krijgen, mocht dat niet al zo ver zijn.
grandmasterb zegt
Jos probeert via de Telegraaf Max naar Mercedes te krijgen, maar daar moet MAX helemaal niet zitten gezien de slechte resultaten daar.
Monaco is een geval apart (afschaffen gezien de onmogelijkheid om er veilig in te halen).
De komende races zullen duidelijk maken of Max nog steeds de concurrentie de baas is. Perez is denk ik wel aan zijn laatste seizoen bezig bij RB tenzij hij opeens wel gaat presteren, maar dat betwijfel ik.
mashell zegt
Monaco is de mooiste race van het jaar! Daar gaat het niet om inhalen maar om precisie tijdens de kwalificatie en concentratie tijdens de race. Eens wat anders dan veilige Tilke banen met ruime uitloopstroken.
Dat Max Verstappen minder goed is in straten circuits is geen reden die te schrappen, in tegendeel een kampioen die geen uitdaging heeft gehad is geen ware winnaar.
mashell zegt
Theorie: Red Bull heeft van de F1 de order gehad met minder overmacht en niet altijd te winnen. Er was geen reet meer aan en de verkoop van F1 TV abonnementen zakte in. Het gaat immers om het geld…
brammetjedeb zegt
Dat zou altijd een keer uitkomen. Andere theorie: red bull zat al aardig aan het plafond wat betreft de ontwikkeling. Ze hadden het vanaf de nieuwe regelementen meteen goed voor elkaar en waren eigenlijk de enige zonder dat extreme gestuiter. Nadeel is wel dat het doorontwikkelen op een gegeven moment klaar is. Andere teams lopen nu in én hebben ook twee goede ipv één goede coureur. Perez laat Max weer aardig in de steek. Maaaaaaarrrrr…. Ik denk toch echt dat red bull drie ‘off-weekenden” heeft gehad: Miami wellicht toch schade vloer, imola afstelling niet op orde (updates nog niet volledig onder controle?) en voor Monaco is de RB20 niet gebouwd. Daarbij is Monaco totaal niet representatief. Mijn advies: wacht nog even een paar races af voor de conclusie getrokken kan worden. Het bestaat niet dat de combi Max + RB ineens zo moeizaam gaat. Ik was altijd wat sceptisch over ‘de Verstappen factor’, maar na zo’n imola kan niemand daar meer omheen. Zelfs Peter Windsor kwam woorden tekort.
Robert zegt
De Telegraaf + Jos Verstappen = overdrijving²
AstonMartinDriver zegt
Jos moet zijn bek houwen 🤬
a_buis zegt
Vrij land hè. Als hij wat gevraagd wordt geeft ie antwoord. Ook al slaat het als een l*l op een drumstel