We hebben er twee woorden voor: paniek en voetbal. Of is dat één woord, nou ja, de strekking is weer duidelijk.
Het kan snel gaan, maar dan hebben we dit keer even niet over weergaloos Max Verstappen zijn bolide over de baan stuurt. Of hij talent heeft staat niet ter discussie, maar of Red Bull de beste plek is om kampioen te worden wel. Tenminste dat is nu zo, net voor de zomerstop hing de vlag er heel anders bij, Max kon wellicht kampioen worden. Met een beetje geluk zou Max het kampioenschap nog moeten kunnen pakken, vooral als je dagdroomt over nog meer malheur bij Mercedes. Het zou toch even anders lopen.
Traditioneel is het land Italië dicht voor zaken in de maand augustus, behalve iedereen die blije Nederlanders met hun caravan opvangt in Toscane natuurlijk. De rest van Italië viert ook vakantie, het liefst in een lido aan de kust. In Maranello is er schijnbaar hard doorgeklust, want Ferrari kwam ijzersterk terug na de zomerstop. Het is niet eens de meer seniore Vettel (paar keer wereldkampioen met een Red Bull trouwens), maar het aanstormende talent LeClerc die al vier races op rij laat zien dat hij de nieuwe baas is. Onthoud dat overigens nog even, we komen er zo op terug.
Jos Verstappen was er in Peptalk vrij duidelijk over: “Ik maak me serieus zorgen over volgend jaar”. De ambities om 2020 wereldkampioen te worden met Red Bull verdwijnen net zo snel als ze verschenen. Tijdens de GP’s van Singapore en Rusland kon Max de Ferrari’s en Mercedessen niet bijbenen en dat baart Verstappen senior zorgen. Hopelijk is het ook een stuk tactiek om de druk er bij Red Bull en Honda op te houden, want het is nog wel wat vroeg om de handdoek al in de ring te gooien.
De door Honda gesponsorde Tom Coronel doet er nog een schepje bovenop, hoe lyrisch hij was over Honda, nu moet Max toch echt naar Ferrari. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want die hebben al een jong talent met de naam LeClerc. Het lijkt me niet dat ze in Maranello nu perse nog op de Max Verstappen clan zitten te wachten. Dat Vettel een keer gaat verkassen is niet moeilijk te voorspellen, maar het lijkt ons sterk dat Max dan bovenaan de lijst van kandidaten staat.
Mercedes dan maar? Als je naar de verhouding Hamilton en Bottas kijkt, dan zie je daar toch een klein stukje hiërarchie. Het zijn subtiele signalen, zoals dat Bottas vooral achter Hamilton aan hoort te rijden, maar toch. Hoe zou Max Verstappen daar tussen passen?
Voorlopig is er dus geen betere plek voor Max, een stap naar McLaren (die Mercedes motoren gaat gebruiken) is ook een gok. Het schip naar Frankrijk is subtiel de hens ingegaan en Renault doet het ook niet echt veel beter, dus voorlopig is de beste gok voor Max: blijven zitten. Of niet?
osmo zegt
Mercedes lijkt mij de beste optie, Hamilton blijft ook niet eeuwig meedraaien en een paar jaartjes ervaring opdoen bij Mercedes kan niet slecht zijn.
poes zegt
@osmo: je kunt je afvragen hoe lang Mercedes nog op dit niveau door wilt gaan. Fabrieksteams komen en gaan (behalve Ferrari). Er is nu ook een nieuwe CEO bij Mercedes, die een stuk minder gecharmeerd is van de F1 dan de vorige. Tel daarbij op dat de Duits autoindustrie het steeds moeilijker krijgt na de glorieus jaren en het lijkt mij niet vreemd dat Mercedes er op een moment voor kiest om de boel van de hand te doen.
maarteno zegt
@poes: volgens mij is McLaren weer toelaten door Mercedes in ieder geval een deuropening waardoor Mercedes F1 kan verlaten…
Robert zegt
@maartenoosterbaan: de Ilmor fabriek waar al sinds jaar en dag de ‘Mercedes’ motoren worden gebouwd is feitelijk volledig zelfstandig en dus prima zo te hernoemen.
maarteno zegt
@rrrobert: Dat is feitelijk onjuist! Ilmor & Mercedes-Benz High Performance Engines zijn samengevoegd en bouwen voor F1 de motoren onder de naam Mercedes AMG High Performance Powertrains en zijn sinds 2011 volledig in bezit van Mercedes.
Mario Illien & Roger Penske hebben bedrijven samengevoegd (waarvan een klein deel van het oude Ilmor was) en dit is tegenwoordig het ‘nieuwe’ onafhankelijke Ilmor Engineering Ltd. wat verder niets met Mercedes te maken heeft.
bassx zegt
@maartenoosterbaan: Dan bent u toch degene die hier fout zit. Mercedes HPP is geen samenvoeging van iets, het is gewoon het oude Ilmor Engineering. In 2005 kocht Daimler alle aandelen op en bleef samenwerken met McLaren tot dat McLaren een gentlemen’s agreement verbrak in 2008 en de samenwerking beëindigde. Door samenloop van omstandigheden (BrawnGP en Brawn/Daimler/Aabar samenwerking) kocht Daimler uiteindelijk tegen het einde van 2012 ook het oude Tyrrell/BAR/Honda/BrawnGP op en werd 100% eigenaar (chassis gedeelte). Beide fabrieken staan ook niet naast elkaar, chassis wordt gemaakt in Brackley en motoren worden gemaakt in Brixworth.
Daimler kan gewoon de Mercedes chassis fabriek verkopen aan een ander automerk bijvoorbeeld en met het oude Ilmor motoren blijven leveren aan klanten met een Mercedes badge. Beide fabrieken werken los van elkaar. Hetzelfde geldt voor Renault, die hebben chassis (UK) en motor (FR) ook van elkaar gescheiden (chassis is het oude Benetton). Het enige works team dat dit niet kan is Ferrari.
maarteno zegt
@bassx: niet volgens hun eigen info, ja het was groot en deels Ilmor en Mercedes heeft daar een eigen bestaande afdeling aan toegevoegd en omgedoopt in het hedendaagse bedrijf dit is overigens pas in 2011 gebeurt en toen is het Mercedes AMG High Performance Powertrains genoemd…dit bedrijft valt volledig onder Daimler group en ja zoals elk bedrijf kan je dat deel verkopen als je echt zou willen. Maar het doet waarschijnlijk inmiddels meer dan alleen F1 motoren bouwen. Bijvoorbeeld ook de Mercedes Hypercar powertrain ontwikkelen.
Mario heeft het toenmalige Small Projects onderdeel behouden en dit is nu weer bekend als Ilmor Engineering.
bassx zegt
@maartenoosterbaan: Dat zijn slechts formaliteiten wat je opnoemt. Het huidige Mercedes AMG HPP en Mercedes-AMG Petronas hebben veel andere namen gehad. Eerst wilde Daimler de naam AMG niet in F1 gebruiken, later weer wel. De Reden waarom de naam van Mercedes-Benz HPP veranderd werd in Mercedes-AMG HPP was omdat Daimler AMG een eigen merknaam gaf en AMG was niet langer meer een uitvoering van een Mercedes-Benz. Om diezelfde reden kreeg de fabriek in Brackley ook een nieuwe naam van Mercedes-Benz GP Petronas naar Mercedes-AMG Petronas. En daarom koop je niet meer een Mercedes-Benz Exx AMG bij de dealer maar een Mercedes-AMG Exx.
Goed voor de marketing, want nu lijkt het net alsof Mercedes-AMG en het F1 team bijna hetzelfde zijn.
mashell zegt
@poes: als straks alle auto’s electrisch zijn, Daimler investeert al niet meer in verbrandingsmotoren, dan doen de fabrikanten alleen nog mee aan de formule e. F1 kan wel eens net zo”n triest einde gaan kennen als DTM of de prototypes op LeMans.
kevindb zegt
@osmo: Mercedes is nu het dominante team. Ik ben heel benieuwd als straks het nieuwe motor reglement van kracht word of Mercedes nog zo dominant is.. Het is koffiedik kijken welk team straks dominant is. Het is dan dus een veiligere keuze om een bekend team om je heen te hebben welke om jou (MAX) is opgebouwd. Als in 2021 blijkt dat Honda zijn zaakjes goed op orde heeft kan het heel goed Max zijn kant op vallen.
boriske zegt
Heeft zijn kans gemist, moest altijd naar Ferrari gegaan zijn. Nu is het te laat.
Hamilton zal nooit een concurrent dulden.
Beste gok is gewoon blijven waar hij is, geduld oefenen. Hij is nog jong, de kansen komen nog.
donjunior zegt
@boriske:
”Heeft zijn kans gemist, [..] de kansen komen nog.”
Wat is het nou?
boriske zegt
@donjunior: begrijpend lezen duidelijk niet je sterkste kant. Ze spreken over de ambitie om in 2020 kampioen te worden dus hij heeft zijn kans gemist.
donjunior zegt
@boriske: Je kan goedkoop op de man gaan spelen.. of je kan eens nadenken of hetgeen je schreef ook daadwerkelijk zo duidelijk over komt. Zeg maar in de richting van.. begrijpend schrijven.
boriske zegt
@donjunior: Alsof je “wat is het nou?” zo beleefd is?
daihatsucuore zegt
@boriske: Ik heb een Snickers voor u in de aanbieding.
boriske zegt
@daihatsucuore: Ge zijt een hollander, jij bent te gierig daarvoor.
gio_goedhart zegt
@boriske: Ge zijt een Belg, jullie zijn te gierig voor een normaal wegdek.
rollingstoned zegt
@boriske: hoe kom je daar nu bij?
Hamilton over Verstappen naar Mercedes: ‘Ik vind het prima’
https://www.gpfans.com/amp/article.php?id=41568
HZW zegt
@boriske: Hij had gewoon naar Mercedes moeten gaan in plaats van naar de RedBull stal, toen hij 17 was.
Dan had hij misschien nu in de Mercedes gezeten en al wereld kampioen kunnen worden.
Verder is dat nieuwe motoren reglement ook nog lang niet van de grond, de fabrikanten zijn zelfs niet eens meer zo enthousiast over een nieuw motoren reglement, en houden liever de huidige motoren reglement.
Het lijkt mijn verstandig om te bijven zitten waar hij zit voor 2020, als hij pech heeft wordt het volgend jaar niets, en als hij verhuist en hij heeft pech, is Red Bull Honda oppermachtig in 2020.
In 2021 lijkt mijn McLaren Mercedes de beste gok, Mercedes (als ze er als fabrieksteam nog zijn) en Ferrari zullen toch een moeilijk verhaal worden vermoed ik, beide teams hebben toch genoeg back-up rijders.
Ook Red Bull Honda heeft een onzekere toekomst, het is nog allerminst zeker of Honda wel doorgaat na 2020.
reactief zegt
Haha… En hier werd na afgelopen race nog verkondigt dat het een super jaar boven verwachting is voor Red Bull.
Niet dus, precies zoals ik al zei.
Ik denk dat hij volgend jaar gewoon bij Red Bull blijft tenzij er gekke dingen bij Ferrari of Mercedes gebeuren.
En ik hoop dat hij daarna in 2021 naar McLaren Mercedes gaat (Omdat dat het nieuwe Mercedes wordt, verwacht ik..). Dat is dan een gok, maar dat is met het nieuwe reglement voor elk team zo.
theracingelf zegt
Bij de Verstappens is het altijd het team, de auto of de motor maar het ligt nooit aan Max of zijn management zelf. Uitspraken zoals deze kun je bij een team als Red Bull nog wel doen zolang je maar geen ruzie krijgt met Dr. Helmut maar organisaties als Ferrari en Mercedes zitten niet te wachten op de onrust die de familie Verstappen met zich meebrengt. In de Formule 1 is talent belangrijk maar niet alles, je moet ook een beetje politiek correct en tactisch zijn met wat je wel of niet zegt. Met het eerste zit het bij Max wel goed, met het tweede helaas niet. Ik begrijp dat mensen het waarderen dat Max en ook Jos zeggen wat ze vinden maar het maakt het op juiste moment in de juiste auto zitten een stuk lastiger.
soundgarden zegt
@theracingelf: want jij bent meervoudig WK en weet dus precies van de hoed en de rand zo te horen.. (facepalm) man man man
rollingstoned zegt
@soundgarden: tja, de beste stuurlui…
Dutchdriftking zegt
Als ze nu zeggen “zijn mislukte baard moet weg” dan hebben ze een punt. Maar momenteel is Redbull de enige optie voor Max. Hopelijk hebben ze de zaken beter voor elkaar volgend jaar, maar ik ben bang dat hij de komende jaren steeds nummer 4 of 5 zal zijn.
karaya zegt
Gelukkig heeft Tom meer verstand van verzekeren.
fastforward zegt
@karaya: …o wacht
antoonniels zegt
Red Bull zou het moeten kunnen, maar helaas bewijzen ze nu al een aantal jaar net achter de feiten aan te lopen. Er is echter geen andere plek en dat zal team Verstappen heus ook wel weten.
Max en Leclerc in één team zie ik niet snel gebeuren. Eigenlijk alleen als Vettel stopt of de omgekeerde weg bewandeld. Op zich nog wel een aardige om Hamilton naar Ferrari te laten gaan, Vettel naar RB en Max naar MB. Blijft MB trouwens wel als ze straks succesvol zijn in Formula E. Het F1 team is namelijk niet echt winstgevend….
Renault ( nog niet goed genoeg, dat verbrande schip is niet aan de orde als ze kampioen kunnen worden ) en McLaren ( heeft al 2 goede rijders ) lijkt me niet aan de orde.
ronnys zegt
@antoonniels: Ergens zal er met MB moeten gebeuren. Of de FIA moet voor 2021 de regels aanpassen.
Er mogen max 3 teams met motoren van 1 merk rijden. Op dit moment zijn er voor 2021 3 teams vrij zeker.
MD, William en McLaren. Ik meen dat ook Racing Point door gaat met motoren van MB.
Dan zal er toch 1 moeten afvallen.
Aangezien de klanten hebben aangegeven door te gaan, zou je zeggen dat het hoofd team er mee gaat stoppen.
gekketurbo zegt
Kansloos dit. Laat die jongen gewoon zitten. En als alles goed valt wordt hij wereldkampioen…
viezefreddyw zegt
Dus het team dat er voor gezorgd heeft dat hij op zijn 22e multimiljonair is, de hele wereld overvliegt, vrolijk in Monaco kan wonen, de lekkerste wijven kan krijgen én een baan heeft als Formule 1 coureur, juist dat team moet hij verlaten? Op zo’n jonge leeftijd?
Het blijft een wilde gok. Hamilton heeft een gok gedaan om van het grote McLaren naar het toen rampzalige Mercedes te gaan. Dat ging, zoals we weten, perfect. Clarkson maakte tegen Lewis Hamilton zelf de vergelijking dat het van Manchester United naar West Ham United gaan was… Moet je nu eens zien… Alonso… Die is niet zo goed in gokjes doen. Wereldcoureur, wellicht de beste van de afgelopen 10 jaar? Wie weet.
Wat mij in dit verhaal een beetje steekt is dat het negatieve gelul altijd van de Verstappens komt. Ik heb Red Bull zelden tot nooit horen zeiken als Verstappen zichzelf en/of anderen van de baan rosten. En dat kwam nog wel eens vaak voor…
viertakt zegt
@viezefreddyw: dit !
mashell zegt
@viezefreddyw: dat gezeur over het team heeft de carriere van Verstappen senior in een neerwaartse spiraal gebracht. Hij zou inmiddels toch wel mogen weten dat je helemaal nooit kritiek moet uiten op je huidige team.
karaya zegt
@mashell: Kritiek? Gewoon een feitelijke weergave van de stand van zaken op dit moment.
Maar het kan verkeren, wie had gedacht dat Ferrari zo sterk zou terugkomen dit seizoen.
r525 zegt
@viezefreddyw: elke vorm van zelfreflectie ontbreekt bij de Verstappentjes. Dat maakt het des te triester dat die jongen zoveel fans heeft.
barry355gtb zegt
@r525: dus de Verstappen fans zijn onterecht fan omdat hij weleens afgeeft op het feit, dat de RB15 achter de Ferrari en Mercedes bolides aan moet racen met een wagen die qua snelheid achterblijft? Triest dat je dan de fans verwijt om fan te zijn van de persoon Max Verstappen.
mashell zegt
@r525: Max is daarin niet alleen, er zijn heel veel mensen zonder zelfreflectie. Misschien vinden die elkaar wel in oranje gekleed met een getal 33 op de borst?
pa045 zegt
@r525: @viezefreddyw:
Jos zegt alleen dat hij zich zorgen maakt of Max met RB kampioen kan worden.
Hier wordt een heel artikel omheen verzonnen en dan gaan mensen serieus zich afvragen waarom Max zoveel fans heeft..
beetje overtrokken reacties. Niet?
viezefreddyw zegt
@pa045: Hoor/lees je mij toch niet roepen?
pa045 zegt
nee. Dat niet. Maar ook jij gaat erop in dat Jos roept dat Max weg moet. Dat is de titel. Maar wat Jos zegt is dat die twijfelt of Max in 2020 kampioen kan worden.
Het artikel is door deze titel opgeblazen. @viezefreddyw:
rollingstoned zegt
@viezefreddyw: zo rampzalig was Mercedes nu ook weer niet.
vaakbenjetebang zegt
@viezefreddyw: Daar staat veel waarheid. Wat mij eigenlijk nog het meest verbaast is dat Verstappen sr. nog steeds zo’n factor is in de carrière van Verstappen jr., zeker ook in de media. Als Verstappen jr. nu zelf met zulke teksten naar buiten komt, is het al een stuk beter te verteren – hìj zit immers in die auto. Voor de mensen die zich bij Red Bull Racing en Honda ongetwijfeld een slag in de rondte werken lijkt het me ook niet heel fijn om via zo’n omweg een soort motie van wantrouwen om de oren te krijgen. Andere teams zullen dit ook zien en daar het hunne van denken, en het lijkt me zeker niet dat dit een eventuele overstap naar een ander team gaat bespoedigen.
mwti zegt
Hoe zuur zou het zijn als je overstapt en je ziet de RedBulls de komende jaren voorbijkomen. Iets met behaalde resultaten uit het verleden….
Alex_79 zegt
“The key to success is staying longer in the game than the other guy” Typhon DeLeon, Borderlands 3
Heerlijk Nederlands dit paniekvoetbal. Eerst is Red Bull the place en Honda bijna god, dan ineens twee weekends later is het ruk en moet Max zsm verkassen. Het is maar goed dat hij zelf nuchter genoeg is, je zou anders denken dat hij kierewiet wordt van alle afgeschoten meningen. Gewoon je contract uitdienen, dan de balans opmaken en mocht het nog steeds ruk zijn, opkrassen naar Mclaren want die gaan wss in 2023 de fakkel van Mercedes overnemen.
bernoulli zegt
In dat filmpje (Telegraaf) zegt Tom als dat Ferrari vandaag de snelste is, maar dat het volgende week weer Mercedes kan zijn en over drie weken Red Bull.
Maar zonder bronvermelding kun je dat natuurlijk makkelijk uit zijn context trekken. Alles voor de clicks.
rollingstoned zegt
@bernoulli: dat is helaas standaard hier aan het worden met artikelen over de F1… :/
Robert zegt
Honda komt van (heel) ver en in alle opzichten was de samenwerking tussen deze fabrikant en Red Bull Racing dit jaar nog een leerjaar (het seizoen met Toro Rosso ten spijt). De entourage rondom Max zal gewoon wat meer geduld moeten hebben.
Want laten we eerlijk zijn, als je Honda op voorhand had verteld dat ze dit seizoen al twee overwinningen en nog een hand vol podiumplaatsen konden vieren, hadden ze je in een dwangbuis afgevoerd.
mashell zegt
@rrrobert: precies. Dit is een superjaar voor Red Bull. Er zal er altijd maar 1 kampioen worden en de meesten zullen dus nooit kampioen worden, dat is geen schande. Max is nu al met afstand de meest succesvolle autosporter van Nederland aller tijden. De ambitie hebben om kampioen te worden is goed, maar krampachtig proberen om maar bij het beste team te komen is niet wat je moet doen.
fastforward zegt
@RRRobert: precies. McLaren is een team om in de gaten te houden.
karaya zegt
@fastforward: Voorlopig gewoon een klantenteam. Die worden geen kampioen.
numpty zegt
@RRRobert: Met je eens. Daarnaast, ik zie Lewis niet snel verkassen, dus tweede rijder bij Mercedes is geen optie. Ferrari & de Verstappentjes hebben geen “warme relatie”, dus een move naar Ferrari ziek ik ook nog niet 1-2-3 gebeuren. Dus wat is Max’ beste optie? Gewoon lekker bij RB blijven. Ik denk dat het juist de media is wie alles (alweer) uit z’n verband trekt en sensatie maakt. In tegenstelling tot de relatie tussen de familie en Red Bull is wel een hele warme. Dus ik geloof wel dat Max daar nog een paar seizoenen zit. Persoonlijk vind ik dit wel de donkere kant van Max’ succes.. de media “vervoetballiseert” F1. En opeens zijn er meer dan een miljoen managers die het beter weten dat de mensen welke dichtbij Max staan en wél verstand van zaken hebben. We zullen zien.
berlinetta zegt
Gewoon blijven waar je bent Max. Je hebt geen keus. De stoeltjes zijn bezet dus je moet het doen met het team waar je nu zit.
mashell zegt
Jan en Bas zeggen: Max moet zich scheren.
thomassnelweg zegt
Als Verstappen nu op Bottas zijn plek had gezeten had ie denk ik bijna alleen maar strijd hoeven te leveren tegen Hamilton. Lijkt mij een stuk minder spannend. Af en toe spectaculair winnen en veel mooie inhaalacties bij Red Bull zie ik dan liever. Hij zit geen mijlenver van de nummer 1 en 2 teams af. Zonder gridstraf had ie ook afgelopen zaterdag een kans gehad om op het podium te komen dus het negatieve commentaar op de nieuwspagina’s vind ik maar een beetje gezeik. Natuurlijk zou het ook wel leuk zijn als Red Bull nog weer een stapje kan maken. Ben geen f1 expert maar volgens mij is de winst nu vooral uit de auto te behalen en is de motor al aardig voorelkaar. Ik zou zeggen focus op de grip maar voor wat betreft de rest natuurlijk ook wel blijven proberen te verbeteren.
ericd zegt
Sjittes, alles lijkt potdicht bij de topteams. En zou er een gaatje zijn, moet het natuurlijk geen Alonsootje worden: weg bij Honda, en dan Vettel die bij RB profiteert van de nieuwe Honda motoren.
brammetjedeb zegt
Blijven zitten. Dit is een manier om de druk op te vieren. Wie moet er anders eerste rijder bij Red Bull worden? Vettel zou een grote gok zijn. Ze willen Max houden, dus ze moeten aan de bak. Red Bull komt meestal naarmate het seizoen vordert in de buurt, ze hebben al flinke stappen gemaakt, even schepje erbovenop!!!
barry355gtb zegt
@brammetjedeb: Hier sta ik inhoudelijk volledig achter. Redbull en Honda moeten aan de bak om de wereldtop te behalen. Max is daar inmiddels aanwezig.
brammetjedeb zegt
@barry355gtb: daarbij weet je niet wat Mercedes gaat doen na zoveel jaar aan de top. Bij Ferrari weet je het nooit, al lijken ze de zaakjes op orde te hebben. Maar dat leek vorig jaar ook, alleen is er nu een coureur in vorm. En wat komt er qua regelementswijzegingen allemaal aan?
milon zegt
Mijn bescheiden mening is ABSOLUUT blijven Honda gaat dit fixen.
karaya zegt
@milon: Er is sowieso geen alternatief.
toniominestrone zegt
@milon: Hoe weet je dat zó zeker?Toyota is ook met de staart tussen de benen afgedropen, Honda heeft voor het Brawn tijdperk ook een farce beleefd.
ericd zegt
Yup, ideale combi zou zijn een oranje gehelmde Max in een oranje (mits herboren) McLaren met Mercedes motor. Zit ie weer bij z’n ouwe teammaatje Sainz.
HZW zegt
@ericd: Volgens mijn eerder naast Norris.
HZW zegt
Ik zou zeggen blijven zitten bij Red Bull tot zijn contract afloopt.
Vervolgens bekijken welke teams je hebben willen en dan een keuze maken.
Ik kijk namelijk helemaal niet gek op, dat als er een nieuw motoren reglement in bv 2021 of later, dat het dan gaat om 2 liter 4 cilinder hybrid motoren.
FB_100001036415374 zegt
Vele lijken te vergeten dat dit nog altijd een overgangsjaar is voor Red Bull. Verstappen heeft op dit moment geen betere keuze dan Red Bull. Ferrari heeft Leclerc en Mercedes heeft Hamilton, die echt nog wel jaren meekan.
F1 is een lange termijn spel. Als Max 1 race wint dan hoho WK in de wording en als het even minder is kan die weer niet rap genoeg weg zijn. Dan gaat zijn carriëre/reputatie eindigen zoals die van Alonso, zonder de 2 titels…
HZW zegt
@brent_decat: Hamilton kan nog meer titels halen, misschien na dit jaar niet meer met zoveel overmacht, maar aan het eind gewoon weer een titel binnen slepen.
elemento zegt
Max kan geen kant op. Hopelijk worden Honda motoren volgend jaar evenwaardig als.concurrent Mercedes en Ferrari