We gaan even een ‘blitz’ werpen op de jongste Astra OPC.
Als het gaat om snelle C-segement hete hatchbacks, dan is de Volkswagen Golf een beetje de standaardkeuze. Op zich niet onterecht, want er valt veel voor te zeggen. Wil je wat meer branie, dan kies je een snelle Ford Focus en moet het zo strak en zo scherp mogelijk, opteer voor een Mégane R.S..
Maar waarom vergeten we altijd de Opel Astra OPC? Al jarenlang is dat een geduchte Golf GTI-concurrent. In de meeste gevallen is de Opel iets specialer en voornamelijk een stuk sneller. Met name de laatste Astra OPC was een waar spektakelstuk.
Sperdifferentieel
Een 2.0 EcoTec motor met 280 pk, een strak afgesteld chassis én een sperdifferentieel. Daarbij is een handbak de enige (en juiste) mogelijkheid. Ook is het altijd de driedeurs GTC én hebben ze er echt werk van gemaakt. Het is niet zomaar een snelle Astra. We gingen even op Marktplaats kijken naar een leuk exemplaar.
Nee, dit is niet de goedkoopste Astra OPC van Marktplaats. In tegenstelling hebben we dit keer gekozen voor de jongste Astra OPC van Marktplaats. De auto heeft niet de kleur dat je op alle persfoto’s ziet. In plaats van Arden Blue is deze Astra juist donkerblauw van kleur. Het misstaat ‘m totaal niet.
Wielen jongste Astra OPC
Nog een afwijkend dingetje zijn de wielen. Deze heeft níet de optionele 20 inchers, maar de standaard 19 inch wielen die volgens velen net ietsje fijner zijn. Ze zijn in dit geval zwart, maar het is vast niet moeilijk om ze mooi zilver te laten spuiten.
Dan de prijs van de jongste Opel Astra OPC van Marktplaats. De verkopende partij wil er graag 21.950 euro voor hebben. De auto komt uit 2015 en heeft sindsdien 51.66 km gelopen. Nog heel fris dus!
Interesse? De advertentie voor de jongste Astra OPC van Marktplaats check je hier! De Opel Astra (J) aankoopadvies-video kun je hier bekijken.
erik64 zegt
Om met jullie eigen woorden te spreken……. Met ingevoerde auto’s moet je uitkijken wat de km stand betreft… Moet je met deze Opel dus wel degelijk uitkijken begrijp ik daar deze geïmporteerd is en de km stand best wel laag is voor een auto van 6 jaar.
berlinetta zegt
Ik vind dit nog altijd een hele gave auto. Vooral als je hem in het echt ziet, is het echt een speciaal ding. Deze uitvoering vind ik overigens niet heel geslaagd. Er zullen vast en zeker mooiere exemplaren te vinden zijn.
Weet iemand nog waarom deze nooit zo is aangeslagen? Meen me te herinneren dat hij nogal zwaar was. Of heeft de badge er ook iets mee te maken?
sportabgasanlage zegt
Met 1550kg is deze vrij zwaar inderdaad. Ik kan me herinneren dat hij wel aardig presteerde tegen de Megane RS en GTi tijdens een Top Gear aflevering, maar gewoon niet bijzonder was. De GTi was de beste allrounder meen ik.
Verder vind ik het nog altijd een toffe auto om te zien. Bij mij om de hoek staat een knalrode op 20″ jetsers. Dikke bak om te zien, voor een Opel. Maar in 6,5 sec naar de 100 is nou ook niet heel bijzonder.
rikus zegt
@berlinetta: prijs, badge, gewicht. In die volgorde gok ik.
simonferrari zegt
Tja, ik hou het toch bij de Golf. Vind het interieur van deze Opel niet te pruimen. Flinke bak plastic en hopeloos oud infotainment.
Visje66 zegt
Heb er 1tje gehad in 2013, dan wel met het blitse Aero pakket. Vind het nog steeds 1 van de mooiere auto’s die ik heb mogen rijden. Niet de spannendste overigens. De handbak was niet echt best, en de auto is vrij zwaar en lomp, zat ondanks zijn vermogen niet veel belevenis in.
wza1979 zegt
Ik hou van comfort dus een hothatch vind ik vreselijk. Dit is absoluut niet aan mij besteed.
Maar ik zou deze boven de bekendere kiezen. Wel in de lichtere kleur. Hij ziet er dik uit en je ziet hem amper.
De golf is maar een golf. Saai en kut, rijdt iedereen
De focus ziet er niet uit van binnen en buiten
De megane ziet er vreselijk goedkoop uit
En dan de civic , heb ik even gehad, puik ding. Technische super en zit beter in elkaar.
Maar deze astra oogt beter dan de civic.
ronaldotour zegt
Ik ben benieuwd wanneer de overheid het vele importeren van auto’s gaat aanpakken, ze lopen op deze manier heel veel belasting mis en meestal nemen ze snel maatregelen.
bernoulli zegt
Dan zullen ze eerst uit de EU moeten stappen. Iets met vrij verkeer van goederen.
Variomatic zegt
@ronaldotour: heb je er last van dan?
ronaldotour zegt
@variomatic: Zeker, probeer maar eens een Nederlandse auto te verkopen, de import auto’s zijn veel scherper geprijsd en het maakt mensen niet uit wat ze kopen.
Totdat ze willen inruilen, dan brengt een import ook weer minder op.
cossiekiller zegt
Ik heb er eentje gehad uit 2014, een donkerblauwe zoals deze, tot vorig jaar.
Met de 20″ velgen, een sportkat en een chipje naar 320pk en 490Nm.
Hij mocht wel 100kg lichter geweest zijn, maar voor de rest een zalige auto. In de OPC stand was hij net zo hard als een Megane RS, maar in de comfortstand had je een hele andere auto. Zo comfortabel dat mijn vader van 70 hem zelfs wou overnemen toen ik hem verkocht. Maar hij rijdt nu ondertussen al 15 jaar met een automaat en daar wou hij toch niet meer in veranderen…
De mijne was dus even oud als deze en met 62000km bijna hetzelfde. Enkel, ik kreeg voor de mijne uiteindelijk maar 14000 euro meer. Er is toen een handelaar uit Nederland hem komen halen (B) en een week nadien is die verkocht voor meer dan 20000 euro bij jullie.
Conclusie, het was een veel betere auto dan een Golf GTi, Focus of Megane, zeker om elke dag mee te rijden. Maar door de badge krijg je er geen bal meer voor. Ik verkocht hem trouwens enkel wegens plaatsgebrek.
tmenges zegt
Zwarte velgen is sowieso -1. En vanbinnen is ie ( op de bruut ogende stoelen na) behoorlijk saai te noemen.
MarcoM zegt
Ziiten er nou zweetvlekken op de zitting?