Deze jonge transporter op benzine heeft 5.000 km per MAAND erop zitten na vijf en half jaar. Maar waarom op benzine?
Wellicht is het je een keer opgevallen. Als je kijkt in de prijslijsten, biedt Volkswagen steevast een benzineversie aan voor zijn bedrijfswagens. Ondanks dat het meerendeel voor een diesel gaat, zijn er specifieke gevallen waardoor men alsnog voor een benzine kiest. Als er écht weinig kilometers worden gemaakt, dan kan het uitkomst zijn.
Daarom moesten wij even vier keer achter onze oren krabbelen bij het zien van deze Marktplaats-advertentie. Het betreft namelijk een erg jonge Volkswagen Transporter. Althans, 2018 is betrekkelijk recent, toch? De auto heeft in vijf en een half jaar tijd 333.156 km gelopen.
Jonge Transporter op benzine!
Heel even dachten we dat er een foutje was ingeslopen bij het invoeren. TSI en TDI lijken op elkaar en ook de TDI heb je met 204 pk. Alleen staat er toch écht TSI. En een blik op de toerenteller leert ons ook dat dit onmogelijk een zelfontbrander is. Nee, dit is een gewoon een hele jonge Transporter op benzine.
De advertentie roept dus veel meer vragen op dan dat deze beantwoordt. Want 5 jaar en 5 maanden. Dat is 5.000 km per maand en 60.000 km per jaar. Met dat soort kilometrages ga je toch JUIST diesel rijden? En toch is dit echt een benzine-Transporter uit 2018 met zoveel kilometers. Het zijn zelfs NAP-kilometers, dus je weet 100% zeker dat de KM-stand niet complete onzin is.
5.000 km per maand
Het is overigens wel een keurige bus verder. Nette kleur, lederen bekleding, automaatje. Ook lekker: je kan met negen mensen op pad. Er is dus vrij weinig mis mee. En als deze auto voornamelijk snelwegkilometers heeft gereden, kan de techniek het ook prima hebben. Liever 5.000 snelwegkilometers per maand dan 2.000 stadskilometers per maand.
Maar dan nog rijst de vraag: waarom geen TDI? Toegegeven, in 2018 was het dieselgate-schandaal in volle gang. Maar met 60.000 km per jaar gaat niemand je diesel-shamen omdat je op satansap rijdt. Enfin, de vraagpgrijs van 31.990 euro is niet mals, maar als je een niet al te oude benzine-bus zoekt, zijn er niet veel andere opties. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken.
Oh, en voor wie weet waarom deze jonge Transporter op benzine (of een benzinebus in het algemeen) zoveel gelopen heeft, laat het weten in de comments!
Wouter24 zegt
Loopt op lpg, knopje naast de pook.
JanJansen zegt
Meest voordelige keus op dit moment. Rij nu al 3 ton probleemloos op LPG.
Dit lijkt me een prima bus.
Robert zegt
@wouter24: ik denk eerder CNG. Dat werd zo af-fabriek door VW geleverd. Bij ons in Arnhem rijden er ook een paar rond als taxibus.
Andreivierfunf zegt
Daar dacht ik ook aan. Ik zie inderdaad veel van Willemsen, Noot en Munckhof op CNG rondrijden. Breng had zelf een tijdje allemaal CNG busjes als Breng Flex.
martijnvt zegt
Deze bus rijdt op CNG. Op de tweede foto kun je de knop zien waarmee overgeschakeld kan worden naar CampingGaz.
saxoke zegt
Cng (aardgas) schakelt automatisch over. Dat is niet handmatig om te zetten als het af fabriek geleverd is.
Zo is het bij mijn Ibiza TGI toch.
Indien deze op gas rijdt vermoed ik dat het LPG is ipv CNG
De Meester zegt
Vraagprijs is ondertussen verlaagd naar € 22.950,-
tortuga zegt
Vergeet niet dat ie nieuwe ruitenwissers nodig heeft achteraan en ook de raampjes staan vol scharen
smoked zegt
Gezien de toegevoegde facturen in de advertentie is dit een taxi geweest, ik vermoed een schipholtaxi.
scheurbuik zegt
Wat denken jullie dat er in die grote bak in de kofferruimte zit?
flow82 zegt
Een LPG tank
atrak zegt
Sinds wanneer is NAP 100% garantie op een kloppende km stand?
Robert zegt
Waarschijnlijk niet. Maar het kaf wordt hiermee over het algemeen aardig goed van het koren gescheiden.
Laat ik het zo zeggen: de officiële km-registratie is in Nederland beter voor elkaar dan in menig land om ons heen.
Flutterbear zegt
Dat staat er niet. 100% dat het geen complete onzin is. Beetje raar verwoord maar het kan een beetje onzin zijn.
audicoupe84 zegt
Je komt niet alle steden meer in met een diesel.
MarcoM zegt
Gelukkig geen diesel, die zijn met 150.000 km al versleten en ben je 10k plus kwijt aan revisie.
AudiRS zegt
Dit was een Taxi op CNG. Toets kenteken op google in, ga naar afbeeldingen en je ziet hem met blauwe platen op Schiphol staan…
Gele Koplamp zegt
(azijn) Inderdaad een ex-taxi op CNG. Grappig, 1 simpele zoekopdracht en de meerwaarde van dit artikel is gelijk te niet gedaan. (/azijn)