• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Jonge automobilist moet veel meer premie betalen”

Auteur: CasperH, gepost 14 november 2012 om 07:54 – 128 Reacties

Woops


Als jonge automobilisten voor hun eigen schade op zouden draaien zouden ze per jaar flink meer moeten betalen. Op dit moment draaien de oudere bestuurders voor deze kosten op.

Dat beweert het hoofd van Achmea vergelijkinssite Independer.nl Edmond Hilhorst tegenover De Telegraaf. Ook zijn concullega Erik Hordijk van Verzekeringssite.nl deelt deze mening. De jongeren betalen volgens de heren op dit moment te weinig premie om daadwerkelijk de schade te kunnen vergoeden die ze zelf rijden. Gemiddeld zou de premie voor een jonge bestuurder zo’n honderd euro omhoog moeten.

Pas dan zou een jongere een “eerlijke” premie betalen in verhouding tot hun oudere medeweggebruikers, die op dit moment dus deels voor de schades van jongeren opdraaien. Op dit moment kan de verzekeraar de totale kosten nog dekken maar door de steeds scherpere concurrentie op de verzekeringsmarkt verwachten de heren wel dat jongeren op korte termijn fors hogere premies tegemoet kunnen zien. Logisch ook, want ze gaan allemaal met hun auto het circuit op en zetten dan foto’s op Facebook waardoor een verzekeringsmaatschappij de dekking kan opheffen.

Grappig genoeg wordt er in het artikel geen melding gemaakt van een premieverlaging voor oudere bestuurders als de jongeren meer gaan betalen. En met ouderen bedoelen we geen bejaarden, want die worden sowieso geweerd. Ze bedenken ook elke keer iets nieuws om de premies op te kunnen schroeven. Zou het de verzekeringsmaatschappijen dan tóch alleen maar om winst gaan?

Ook interessant!

  • Minder schade, toch is je autoverzekering niet voordeliger
  • Zou deze automobilist het zelf doorhebben?
    Zou deze automobilist het zelf doorhebben?
  • Dit is de duurste stad van Nederland qua autoverzekering
  • Video: wat heeft deze automobilist gedronken?
    Video: wat heeft deze automobilist gedronken?

Nieuwste artikelen

  • Deze twee BMW 7-Serie’s luidden het einde in van een land…en het afscheid van uw trouwe verslaggever
  • Hot Take: Max Verstappen kan nog de nieuwe Sebastian Vettel worden
  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverzekering

Vorig bericht: « Funcar: Toyota GT86 Midget van Gazoo
Volgend bericht: Toyota roept 2,77 miljoen auto’s terug »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    14 november 2012 om 08:03

    Hoeveel schades kun je rijden dan? Ik ben nu 26 en heb in 8 jaar rijden (en vaak flink doorrijden) nog nooit een tikje of ongelukje gehad?

    Wordt er soms veel geclaimd wat al op de auto’s zat? Is dat eenvoudig mogelijk? Vaak hebben jongeren geen geld om een deukjesvrije auto te kopen natuurlijk…

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 november 2012 om 08:13

      @Jochempie: Zelf heb ik op mijn 19de 2x schade gereden. Eerste keer een ligt tikje op de bumper van de andere partij waardoor de bumper 1 mm verschoven was (600,- euro) en zelf geen schade.. Nog geen week laterhad ik mijn eigen auto officieel total loss in een kop-staart botsing (1600,- schade andere partij), dus mijn verzekering heeft geen winst gemaakt, maar ook zeker geen verlies op mij…

      Ander vreemd punt was dat ik in stapte met 70 p/m voor 20.000 km p/j en toen ik verhoogde naar onbeperkt toen ging mijn premie opeens naar 50 p/m… Een jaar later vloog die weer naar 80 p/m, maar dat was wel te begrijpen :p

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        14 november 2012 om 08:15

        @flutterby: ik heb 3 jaar met die auto en die verzekering gereden btw

        Login om te reageren
    • dragspert zegt

      14 november 2012 om 08:14

      @Jochempie: Dan is het ‘schade over schade’ is makkelijk te bewijzen dat er al een oude schade zat. Dus krijg je geen volledige vergoeding voor het deel wat kapot is door een ander.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      14 november 2012 om 09:56

      @Jochempie: Na 8 jaar schadevrij heb je inmiddels een fijne korting. Verzekeren is een zaak van gemiddelden: Jij (en ik, overigens) reden geen schade. Maar dat kon de verzekeraar niet weten. De bedoeling is dat per doelgroep de totale premie ook de totale kosten dekt. De jongeren samen draaien dus op voor de kosten van alle boomklevertjes. En de kosten zitten niet in hun eigen deukjes (meestal geen All Risk), maar in de schade die ze anderen toebrengen. De bomendokter, de ouders van hun passagiers waar ze stoer voor deden – dat soort werk.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      14 november 2012 om 11:46

      @Jochempie: inderdaad, jaren en afgelegde km’s. Ok risicogroep, maar ik ben bijna 21, iets meer dan 1.5 jaar rijbewijs maar ik leg wel per jaar meer dan 30.000km af, nog altijd schadeloos. Ik werk ook nog eens als chauffeur/hiker.

      Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    14 november 2012 om 08:18

    Lol!! Wat denk je dat die ‘jongeren’ na 10/20 jaar zijn??!!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      14 november 2012 om 09:59

      @Jokkebrok: Ouder, wijzer, en goedkoper verzekerd. Ik (41) betaal nu €22,08 / mnd voor een grote auto met 2.4 l motor, beperkt casco en verzekering inzittenden. Dat lukte 20 jaar geleden niet.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        14 november 2012 om 10:20

        @mout: 23 euro p/maand all risk, 200pk wagentje :)

        Login om te reageren
        • nsmeijer zegt

          14 november 2012 om 11:23

          @bofkont: 33 p/m wa met 60 woeste paarden onder de kap
          Ben ik nu stoer ik betaal meer voor minder…

          Login om te reageren
          • Bart_V zegt

            14 november 2012 om 13:53

            @nsmeijer: 1 euro meer per maand en 100 pk meer :D
            oh komt doordat ik in een oude saaie corolla rij en niet iets met GTI of Type-R badge xD

            Login om te reageren
  3. j00rs zegt

    14 november 2012 om 08:28

    Dat is nou nivelleren hé!

    Login om te reageren
  4. Hubert zegt

    14 november 2012 om 08:33

    Natuurlijk reageren hier vooral jonge gasten die nog nooit een aanrijding hebben gehad.
    Maar helaas, verzekeren is gewoon een kwestie van statistiek en kansberekening.
    En hoewel de opzet van verzekeren het delen van risico is, zie je steeds meer uitzonderingen komen.
    Het begint al bij de no-claim korting en korting als je gezond leeft.
    Allemaal heel logisch (en maak er ook lekker gebruik van met mijn 75% korting), maar dit houdt wel in dat als je in een risico-groep zit (jongere) je meteen de sjaak bent.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 november 2012 om 08:48

      @Hubert: Met autoverzekering mag dit dus wel, maar met zorgverzekering niet…?

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      14 november 2012 om 09:46

      @Hubert:
      Ga je dan ook meer zorgpremie betalen als je ouder wordt? De statestiek zegt namelijk dat ouderen flink veel meer kosten veroorzaken als jongeren!

      Login om te reageren
      • mout zegt

        14 november 2012 om 10:04

        @reactief: Ja. Nogal. Tot 18 betaal je helemaal niks. Vanaf dat moment is het basispakket voor iedereen gelijk, maar vraag voor de grap eens wat het kost om een aanvulling tandarts te doen voor een 70-jarige.

        Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      14 november 2012 om 17:02

      @Hubert: er zijn drie soorten leugens. In de orde van grootte: kleine leugens, grote leugens…en statistieken…

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    14 november 2012 om 08:33

    Belachelijk! Ik betaal al bijna 90 euro voor een WA-verzekering. Als daar nog eens 100 euro bovenop gaat, wordt autorijden echt onbetaalbaar voor mij, en met mij vele andere jongeren. Leeftijd zegt helemaal niks over hoe vaak iemand schade gaat maken. Laat die verzekeraars lekker een of andere psychologische test afnemen, dan kan mijn premie ook nog wat omlaag en betalen alleen de échte risicovolle mensen nog een hoge premie

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 november 2012 om 08:49

      @Edge: Waarschijnlijk wordt in het artikel gesproken over 100 euro extra per jaar, niet per maand (al hoewel dit niet duidelijk verwoord is).

      Login om te reageren
    • Joost zegt

      14 november 2012 om 08:57

      @Edge: wat rijd je voor auto dan? En als het iets “normaals” is, zoek een andere verzekering…

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 november 2012 om 09:27

      @Edge:
      Ga eens in Engeland kijken :
      Gewoon 3500 pond voor een Subaru Impreza WRX Sti van 1998 PER JAAR voor een jongere. (min of meer de waarde van het voertuig)
      Ik weet zeker dat je op je knieën smekend terugkomt naar hier.

      Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        14 november 2012 om 18:36

        @desjonnies: Ik vind da ook geen auto voor een jongere. De auto zelf is al niet goedkoop, onderhoud is duur dan moet je ook niet over de verzekering gaan zeuren. Ook is het een risico auto in een risico groep.

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 november 2012 om 10:23

      @Edge: Het is allemaal statistiek, ik geloof best dat jij nooit schade rijdt, maar het is nu eenmaal een feit dat veel jonge rijders schade maken/declareren.

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      14 november 2012 om 10:54

      @Edge: is niet belachelijk, is gewoon biologie: volgroeide hersenen + normaal testosteronniveau = lager risico… Simple as that!

      Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        14 november 2012 om 14:21

        @Svenska_Aeroplan_AB: Testosteron verschilt heel erg per persoon en hersenen zijn al rond de 20e bijna volledig uitgegroeid, vanaf 24 neemt het aantal neuronen zelfs al meer af. Dus volgens jouw redenatie zou iemand van 20 al lagere premies mogen betalen?

        Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      15 november 2012 om 00:53

      @Edge:
      Stats don’t lie, sonny.

      Ik zeg: Doen!! Wie brokken maakt betaalt de schade ook maar.

      Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    14 november 2012 om 08:36

    Ik betaal 280 piek per maand.. Nu jij weer.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 november 2012 om 10:25

      @kaasboerin: Brrrr???
      Zoveel schade’s gehad in het verleden??
      Ik betaal 23 euro p/maand all risk, voor een SLK.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 november 2012 om 10:34

        @bofkont: 1 schade.
        En nog wat kunstmatige krassen maar die heb ik zelf betaalt.
        Een 3 serie met een nieuwwaarde van 43k (bj oktober 2006) ofzo.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          14 november 2012 om 18:05

          @kaasboerin: Brr veel geld hoor.
          Maar heeft ook met postcode gebied te maken, ik woon in het noorden van het land.
          Ik betaal 29 euro dus niet 23 foutje van mijn kant.
          Slk met een nieuw waarde van 54k.

          Login om te reageren
  7. nibor zegt

    14 november 2012 om 08:38

    Heeft die knuppel wel eens naar de premies van autoverzekeringen gekeken die jongeren moeten betalen? Ik had een half jaar terug bijna een Clio uit 1996 gekocht. Geen snelle versie, gewoon een 1.4 8v. En toen heb ik even gekeken wat ik aan verzekering zou moeten betalen. Wat bleek: ik zou 47 euro per maand (!) moeten betalen voor slechts WA verzekering. Voor een Clio uit 1996! Toen even de gegevens van mijn vader ingevuld en wat bleek: hij zou boor dezelfde auto slechts 7,90 euro per maand moeten betalen voor dezelfde dekking. Dus jongeren betalen te weinig: stierenpoep. We moeten juist veel te veel betalen. Ik moet als jongere betalen voor de crash-tokkies in oude getjoende Golfjes.

    Overigens is het nog krommer bij motorrijden, daar betaal ik hetzelfde als mijn vader zou doen met evenveel schadevrije jaren, terwijl ik geen ervaring heb, en ik op een 600 sportmotor rijd… Lijkt mij een groter risico dan een Clio met pakweg 80 pk toch???

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 november 2012 om 08:50

      @RRenault: Een motorrijden rijdt gemiddeld veiliger als een autobestuurder aangezien je op een motor zelf véél kwetsbaarder bent.

      Login om te reageren
      • Romen zegt

        14 november 2012 om 09:49

        @flutterby: ik zie geen enkele motorrijder die zich aan de snelheid houdt hoor :p

        Login om te reageren
        • nibor zegt

          14 november 2012 om 09:52

          @romenkorn: Het is met een beetje motor ook behoorlijk lastig om (bijvoorbeeld) netjes 100 te rijden hoor. Gisteren nog naar Amsterdam geweest via de trajectcontrole A2; wat een hel…

          Login om te reageren
          • nsmeijer zegt

            14 november 2012 om 11:29

            @RRenault: die premie bij mototrrijders komt ook omdat ze zelden schades claimen, als het een beetje aanrijding is verteld hij het namelijk niet meer na

            Login om te reageren
            • cpct zegt

              14 november 2012 om 19:25

              @nsmeijer: Dat is natuurlijk onzin want ook in dat geval is er schade en een verzekeringsclaim…

              Login om te reageren
      • nibor zegt

        14 november 2012 om 09:51

        @flutterby: dat ben ik in principe met je eens. Maar ze generaliseren te veel. Zo heb je zat motorrijders die rijden als volslagen idioten, kijk naar het artikel van die Aprillia rijder van een paar dagen terug. En zo heb je ook jongeren die met de auto gewoon voorzichtig rijden en zichzelf niet overschatten, zoals ikzelf bijvoorbeeld. Ik betaal dus veel te veel premie om de extra schade van de onvoorzichtige zelfoverschattende jongeren te dekken. Het zit gewoon niet helemaal eerlijk in elkaar. Maar goed, genoeg gezeken, gewoon accepteren dat het zo is en wachten tot ik ouder ben :)

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          14 november 2012 om 10:06

          @RRenault: Ondanks dat sommige op een motor als idioten rijden denk ik wel dat ze oplettender zijn vanwege hun kwetsbaarheid.

          De ideale oplossing voor een werkend beginnend bestuurder is een lease auto ;) 100 p/m en klaaaar (of 30-40 indien je in de Twingo klasse gezien wil worden).

          Login om te reageren
        • mout zegt

          14 november 2012 om 10:08

          @RRenault: Generaliseren is nou net de lol van verzekeren. Als je een kans hebt 1 op de 1000 op 100.000 schade, kan beter iedereen 100 betalen, en zeker weten dat ie niet persoonlijk failliet gaat als ie de Sjaak is.

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        14 november 2012 om 12:50

        @flutterby: Haha, veiliger. Dat zou je verwachten ja. Maar ze doen het niet hoor. Ik heb nog maar een paar motorrijders weten achter mij blijven als ik de maximum snelheid rijdt…

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          14 november 2012 om 13:40

          @Esprit_de_Flandre:

          De snelheid is niet echt belangrijk voor veiligheid. Ik rij op de snelweg over het algemeen ook goed met het verkeer mee. Maar let wel extra goed op ruimte om me heen en doe vele malen voorzichtiger als in de auto.

          Even ergens tussen duiken doe ik niet zo snel met de motor, het kan wel heel makkelijk, het weegt niks en het is allemaal klein spul, maar als het een keer fout gaat…

          Met de motor ga ik ook alle confrontaties uit de weg, maar met de auto een stuk minder. Als iemand hem ertussen wil drukken zonder “recht” (bijvoorbeeld rechts inhalers als we allemaal op de linkerbaan wachten op de vrachtwagen die aan het inhalen is, en in de file mensen die over de vluchtstrook komen) komen er sowieso niet tussen als ik met de auto ben. “er tussen drukken” werkt dan sowieso niet, rij er maar tegenaan, succes. Met de motor ga ik toch maar aan de kant, dat gevecht win ik nooit

          Login om te reageren
    • Martinez zegt

      14 november 2012 om 09:54

      @RRenault:
      45,- per maand voor een WA voor een Mini 1000(998 CC) uit 1993. Verzekering voor jongeren is al idioot, maakt niet uit wat je rijdt. Ik denk dat je als jongere verhoudingsgewijs goedkoper bent als je een Corvette koopt dan een Aveo…

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      14 november 2012 om 13:34

      @RRenault:

      Dat is ook niet zo gek. Met de meeste motoren wordt relatief weinig gereden, en veel ongelukken zijn eenzijdig (uitglijden enzo). Dat wordt meestal niet vergoed (want wa verzekerd).
      Dat scheelt al een hoop.

      En als er wel een tweezijdig ongeluk is doet een motorfiets over het algemeen een stuk minder schade aan een ander als andersom (wat weer niet vergoed wordt).

      Een motorrijder die de neus van een auto aantikt gaat zelf een stukje vliegen en de motor schiet rechtdoor de greppel in of iets dergelijk. Bij de auto zal de schade redelijk beperkt blijven. Het grootste deel van de schade zal wat paneelwerk zijn.
      Als je het met 2 auto’s doet is de halve voorkant aan puin

      Login om te reageren
  8. flippert zegt

    14 november 2012 om 08:42

    ik stel voor dat ze niet alleen hogere premies gaan betalen, maar ook míjn premies!
    Die jeugd van tegenwoordig.. pff

    Login om te reageren
  9. r2d2 zegt

    14 november 2012 om 08:47

    IQ/EQ testje zou wel op z’n plaats zijn. Als ik ook altijd al die idioten zie op wegmisbruikers. Niet eens in staat om een fatsoenlijk antwoord te geven op een agent. Niet in staat om dingen in perspectief te plaatsen. Belachelijk. Om nog maar niet te spreken over al die mensen die als een zombie in de auto zitten, totaal unaware (kom niet op het nederlandse woord) van wat er om hen heen gebeurt.

    Daarnaast vind het ik echt ongelofelijke onzin dat je voor een auto met veel vermogen meer moet betalen (of als jongere niet eens kan verzekeren, ik was als 20 jarige eigenaar van een 525i en dat was verdomde duur en moeilijk om te laten verzekeren) Je kan misschien harder rijden, maar meeste ongelukken gebeuren tussen de 0 en 150 km per uur. Dat zijn snelheden die zelfs een Aygo kan halen. Misschien nodigt een Aygo niet echt uit tot hard rijden maar als mensen haast hebben blijkt nood meestal wetten te breken. Met een en ander tot gevolg.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 08:50

      @r2d2: “…al die idioten zie op wegmisbruikers…”
      Je refereert naar die kwijlende mongolen die burgers schaduwen en boetes uitschrijven??

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        14 november 2012 om 08:59

        @kaasboerin: nee die idioten die denken op een circuit te rijden en voor wie ieder woord met meer dan drie lettergrepen te moeilijk is..

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 november 2012 om 09:03

          @iJoost: Welke programma kijk jij dan?
          Ik zie alleen maar dat ze in de spits op fietslichtjes controleren om het hoekje bij de lokale centrale treinstation..

          Login om te reageren
      • r2d2 zegt

        14 november 2012 om 09:12

        @kaasboerin: Ik zeg absoluut niet dat die agenten wel intelligent zijn, of dat ze fatsoenlijk hun werk doen. Maar je ziet tussen de fietslamp controles door wel eens een idioot die zn rijbewijs kwijt is en toch over de vluchtstrook gaat inhalen. Hebben ze meestal geen fatsoenlijke reden voor.

        @flutterby: Dank voor deze nutteloze reactie en belediging. Het punt is dat niet de auto het risico vormt maar juist de bestuurder. Als een “jonge bestuurder” in combinatie met een auto met veel vermogen een risico is, is deze persoon dat ook in combinatie met een auto met weinig vermogen. Zeker omdat je daar nog steeds veel te hard mee kan rijden. (Omdat men impliceert dat te hard rijden meer risico brengt) Daarnaast is rijstijl veel meer van invloed op het risico. En of je volgende keer op een normale manier reactie kan geven, alvast bedankt!

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 november 2012 om 08:53

      @r2d2: Series, de meeste ongelukken gebeuren tussen de 0 en 150 km/u? Damm dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht echt dat de meeste ongelukken minimaal boven de 200 km/u waren… Misschien is een IQ test voor jou geen goed idee. En als je niet snapt dat een auto met meer vermogen bij een jonge bestuurder een risico geval is helemaal niet. Waarschijnlijk denk je er over 5 jaar anders over…

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      14 november 2012 om 11:53

      @r2d2: hahahah no shit, tussen 0-150 …. De rest rijdt natuurlijk ALTIJD 151 of harder hè. Je neemt zowat 99.999999% van de snelheidmarge mee in je bewering. Niet zo gek dat meeste ongelukken daarin gebeuren.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        14 november 2012 om 12:54

        @jzaero @flutterby: Hij bedoelt waarschijnlijk tussen 0 en 50. En daar zal ie nog gelijk in hebben ook. Vorige week ook één in mijn gat gereden aan 10 per uur. Van mij niets aan, van hem koplamp gemold, bumper gekraakt, motorkap omhooggeduwd, blutsje in spatbord.

        Toch behoorlijk wat voor zo’n onnozel accidentje…

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          15 november 2012 om 18:53

          @Esprit_de_Flandre: Dan zal het wel kloppen, aangezien je ook op de snelweg meestal bij een kop staart botsing geremd hebt tot 30-60km/u (niet voor niets worden ze op die snelheid getest). Of bij het stoplicht.

          Login om te reageren
  10. svenbmw zegt

    14 november 2012 om 08:53

    Dat ze het verdomme lekker even diep in hun reet steken !!
    Heb nu zo’n 4 jaar mn rijbewijs en nog nooit wat gehad !
    Ik betaal helemaal nergenst meer voor !

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 09:01

      @svenbmw: http://www.youtube.com/watch?v=hAkvka12ptw

      Login om te reageren
    • flippert zegt

      14 november 2012 om 09:05

      @svenbmw: echt wel, jij betaalt de rest van je leven voor iedere scheet die wij laten, wahaa! Platnivelleren die handel!

      Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    14 november 2012 om 08:54

    Kan je natuurlijk weinig aan doen, behalve misschien inderdaad een of andere test verzinnen waarbij iemands ‘rijgedrag’ gescreent kan worden (maar dat lijkt me vrij moeilijk in te testen).
    Sowieso moet het dan al onbewust, anders heeft het geen zin.

    Login om te reageren
  12. Joost zegt

    14 november 2012 om 09:02

    Het is allemaal statistiek!

    Vroeger betaalde je bij motoren premie obv de motorinhoud, nu op het vermogen. Omdat Harley- rijders veel rustiger rijden en dus bijna geen schade veroorzaken.

    Wat denken jullie van het beperkte motorrijbewijs tot je 21e? Scheelt aardig wat doden per jaar…

    Zoiets zouden ze voor auto’s ook moeten doen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 09:08

      @iJoost: Beperkte?
      Je bedoeld tot 600cc?

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        14 november 2012 om 09:14

        @kaasboerin: tot X vermogen… Meen ongeveer 35 kw (ken de grens niet uit mijn hoofd)

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          14 november 2012 om 09:38

          @iJoost: 25kw :)

          Login om te reageren
          • tjeerdmaasland zegt

            14 november 2012 om 11:42

            @RiKe: 125cc maximaal binnenkort zelfs ;)

            Login om te reageren
    • nibor zegt

      14 november 2012 om 10:59

      @iJoost: de premie van een motorverzekering wordt nog steeds bepaald aan de hand van de motorinhoud van een motorfiets hoor. Ik belde laatst de verzekering of het begrenzen van mijn motor op 25kw nog invloed had op mijn premie en ik kreeg toen te horen dat het bepalen van premie alleen op schadevrijejaren en motorvermogen gebeurt. Dus geen eens leeftijd of racemotor of chopper onderscheid. Sterker nog, ik kon mijn motor gewoon verzekeren net mijn originele vermogen terwijl ik op max. 25kw mag rijden. :$

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        14 november 2012 om 11:00

        @RRenault: motorvermogen moet natuurlijk motorinhoud zijn… Anders spreek ik mezelf weer tegen. Telefoontoetsenbord *zucht*

        Login om te reageren
      • Joost zegt

        14 november 2012 om 20:43

        @RRenault: das apart…….callcenter medewerker aan de lijn gehad?

        Login om te reageren
    • timberleek zegt

      14 november 2012 om 13:51

      @iJoost:

      Dat maakt geen donder uit.

      Met 25kw in een beetje lichte motor kun jezelf nog net zo hard dood rijden. die gaan vaak ook gewoon 160. De ongelukken gebeuren meestal op de bochtige boswegen. dat zijn 80km/h wegen. Daar kun je met 25kw ook makkelijk doorheen jagen met 140 en je rijdt jezelf nog net zo dood als je dat doet op het verkeerde moment.

      De 25kw begrenzing levert praktisch niks op. De lichte motoren zijn alleen maar een stuk duurder geworden door de 25kw grens.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        14 november 2012 om 20:41

        @timberleek: tuurlijk kan dat.. Maar als starter op een R1 is ongeveer hetzelfde als je doodvonnis tekenen..

        Zelfde met auto’s: als starter een Ferrari oid is gewoon niet handig. En dan hebben ze tegenwoordig nog allerlei veiligheidssystemen….

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          14 november 2012 om 20:52

          @iJoost:

          Dat is natuurlijk afhankelijk van de bestuurder.
          Er zijn er ook zat die wel normaal kunnen rijden, ook op een racemonster.

          een groot deel van het volk dat zich dood zou rijden op een racemonster, doet het ook op een 25kw “racemonster”. Het zijn veelal de lui die de binnenbocht pakken in een blinde bocht naar links. Of bij een bocht naar rechts uitkomen op de linker weghelft. Dat is gewoon stom. En 25kw gaat hard genoeg om je bocht niet te halen.

          Ik ken er ook een die 25kw rijdt, hij is inmiddels 3 maal onderuit gegaan in korte tijd. Allemaal eenzijdige ongevallen. Nog niks ernstigs, maar ik vraag me wel eens af hoe hij rijdt. Dat je een keer onderuit gaat kan gebeuren. maar 3 maal achter elkaar…

          Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    14 november 2012 om 09:34

    Verzekeringen
    – Werken op postcodes dus slechte wijk, meer premie
    – Werken met auto merken, wederom berucht merk en type, foute leeftijd, sommigen zelfs foute kleur en meer premie.

    Voor een BMW 3 serie van een jongere in een achterstandswijk in het westen wordt dus meer gerekend dan voor dezelfde in Noord Groningen bv
    Ook aan de grens worden er andere premies berekend.

    Diefstalgevoelige voertuigen betaal je ook relatief meer dan voor bv een Alfa; die never nooit gejat zal worden (hij start toch niet LOL)

    Dit alles is omdat verzekeringsmaatschappijen leven van de statistieken en gemiddeldes en daarop hun premies baseren.

    Ik vind het niet erg om iets meer te betalen zodat een jongere zich een auto kan veroorloven. dat heet sociaal, zeker als je weet dat ik tijdens mijn ‘carriere’ een redelijke autosloperij heb volgereden.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 09:40

      @desjonnies: Een vriend z’n 159 ging open als je tegen het portier aan trapte.. Hahah.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 09:41

      @desjonnies: Wat is daar overigens sociaal aan, waarom zou je andermans luxe moeten betalen??

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 november 2012 om 09:45

        @kaasboerin:
        Wees eerlijk, zonder auto kunnen we bijna niet meer, jongeren die willen werken en ’s morgens voor dag en dauw opstaan om naar hun baas te gaan, waarom niet?
        Mij kost het in ieder geval geen ene donder meer de auto verzekering, ik betaal all risk voor de 159 € 750,00
        dit omdat ik (afkloppen) een smetteloze staat van dienst heb.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 november 2012 om 09:50

          @desjonnies: 8e hands Laguna(o.i.d.) van ca €750,-, alleen WA verzekeren, is misschien 40 euro p/m ofzo?
          Moet toch prima te doen zijn lijkt me.
          Een telefoon is ook 7 meijer en een abonnement ook minimaal 35,- p/m, en die hebben 10 jarige tegenwoordig al… Lol.
          En anders, zo slecht is ’t OV natuurlijk ook weer niet hehehe.

          Login om te reageren
          • sdk16420 zegt

            14 november 2012 om 10:52

            @kaasboerin: Als je dus op het platteland woont: bus 1x per uur, pas vanaf half 8 en tot 8 uur ’s avonds, gaat niet in het weekend. En dan wordt het ook gesubsidieerd en betaal je nog zo’n €0,50 per km.

            Ik kan wel begrijpen waarom al de 18 jarigen in het dorp gelijk een auto kopen of zelfs in het familiehok van de ouders gezien durven worden.

            Login om te reageren
            • nsmeijer zegt

              14 november 2012 om 11:42

              @sdk16420: ik rijs dagelijks van ridderkerk naar waddinxveen, als mn bus al op komt dagen (minstens 1 keer per week niet!) dan ben ik 2 uur onderweg en (studenten OV) zou me dit 4,75 kosten, enkele reis. Als mijn financiele situatie het toelaat ga ik een keer per week met de auto, voor 7,50 rijdt ik heen en weer en ben een half uur (enkele reis) onderweg, van 8 tot 6 uur van huis is toch een stuk beter als van kwart voor 7 tot half 8.
              het OV is geen optie als je niet naast een station woont en werkt!

              Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        14 november 2012 om 09:49

        @kaasboerin:
        verzekeringen zijn natuurlijk gewoon bookmakers, die € 750 per jaar van mij is gewoon pure winst voor ze.
        En je betaalt altijd voor een ander als je zelf geen schade maakt
        En als verzekeringen onbetaalbaar worden, krijgen we straks meer onverzekerde auto’s op de weg.
        Die ook ongelukken veroorzaken en waarbij deze onverzekerde veroorzakers geen cent is te halen.
        Zijn de premies redelijk, dan mag je ook zwaar straffen bij onverzekerde rijders.

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      14 november 2012 om 15:35

      @desjonnies:

      bij welke maatschappij betaal je meer premie bij een foute kleur? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.

      Ik kan wel een maatschappij (Reaal) waarbij je voor een gele auto minder premie betaalt. Dit zou je kunnen verklaren doordat geel beter gezien wordt door overige weggebruikers en daardoor minder vaak betrokken raakt bij een aanrijding.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 november 2012 om 17:09

        @escort77: Maar schade door andere worden ook door andermans verzekeraar betaald toch ;s..

        Login om te reageren
  14. RiKe zegt

    14 november 2012 om 09:45

    Ik ben nu 25 en rij auto sinds m’n 19e, en heb nog nooit schade gereden.
    Auto rijden is voor veel mensen een must (woon-werk verkeer) en kunnen het gewoon niet betalen als de premie 100,- per maand omhoog gaat.

    Als we serieus gaan nadenken over deze situaties komt het vaak omdat de jongeren de auto’s niet onder controle kunnen houden, ik persoonlijk ben voor een anti-slipcursus na 6 maanden tot 12 maanden om ongelukken te voorkomen.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 november 2012 om 10:27

      @RiKe: 100 euro p/jaar ! niet per maand.

      Login om te reageren
  15. Simpson zegt

    14 november 2012 om 09:51

    ja, die man ziet de premies in Engeland en denkt: dat soort woekerwinsten wil ik hier ook wel.

    Als het niet uit kon om jongeren te verzekeren, hielden ze er wel mee op.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      14 november 2012 om 10:04

      @Simpson: sommige verzekeringen hebben al een leeftijdsgrens.

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        14 november 2012 om 10:20

        @ThomasBol: als het niet de leeftijd is waarop men een rijbewijs mag halen, is dat feitelijk leeftijdsdiscriminatie.
        Al zullen de juristen bij de verzekeraars er wel al wat op gevonden hebben :)

        Login om te reageren
  16. geertjuh zegt

    14 november 2012 om 09:59

    Terecht, dat de beginnende bestuurder meer moet betalen. Dan maar een mindere luxe wagen. Ze moeten zich eerst maar bewijzen. Het is toch gebleken dat dit de brokkepiloten zijn en waarom moet ik daar voor opdraaien?

    Login om te reageren
  17. ThomasBol zegt

    14 november 2012 om 10:02

    Ik vind dit pure leeftijdsdiscriminatie. Ben nu 3 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, rij een snelle auto en kachel keurig met 110 op de rechterbaan waar je op de meest linkerbaan “grijze” mannen voorbij zie scheuren met snelheden die ik onverantwoord vind. Nee, nog meer extra geld voor mijn leeftijd ga ik niet betalen.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      14 november 2012 om 17:16

      @ThomasBol: + veel!

      Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    14 november 2012 om 10:12

    Ik denk dat men gewoon moet verplichten dat je zelf je auto verzekert. Dus niet op Pa/Ma’s naam. Dan bouw je, als je geen schade rijd, vrij snel no claim op en gaat je premie snel naar beneden. Ik heb 10j een rijbewijs, heb altijd zelf verzekerd en altijd vrij snelle auto’s gehad. Ik betaalde toen rond de 80/100,- verzekering per maand. Nu, dankzij mijn No Claim korting, betaal ik 68,- per maand All Risk voor een 2006 Alfa 147. De BMW was nog goedkoper. Even ter vergelijk, maar broertje betaalt $2200 voor een HALF jaar verzekering in de States.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 november 2012 om 10:25

      @E34M5Touring: Misschien is het een idee om er een bonus/malus systeem van te maken. Doe jij na je rijbewijs nog een race/slipcursus en haal je die ook, krijg je korting. Je hebt dan betere voertuigbeheersing dus zou je dan ook beloond moeten worden.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        14 november 2012 om 10:28

        @E34M5Touring: Kunnen ze nog harder door de bocht kun je ook zeggen ;) Maar opzich een goed plan.
        Beetje voertuig beheersing is altijg goed.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 november 2012 om 10:33

          @bofkont: LOL ja dat is ook weer zo hahaha. Wordt de Mac parkeerplaats nog gevaarlijker. Maar als je kijkt hoe ze bijv. in Finland lessen. Die krijgen verplicht slipcursus en ook bijv. verplicht s’nachts lessen. Ik ken zat lui die tijdens hun rijlessen nog nooit in het donker hebben gereden. Dat vind ik wel een goed systeem. Zo gaan ze wel met wat meer gevaartraining de weg op.

          Login om te reageren
      • Alwood zegt

        14 november 2012 om 10:35

        @E34M5Touring: zeker goed plan! ik heb zelf alleen de duurste eerste jaren verzekeren overgeslagen, tot 21 ofzo. Daarna zelf verzekeren en vrij snel de no-claim opgeschroeft.
        Gelukkig dan maar dat jouw broertje geen/nauwelijks wegenbelasting hoeft te betalen trouwens ;)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 november 2012 om 10:42

          @Alwood: Klopt, en het rare is, als hij zijn US rijbewijs haalt gaat die premie doormidden! Terwijl onze rijopleiding vele malen intensiever is dan daar. En nou komt de kicker, weet je waarom het specifiek in Florida zo duur is? En dit komt van de verzekering en is niet verzonnen, omdat in de Miami area zoveel illegalen naar binnen komen, die natuurlijk niet verzekerd zijn, maar wel veel ongelukken veroorzaken EN door de hoge getale ouderen die daar wonen. No bullshit, verzekering in Illinois is bijna de helft goedkoper!

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          14 november 2012 om 11:10

          @Alwood: ik zat destijds in een conglomeraat van tussenpersonen, waaronder dus ook autoverzekeringsgasten. Gewoon in een collectief geduwd met 75% no claim op leeftijd ‘jong’. En deze no claim kan je, door een truukje, je hele leven houden. Kortom, het loont indirekt om bijvoorbeeld 1/2 jaar voor een tussenpersoon / verzekeraar te werken.

          Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 10:42

      @E34M5Touring: 2200 voor een halfjaar?!
      Ugh… oUCH!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 november 2012 om 10:45

        @kaasboerin: Ja 23/CamaroSS/in Florida/zonder US licence. Veel duurder kon ook niet hahaha.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 november 2012 om 10:49

          @E34M5Touring: Ah, dat zonder US license idee bevalt me wel (alleen dan niet in je broers geval).
          Ook hier invoeren!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 november 2012 om 10:53

            @kaasboerin: Ja zodra hij zijn rijbewijs daar haalt, letterlijk rondje parkeerplaats en 50 vragen, gaat zijn premie met 50% omlaag. Hij is daar nu mee bezig. Helaas hoor je die info niet van de verzekering maar van een agent, die man was zo vriendelijk die tip te geven.

            Login om te reageren
  19. MARS zegt

    14 november 2012 om 10:17

    Ik zeg, korting voor de brave autobloggers!

    Login om te reageren
  20. maurits123 zegt

    14 november 2012 om 10:32

    Nou vond de premie op me 19e toch aardig veel: 200€ p/m voor allrisk. Wel voor een motor dan.

    Login om te reageren
  21. maurits123 zegt

    14 november 2012 om 10:34

    @ e43m5touring: dat bestaat al.
    Voor iedere rijvaardigheidstest kun je vaak een X aantal % korting krijgen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 november 2012 om 10:44

      @maurits123: Is dat zo? Oh dat wist ik helemaal niet. Ga ik toch mijn slipcursuscertificaat is opzoeken. Tnxs!

      Login om te reageren
  22. spykerboy zegt

    14 november 2012 om 10:35

    klere lijers, ik betaal me al scheel aan verzekering voor die tering laaiers en dan moet het dus nog meer worden?? ik vind eigenlijk dat ze een speciale korting moeten geven voor mensen met race licentie omdat die hun auto beter onder bedwang kunnen houden…

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      14 november 2012 om 10:42

      @spykerboy: wat een onzin kraam jij uit zeg..

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        14 november 2012 om 10:48

        @MARS: want?

        @E34M5touring: klopt. de m3 is ook niet verzekerd is ook niet nodig dusja, maar me andere bmw in nederland wel…

        Login om te reageren
        • MARS zegt

          14 november 2012 om 10:55

          @spykerboy: ik hoef je toch niet uit te leggen dat de omstandigheden op de openbare weg anders zijn dan op een circuit!

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            14 november 2012 om 13:13

            @MARS: nee tuurlijk niet, maar iemand die zo’n training gehad heeft weet wel beter zijn auto te controleren en andere weg gebruikers in te schatten

            Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 november 2012 om 10:46

      @spykerboy: Ah joh, jij hoeft toch niet te verzekeren? Daar maakt het toch niet uit allemaal? En je pa….

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      14 november 2012 om 11:07

      @spykerboy: klopt wat je zegt…in zoverre, dat je er werkelijk alles in zou kunnen betrekken om een burgerij te naaien…/case closed

      Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 november 2012 om 10:48

    Grappig: de ‘onafhankelijke vergelijkingssite’ Independer is sinds kort in handen van…. Een verzekeringsmaatschappij!!!!!! Boefjes van Achmea…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 november 2012 om 11:03

      @Svenska_Aeroplan_AB: Real “independent”..

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      14 november 2012 om 11:38

      @Svenska_Aeroplan_AB: is inderdaad zo, maar toen ik laatst op die.site.premies ging vergelijken, stond achmea.er niet eens tussen. Toch wel eerlijk

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        14 november 2012 om 11:54

        @alassad: weet je wel welke merken van Achmea zijn dan???? Komt ‘ie: Agis, Avero, Centraal Beheer, Friesland, DVZ, Eurocross, Inshared, Interpolis, Kiemer, OZF, Pro Life, Residex, Staalbankiers, Syntrus, Take Care Now, Winnock, Woonfonds en Zilveren Kruis… DUSSSSSS…

        Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          14 november 2012 om 12:56

          @Svenska_Aeroplan_AB: Interpolis is toch van De Lage Landen waar ook Athlon en de Rabobank groep onder vallen?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            14 november 2012 om 13:56

            @ThomasBol: Ja, en die zijn weer van VAG..
            O nee…..

            Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            14 november 2012 om 16:42

            @ThomasBol: wás… Nu ook van Achmea

            Login om te reageren
            • Emile_Benz zegt

              14 november 2012 om 17:21

              @Svenska_Aeroplan_AB: en OHRA…?

              Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    14 november 2012 om 11:04

    ..kwartiertje wachten….zo, nu gaan we het dan n’s hebben over de premielasten bij pensioenfondsen, waarbij de jongeren de VUT, prepensioen danwel hoofdpensioenrechten voor hun oudere pensioenfondsgenoten mogen bekostigen…

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 november 2012 om 12:03

      @Megakix:
      leuk idee, maar dit werkt exact hetzelfde als een verzekeringsmaatschappij.
      op gemiddelden en statistiek.
      de gemiddelde levensverwachting enz.
      als je voor je 65e levensjaar dood ter aarde stort krijgen je nabestaanden ook niets terug van je AOW preie, die jej je leven lang hebt betaald.
      Maar daar hoor ik nooit iemand over.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        14 november 2012 om 18:43

        @desjonnies: eehm…pensioenfondsen werken toch wel heel anders dan verzekeraars (ben actuaris).

        Login om te reageren
  25. pimmetj zegt

    14 november 2012 om 11:30

    Zij betalen onze auto verzekering, dan betalen wij hun pensioen. Prima deal dacht ik zo.

    Login om te reageren
  26. E320cdi zegt

    14 november 2012 om 12:43

    Ja, maak het nog duurder… Het wordt wel elke keer een stukje lastiger om als 18-28 jarige een auto te bezitten, zonder 3x modaal te verdienen tijdens je studie. “Als student heb je OV”? Oh, die dienst waarbij elke reis ten opzichte van de auto 3x zo lang duurt.
    Ik heb momenteel in mijn situatie gelukkig geen auto nodig, die van m’n pa is bijna altijd beschikbaar. Maar ik twijfel of ik op het moment van het aanschaffen van m’n eigen auto deze direct op mijn naam ga zetten, heb er nu nou eenmaal het geld niet voor (over).

    Login om te reageren
  27. arnocs zegt

    14 november 2012 om 13:23

    ik heb ongeveer vanaf mijn 16e tot mijn 22e mijn brommers verzekerd gehad bij Unive, daarbij bouwde ik schade vrije jaren op.
    toen ik mijn auto ging verzekeren bij Unive kon ik deze schade vrije jaren overzetten op mijn auto verzekering, dus begon gelijk met 5 schade vrije jaren.
    scheelt toch zo’n 20 euro per maand :)

    Login om te reageren
  28. RazorHead zegt

    14 november 2012 om 13:32

    als ik voor mn eigen schade zou moeten omdraaien, zou ik winst maken aangezien ik de 3 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog NOOIT in de fout ben geweest bij een ongeluk.
    Krijg ik dan korting of daalt mijn premie? dacht het niet want ik ben nog geen 24

    Login om te reageren
  29. lennyv87 zegt

    14 november 2012 om 17:18

    Wat ik scheef vindt is het volgende. Voor mijn Cuore, gekocht voor €2000, betaalde ik met 4 schadevrije jaren bijna 30 eu per maand voor WA. Nu met een gloednieuwe Kia Picanto met nieuwwaarde van iets meer dan €13000, nieuw gekocht, betaal ik ongeveer 26 eu per maand voor All-risk. Met 3 jaAr nieuwwaarderegeling.

    Waarom is het voordeliger om een nieuwe auto te verzekeren?

    Login om te reageren
    • lennyv87 zegt

      14 november 2012 om 17:19

      @lennyv87: owja, 25 jaar en 2 schades gehad. Netjes uit eigen zak gelapt

      Login om te reageren
  30. porschecayenneturbos zegt

    15 november 2012 om 01:24

    Wanneer gaat de AFM deze eikels van verzekeraars is een keer aanpakken?

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    15 november 2012 om 17:44

    Natuurlijk grote bullshit.
    Je verzekerd jezelf en niet een ander.
    Jullie moeten niet alles zomaar aannemen.
    Gaat allemaal om eigen belang/winst.
    Hadden ze maar een ander bedrijf moeten worden.
    En buiten dat maken de andere groep weer minder schade en dus heffen de verschillende groepen elkaar op.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      15 november 2012 om 17:45

      worden is beginnen.
      groep is groepen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North