De skiër is full on douchebag gegaan op de sociale media.
Jon Olsson is een man die geen introductie meer behoeft, omdat we hem al een paar keer eerder geïntroduceerd hebben op onze site. De professioneel skiër, die zijn geld dezer dagen met name verdient door lifestyle filmpjes te maken en rugzakken (Douchebags) te verkopen, heeft namelijk een passie voor getunede auto’s. Ondanks dat het thema daarbij vrijwel altijd hetzelfde is (camo-wrapje, skibox op het dak), zijn deze voitures meestal wel bizar genoeg om te delen op de site. Vooral Lord Hans, een gedecapiteerde G-Klasse, kan onze goedkeuring wel wegdragen.
Tevens zit er een Nederlands tintje aan Jon’s tunewoede. Niet alleen omdat veel van zijn exen in Nederland terechtkomen, maar ook omdat de Zweed zijn auto’s de laatste tijd doorgaans laat aanpakken door Absolute Motors uit Ridderkerk. Leuk natuurlijk dat de Nederlandse tuningscene op die manier wat aandacht krijgt in ons niet per se autovriendelijke land. Tenzij die aandacht verandert in negatieve aandacht.
Gisteren postte Jon op zijn Instagram-account namelijk dit:
Oooooooh snap! Shots fired! Klinkt meteen behoorlijk louche allemaal, maar de vraag is of Jon niet veel te snel de trekker overgehaald heeft met zijn Insta-aanval. Absolute Motors reageerde namelijk vrij rap op de aantijgingen van Sjonnie:
Kennelijk kregen de tune-mannen behoorlijk wat haat van ‘de community’ over zich heen, zoals te doen gebruikelijk in deze wereld van internet tough guys:
Olsson was in ieder geval blij met de respons:
Inmiddels is de hele geschiedenis weliswaar van Instagram verwijderd, maar dankzij enkele oplettende lezers hebben we de screenshots nog. We vermoeden dat Absolute Motors vandaag het liefst Jon een beetje zou willen tunen. Mogelijk op dezelfde wijze waarop dat bij Lord Hans gebeurd is…
Dank iedereen voor de tips!
sjeemsbond zegt
Om de heer H. Teeuwen maar ff te quoten “ boeiend, boeiend, boeiend, interessant!!”
generaalalfa zegt
@sjeemsbond: ik hang aan je lippen ;-)
ukbob zegt
@generaalalfa: ga door!
willeme zegt
@ukbob: “Hey!! Hoe weet je dat allemaal?!??”
renegade zegt
@willeme: Insta? Ooooooooow Insta!!!
Benny_Weisz zegt
@sjeemsbond:
“Zoooo, echt waar??? Daar sta ik van te kijken!…..”
pielemuis zegt
Misschien omdat ik geen social media heb; maar is het niet walgelijk dat zoiets altijd publiekelijk moet worden gedaan? Leuk dat je een bedrijf publiekelijk onder druk wil zetten, maar ongeacht de rol van het bedrijf heeft een ‘populairder persoon’ op het internet altijd gelijk, en is het schijnbaar sport om je volgers het bedrijf te kielhalen.
Enfin, rustig aan,is zondag. Iedereen lekker uitgeslapen?
RubenPriest zegt
@pielemuis: Dat dus. Hij deed het al eerder bij een vliegtuigmaatschappij. Vervolgens werd die maatschappij op Twitter helemaal kapot gespamd door ‘zijn fans’ omdat de heer Olsson op zijn Instagram klaagde over het bedrijf.. Echt ongelofelijk kinderachtig, moet hij als ondernemer toch zelf ook wel begrijpen zou je denken. Diva’s gonna diva
Loek zegt
@rubenpriest: is met veel van die figuren zo dat ze vergeten dat een kleine “uithaal” ervoor kan zorgen dat fans gelijk denken dat hun idool wordt aangevallen. En inderdaad, Jon Olsson zou beter moeten weten. De invloed van social media nogmaals bewezen.
eirmakk zegt
@pielemuis: hij heeft nu tenminste wel een reactie. Ik zou mij ook zorgen maken als ik niks van de garage hoor. In ons geval gaan we niet naar de media maar goed dat is een ander verhaal.
kosanostra zegt
@eirmakk: ook niet als je meer dan 10 dagen niks hoort over je dure auto
rolov zegt
@kosanostra: het zal wel los lopen. Alsof ze hem zouden houden? Cmon
Orichy zegt
@rolov: Als je het risico neemt om als buitenlander je dure auto hier te laten tunen bij een relatief jong bedrij, dan neem je misschien wel een risicootje. Als er vervolgens bij meerdere auto’s alles vlekkeloos verloopt en dan opeens niet, snap ik de ongerustheid. Het zou de Tuner ook sieren, om contact met de klant te houden, als dingen vertraagd worden, door wachten op onderdelen.
Ik vind het niet zo vreemd dat hij na 2 weken proberen om contact te leggen, dat niet lukt, dat jij dan wel een beetje zenuwachtig wordt. Het zal toch niet zo zijn, dat jij jouw auto, of geld niet terug krijgt, door andermans toedoen.
Ja, dan kan social media een hulpmiddel en een bitch zijn. Maar goed communiceren is alles, wat nodig is om misverstanden te voorkomen.
Eind goed, al goed, bij deze.
porker zegt
@eirmakk: als ik het goed zie was die gekke skiër aan zet om de kleur door te geven?
desjonnies zegt
@eirmakk:
Weleens van telephoon gehoord?..
Of waarom belt die lul (met den telephoon dus) me niet, dan was ik wel ff bij die lui langsgereden, ik heb een grote mond maar doe dat soort dingen graag voor de ander.
olivier420 zegt
@pielemuis: Ik vind per definitie mensen die via social media hun gelijk willen halen bij bedrijven een teken van zwakte.
Alsof je vroeger een stukje advertentie kocht in de krant om je gal te spuien.
jaapiyo zegt
@olivier420: ik vind dat afhankelijk van of ze gelijk hebben of niet.
joostie zegt
@pielemuis: Bedankt dat je het vraagt! Zeker, heerlijk geslapen, stukje hardgelopen. Net mijn katten eten gegeven. Nu douchen en bij de Appie boodschappen halen. Heb jij ook lekker geslapen? @pielemuis
pielemuis zegt
*te laten kielhalen
volvonerdy70 zegt
Erg slap dat je dit via Social Media doet terwijl je weet dat dat erg slecht is voor het bedrijf zelf. Aangezien zijn die hard volgers gelijk aansluiten en Absolute afmaken.
Hij zou toch beter moeten weten, reken maar dat ie woest zou zijn als iemand anders dat bij zijn Douchebags deed… maarja dan upt ie Ff wat op social media en heeft ie gelijk iedereen aan zijn kant..
basjaski zegt
@volvonerdy70: Absolute Motors had ook gewoon even een email/whatsapp kunnen antwoorden, dan was dit ze niet overkomen. Ze weten dat Jon een grote social volging heeft, dan neem ik aan dat je juist sneller je telefoon opneemt.
antoombom2000 zegt
@basjaski: Inderdaad. Het is alleen maar normaal om je klanten op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Helemaal als het gaat om een dure auto. Ik geloof dat ie ook 1 a 2 weken gewacht heeft dus dan is dit alleen maar logisch. Ik had hetzelfde gedaan.
't Peugje zegt
Wat een mafkees joh die Jon Olssen. Laat dat over het paard getilde snowboardertje zn auto’s lekker in Zweden tunen. OH nee wacht die kunnen alleen saaie gezinsbakken en goedkope meubelen maken….
pielemuis zegt
@straatzakelijk: Dit is ook zo’n grappige reactie. We slaan meteen 100% de andere kant uit en verdedigen meteen Absolute Motors en liefst kleineren we Jon Olsson ook meteen.
Een mooi schoolvoorbeeld waarom Sociale media fitties echt te dom voor woorden zijn.
't Peugje zegt
@pielemuis: Ik snap wat je bedoelt en daar heb je gelijk in. Ik heb deze mening over Jon Olssen al een tijd en schoot nu een beetje uit m’n slof door deze kansloze actie van hem.
pielemuis zegt
@straatzakelijk: Een eerlijke reactie. Dat mag ik wel. :)
caymangt4 zegt
@straatzakelijk: ? koenigsegg
Donstil zegt
@straatzakelijk: snowboardertje? Ik denk dat jij de verkeerde voor je hebt, Jon is namelijk een skiër
TimoBac zegt
We kunnen gaan haten op Jon maar dit is een typisch gevalletje van nooit meer gecorrigeerd worden zoals de heren van VI altijd zeggen. Iedereen om die jongen heen is positief en hij doet er dus ook alles aan om in zo’n positieve vibe te blijven hangen. Als je nooit meer een reality-check krijgt is het logisch dat je denk dat je god+1 bent.
steiger zegt
@TimoBac: Als je een auto van 300k aan een bedrijf geeft en die laten 3 weken lang niets van zich horen na herhaaldelijk contact zoeken, dan had ik ook zo gereageerd. Bij mij heeft het alleen geen zin. Volgens mij doet Jon helemaal niets verkeerd hier en had AM gewoon moeten reageren.
joostvis zegt
@steiger: Vind het persoonlijk ook ongelofelijk amateuristisch dat je voor dit soort projecten contact zoekt met je klant dmv Instagram. Als bedrijf bel je toch even? Eventueel via de mail, maar goed dat zal wel aan mij liggen…
steiger zegt
@joostvis: Hij zegt zelf ook dat hij ze heeft gemaild in zn bericht. En tja, ik schrijf bedrijven ook niet aan via social media, maar als een bedrijf dat soort media gebruikt om met klanten contact te onderhouden, dan moeten ze dat ook wel doen.
jaapiyo zegt
@joostvis: als je iets aan onze overheid wil vragen moet je dat tegenwoordig ook via Facebook of Twitter doen. Bellen is een schier-kansloze missie.
amersfoorter zegt
Jon olsson, dat is toch een niet Amerikaan die alles op alles zet om maar lekker op zn Amerikaans ergens in het nieuws te blijven? Inclusief petje achterstevoren? Wat een kneus?
Donstil zegt
@amersfoorter: Dat zijn een hoop vragen, het antwoord op allemaal
Is gemiddeld genomen: Nee.
jannemaneke zegt
Zoals ongeveer 99% van de dingen die je ziet passeren op sociale media: much ado about nothing.
allesmetturbo zegt
Roddelblog.. heeft vrij weinig echt met auto’s te maken dit.
Orichy zegt
@allesmetturbo: Geen ander nieuws en dit soort berichten hebben zij al vanaf het eerst jaar, dus de meeste zijn er aangewend (geraakt). Lekker laten gaan en gewoon anders niet alles lezen, maar die nieuwsgierigheid is ook wat :-)
allesmetturbo zegt
@Orichy: klopt, maar door het niet te lezen weet ik ook niet of het misschien dan toch wel over auto’s gaat:p
En je wilt toch gewoon alles weten wat de beste heren van je favoriete Autoblog te melden hebben :)
cpp1 zegt
Hij heeft alles geprobeerd muv even bellen? Wat een achterlijk gedoe weer.
antoombom2000 zegt
@cpp1: Zal die ook wel hebben gedaan. Het is makkelijk om op hem te gaan haten maar wat zou jij doen als je auto bij de garage staat, jij in het buitenland zit en al 2 weken niets van die garage hoort terwijl jij ze wel probeert te bereiken?
rainman zegt
Ben wel benieuwd wat er echt is gebeurd een verhaal heeft meestal 2 kanten alleen de persoon die het hardste schreeuwt word gehoord en gelooft om dat die bekend is er triest dit
moveyourmind zegt
Marcel van Dam…
Dat was er ook zo één. Alleen verkocht hij geen rugzakken en gepimpte auto’s maar kijkcijfers…
En die had net zulke gladde trucjes. Met als één van de hoogtepunten in zijn carriére als miezerige gluiperd de uitzending waarin te zien was hoe frisdrankflessen van het merk Exota spontaan ontploften.
Volledig in scéne gezet bleek achteraf, maar Van Dam had zijn doel bereikt, de kijkcijfers gingen ineens als warme broodjes over de toonbank en er hing in één klap net zoveel aandacht om zijn misselijkmakende persoonlijkheid als dranklucht…
De frisdrankenfabrikant kon door deze onterechte negatieve publiciteit de tent sluiten, maar daar zal Van Dam zelfs nog van genoten hebben…
Dus mocht je ooit een rugzak nodig hebben, en je twijfelt of je je dure geld aan een echte Olsson uit wil geven…
Dan moet je dat gewoon doen, zoveel mensen zullen er niet zijn die je met die hippe camo-douchebag zien als een soort uithangbord voor een soort Marcel van Dam.
MaartenD zegt
Walgelijk kereltje die knackebrod
Rick-dos zegt
To be fair…als ik sinds 20 april helemaal geen contact meer kan krijgen met bedrijf dat mijn auto van ettelijke tonnen heeft staan dan zou ik ook nerveus worden en apeshit gaan.
Hoe kun je als bedrijf dat zich bezighoudt met zo’n prestige project niks van je laten horen? En als het dan op social media wordt gedeeld dan zijn ze ineens wakker. Waarom moet het zover komen? Dat zie je zo vaak. Als je je mond houdt dan nemen bedrijven je niet serieus, deel je het op social media dan kan ineens alles. Ach ja, onder druk wordt alles vloeibaar zullen we maar zeggen.
m00s zegt
@Rick-dos: +1 helemaal mee eens! Als je als tuner een project doet, zeker eentje die zoveel Social media aandacht krijgt, en je hebt op 20 april om een kleur gevraagd. Dan ga toch al een keer eerder dan 5 mei een reminder sturen….!?
elemento zegt
Misschien wordt tuner helemaal gek gemaakt. Ik. zou gelijk laatste project.doen. moet tuner bezig houden met zn insta of auto maken. Die gasten hebben dunk en denken dat ze allea kunnen maken. Tuner uit Ridderkerk……. fuck.him
kevinsimon_post zegt
Volgens mij zijn er hier een heleboel mensen die niet kunnen lezen. J.O. is aan zet, A.M. zit/zat te wachten op een antwoord…
fj272 zegt
Vaak is het probleem dat bekende “gefortuneerde” personen ondanks dat ze een behoorlijk budget hebben, buitengewone eisen hebben maar toch niet heel diep (in verhouding) in de buidel willen tasten..
Een relatief jong bedrijf doet zoiets vaak ook voor iets meer dan kostprijs om op die manier erkenning en reclame te krijgen..
bmwfreak038 zegt
Ik mis de clue.
snowbird zegt
Waarom aandacht besteden aan omhooggevallen ventjes zoals J.Olsson ? Leuk voor de “mee-lopers”…beter een ander artikel op AB dan dit