De samenwerking die je nooit zag aankomen: Jon Olsson en Enzo Knol.
Af en toe doen YouTubers samenwerkingen, soms op soms achter de camera. Jon Olsson mag je gerust kwalificeren als een YouTuber. Ooit zeer succesvol skiër, later ondernemer en videomaker geworden op het bekendste platform ter wereld.
Vandaag de dag is de 41-jarige Olsson vooral een levensgenieter. Het werken staat op een wat lager pitje, aangezien de Zweed genoeg in de slappe was zit. Sinds zijn scheiding en hij kinderen heeft is het belastingvrije jetset leven van Monaco en Cyprus naar de achtergrond verdwenen. Tegenwoordig resideert hij voltijd in Zweden. Op zijn eigen landgoed waar allerlei projecten gaande zijn.
De tuin, het huis, zijn boot, de auto’s. Met een lap grond, een volle bankrekening en allerlei projecten kun je jezelf prima bezighouden. Af en toe maakt de Zweed nog een video voor YouTube zodat je een kijkje krijgt in zijn leven. Grotendeels leeft Jon Olsson wat meer in de schaduw. Wat zijn goed recht is natuurlijk.
Een ding dat nooit zal veranderen is zijn passie voor auto’s. De voormalige pro-skiër beschikt momenteel onder andere over een verbouwde Audi RS6 Avant, een Rolls-Royce en een McLaren 702S. Omdat de kinderen ook groter worden en hij ze graag meeneemt moet de McLaren eigenlijk opbokken.
Jon Olsson en Enzo Knol
Olsson was afgelopen dagen in Amsterdam met zijn nieuwe vriendin. Naast een beetje sightseeing had de ondernemer een ontmoeting met Enzo Knol. Ja, die zagen we niet aankomen. De Zweed ondernam een proefritje in de Mansory Lamborghini Urus van Knol.
Naar eigen zeggen was hij niet langer van plan zijn McLaren in te ruilen op een Lamborghini Urus, maar na de proefrit twijfelt Olsson toch. Aldus Jon in zijn Instagram Stories. Een andere auto die tot de mogelijkheden behoort is een Porsche 992 Turbo S. Wat krapper, wel een achterbankje.
En zo gaan de avonturen van Jon Olsson door. Binnenkort lekker vloggen met Enzo? Weten ook uw kinderen straks wie Jon Olsson is. Generaties groeien met die man op. Tis net Bassie en Adriaan, maar dan met auto’s.
Johanneke zegt
De lamborghini gallardo was zo goed omdat het gedesigned was als lambo, en vanaf die basis is toen ook de audi R8 gemaakt. De Urus is andersom. Het is in de basis een audi, geen lambo. En daarom geen echte lamborghini. Ik zou juist niet de urus kopen mocht ik in de markt zijn voor een auto op dit platform.
Overigens ben ik wel jaloers op enzo knol. Gozer is stinkend rijk geworden van video’s maken waar eigenlijk heel weinig in gebeurt, en er is nauwelijks materiaal, een script, productie, etc nodig. Dat is toch bizar. Dat je met extreem matige shit zo populair kan worden. Hij upload wel iets van 3-4 keer per week, dat is wel bewonderingswaardig, ondanks dat zijn video’s maar weinig productie nodig hebben.
kniesoor zegt
Een kinderhand is gauw gevuld, z’n publiek is kennelijk niet zo veeleisend. Inderdaad knap als je daarmee (ruimschoots) je rekeningen kan betalen, doet-ie goed. Maar man, man, man, wat een oppervlakkigheid.
mashell zegt
Dat mag je toch niet verbazen? Je leeft in een land waarin deelname aan “Boer zoekt vrouw” je zomaar geschikt voor minister van Landbouw maakt.
Crosscabouter zegt
Hoewel ik het principe van je koppeling met Femke wel snap, weet ik te weinig van haar om haar nu al te declassificeren als minister. ;)
Volgens mij heeft ze wel wat bestuurlijke ervaring op het gebied van LNV.
mashell zegt
Ze heeft ook een jaar ervaring als gedeputeerde en totaal omgeploegde wenkbrauwen. Maar ze is zeker niet de zwakste van de nieuwe bewindslieden.
mashell zegt
Is dat zo? Cayenne,Touareg, Q8, Urus, Bentayga zijn allemaal afgeleiden van de Q7. Volgens mij bestaat de Q8 alleen om de engineering voor powertrain en drivetrain van de Urus over meer wagens te kunnen uitsmeren en er van de Q7 nog geen sportback variant was. Dat het effectief ook het topmodel van Audi werd was een bonus.
William zegt
Vermoedelijk was Olsson na die scheiding de helft van zijn geld kwijt :-)