Zolang ze maar gewoon goede snuif blijven verkopen…
Het leven van een taxi-chauffeur gaat niet over rozen. Eerst moet je al die straten uit je hoofd leren en vervolgens krijg je stank voor dank van de maatschappij. De BPM-teruggaaf op taxi? Keihard afgeschaft door de roverheid. Illegaal bijbeunen tijdens carnaval? Vergeet het maar. Je Tesla gratis aan de Supercharger hangen? Elon lacht je in je gezicht uit. Een flinke fooi vangen van een profvoetballer? Heb je natuurlijk weer de pech dat je ergens tegenaan knalt en ‘ie zijn ribben breekt.
Je moet met al die druk op je schouders wel sterk in je schoenen staan om op het rechte pad te blijven. Een beetje extra poen verdienen door coke te verkopen of een extra blokkie om gaan met nietsvermoedende klanten is natuurlijk verleidelijk. Om het duiveltje op de schouder van de chauffeurs de mond te snoeren hebben de snorders-liefhebbers van TCA iets nieuws bedacht. Je kan als klant voortaan vooraf bekijken hoeveel een ritje je gaat kosten. Uiteraard gaat dit anno 2018 via een app. Vermoedelijk betekent dit dat een ritje Schiphol-Amsterdam iets goedkoper wordt dan 595 Euro. TCA is enthousiast over het nieuwe beleid:
Eén van onze belangrijkste doelstellingen is het meest betrouwbare taxibedrijf van Nederland te zijn en daar spelen prijsafspraken voor een taxirit een belangrijke rol in. Klanten weten van tevoren wat ze gaan betalen en dat schept duidelijkheid en vertrouwen.
Waarvan akte. Je hoeft je rit overigens niet vooraf af te tikken. Dit kan nog altijd gewoon op de plek van bestemming, ofwel via moderne methodes ofwel met cash monnie. De geijkte bijverkoop zal in de praktijk altijd afgetikt moeten worden met cash, hoewel de chauffeur er technisch gezien BTW over zou moeten afdragen #winnersdon’tusedrugs #drugsarebad.
Taxi’s via autojunk
desjonnies zegt
En Mc Donalds met Hamburgers
Ajax met voetballen
En politici met liegen
alassad zegt
@desjonnies: Ajax is al lang gestopt met voetballen hoor….
draadloos zegt
Wauw! Taxibedrijf en betrouwbaar in 1 zin…
lincoln zegt
@draadloos:
Ja ja ..al dik 25 jaar “keihard aanpakken” in NL ..
lincoln zegt
Hier in Indonesië bestaat sinds kort Grab en Go-jek ..
Een app service waar iedereen met een vervoersmiddel aan mee kan doen ..
Resultaat .. nieuwe voertuigen ..
lincoln zegt
nieuwe (schone) voertuigen ..
Veeeeeeel goedkoper (app is tevens contract) ..
Veeeeeel vriendelijker en beleefder personeel (niemand wil een bad standing) ..
Iedereen kan gewoon netjes zaken doen op deze wijze ..
Echt een wereld van verschil ivm 2 jaar geleden ..
dikkeaap zegt
@lincoln: ja hartstikke top, zolang je maar je credit gebruikt en niet kiest voor cash afrekenen.
Het blijven natuurlijk taxi chauffeurs
wouteraerox zegt
@lincoln: ik ben momenteel in Indonesië en inderdaad, wat een prettige manier van jezelf (laten) vervoeren! Zowel op Java als op Bali werkt het uitstekend en heb je altijd vriendelijke en nette chauffeurs op/in voertuigen die prima het doel dienen waar ze voor gebruikt worden. Verwacht echter niet teveel luxe, maar daar is de prijs ook naar.
Jochempie zegt
@lincoln: Zeg maar.. über pop?
dikkeaap zegt
@Jochempie: sterker nog, Grab heeft uber overgenomen sinds 9 april. Althans in Maleisië.
ippy zegt
Gebruik al een tijdje uber en dat is toch ook wel erg fijn. Gewoon betalen met paypal, vaak vriendelijke chauffeurs en je kan achteraf checken of de chauffeur heeft omgereden en zo een deel van je geld terug krijgen. Ideaal dus.
daihatsucuore zegt
Mijn zus had de laatste trein gemist en een taxi gebeld. Ritje van maximaal 35 minuten –> €150.
Driehonderddertig gulden. Dat is echt niet meer gezond. Heb dan ook nog nooit in een Nederlandse taxi gezeten.
draadloos zegt
@daihatsucuore: 5940bf.. dan klinkt het nog duurder!
bischero zegt
@draadloos: of ITL 290.440,66
simonferrari zegt
@daihatsucuore: mensen die tegenwoordig nog omrekenen naar guldens, dat is echt niet meer gezond…
dikkeaap zegt
@daihatsucuore: waarom verreken je maar guldens? Was je bang dat we 150 euro wel acceptabel vonden?
iphonistvongates zegt
Tja een kinderhand is gauw gevuld. Het is 2019 (bijna) dus hoelang worden we dan al geript. Hebben we technologie nodig om ineens de waarheid als feit te accepteren. Whats next!? Parkeertarieven zijn nergens op gebaseerd?
porsche911991 zegt
Ik snap niet dat een bedrijf als TCA nog niet failliet is. Uber heeft alle zaken goed op orde en werkt al tijden met een zeer goed functionerende app. Ik gebruik Uber wekelijks en ben altijd zeer tevreden over hun service en de chauffeurs.
jaspervdwinden zegt
@porsche911991: het bedrijf zal niet failliet gaan. De aangesloten chauffeurs gaan eerst failliet.
406_v6 zegt
@porsche911991: moet jij dan niet op taxiblog.nl zitten? ?
spartannl zegt
Er zijn echt nog wel bonafide en klantgerichte taxi bedrijven, die je geen loer draaien. Oranje Taxi Service in Den Haag is er zo eentje. Voor onze trips van/naar Schiphol, altijd SUPER service.
utregcity zegt
17 april!
japeape zegt
Zoiets heet Uber….
dsdh zegt
Laat k nou net bij een centrale (TCH Den Haag) werken die zoeen app al een half jaar aanbiedt, waarom is dit nieuws….ruim 2500 gebruikers