Het regent klachten over Viaplay, maar de klantenservice is niet thuis. Tijd voor de consumentenbond om eens aan de bel te trekken.
De nieuwe eigenaar van de uitzendrechten van de Formule 1 Viaplay blijft de gemoederen aardig bezig houden. Slechte beeldkwaliteit, slechte verbinding, slecht commentaar en er was al kritiek op de programma’s rondom de race.
Daar kan nu een krakende Viaplay klantenservice aan toegevoegd worden. Kennelijk is die namelijk slecht bereikbaar, onderbemand of gewoon ongeïnteresseerd. Tenminste als we de Consumentenbond moeten geloven. Die hebben namelijk een shout out geplaatst op Twitter naar Viaplay om ze eens goed wakker te schudden.
Hé, Viaplay! Er staan een hoop onopgeloste klachten bij jullie bedrijf op Klachtenkompas. Al 321 in de afgelopen 12 maanden. Jullie hebben een actief profiel, maar reageren al een flinke tijd niet meer op klachten. Zouden jullie weer het een en ander willen gaan oppakken? Laat het ons weten, we helpen jullie graag verder. Bedankt alvast!
Het lijkt nog een ludieke manier om Viaplay aan te spreken, maar als de de aandacht van de Consumentenbond trekt doe je natuurlijk iets niet goed. Gezien de reacties onder de Tweet zijn er veel mensen die het nog een milde uiting vinden van de Consumentenbond. We zouden kunnen concluderen dat niet alle klanten even tevreden zijn. Overigens heeft de Viaplay klantenservice zelf nog niet gereageerd op de Tweet.
Ben jij ook helemaal klaar met Viaplay en zoek je legale alternatieven, collega Willeme zocht het recent allemaal voor je uit, zijn tips lees je hier terug.
roberto zegt
Ik vind het commentaar nog steeds wennen, soms goede inhoudelijke reacties maar ik mis ook af en toe de spanning van Olav Mol (jaja Oranjebril op).
Waar ik mij wel aan stoor is dat als je via KPN kijkt, je Viaplay niet kan opnemen, en niet kan kijken via de KPN-app.
Ik denk dat het eerdaags F1TV gaat worden
audicoupe84 zegt
Lekker gratis op mijn PC scherm gekeken op http://www.hesgoal.com/ het beeld bevroor wel een paar keer, maar heb niets gemist.
Alfarobert zegt
Geen slapende honden wakker maken aub. Straks kunnen wij ook niet meer gratis kijken
dawwg zegt
Die website bestaat al minstens 5 jaar en zendt echt continue live-sportstreams uit … denk dat het stichting IDIOOT ook wel overleeft.
bernoulli zegt
Gisteravond deden ze in Kassa! ook al een oproep nav het grote aantal klachten over Viaplay. Als je ook problemen hebt dan kun je ze mailen. Binnenkort zal er dus wel een item over zijn.
https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa
duderuud zegt
Zelf heb ik F1 TV en dat werkt uitstekend. Pas heb ik bij iemand via Viaplay gekeken en dat is toch beduidend slechter. De presentatie is echt ondermaats (programma’s rond F1 kijk ik sowieso niet dus kan ik niet over oordelen).
Ik geloof dat vanaf Juni ook Nederlands commentaar beschikbaar is. Benieuwd wie ze daarvoor hebben gestrikt.
Vorig jaar een jaarabonnement afgesloten voor (ik meen) €45…
Edge zegt
@duderuud: Met een beetje pech vloeit er wat geld terug naar Viaplay en hoor je Valkenburg en Heemskerk ook daar. Maar als ze slim zijn bij FOM, plakken ze de Grand Prix Radio feed met Olav Mol eronder.
sleen zegt
Dan selecteer je gewoon het Engelse commentaar, zoals bijna iedereen nu al doet die F1TV gebruikt
Robert zegt
@sleen: het commentaar van David Croft en Martin Brundle, samen met een handvol ex-coureurs die hen daarbij ondersteunen, is zeker niet perfect, maar wel tien keer beter dan dat gebazel van Mol & Plooij of die pipo’s van Viaplay.
okdoei zegt
Ja, dat doe ik ook. Staat toch verder niet in mijn bericht dat ik dat niet doe?
sportabgasanlage zegt
Ik kan niet naar David Croft kijken, of luisteren moet ik zeggen. Die gast lult de hele tijd op 200% enthousiasme, ook als er niks gebeurt. Enorm vermoeiend.
Knabbel en Babbel van Viaplay zijn ook niks. Nooit gedacht, maar ik mis Olav, en soms een klein beetje Jack.
okdoei zegt
https://www.totaaltv.nl/nieuws/olav-mol-naar-f1-tv-pro/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Volgens dit bericht Olav Mol voor de trainingen en Ronald van Dam (van de NOS) voor de race. Maar hoe correct dit is weet ik niet. Is de enige info die ik kon vinden over wie het zou worden.
Ronald van Dam vind ik sowieso geen fijne stem hebben, maar dat is een mening waar verder niemand iets aan heeft behalve ik.
Edge zegt
@okdoei: Olav Mol heeft dat gerucht vrijwel meteen ontkracht via zijn socials. Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat hij, gezien zijn status, populariteit en ego genoegen zou nemen met alleen trainingen.
Robert zegt
“Al 321 [klachten] in de afgelopen 12 maanden.”
Best bijzonder, als je weet dat ze pas sinds 1 maart 2022 in Nederland actief zijn.
Als ik de omschrijving van de klachtenafhandeling zo lees krijg ik een enorme flashback naar de begintijd van digitale televisie en de mediaboxen van UPC/Ziggo. Eén pot nat, lijkt het wel. Ik herinner me een interview in een consumentenprogramma met een of andere Big Bobo van UPC uit die tijd; die man zei vol trots dat “94% van alle klanten tevreden was over de dienstverlening”, waarna de interviewer de bal terugkaatste door te vragen “wanneer hij die overige 6%, die uit enkele tienduizenden ontevreden klanten bestond, eens van hun problemen af ging helpen”. De Bobo draaide zich om en verliet het interview zonder nog één woord te zeggen. Dat was voor mij een van de redenen om over te stappen naar een andere provider.
sportabgasanlage zegt
Je kunt toch gewoon 321 klachten hebben over de afgelopen 12 maanden terwijl je pas 3 maanden actief bent? De eerste 9 maanden dus 0 klachten…
dawwg zegt
Ja, maar erg logisch is het niet, want het geeft een vertekend beeld; waarom maken we er dan niet meteen ‘321 klachten de afgelopen 100 jaar’ van ? Klinkt stukken positiever … oh wacht.
erazor zegt
Hmm, ik ben eerlijk gezegd best tevreden over Viaplay… Beeldkwaliteit prima, geen gebuffer oid en t commentaar kan ik best waarderen. Mol was imho ook prima, maar alles beter dan Plooij.
Ik kijk via de app op m’n appletv, trouwens (via WiFi)
pomoek zegt
Over F1tv. Op zich tevreden maar werkt ruk met de chromecast. Dat trekt ie slecht. Mogelijk lukt het met meer brredband. Even wachten op 1g dus. Op de laptop of telefoon gaat prima. Commentaar is prima. Prerace en after race zijn op een andere manier irritant dan wat Ziggo er van bakte. De spanning vooraf wordt tot grote hoogte opgepompt en de race was achteraf altijd “thrilling”. Dat staat samen met “what a race” bovenaan in de F1tv bs opmerkingen bingo.
dawwg zegt
In mijn beleving hangt het ook heel erg van je TV af; Android TVs zijn best kieskeurig over je client-app (m.a.w. of het een officiele Google App is of 3rd party … ja, actieve profiling) terwijl non-Android TVs vaak meer compatible zijn, maar juist wel eens rare performance problemen geven; glasheldere 1080p reclames en daarna minuten lang 3 stotterende pixels voordat het opschaalt; soms verschilt dat dan zelfs weer per apparaat waar vandaan je streamt …
admiajfe zegt
nu de app van F1TV op Apple TV een native app is (eindelijk), is het buffer gedoe ook weg prima beeld en nog steeds de keuze voor cameraviews.
sportabgasanlage zegt
Ik kijk Viaplay via Ziggo kanaal 200.
0 problemen met de beeldverbinding. Het geluid is wel ruk, maar dat komt door Knabbel en Babbel die nog meer fouten maken dan Olav en Jack, en daarnaast totaal niet vermakelijk presenteren. Desondanks ben ik redelijk tevreden over Viaplay.
dawwg zegt
Behalve dat het nog niet eens een native 720p stream is met een bitrate uit het jaar kruik … Maar gelukkig inderdaad nooit start of buffer issues zoals ik met de streams wel tijdens Imola last van had (zowel Browser als Android App op dat moment); voor 14 euro per maand vind ik dat toch wel een zwaktebod. 10x refreshen en 5 minuten later werkte het dan wel, maar toch …
awesome zegt
321 klachten op hoeveel gebruikers?
De tevreden mens hoor je natuurlijk niet.
Ik heb nog geen moment echt slecht beeld gehad. Commentaar is prima, want geen Plooij.
Allleen de rest van het aanbod valt nog steeds tegen.
dawwg zegt
Minder dan 720p native stream met een lage bitrate op een TV kanaal vind ik voor 14 euro per maand wel een schande eerlijk gezegd; zeker aangezien de rest van het aanbod inderdaad totaal ruk is … En 321 mensen die de moeite genomen hebben om bij de Consumentenbond te klagen is echt wel veel; vermoedelijk is dat nog geen 1% van alle klagers; meeste mensen springen direct op Twitter of gaan gewoon op zoek naar alternatieven.
Jozo zegt
Heb ook ViaPlay en kijk de race via Ziggo kanaal 200.
Ben tot nu toe erg tevreden. Voorbeschouwingen zijn prima en ook gewoon goed inhoudelijk. Dat werd bij Ziggo nog wel eens afgedaan met ‘mijn tante in Appingedam snapt het niet meer!’ *zucht*
Commentaar tijdens de race kan ik ook wel waarderen, maar was al een beetje aan de heren gewend vanwege het commentaar dat ze op Eurosport bij de Le Mans 24h deden. Je merkt echt dat er 2 man zijn die alles in de gaten houden.
Wat ik persoonlijk nog wel een beetje mis zijn de kennis en de weetjes die Olav altijd heeft. Die loopt toch al 150 jaar rond in dat wereldje.
De vragen/interviews van Stephane Kox zijn ook een stuk beter. Niet dat slijmerige, niet-ter-zake-doende van Plooij.