Nee. Ze doen hun Tesla niet weg vanwege de panelgaps. Het is iets anders.
Je kunt van Tesla zeggen wat je wil, maar ze doen het verdraaid goed. Vanuit het niets opgeklommen naar een van de best verkopende fabrikanten ter wereld. En dat in een relatief korte tijd.
Bovendien is het merk nog steeds toonaangevend als het aankomt op de techniek, zowel met de accu’s, acceleratietijden, actieradius én het supercharger netwerk. Maar toch zijn er best wat mensen die hun Tesla voortijdig van de hand doen. Maar jij raadt nooit waarom.
Denken wij tenminste…
Hierom doen mensen hun Tesla weg
Ja, want er zijn ook heus wel nadelen aan een Tesla op te noemen. Plenty zelfs. Laten we vooral beginnen met de bouwkwaliteit. Die is over het algemeen namelijk niet zo heel goed te noemen. Ze vallen nog net niet uit elkaar, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op.
Ook de OTA-software updates doen niet altijd wat ze moeten doen. In sommige gevallen begint de auto zichzelf ineens te updaten en kun je geen kant meer op. Maar dat is niet de reden dat veel mensen hun tesla weg doen.
Nee. Dat komt door de eigenaar van het bedrijf. Door Elon Musk dus. Het AD schrijft namelijk dat ruim een vijfde van de mensen hun Tesla weg heeft gedaan vanwege de uitspraken van Elon. En dat terwijl hij daar niets aan kan doen.
Hij heeft namelijk het syndroom van Asperger, waardoor hij sociaal gezien niet de handigste is. En dat merken we keer op keer. Persoonlijk kan ik zijn rare fratsen wel waarderen, maar daar is een groot deel van de bezitters van een Tesla het dus niet mee eens. Tja, moeten zij weten, toch?
Maar ach, denk maar zo, hoe meer sneeuwvlokjes hun jong gebruikte Tesla wegdoen, des te goedkoper wij er een kunnen scoren op de tweedehandsmarkt.
Iedereen blij!
Johanneke zegt
Wat een losers. En wel lekker Nestle producten kopen en langs Monsanto voor wat onkruidverdelgers zeker.
O plaat zegt
Sodastream is ook zo een merk die je in jouw rijtje kan zetten…
rollingstoned zegt
Daarom: patatgeneratie, beste generatie.
b00st zegt
Ben vrij zeker dat 100% hem wegdoet omdat het leasecontract is afgelopen.
escort77 zegt
precies, en met het grotere aanbod van goedkopere modellen bij andere fabrikanten en de afbouw van het voordeel aan bijtelling, stappen leaserijders dan over. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel Tesla’s daarna geëxporteerd worden, net zoals de vorige lease-toppers als de Outlanders PHEV, Civic Hybrid, Prius Hybrid, Polo Bluemotion en Meganes diesel.
Johanneke zegt
Goedkopere modellen? Die model 3 is 40k ofzo.
O plaat zegt
Ja maar wat krijg je voor dat geld… dat interieur, RIP. Er zijn in de voormalige soviet unie auto’s gemaakt met een luxueuzer interieur.
Paul58 zegt
Leaserijders blijven juist veel bij Tesla. 1/5 is relatief klein als je dit vergelijkt met andere merken. Zie ook verkoopcijfers Model Y. Of er zijn opeens heel veel particuliere kopers? Tesla heeft wel het hoogste percentage van terugkerende kopers las ik laatst. Het moet verder wel je ding zijn zo’n Tesla echter is het wel een ijzersterke aanbieding.
stefan82 zegt
Ik lees artikelen en reacties altijd met veel enthousiasme en uit het schrijven maak ik vrijwel altijd op dat praktijkervaring met Tesla beperkt is.
Jouw reactie trok me aan om op te reageren. Het ziet eruit als een open, oprechte reactie mer nieuwsgierige vragen.
Zelf ben ik Tesla rijder sinds 2018. 4 jaar zakelijk een Model S en sinds juli 2023 particulier een Model Y Performance. Er is veel veranderd in deze 5+ jaar mbt evolutie van het model in zowel hardware als software. Ondanks wat problemen, soms zelfs gepaard met vloeken, heb ik nooit serieus overwogen voor een daily voor iets anders te gaan. De punten in de eerste zinnen van dit artikel zijn te zwaarwegend en te overtuigend.
Ik zou graag een keer een artikel zien van Tesla model sinds Model S gen 2, zeg 2018 en dan over de jaren heen tot nu. Wat is er veranderd en wat merken klanten ervan. Ik denk dat velen verbaasd zullen zijn over de veelal onbekende verbeteringen die merkbaar voor gebruikers plaatsvinden maar verborgen blijven voor het bredere publiek en daarmee ook veel lezers van deze site.
bmw335d zegt
Privé een auto van €60.000+ rijden en problemen waarvan je moet vloeken voor lief nemen. Je moet het maar willen…
Ik was héél blij dat ik er vanaf was en dat een collega mijn auto uit de poule kreeg, wat ‘n bak ellende dat ding.
Zoals al beschreven, ongewenste OTA update die de wagen lam legde, kaarten (als in meervoud..) die niet meer herkend werden, stond je bij een klant en dan kon je niet meer verder rijden, en dan laat ik de bouwkwaliteit nog buiten beschouwing
bmw335d zegt
Als je niets anders mag van je baas dan moet je wel.. Er zijn maar héél weinig particulieren waarvoor het zich loont om een elektrische wagen aan te schaffen
harrie zegt
Nee, ze zeggen op Twitter dat ze hem wegdoen vanwege Elon.
En ze gaan allemaal ook van Twitter af vanwege Elon.
Sommige, ongeveer 99% ofzo, doet dat vervolgens natuurlijk niet echt maar het scoort wel lekker in je bubble.
HGB2022 zegt
Precies, wegdoen voor goedkopere oplossingen. Heeft geen ene reet te maken met goed voor het milieu of iets van dien aard. Gaat uiteindelijk om wat er betaald moet worden. Laten we alsjeblieft ophouden met al het hypocriete gedrag. “Ik rijd elektrisch omdat het goed is voor het milieu” leaserds. Nee je rijd elektrisch omdat dat de beste deal was en vanaf 2025 omdat het opgelegd is. Een andere reden is er niet. En diegene die het wel doet om de wereld te verbeteren die hoor je niet omdat diegene het vanuit een overtuiging doet.
r55clubman zegt
Nicolas, graag even met je collega Willem raadplegen voor je een artikel plaatst ;)
Tesla eigenaren moeten niets van Elon Musk hebben
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-eigenaren-moeten-niets-van-elon-musk-hebben-3527013
rulefollower zegt
Ik hoop dat ze ook geen Starlink nemen, die sneeuwvlokjes en Karinnen.
Blijft er meer bandbreedte over voor de normale mensen.
alloallo zegt
Dat gerommel met percentages altijd! De percentages hebben betrekking op de mensen die hun tesla wegdoen. Bovendien is dit vermoedelijk een internationaal cq Amerikaans onderzoek.
In Nederland hebben de meeste weinig te kiezen, aangezien hun werkgever de tesla betaalt!
De meeste tesla rijders kozen hun M3 toen weinig reële alternatieven beschikbaar waren. Tegenwoordig zijn veel meer modellen beschikbaar.
In 2019 heb ik mijn Tesla ontvangen en met tevredenheid 220k gereden. Toch heb ik besloten geen Tesla te nemen.
Mijn keuze is om niet meer bijtellen en een hybride te gaan rijden. De huidige bijtelling op een knappe leaserd is altijd te duur.
Had ik toch voor elektrisch gekozen, dan was MY de beste keuze geweest.
Jurgen zegt
Wil je Tesla model 3 alsjeblieft geen M3 noemen, die maakt BMW en is een vele malen betere auto dan zo’n elektrisch gedrocht.
zesinlijn zegt
Hear ye, hear ye.
flyerbunch zegt
Klinkt natuurlijk altijd beter als je je auto weg hebt gedaan omwille van Elon dan de bouw kwaliteit of andere problemen.
Willy500E zegt
Ik denk ook dat veel mensen erachter komen dat electrische auto’s onze planeet niet gaan redden op de langere termijn. Daarvoor zullen beslissingen nodig zijn die de schatkisten pijn gaan doen.
mashell zegt
Het rendement van een verbrandingsmotor is zo slecht tov een EV (30% versus 90%) dat de transitie eigenlijk een heel logische is. Maar dat zal niet het enige zijn en ja dat zal sommigen pijn gaan doen. Windmolens, zonneparken, veel minder vlees eten dat zal allemaal normaal moeten gaan worden.
MarcoM zegt
Vreemd gedrag om door zoiets je Tesla weg te doen.
romanzy zegt
Ik zal nooit een Tesla kopen omwille van Musk. Voor mij is hij een echte klootzak. En velen denken hier hetzelfde over. Tesla had de nieuwe Apple kunnen worden (ter waarde van 3 triljoen dollar), maar door de Democraten tegen zich in het harnas te jagen, heeft hij veel klanten verloren. Ten slotte tweette hij dat iedereen op de Republikeinen (en de MAGA-dwazen) zou moeten stemmen. Voor mij is hij klaar door geen reet om de Oekraïners te geven. Voor hem moet de oorlog nu maar eindigen en moet Oekraïne de bezette gebieden maar aan de Russen overlaten. Je zou een andere Musk horen indien hij morgen al zijn bezittingen zou moeten afstaan. Hij zit in de zak van de Chinezen, en speelt een geopolitiek spel. Er bestaat ook zoiets als moraliteit, maar dat kan hem allemaal niks schelen. Hij doet het maar met de Russen en de Chinezen, maar niet met den deze.