Jerry Seinfeld is van mening dat de 992 GT3 RS niet te hardcore is.
Er is nogal wat discussie over de huidige Porsche 911 GT3 RS. Niet eerder maakte de Duitse autofabrikant zo’n extreme RS. Het is echt een raceauto voor de straat. En dat is voer voor discussie. Want is de GT3 RS niet te extreem?
De meningen verschillen nogal. Mensen die er eentje hebben of er in rijden kunnen erover meepraten. En zelfs dan zijn de meningen niet hetzelfde. Mooi is dat. Acteur en comedian Jerry Seinfeld is in elk geval smoorverliefd op zijn Porsche 992 GT3 RS.
Jerry Seinfeld, Magnus Walker en Chris Harris
Dat geeft de Amerikaan toe in een comment onder een Instagram-post van Chris Harris. De journalist test momenteel een 992 GT3 RS in de echte wereld. En Harris heeft een gemixte mening over het apparaat. Op het circuit is het een absoluut wapen en voelt de auto zich helemaal thuis. Voor op de openbare weg moet je echt zin hebben om er in te gaan rijden, aldus Harris op Insta.
Onder andere Magnus Walker en Jerry Seinfeld reageerde op de post van Chris Harris met betrekking tot de 992 GT3 RS. Walker zegt dat de auto te veel raceauto is voor op de openbare weg. Seinfeld heeft een hele andere mening, hij zegt dat hij verslaafd is aan de GT3 RS en niets anders wil rijden. Dat is nogal een statement, want Jerry heeft een uitgebreide collectie auto’s.
Hoe de Porsche 992 GT3 RS van Jerry Seinfeld er precies uitziet is niet bekend. Op sociale media deelt de acteur geen foto’s van zijn auto’s. Dat doet hij om te voorkomen dat paparazzi hem herkennen. Pas bij een verkoop of veiling kom je erachter welke auto ooit van hem was. Een slimme strategie.
911 992 GT3 RS: te hard voor elke dag of niet zeuren maar gassen? Een auto met sterk uiteenlopende meningen. Het is in elk geval een vraagstuk waar ik me niet mee bezig hoef te houden, want ik heb er geen. Jammer eigenlijk.
pomoek zegt
Ik zou hier graag een mening over hebben.
ghengiskhan zegt
Ach, een mening hoeft nergens op gebaseerd te zijn, toch? En aangezien ik van de drie heren Harris het hoogst heb zitten ben ik het met hèm eens.
ponnie zegt
Het verschil in mening komt waarschijnlijk door het verschil in rijstijl.
Voor iemand die de wagen graag de nek omdraait is een gt3rs echt veel te snel voor op straat.
Als je er gewoon mee rijdt als een wat sportievere wagen zal je minder snel het idee hebben dat het allemaal eigenlijk net té is voor op de openbare weg.
Dit is een beetje hetzelfde idee waarom ik zelf niet graag op straat rijd met semi slicks.
alpina007 zegt
Cup 2 R en gaan 😁😁
kniesoor zegt
Ervan uitgaand, dat de 992 qua hardheid van het onderstel niet al teveel afwijkt van z’n voorganger : Het zal ervan afhangen hoe je ‘m gebruikt. Om er met twee man (m/v/x) mee richting de Walmart te gaan om boodschappen voor een hele week te doen is een kansloze exercitie, de ruimte om spullen mee te nemen is nogal beperkt. Maar als je er in je eentje mee rijdt en de route niet vergeven is van de kuilen en/of (verkeers)drempels is er prima dagelijks mee te rijden, het onderstel is in de standaard stand redelijk comfortabel voor het soort oto.
a_buis zegt
An opinion is like a an a**hole, everyone has got one
soundgarden zegt
Assholes are like opinions, everybody ’s gotta have one
*correctie
sanderz28 zegt
Geef mij er 1 een weekje mee dan kan ik mijn mening geven👀
enricoleerdam zegt
Een a**hole?
flyerbunch zegt
Harris was ook verliefd op zijn vorige 991 GT3 RS, maar hij vond in de 991 het comfort beter en dan zeker de stoelen qua ondersteuning in de onder rug blijkbaar voor dagelijks gebruik. Voor de rest vond hij de 992 een top wagen, maar ja Jerry zal dus blijkbaar minder last hebben of een extra kussentje meenemen.
kevinsimon_post zegt
De 992 GT3RS voelt minder strak/spartaans dan de 991.1 GT3RS maar…dat is hij juist niet. Dus dat is best een leuke mindfuck.
Het enige wat ik echt minder vind aan de 992 tov de 991: je kan er helemaal niks anders mee dan alleen op het circuit rijden nu ze de frunk opgeofferd hebben en/of alleen op pad gaan aangezien de enige plek voor ‘spullen’ de passagierstoel is.
In de 991 GT3RS konden we nog (lange) weekenden weg, de 992 GT3RS kun je los wat spullen achter de voorstoelen neerleggen maar een tas, koffer (of whatever) past niet door de rolkooi. Bij een trackday kun je geen passagier meenemen richting het circuit: op de passagierstoel zul je je helm moeten vervoeren aangezien deze niet door de rolkooi past…
Dus ja: je kan er prima ‘normaal’ mee rijden (echt waar), maar indien je bagage nodig bent/’iets’ mee wilt nemen: dan moet je alleen op pad.
audirs3 zegt
Vriend van me heeft er een, heb er paar keer in mogen rijden. En tja, ik snap het toch niet helemaal. Het is toch een beetje behelpen op de openbare weg, oncomfortabel en lawaaierig en erg basic qua opties. En naar het circuit gaat hij er ook nooit mee. Ik was eerder voor een Turbo S ofzo gegaan, of dan echt iets voor het circuit als een Donkervoort als dat je ding is.
frederik zegt
Een gewone GT3 of Touring is dan beter inderdaad.