• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jeremy Clarkson strikes again! “Zelfmoord is egoïstisch”

Auteur: robbie, gepost 4 december 2011 om 16:13 – 136 Reacties

Top Gear trein


Je zou bijna denken dat Jezza het met opzet doet. We zijn nog maar net bekomen van het feit dat de heer Clarkson van mening is dat stakende ambtenaren geëxecuteerd moeten worden voor de ogen van hun familie of meneer komt alweer met en nieuwe opmerkelijke stelling. Volgens Clarkson zijn mensen die zelfmoord plegen egoïstisch. Of om precies te zien: Mensen die zelfmoord plegen door voor een trein te springen zijn egoïstisch.

Jeremy Clarkson stelt in zijn column voor The Sun dan ook voor om nadat iemand voor de trein is gesprongen alleen maar de “grootste” delen verwijderd hoeven te worden en de rest te laten liggen voor de wilde dieren. Op die manier kan de trein tenminste weer snel door rijden. In zijn column zegt hij het als volgt:

“I have the deepest sympathy for anyone whose life is so mangled and messed up that they believe death’s icy embrace will be better.

“However, every year around 200 people decide that the best way to go is by hurling themselves in front of a speeding train.

“In some ways they are right. This method has a 90% success rate and it’s extremely quick.

“However, it is a very selfish way to go because the disruption it causes is immense.

“And think what it’s like for the poor train driver who sees you lying on the line and can do absolutely nothing to avoid a collision.”

“The train cannot be removed nor the line re-opened until all of the victim’s body has been recovered. And sometimes the head can be half a mile away from the feet.

“Change the driver, pick up the big bits of what’s left of the victim, get the train moving as quickly as possible and let foxy woxy and the birds nibble away at the smaller, gooey parts that are far away or hard to find.”

Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat een heleboel mensen momenteel op hun achterste benen staan in het Verenigd Koninkrijk. Het kan best zijn dat Clarkson ergens (diep van binnen) een punt van waarheid aanraakt, maar de ontiegelijk botte manier waarop hij dat doet schiet zijn doel een beetje voorbij natuurlijk.

Het zal ongetwijfeld niet lang meer duren voordat we weer een excuus te horen krijgen en iedereen weer verder gaat waarmee hij bezig was. (via: sky.com)

Ook interessant!

  • Jeremy Clarkson is Max-fan
    Jeremy Clarkson is Max-fan, Lewis-fans zijn boos
  • Clarkson, Hammond en May trekken stekker uit autoplatform
    Clarkson, Hammond en May trekken stekker uit autoplatform
  • Video: Clarkson & co zijn terug met nieuwe Grand Tour-special!
  • Dít bedoelde Jeremy Clarkson met zijn Citroen CX

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

jeremy-clarkson, trein

Vorig bericht: « Oeps, VW Sharan in het zwembad gereden (Oostenrijk)
Volgend bericht: Mega crash: 8x Ferrari, 3x Mercedes, 1x Lamborghini »

Lees Interacties

Reacties

  1. crash zegt

    4 december 2011 om 16:15

    Dat vind ik dus al jaren. Doe het ergens anders man!

    Login om te reageren
    • Sebazzz zegt

      4 december 2011 om 16:21

      @crash: Precies. Waarom zou dit zo’n ophef moeten veroorzaken?

      De enige reden hiervoor is dat de media het gaat verdraaien of anders interpreteren, zoals Autoblog ook braaf doet met deze vrij vertaalde titel.

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        4 december 2011 om 16:57

        @Sebazzz: Laat me raden, het is allemaal één groot complot tegen mensheid? Huur een kamer, en rook nog wat wiet man.

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      4 december 2011 om 17:21

      @crash: Precies, het is naar mijn mening een algemeen gegeven dat zelfmoord egoïstisch is.
      Zeker als je er mensen pijn mee doet in welke vorm dan ook.

      (familie/vrienden/omstanders die erbij betrokken worden)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 december 2011 om 17:30

        @Donstil: Je moet wel héél eenzaam zijn, en dus héél gegronde reden hebben voor zelfmoord, als je er niemand pijn mee doet…

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          4 december 2011 om 18:03

          @Esprit_de_Flandre: Precies. Daarom is het dus bijna altijd egoïstisch.

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            4 december 2011 om 18:13

            @Donstil: zelfmoord = egoïstisch, tenzij je niemand hebt die om je geeft, er niemand mee pijn doet, niemand tot last bent. Of terwijl het is altijd egoïstisch (in mijn ogen ook zwak) om deze uitweg te kiezen.

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              5 december 2011 om 00:28

              @drivingpleasure: Op het moment dat ik op het station staat en geen kant op kunt vanwege zo’n persoon vind ik het ook egoïstisch en kan ik weinig sympathie opbrengen voor zo’n persoon. Maar neem er eens de tijd voor en denk er eens goed over na. Een persoon die zó eenzaam en onbegrepen is dat hij/zij zichzelf liever van het leven beneemt dan te proberen verder te leven, dat is geen teken van zwakte. Ik denk niet dat iemand hier daarover kan en mag oordelen omdat het simpelweg niet voor te stellen is.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                5 december 2011 om 08:55

                @Vanquish: Géén teken van zwakte? Lolololol.

              • Vanquish zegt

                5 december 2011 om 11:14

                @kaasboerin: Geen teken van zwakte inderdaad. Ik ga er namelijk vanuit dat zo’n allesbepalende beslissing niet is gemaakt voordat ze álles hebben geprobeerd.

              • drivingpleasure zegt

                10 december 2011 om 11:45

                @Vanquish: dat is in vele malen dus niet het geval.

              • Vanquish zegt

                5 december 2011 om 11:15

                @Vanquish: kunt = kan, natuurlijk.

    • henkbobsjon zegt

      4 december 2011 om 21:52

      @crash: Ik zeg het al jaren. En er ia niemand die mij raar aankijkt. Clarkson zegt gewoon hoe het zit. Preutse kutbritten kunnen nog wat van die man leren.

      Login om te reageren
  2. Initial_D zegt

    4 december 2011 om 16:17

    Respect voor de doden, ongeacht hoe of wat. Clarkson kan zijn mening maar weer beter gebruiken om auto’s af te kraken, hiermee gaat ie te ver.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      4 december 2011 om 16:25

      @Initial_D:

      Ook voor de doden die bij hun laatste actie duidelijk geen respect voor jou hadden?

      Login om te reageren
  3. faalhaas zegt

    4 december 2011 om 16:18

    Wil je zelfmoord plegen, is het net de stoptrein :|

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      4 december 2011 om 21:28

      @faalhaas: LOL ROFL, +1

      Login om te reageren
  4. Roelio zegt

    4 december 2011 om 16:19

    Iemand die bij mij op school zat, kwam elke dag vanuit Hoek van Holland naar Rotterdam toe met de trein. En het gebeurde vrij regelmatig dat hij vertraging had omdat er iemand voor de trein was gesprongen. Dus ik ben het wel met Jezza eens, maar hij brengt het weer op een volledige Clarkson-manier en dat schiet bij heel veel mensen in het verkeerde keelgat.

    Login om te reageren
  5. supermo zegt

    4 december 2011 om 16:20

    Mee eens.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      5 december 2011 om 00:29

      @supermo: ik ook. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen! :P

      Login om te reageren
  6. laurensl zegt

    4 december 2011 om 16:22

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. yannick-s zegt

    4 december 2011 om 16:22

    Ik vind clarkson meestal te ver doorschieten. Maar ik vind dat hij hier toch wel voor het grootste deel gelijk heeft. Zoals hij al zegt, de machinist krijgt waarschijnlijk een trauma omdat jij zonodig dood moet. Dat wat hij zegt over dat de laatste deeltjes voor de dieren zijn slaat natuurlijk nergens op, maar zo komt ze verhaal wel weer extra in de media en dat wilt die natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    4 december 2011 om 16:22

    Daar waren de wijze heren hier een poosje geleden in de reacties ook al achter gekomen hoor. Clarkson is een na-aper. ;)

    Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      5 december 2011 om 00:31

      @Citrofiel: Dat gevalletje ‘vanwege aanrijding met persoon’ was inderdaad erg. Vind het sowieso al erg i.v.m. de punten die Clarkson aanhaalt, maar die man of vrouw deed dat ook nog is op spoor naast me.. gewoon op het station in Zwolle, waar duizenden mensen naar werk/school willen, netjes te wachten tot hun trein eraan komt en dan springt diegene zo voor de trein terwijl je staat te kijken. Kon daar echt niet met m’n hoofd bij.

      Maar misschien is dat het juist ook, het feit dat je er al een eind aan wil maken, ik denk dat het je dan ook alleen maar aan jezelf denkt. De wereld om je heen kan je dan denk ik geen reet schelen.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        5 december 2011 om 00:37

        @YouRockMyWorld: Dat denk ik ook. Als je dood bent heb je er geen last van, zal het jou bommen wie er wat van vindt. Dan kies je maar gewoon de makkelijkste manier, die trein…

        Login om te reageren
  9. MAB zegt

    4 december 2011 om 16:23

    ach als je hem niet leuk vind dan negeer je het maar. he is fucking cool!

    Login om te reageren
  10. supermo zegt

    4 december 2011 om 16:23

    Vraag me trouwens af wat er nou autogerelateerd is aan dit bericht. In het hele bericht komt er geen enkele auto voor. Of is alles wat Jeremey Clarkson te zeggen heeft bij bij voorbaat al autogerelateerd?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 december 2011 om 17:31

      @supermo: Als een politieker een paar wijven beledigt staat dat toch ook op de politieke pagina’s van de krant?

      Login om te reageren
      • super zegt

        4 december 2011 om 20:42

        @Esprit_de_Flandre:
        Clarkson weet alleen niets van autos, dat is het verschil, die vent lult maar wat.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          4 december 2011 om 22:18

          @super: De meeste politiekers weten ook niets van politiek, en lullen ook maar wat uit hun nek… :p

          Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    4 december 2011 om 16:24

    Hier kan ik hem toch alleen maar gelijk in geven. Tenzij het spoorweg in de buurt van een woonwijk ofzo ligt en waar er dus om hygiënische reden moet worden opgeruimd zou ik het niet meer dan terecht vinden dat die afschuwelijke mensen die nog een laatste keer vervelend willen zijn, die kans niet krijgen.

    Nu moet je wel voorzichtig zijn als er mogelijk sprake is van een moord (slachtoffer is niet gesprongen) moet je misschien best eens kijken of er ergens een touw ligt waarmee het was vastgebonden ofdat er drugs in zijn/haar systeem zitten maar dan kan die trein ondertussen toch gewoon ff door rijden moeten het hele verkeer toch niet voor in de war gegooid worden.

    Login om te reageren
  12. vwally zegt

    4 december 2011 om 16:25

    Hij zegt het misschien niet handig, maar hij heeft wel groot gelijk! Als je echt zo fucked up bent dat er niks anders opzit dat zelfmoord te plegen, doe het dan thuis; snij je polsen door of hang jezelf op, maar ga niet een conducteur een trauma bezorgen door jezelf voor een trein te gooien..

    Login om te reageren
  13. xilver zegt

    4 december 2011 om 16:25

    100% mee eens… Clarkson zegt gewoon wat iedereen denkt…

    Login om te reageren
  14. HDM zegt

    4 december 2011 om 16:29

    Inderdaad egoistisch, waarom moeten duizenden mensen meelijden als één iemand zich zo nodig voor de trein moet werpen? Ga dat ergens anders doen of zo! Treinmachinisten die dan ook nog eens trauma’s ervan krijgen, treinen die voor de zoveelste keer moeten wachten tot de schoonmakers alle stukjes hebben weggeschraapt.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      4 december 2011 om 16:37

      @HDM: +1, helemaal mee eens! ze mogen best zelfmoord plegen, maar dan liever op een manier dat ze er zo min mogelijk mensen mee storen.

      [ liefst in stilte, op een afgelegen locatie, anders vallen ze daar weer mensen mee lastig: vb = ophangen in een appartement-> dan val je je buurtbewoners lastig of van een viaduct springen-> val je ook weer mensen lastig, namelijk automobilisten door file’s. beter zelfmoord in een bos ofzo ] ;)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 december 2011 om 18:12

        @bigcar: in een bos? straks laat een klein kind daar het hondje uit, die krijgt daar zo’n trauma van dat ie zichzelf jaren later voor de trein gooit, neh..

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          4 december 2011 om 20:20

          @dennisr: daar heb je een punt. ik heb er verder geen ervaring mee ofzo, dus serieus: verder dan dit kom ik niet xD bedenk jij dan iets beters dennis ;)

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            4 december 2011 om 22:07

            @bigcar: de ideale zelfmoord plek, ik denk in een kist, dan kan die zo door de grond in, klinkt hard.. maar scheelt een hoop gedoe..

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              4 december 2011 om 22:18

              @dennisr: haha, dat kan wel. Alleen levend begraven worden, is denk ik minder makkelijk dan bijvoorbeeld voor een trein springen. ;)

              Login om te reageren
    • Renesis zegt

      4 december 2011 om 16:53

      @HDM: Eens, spring dan gelijk in een rivier, zee, meertje ofzo. Lekker voor de trein springen zodat mensen je restanten kunnen opvegen waarbij ook reizigers hopeloos te laat komen.

      Login om te reageren
      • tstile zegt

        5 december 2011 om 03:22

        @Renesis: Ik denk dat die mensen gewoon wíllen dat een hoop anderen stilstaan bij hun dood (letterlijk en figuurlijk). Dus in die zin is het wel egoistisch.

        Beste manier om zelfmoord te plegen, probeer zo lang mogelijk wakker te blijven dat je echt moe bent. Neem ‘m slaappil en je favoriete alcoholische drank.

        Ga in de auto zitten in een garagebox en laat de motor lopen.

        Login om te reageren
  15. B_Mulsane zegt

    4 december 2011 om 16:30

    -edit: check!-

    Verder deel ik z’n mening wel, vooral over die van de ambtenaren!!

    Login om te reageren
  16. jzaero zegt

    4 december 2011 om 16:34

    Ik ben er helemaal mee eens. Waarom moet ik als dagelijkse reiziger het slachtoffer zijn van de depressie van één persoon? Dat is gewoon onwijs egoïstisch. Misschien klinkt het hard, maar ik kan er niet omheen dat je je depressies puur binnen je eigen kring moet houden. Je kan van een brug afspringen en verdrinken of jezelf ophangen, maar alsjeblieft ga niet het hele treinverkeer platleggen. Je zorgt voor een trauma bij de passagiers en machinist, hebben ze hier weleens aan gedacht? Mensen die nog wel moeten leven nadat ze zoiets meemaken. Ik snap dat je zelfmoord kan plegen om vele verschillende redenen en dat ik daar ook niet over kan oordelen hoe iemand dan al voelt, maar ik beloof dat als ik ooit in zoiets terecht kom dat ik in ieder geval niet voor treinen ga springen. Het is weliswaar een minuscule twee uur vertraging vergeleken met wat zo’n persoon heeft doorstaan, maar naast die persoonlijke vertraging is er ook economische en psychologische schade. Precies hetzelfde waar je ongetwijfeld zelf vanaf wilde. Bezorg die dan niet bij iemand anders. Clear enough right?

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 december 2011 om 16:54

      @jzaero: Jou verhaal heeft 2 kanten. A) Als jij jezelf als “slachtoffer in spé” ziet, terwijl iemand anders zichzelf uit het leven denkt te redden, klopt in mijn inzien niet helemaal. B) Ik ga inderdaad met je mee, dat het diep triest en egocentrisch is van een individu om zichzelf van het leven te beroven. En helemaal zonder te bedenken wat het met de machinist en de passagiers doet, alleen zulke mensen denken daar niet aan, als ze op dat punt staan. En inderdaad omdat het in deze maatschappij simpel een “keuze” is die je maakt.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        4 december 2011 om 22:32

        @euro95: ik snap je punt A niet zo, leg uit? :)

        Login om te reageren
  17. racerx zegt

    4 december 2011 om 16:37

    Ik vind het niet eens zo heel bot gebracht, en de beste man heeft gewoon gelijk.

    Login om te reageren
  18. Northwestern zegt

    4 december 2011 om 16:41

    Jullie blazen het wel heel erg op hoor. Dit is wel wat anders als zeggen dat alle vrachtwagenchauffeurs hoeren vermoorden :P

    Login om te reageren
  19. nilze21 zegt

    4 december 2011 om 16:46

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  20. love4sportcars zegt

    4 december 2011 om 16:47

    Het klopt eigenlijk allemaal wel, wat Jezza zegt.

    Login om te reageren
  21. matthisl zegt

    4 december 2011 om 16:49

    Vrijheid van mening. Ik ben het nog met m eens ook.

    Login om te reageren
  22. dennisr zegt

    4 december 2011 om 16:50

    hij heeft gewoon gelijk, punt uit.

    Login om te reageren
  23. euro95 zegt

    4 december 2011 om 16:50

    Triest dat het blijkbaar een oplossing is, in deze maatschappij. Idd, zelfmoord is egoïstisch. Doch zegt mij de reden meer waarom iemand zelfmoord pleegt, alleen waarom kom je nooit meer achter als het de dader gelukt is zichzelf van het leven te beroven..

    Login om te reageren
  24. ricardostoute zegt

    4 december 2011 om 16:52

    Kortzichtig om te denken dat iemand die zo wanhopig en in de war is dat hij zelfmoord pleegt nog in staat is om hier bij stil te staan. Deze uitspraken doen net alsof deze mensen heel helder en rationeel nadenken over hun eigen dood en daarmee bewust anderen naaien, terwijl dit misschien wel de laatste en enige uitweg is die ze nog zien. Een klein beetje respect en inlevingsvermogen aub.

    Login om te reageren
  25. fluvioglacialeafzetting zegt

    4 december 2011 om 16:57

    Hij heeft gewoon gelijk hoor, dat er dan weer zo veel mensen zo’n groot punt van maken snap ik niet helemaal…

    Login om te reageren
  26. wolfsburger zegt

    4 december 2011 om 17:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  27. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 december 2011 om 17:09

    Neerwaartse spiraal… Hij is nu al meer bekend van z’n uitspraken dan van z’n ‘kwaliteiten’ als presentator. Triest

    Login om te reageren
    • mazdarx8 zegt

      4 december 2011 om 17:26

      @Svenska_Aeroplan_AB: true

      Login om te reageren
  28. norge zegt

    4 december 2011 om 17:10

    Clarkson +1
    Als je dan toch zelfmoord wil plegen ,gooi jezelf dan in de oven van de plaatselijke vuilverbranding.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      4 december 2011 om 17:29

      @norge: liever niet. dan word die hele boel daar ook weer afgesloten / afgezet voor zogenaamd onderzoek; of er moord ofzo in het spel was. en dan kunnen wij dus ons vuil ook niet meer kwijt. dus krijgen wij weer last van die egoïstische actie…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 december 2011 om 17:35

        @bigcar: Een goeie verbrandingsoven laat geen sporen na…

        Login om te reageren
  29. tuning zegt

    4 december 2011 om 17:14

    Hij heeft gewoon gelijk, je gooit jezelf voor de trein en meerdere mensen hebben er last van.
    Doe het dan op een manier waar niemand last van heeft, dan is het niet egoïstisch.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    4 december 2011 om 17:21

    ja joh ouwe lul ..
    nu weten we wel dat we je nieuw uitgekomen dvd een ideaal kerstgeschenk is ..

    simpele drama-queen ..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2011 om 00:32

      @lincoln: jij hebt hem door, dit gaat helemaal niet een maatschappelijk thema maar om
      DVD’s en boeken te verkopen.

      Login om te reageren
  31. vale46 zegt

    4 december 2011 om 17:22

    Eigenlijk heeft hij wel gelijk, die mensen zijn egoïstisch. Meer als een haak in het plafond en een touw heb je niet nodig om zo min mogelijk de bevolking tot last zijn bij je zelfmoord. Als je voor een trein springt ben je veel meer mensen tot last.

    ‘de kleine stukjes laten liggen’ is natuurlijk wel oneerbiedig voor de familie van het slachtoffer.

    Login om te reageren
  32. mazdarx8 zegt

    4 december 2011 om 17:24

    zo-ie-zo is zelfmoord egoïstisch, er zijn altijd heel veel nabestaande die daar voor de rest van hun leven me zitten en met vragen zitten, maar ja meneertje moest zo nodig zelfmoord plegen… egoïst.

    of ben ik nu wat bot?

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      4 december 2011 om 17:31

      @mazdarx8: nee, gewoon dom

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      4 december 2011 om 18:07

      @mazdarx8: het is idd altijd egoïstisch.. maar soms moet je wel egoïstisch zijn, als je niet meer verder wil, waarom zou je het jezelf dan zou moeilijk maken voor een ander..

      gewoon netjes een brief achter laten, met de uitleg.. dan zullen ze het vast ook wel begrijpen..

      Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    4 december 2011 om 17:27

    wat is de overtreffende trap van populisme ??

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 december 2011 om 17:34

      @lincoln: Jezzisme?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        4 december 2011 om 17:35

        @Esprit_de_Flandre:

        good one .. thumbs up ..

        Login om te reageren
  34. mrbones zegt

    4 december 2011 om 17:28

    Mee eens. Heb het altijd al gezegd.

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    4 december 2011 om 17:34

    Als ik de reactie hier zo lees is bijna iedereen het ermee akkoord.

    Misschien moeten de spoorwegen dan maar een zelfmoordlijn beginnen. En dan heb ik het niet over een telefoon…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      4 december 2011 om 17:35

      @Esprit_de_Flandre:

      good one .. double thumbs up ..

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      4 december 2011 om 17:41

      @Esprit_de_Flandre: En gefrustreerde, agressieve mannetjes mogen allemaal een keer machinist zijn!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 december 2011 om 18:59

        @Citrofiel: AB kan de plaatsen verloten dan.

        Het zit hier vol van die ‘wereldverbeteraars, Shoah-style’…

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      4 december 2011 om 17:49

      @Esprit_de_Flandre:

      Druk op de knop en de computer gestuurde trein gaat rijden, je gaat liggen, en voila, vervolgens de hoge druk spuit er op en de stukjes wegspoelen naar een verbrandingsoven oid.
      Bij voorkeur alles op zonneenergie.

      Er zijn in NL een aantal trajecten waar met enige regelmaat mensen voor de trein springen, ik ben het helemaal met jeremy eens.
      Als het nou een onbedoelde aanrijding is dan is het wat anders, maar als iemand het nodig vind om het leven van tig anderen te verzieken dan mag het van mij ook op deze manier, grote stukken rapen, en doorrijden.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        4 december 2011 om 18:08

        @MrSkyline:

        Neem windenergie AUB, zonneenergie heeft een negatief rendement als je dan toch milieuvriendelijk wil doen.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          4 december 2011 om 18:45

          @Hupke: Nog beter, menselijke kracht. Eerst moet je een tijdje in een rad lopen om de batterijen op te laden, dan pas kan je het gebruiken. Geeft ze ook nog een uurtje of vijf om zich te bedenken…

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            5 december 2011 om 01:07

            @Esprit_de_Flandre:

            Leuk idee, vooral dat van bedenktijd geven maar dan zijn we weer aan het discrimineren tegen de gehandicapten wat natuurlijk ook niet kan.
            Mindervalide hebben evenveel recht als een ander om zich onder een …aangedreven trein te werpen.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              5 december 2011 om 22:09

              @Hupke: Met een rolstoel kan je zo’n rad ook wel aandrijven hoor…

              Login om te reageren
  36. ts46 zegt

    4 december 2011 om 18:02

    Waarom altijd dat grote medeleven met de gene die zelfmoord pleegt?

    natuurlijk is het erg dat je leven zo moeilijk is dat dit je enige uitweg is..

    maar ik heb veel meer te doen met de treinmachinist die totaal machteloos staat, heeft iemand dat gevoel weleens ervaren?!

    Login om te reageren
  37. mgmgb zegt

    4 december 2011 om 18:04

    Amen mister Clarkson! Amen!

    Login om te reageren
  38. slappehap zegt

    4 december 2011 om 18:08

    Volgens slappehap is Clarkson zelf best wel egoïstisch, dus hij weet wel waar hij het over heeft. Mensen die voor de trein springen interesseert het ook niet meer wat er verder met hun resten gebeurt, ze denken er precies zo over als Massive Penis himself. Eordt niemand beter van

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 december 2011 om 18:48

      @slappehap: Treinspringers kan het niet schelen idd, maar de nabestaanden wel…

      Uiteindelijk is dat ook het grote probleem aan deze uitspraken. De zelfmoordenaars kan je niet echt meer beledigen of choqueren, de vaak ernstig lijdende familie en vrienden echter geeft ie daarmee een klap stomp in het gezicht…

      Login om te reageren
  39. dennisr zegt

    4 december 2011 om 18:09

    en toch, voor de trein springen/stappen is denk ik wel de makkelijkste manier.. als je jezelf wil snijden, schieten, of ophangen.. dan moet je best sterk zijn.. bij een trein hoef je er alleen maar voor te springen of te stappen en ik denk dat die stap (snap je hem.. :lol: sorry..) toch makkelijker is..

    Login om te reageren
  40. slappehap zegt

    4 december 2011 om 18:09

    Volgens slappehap is Clarkson zelf best wel egoïstisch, dus hij weet wel waar hij het over heeft. Mensen die voor de trein springen interesseert het ook niet meer wat er verder met hun resten gebeurt, ze denken er precies zo over als Massive Penis himself. En daar wordt niemand beter van.

    Login om te reageren
  41. drivingpleasure zegt

    4 december 2011 om 18:11

    Vele vormen van zelfmoord zijn ook egoïstisch, geef hem gelijk dit te zeggen!

    Login om te reageren
  42. corvettez06 zegt

    4 december 2011 om 18:11

    1 oordeel niet over een ander.
    2 je eigen verplaatsen in iemands gedachten gang is onmogelijk.
    3 wacht maar tot je zelf in een situatie komt waarbij je , het allemaal niet meer ziet zitten.
    4 wie zijn er hier dus egoistisch,?
    5 iedereen kan makkelijk praten.

    Login om te reageren
  43. corvettez06 zegt

    4 december 2011 om 18:14

    en die stomme l.l van een jeremy ,moet gewoon ze bek houden, duidelijk geval van kleine pikie vaak gepeste op school, dus een frustro.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      4 december 2011 om 18:14

      @corvettez06: als je snel bent haal je die van 18:23 nog..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 december 2011 om 18:50

      @corvettez06: “1 oordeel niet over een ander.” :P

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 december 2011 om 18:54

        @Esprit_de_Flandre: ahahahaha, hoe dom :)

        Login om te reageren
  44. corvettez06 zegt

    4 december 2011 om 18:14

    pikkie en gepest.

    Login om te reageren
  45. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    4 december 2011 om 18:18

    Wat moet je er nou van zeggen, wie maakt hier nou nieuws van..

    Login om te reageren
  46. gedwongenleaser zegt

    4 december 2011 om 18:23

    Hmm… Ik heb lang getwijfeld aan het niveau van de gemiddelde autoblogger maar gezien de meerderheid van de reacties is dat verleden tijd. Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      4 december 2011 om 18:24

      @gedwongenleaser: hoezo ? het is toch gewoon egoïstisch.. aan jou om te bewijzen dat je vele malen hoger staat dan de gemiddelde autoblogger, ik ben benieuwd naar je mening en je argumenten..

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        4 december 2011 om 18:26

        @dennisr: Jij bevestigd zijn betoog…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          4 december 2011 om 18:29

          @autogedrocht: jajaja, dat zal wel.. waarom dan ? of weet je dat niet.. beetje stomme opmerkingen plaatsen over ”de gemiddelde autoblogger” denkend dat ze er zelf boven staan, maar argumenten ho maar..

          Login om te reageren
  47. autogedrocht zegt

    4 december 2011 om 18:35

    Hij zegt nergens dat hij zich beter voelt dan anderen. Hij concludeert alleen, in zijn optiek, dat de meeste opmerkingen op autoblog nogal kortzichtig zijn.

    Tenminste, dat denk ik :)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      4 december 2011 om 18:41

      @autogedrocht: mijn opmerkingen zijn dus kortzichtig, bedoel je dat ? aangezien ik zijn betoog bevestig.. vreemd..

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        4 december 2011 om 18:51

        @dennisr: Correct!

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          4 december 2011 om 18:54

          @autogedrocht: ok

          Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      4 december 2011 om 23:16

      @autogedrocht: juist waarbij ik met name doel op dit soort artikelen waar enige nuance op zijn plaats is. Ik ben echt geen saaie zak ofzo en kan de ongezouten mening en daarmee gepaarde humor van JC wel waarderen, ook in dit specifieke geval. Alleen als ik hier dan zie dat dergelijke JC-opmerkingen 1-op-1 als serieus worden overgenomen en bijna heilig worden verklaard dan zakt me de moed toch wel een beetje in de schoenen.

      Login om te reageren
  48. Dimglor zegt

    4 december 2011 om 18:40

    Hij heeft gewoon gelijk…. Op zich is het egoïstisch..
    Wel niet het beste moment voor hem om dit uit te brengen…

    Login om te reageren
  49. lincoln zegt

    4 december 2011 om 18:53

    zou Jeremy Clarkson zich nou nooit schamen voor zijn fan-boys ??

    o.k. hij krijgt wel een hoop geld van die volgers/losers ..
    maar is dat het echt waard ??

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 december 2011 om 22:34

      @lincoln: Hoezo, geld?? Worden die B-movie-achtige DVD’s niet gewoon gedownload dan?

      Login om te reageren
  50. Esprit_de_Flandre zegt

    4 december 2011 om 18:55

    Alle treinen die per jaar worden opgehouden of afgelast door zelfmoordenaars kunnen gecompenseerd worden door één dag per jaar minder te staken…

    Login om te reageren
  51. rotarypowah zegt

    4 december 2011 om 18:58

    “Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat een heleboel mensen momenteel op hun achterste benen staan in het Verenigd Koninkrijk. ”

    Het verbaast mij dus wel. Het lijkt wel alsof het VK vol zit met watjes die een bord voor de kop hebben, nog gevoed worden door mammie en alles geloven wat de kerk verteld.

    “maar de ontiegelijk botte manier waarop hij dat doet schiet zijn doel een beetje voorbij natuurlijk.”

    Ontiegelijk bot? Kind, grow up! Moeten we medelijden hebben met die malloten? Is de waarheid te hard en moeten er doekjes omheen gewonden worden, omdat die debielen met bord voor de kop anders weer huilie huilie bij mammie op schoot doen?
    Als je dit bot vindt, wordt het tijd dat je wat van de wereld gaat zien!

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      4 december 2011 om 19:08

      @rotarypowah: Ja, je mag best medelijden hebben met mensen die een einde aan hun leven willen maken.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        4 december 2011 om 21:11

        @autogedrocht: Ik denk dat ie refereerde aan de politiek correct mensen die hierover in de gordijnen hangen.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 december 2011 om 22:33

      @rotarypowah: “Moeten we medelijden hebben met die malloten?”

      Die malloten kan je niet meer beledigen. Die zijn er niet meer. Het probleem is de nabestaanden…

      Ontiegelijk bot dus, idd…

      Login om te reageren
  52. Brum zegt

    4 december 2011 om 19:20

    Ik vind hier niks grofs aan, Jeremy heeft toch gelijk? Het valt me trouwens tegen dat Autoblog deze kop plaatst; heeft een hoog telegraaf gehalte.
    Hoewel het natuurlijk volledig klopt; iemand die voor de trein springt denkt nog maar 1 ding; “IK wil dood” en dat ga je als je voor een trein springt. In Nederland springen er trouwens ook zo’n 200 mensen per jaar voor de trein, in verhouding dus een stuk meer dan in GB. Uit eigen ervaring (ik werk met treinen) kan ik je melden; je kunt je familie en vrienden (en alle mensen die vervolgens met het ongeval te maken krijgen ook) geen beroerdere streek leveren dan voor een trein te springen; er blijft niets van een mens over. Weerzinwekkend!

    Login om te reageren
  53. Jochempie zegt

    4 december 2011 om 19:22

    Ik snap de ophef niet, waarom zou je medeleven tonen naar iemand die op zo’n manier zichzelf van het leven berooft?

    We zijn allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt, we zijn allemaal even oud en wij mensen bestaan uit duizenden doden die ons zijn voorgegaan. We mogen best wat klinischer met dingen als de dood omgaan!

    Login om te reageren
  54. Megakix zegt

    4 december 2011 om 19:24

    http://www.youtube.com/watch?v=EToJ4lRq0xk

    Login om te reageren
  55. janklaassen zegt

    4 december 2011 om 20:14

    Vette A8 (D2) jonge! :p

    Login om te reageren
  56. terazino zegt

    4 december 2011 om 20:17

    helemaal mee eens. ik heb genoeg ellende gezien om te begrijpen dat iemand er uit wil stappen (hoe egoistisch ik deze daad ook vind). maar er zijn andere manieren waarbij je niet een willekeurig iemand een trauma voor het leven geeft.

    Login om te reageren
  57. Brum zegt

    4 december 2011 om 20:28

    Geenstijl heeft ook een idee voor de springers :)

    Login om te reageren
  58. rh95 zegt

    4 december 2011 om 20:50

    Volgens mij vind het grootste deel van de mensen dat maar omdat JC af en toe een beetje grof is word alles zwaar uitgemeten! Hij zegt het gewoon om mensen te vermaken, hij vindt echt niet dat je stakers af moet schieten voor de ogen van hun familie. Ik kan het wel waarderen maar van die treurige mensen die alleen leven om te zeiken gaan er weer een probleem van maken! Een potje zeiken af en toe kan best opluchten maar hou je a.u.b een beetje in wil je?

    Login om te reageren
  59. bozewolf zegt

    4 december 2011 om 21:10

    Ik ben het er ook helemaal mee eens. Dat sommige mensen zo in de knoop zitten dat ze uit het leven willen stappen is al tragisch genoeg, maar doe dat inderdaad niet op een manier waarbij je een derde nog eens een trauma aannaait.

    Dan ben je gewoon een postuume lul.

    Login om te reageren
  60. baasbas zegt

    4 december 2011 om 22:12

    Treinspringers moeten ze voor hun families executeren

    Login om te reageren
  61. baasbas zegt

    4 december 2011 om 22:14

    http://www.youtube.com/watch?v=BD_DzqjJiag

    Login om te reageren
  62. SimonMc zegt

    4 december 2011 om 22:15

    Waarom bestaat er niet zoiets?

    http://www.youtube.com/watch?v=TCONcJhM5Zw#t=0h9m02s

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 december 2011 om 22:17

      @SimonMc: Hmmm, blijkbaar werkt een geselecteerd tijdstip hier niet. In dat geval, kijk vanaf minuut 9.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 december 2011 om 22:29

        @SimonMc: Suicide Booth zeker?

        Hèhè…

        Login om te reageren
  63. DDX zegt

    4 december 2011 om 22:26

    Eh dit zei hij ook al tijdens de one show van afgelopen week.
    En hiervoor boden ze juist op het eind hun excuus aan.
    http://www.youtube.com/watch?v=G7Muj1Sb6uA

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 december 2011 om 01:22

      @DDX: in zijn column van afgelopen zaterdag is hij dus nog een stukje verder gegaan. In het artikel staan quotes uit de column en die doet hij duidelijk niet in die TV show.

      Login om te reageren
  64. handschoen zegt

    4 december 2011 om 22:42

    Jeremy heeft helemaal gelijk maar watthehell heeft dit nog met autoblog te maken, als ik jeremy ze provocerende quotes wil horen doe ik dat wel ergens anders.

    Login om te reageren
  65. mercedesfan zegt

    4 december 2011 om 23:33

    Groot gelijk heeft Clarkson deze keer, ieder die zelfmoord pleegt is een egoïst. Bijna in alle gevallen worden er nabestaande achtergelaten. En wanneer dit niet het geval zou zijn dan is men een last voor diegene die het lijk na de daad vinden. En dat is volgens mij niet altijd een pretje.

    Login om te reageren
  66. 850t5r zegt

    5 december 2011 om 00:36

    Je kan het met hem eens zijn of niet… Feit is dat voor de trein springen een egoistische daad is… Heb het zelf nu 2x moeten meemaken tijdens het beoefenen van mijn beroep en het laat een onuitwisbare indruk achter die nog lang door je hoofd spookt! Passeer de plaatsen des onheils soms meerdere keren per dag en af en toe voel ik me nog steeds ongemakkelijk…

    Login om te reageren
  67. mashell zegt

    5 december 2011 om 00:37

    Over het egoïsme daar kan ik nog wel in mee leven. Maar dat heeft natuurlijk geen enkele relevantie voor degenen die zo verknipt zijn geraakt dat ze er op deze manier een einde aan willen maken. Dat idee om de restjes niet op te rapen zodat de trein weer snel verder kan in de vaart der volkeren vind ik respectloos, naar de hele mensheid toe!

    Login om te reageren
  68. alfamail zegt

    5 december 2011 om 07:06

    Clarkson sport niet, kennelijk word het hem allemaal teveel… Ik kijk eigenlijk alleen nog TG voor James May met een gezonder Britsche humor… Hoe is het eigenlijk afgelopen met c
    JC ’s vreemdgangerij van deze zomer???

    Login om te reageren
  69. rstyled zegt

    5 december 2011 om 09:47

    Dan hebben ze in Japan en dat soort landen toch nog het verstand om op een meer eervolle manier zelfmoord te plegen, hoe twisted hun geest ook is.

    Login om te reageren
  70. censored zegt

    5 december 2011 om 09:50

    sja hele commotie om het inschoppen van de grootste open deur in de geschiedenis. Tuurlijk is het egoïstisch, als je aan je familie denkt dan pleeg je nooit zelfmoord.

    Login om te reageren
  71. highperformance zegt

    5 december 2011 om 13:48

    Zelfmoord? Ik zou met 12 vrienden 12 dikke auto’s pikken en dan een Prius uitzoeken op de snelweg om massal zelfmoord op te plegen.

    Login om te reageren
  72. reinier73 zegt

    5 december 2011 om 14:02

    makkelijkste manier om zelfmoord te plegen is gewoon een spuit vullen met lucht en dan in je aderen spuiten. Dan hinder je andere mensen in het dagelijkse leven niet

    Login om te reageren
  73. lambowambo zegt

    14 maart 2012 om 12:53

    Clarkson verwoord hier gewoon wat de meesten van ons vinden, get over it politiek correcte zeikerds

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North