Da’s hippe taal voor stationwagen.
Je zult maar een enorme hondenliefhebber zijn met een voorkeur voor klassiek Brits. Dan ben je (als het een wat groter beestje betreft) mooi in de aap gelogeerd. Jaguar denkt echter met je mee en als we onze Freunden van Auto, Motor und Sport mogen geloven komt er komend jaar gewoon een Sportbrake-versie van de XF (rijtest). Je weet wel, die Sportbrake die er eigenlijk niet zou komen.
Voor wie het even kwijt is: Jaguar bouwde van de vorige XF een Sportbrake en natuurlijk had ook de X-Type een stationversie. Maar daar zal de liefhebber van het roemruchte merk liever niet aan herinnerd worden. Desalniettemin heeft designer Ian Callum vandaag in Parijs bevestigd dat de station gaat komen.
UPDATE 14-06-2017: het is officieel, Jaguar onthulde vandaag de nieuwe XF Sportbrake.
viezefreddyw zegt
Was het niet zo dat er van de XE geen station zou komen? Volgens mij is er nooit sprake geweest om geen station meer te bouwen bij Jaguar.
Goede zaak overigens, vind de stations van Jaguar tot op heden een van de mooiste stations die er rondrijden. Een XF Sportbrake is een fraaie auto.
cossiekiller zegt
@viezefreddyw: Toch wel. “Een station paste niet bij het imago van Jaguar”. Zo hebben ze het ongeveer gezegd.
Nu hoop ik dat ze verder gaan en van de XE ook eentje gaan maken. Dan ga ik alvast sparen!
mzonneveld zegt
Mooi zo
oranje123456789 zegt
Geniaal! Kvond ze altijd al tof, nu nog deftige infotainment system er in en gaan met die banaan
berlinetta zegt
Was toch wel te verwachten. Als ze slim zijn, doen ze dat ook bij de XE. Zij verdienen dan meer centjes en wij krijgen die fraaie verschijningen vaker op de weg te zien. Win-win.
Dutchdriftking zegt
Niet heel verassend. Ik gok dat de XE ook wel als station komt. Nu de XJ nog als shooting brake.
autofanaat zegt
Mooi zo de vorige xf sportbrake vond ik echt een prachtige auto, hopelijk is dat hetzelfde geval bij de nieuwe.
cvoo zegt
Gaaf!! Tegenwoordig maakt ook elk “premium” merk SUV’s. Of nog erger, van die hoge crossovers met de schijtende hondlook. Dus waarom geen stations?!?! Ik juich het alleen maar toe!
Design_Driven zegt
Slim, hard ontkennen omdan bij mid-cicle opeens toch eens een sport break te introduceren.
autospottergijs zegt
Ik vind deze achterlichten niet erg goed gelukt.
Dit hadden ze wel iets beter mogen ontwerpen.
gregorius zegt
Ik zou graag eens met de man bij Jaguar willen spreken die heeft onderzocht dat het financieel beter is om pas mid-cycle de station wagon uit te brengen.
Ik geloof er namelijk geen bal van. Eigenlijk naai je alleen je klanten (nog meer dan normaal). Die station die mid-cycle worden uitgebracht, schrijven nog harder af als de Jags van vroeger waar ze een V12 in legden.
Ik zou eerder zeggen dat als je wil groeien als Jag, dat je meer winst gaat pakken door zo’n station gelijk uit te brengen: hiermee krijg je in Europa de kopers die bijna blind de nieuwe A6-E-5’s bestellen. En dat zijn ook de mensen die vaak wel wat vinkjes zetten in de optie lijst.
Mika_Hakkinen zegt
@gregorius: Ik snap er ook niks van.. waarom niet gewoon in 1x de sedan en station op de markt brengen? Was bij de vorige XF ook al.Lijkt wel Alfa, zou daar nog een station van komen?
stationcar zegt
Het is altijd zo dat als een fabrikant roept dat iets er NIET komt, het er uiteindelijk WEL komt…
Niet heel onverwacht dus, wat mij betreft.
alper zegt
Foto 8 : wow!
arthurh zegt
Zeker een goede zaak:)