• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beest

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 augustus 2011 om 12:17 – 34 Reacties

Afbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beestAfbeelding Jeep Grand Cherokee SRT8 is een beest

Jeep Grand Cherokee SRT8
Geen beter model om je autostand ‘presence’ te geven dan deze HEMI-aangedreven opperJeep. 470 pk en 630 Nm uit een 6,4 liter V8 in een lekker agressief jasje doen je bijna vergeten dat de overige 90% van de Fiat/Chrysler-stand volstaat met CO2-schrapende 2-cilinder-gebakjes (de productiemodellen dan). Bijna.

Deze auto voor eindbazen doet 0-100 km/u in 4,8 seconden, haalt een top van 255 km/u, en hoeft dankzij een tank ter grootte van een badkuip pas na 720 km weer afgevuld te worden. Voorheen stopte Jeep/Chrysler een 6,1 liter V8 in zijn SRT-modellen. Maar met een benzineprijs die de helft is van de onze en bij gebrek aan pretbelastingen hoeven ze niet aan downsizing te denken, en dus werd het blokje nog een stuk groter.

Naast deze blikvanger, die zijn werelddebuut al in New York maakte, toont Jeep eveneens de 3.6-liter V6 Pentastar benzinemotor die de 2012 Jeep Wrangler en Jeep Wrangler Unlimited gaat aandrijven.

Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

grand-cherokee, iaa-2011, Jeep, srt-8

Vorig bericht: « Abarth 500 Cabrio Italia [update]
Volgend bericht: Abarth 695 Competizione »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    30 augustus 2011 om 12:19

    wow, van binnen en buiten een prachtig ding :D zoiets zou ik ook wel willen hebben :D en pas na 720 km weer tanken.. met zo’n bak.. super :D

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 augustus 2011 om 23:49

      @dennisr: Nu vraag ik me af, hoe groot is die badkuip dan he?

      Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    30 augustus 2011 om 12:20

    die motorkap :o
    Ze hebben wel een feestje gehad bij jeep tijdens het in elkaar zetten van deze auto zeg…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      30 augustus 2011 om 12:21

      @Alwood: geweldig toch ? die motorkap is stoer :mrgreen:

      Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    30 augustus 2011 om 12:21

    In één woord: vetjes!

    De Fiat-groep is trouwens duidelijk uit vakantie… wanneer komt er nog eens iets over een vw of zo? :D

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    30 augustus 2011 om 12:22

    plak er alsjeblieft een Italiaanse badge op ..
    dan is dat consumptie verhaal ineens geen issue meer ..

    bij Ferarri en Lambo ook nog nooit een woord over consumptie gelezen ..

    Login om te reageren
  5. rikkon zegt

    30 augustus 2011 om 12:25

    Hoe heetie als Lancia?

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      30 augustus 2011 om 12:26

      @rikkon: Lol, Grand Cherokee natuurlijk! Je weet toch dat ze geen moeite doen om namen te veranderen :P

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        30 augustus 2011 om 12:36

        @Carreza: Voor deze maken ze waarschijnlijk een uitzondering de naam wordt: Fiat GRANDE Cherokee

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          30 augustus 2011 om 13:48

          @desoper: haha, scherp!

          Login om te reageren
      • Roelio zegt

        30 augustus 2011 om 12:40

        @Carreza: Onzin want de Lancia Thema (Chrysler 300C) en de Flavia (Chrysler 200)zijn wel degelijk van naam veranderd. Het gaat alleen niet op voor de Lancia (Dodge) Journey en Lancia (Chrysler) Voyager.

        OT: Wat een brute bak! Zet maar neer voor de deur met een tankkaart van iemand anders ;)

        Login om te reageren
        • Roelio zegt

          30 augustus 2011 om 12:41

          @Roelio: Ik bedoelde natuurlijk FIAT (Dodge) Journey

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          30 augustus 2011 om 12:44

          @Roelio: de Dodge Journey heet nu Fiat Freemont, check je feiten dus ff voordat je zomaar wat roept…

          Login om te reageren
          • Roelio zegt

            30 augustus 2011 om 13:45

            @robbie: Verrek, niet goed opgelet de laatste tijd ;) Ben er niet helemaal bij vandaag (lees gewoon een kutdag)

            Login om te reageren
  6. adyton zegt

    30 augustus 2011 om 12:27

    Lelijk, bruut en slecht afgewerkt. Ideaal voor de Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
    • Roelio zegt

      30 augustus 2011 om 12:42

      @adyton: Ooit in dit model gezeten? Ik in ieder geval wel en ik was aangenaam verrast door de afwerking. Hier en daar keiharde plastics maar verder…

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        30 augustus 2011 om 13:03

        @Roelio: Niet in een srt. De knopjes voelden echt niet goed aan en de richtingwijzers ook. Het dashboard ziet er ook nogal cheap uit, maar dat doet natuurlijk niets aan de afwerking.

        Login om te reageren
        • Roelio zegt

          30 augustus 2011 om 13:43

          @adyton: Sorry ik dacht dat je het over het interieur had. Mijn fout.

          Login om te reageren
    • maseratiferrarilover zegt

      30 augustus 2011 om 13:42

      @adyton: CHECK

      Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    30 augustus 2011 om 12:27

    hele toffe bak! Nice grill

    Login om te reageren
  8. GeoBem007 zegt

    30 augustus 2011 om 12:46

    Brandt ook geweldig goed al je rubber weg.

    http://www.youtube.com/watch?v=DHSAC25GrDA

    Login om te reageren
  9. motherlover zegt

    30 augustus 2011 om 12:50

    Dikke ride! Deze wagen schreeuwt gewoon “Get the f*ck out of my way or i’ll crush you and you’re puny car” in je achteruitkijkspiegel. ;)

    Login om te reageren
  10. Romen zegt

    30 augustus 2011 om 12:58

    Vond het vorige model mooier..

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    30 augustus 2011 om 14:35

    Wat heeft dat ding eigenlijk een Koreaanse achterkant zeg. De lompe USA-charme die de vorige Grand Cherokee nog een klein beetje had is nu wel verdwenen…

    Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    30 augustus 2011 om 15:06

    ik heb laatst een proefrit in de 3.6 gemaakt, en het cheape interieur van de vorige is in geen velden of wegen te bekennen. Dit ding steekt veel beter in elkaar en rijdt rammelvrij over de lulligste kinderkopjes.

    Login om te reageren
  13. agera zegt

    30 augustus 2011 om 15:19

    Er gaat gewoon geen SUV komen die in de buurt kan komen van de BMW X5 laat staan overtreffen. De BMW X5 is toch wel de meetlat in deze klasse.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      30 augustus 2011 om 20:37

      @agera: LOL!

      Theoretisch zit je met meetlat goed, maar het is toch echt maatstaf ;)

      Login om te reageren
      • agera zegt

        31 augustus 2011 om 00:08

        @baasbas: Een foutje, maar ja ik spreek redelijk goed Nederlands voor iemand die nog een paar jaar in Nederland is en af en toe kan ik wat fouten maken.

        Login om te reageren
  14. norge zegt

    30 augustus 2011 om 16:44

    Zullen er hier wel een hoop op grijs kenteken van verschijnen,gaaf bakkie.

    Login om te reageren
  15. mercedesgl zegt

    30 augustus 2011 om 21:03

    strakke wagen.. hoop dat we hem hier in nl ook wel is gaan zien

    Login om te reageren
  16. maxx1 zegt

    30 augustus 2011 om 21:08

    wow, dat is serieus snel. 100 +/- minder als zijn concurenten en toch 4.8 naar 0 – 100 (niet 96km/h, 60mp/h?)

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    30 augustus 2011 om 21:09

    Voorkant valt best mee, maar die achterkant ziet er niet uit… De vorige was toch een stuk mooier hoor…

    Login om te reageren
  18. Jochempie zegt

    30 augustus 2011 om 23:56

    Nou jongens, de Van-uitvoering hebben we bijna af, dan kunnen jullie weer lekker op de zaak in zo’n monster rijden!

    Login om te reageren
  19. F1Tim zegt

    31 augustus 2011 om 13:51

    Idd, benzine is daar een stuk goedkoper dan bij ons. Ook door het takssysteem, maar men blijft ook zeggen dat de kwaliteit van de brandstof daar minder is. En met dit onderwerp wordt nog maar eens duidelijk dat autoconstructeurs geen zier geven om het milieu als de portefeuille ook ter sprake komt (consumenten trouwens ook niet: mocht de bijtellingsregeling terug afgebouwd worden, zouden veel mensen klagen en dumpen op de tweedehandsmarkt: téveel om te ontkennen dat geld de enige drijfveer is voor het kopen van de muesliwaggies). Aan de ene kant van het water moet je massaal downsizen om de portefeuilles boven te krijgen, en aan de andere kant van het water moet je upsizen om de autofanaat genaamd ‘Amerikaan’ niet weg te jagen. Het lijkt voor een autoconstructeur moeilijk kiezen tussen de twee. En slechts ééntje kiezen is geen optie, want tegenwoordig moet je je diensten in alle uithoekjes van de wereld aanbieden om genoeg omzet te draaien. Kapitalisme en globalisme op hol geslagen, zeg ik…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North