De Jeep bedrijfswagen is op een harde manier aan zijn einde gekomen.
Oude Jeeps die door de lucht vliegen en goed of slecht terechtkomen. Opeens komen herinneringen aan The A-Team, Knight Rider en Ace Ventura naar boven. Helaas hebben we hier niet te maken met een filmset, maar met de realiteit. Een Jeep bedrijfswagen was betrokken bij een naar incident.
Over de oorzaak van het ongeluk is weinig bekend. Gisteravond omstreeks 22:00 belandde de Jeep bedrijfswagen op de kop in de berm langs de Westroijensestraat. Het is niet bekend of de inzittende(n) gewond zijn geraakt bij het ongeluk. De 4×4 raakte flink beschadigd bij het incident.
Het uiterlijk van een Jeep is zo kenmerkend dat het moeilijk is om de leeftijd te zien van zo’n model. Waar je naar kijkt is namelijk een echte oldtimer. Deze Jeep bedrijfswagen stamt uit 1983 en is dus alweer 37 jaar (!) jaar oud.
Mede door zijn robuuste constructie zitten de meeste onderdelen nog op zijn plek. Met een Jeep bedrijfswagen heb je immers niet te maken met een flinke front- of achter overhang wat bij personenauto’s meestal anders is. De voorbumper en koplampen zitten nog op zijn plek. Wel is de motorkap beschadigd. Dat de 4×4 enige tijd op z’n kop heeft gelegen helpt ook niet mee.
De dakconstructie heeft de grootste klap opgevangen. Het frame van de voorruit is flink ingedeukt en van het dak zelf is ook niet veel meer over. Zou deze Jeep op grijs kenteken nog opgeknapt gaan worden?
Foto’s: Marco van Deick/Persbureau Heitink
koen23 zegt
Zeer spijtig voor de eigenaar natuurlijk. ‘s lands wegen zien er wel weer een stukje mooier uit met dat gedrocht op de sloop.
rednasnamsob zegt
da’s best subjectief. Ik beweer nl. het tegenovergestelde… is weer eens wat anders dan al het grijze lease gebeuren….
petroldrinker zegt
Zie liever zo een ding dan welke kleine 1.0L city hatchback die je in nl overal ziet rijden…
mwti zegt
@koen23: zo je hebt gesproken en nu weer in je Opel Kadett van nu. Model 3.
koen23 zegt
@mwti, Bijna goed, probeer het nog een keer: het is een Mazda 3 geen Model 3.
Verder zoals hierboven is het gewoon een subjectief roepdingetje natuurlijk. Een soort Jaapiyo artikel in het klein.
toyotafortuner zegt
RIP CJ-7 1983-2020
Hopelijk kunnen ze deze iconische wagen opknappen
laptom zegt
@toyotafortuner: dat is geen probleem voor zo auto. Paar uurtjes werk en weer zo goed als nieuw.
barchettadriver zegt
Body on frame. Zolang het chassis niet beschadigd is, laat die body zich wel omwisselen. Kan me niet voorstellen dat deze total-loss is.
johnhert zegt
@barchettadriver: Je hebt natuurlijk ook nog zo iets als economisch total loss !
rijnounsdoor zegt
Dat dit een bedrijfswagen is zeg! Bedrijfswagen, bedrijfswagen… nu door naar de bedrijfsarts en hopen dat alles weer snel in bedrijf komt, anders komt de bedrijvigheid in gevaar! Dat vindt de bedrijfsleider niet fijn.
Hubert zegt
Viel me ook al op.
Een bedrijfswagen is een station met geblindeerde achterruiten!
AstonMartinDriver zegt
@rijnounsdoor: bedrijvig mannetje ?
Foramen zegt
@rijnounsdoor: je kan er best aardig een karretje mee trekken hoor.
mashell zegt
Ooit was er een tijd dat zo ongeveer alles zonder achterbank als bedrijfswagen (met daarbij fors lagere belastingen) te registreren was. Toen werd ook zo ongeveer alles als bedrijfswagen geregistreerd en kwamen er regels aan laad volume en blinderingen. Maar deze Jeep is nog uit die goede ouwe tijd.
cazzo046 zegt
Hier is tussen de bedrijven door iets niet goed gegaan…
deeberton zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
knapzuur zegt
Het was wel bekend wat er met de inzittende aan de hand was/is, vrij weinig weg gekomen met de schrik en gecontroleerd in de ambu. Ze hadden een stoeprandje wat ruig geraakt en de Jeep deed een flipje.
fj272 zegt
Death Wobble.. bekend fenomeen bij de Jeeps uit die generatie..
pindakoning zegt
@fj272: gevaarlijke dingen wat dat betreft
mashell zegt
Met zo’n Jeep win je de oorlog ook niet…
Dizono zegt
Over de kop in Tiel, met recht een Flipje!
StijnB zegt
Nieuwe opnames van the A-team? :)
harrie zegt
Ja, waarschijnlijk over de kop geslagen nadat hij over een struik reed.
frank2b zegt
De grootste deuken er uit trekken/meppen en weer gaan met die kar.
realhustler zegt
Zeker gewoon te repareren.
piebepost zegt
Maar de hamvraag is: Hoe liep het af met de bedrijfswageninrichting?
E34M5Touring zegt
Wat ik niet uit het stuk op kan maken, was dit nou een bedrijfswagen?