Mercedes geeft je meer keus bij het samenstellen van je SL met stijlvolle (en minder stijlvolle) nieuwe kleurtjes.
Mercedes heeft het met de nieuwe SL over een iets andere boeg gegooid. Het is wat minder een ouwelullenbak die puur bedoeld is om te cruisen en wat meer een sportauto. Daarmee gaat de SL ook concurreren met de immer populaire Porsche 911.
Een van de leuke dingen aan de 911 is dat je eindeloze mogelijkheden hebt bij het configureren. Met het PTS-programma kun je alle denkbare kleuren kiezen, maar ook standaard zijn er al toffe kleurtje waar je uit kunt kiezen. Bij de Mercedes SL is het allemaal wat minder spannend, alhoewel je ‘m wel zonder meerprijs in het geel kunt bestellen.
Mercedes breidt nu de mogelijkheden iets uit, met nieuwe Manufaktur-opties. Je kunt nu kiezen uit acht Manufaktur-kleuren, waaronder de fraaie kleuren Rubelietrood en Vintageblauw. Er zijn ook vier matte kleuren, want dat is helemaal van deze tijd. De meest bijzondere kleur is Ireland Mid Green Magno (matgroen), een kleur die exclusief is voor de SL.
Ook in het interieur kun je voor diverse bijzondere kleurtjes gaan. Rood, beige, bruin, blauw of zelfs groen: het kan allemaal. Als je voor Manufaktur-bekleding gaat krijg je ook speciaal nappa leder met diamantstiksels. Ook kun je rekenen op Manufaktur-logo’s in het interieur, voor een extra exclusief gevoel.
De meerprijs van een Manufaktur-kleurtje op je SL loopt uiteen van €1.452 tot €7.139. Voor het Manfaktur-interieurpakket ben je €11.789 kwijt. De meeste van de bovengenoemde opties zijn ook meteen te vinden in de Nederlandse configurator, dus we zouden zeggen: doe vooral zelf eens een poging om de Mercedes SL van je dromen samen te stellen.
Edge zegt
Dat Rubelietrood is wel echt héél fraai. Dan de 21-inch dubbelspaaks AMG-velgen eronder (uiteraard gewoon zilverkleurig) en een Savannabeige/Zwart Manufaktur interieur erbij. Het enige dat dan nog mist is een beige kap.
Benny_Weisz zegt
Leuk weetje: bij Mercedes noemen ze een PTS (paint-to-sample) kleur een KW-Farbe waarbij KW staat voor Kunde Wunsch of terwijl klantenwens
560pk zegt
Ze moeten wat. Voorlopig is het geen verkooptopper. Zowel in de VS als in Europa valt de verkoop zwaar tegen. Misschien was er toch meer behoefte aan een “ouwe lullen bak” (*kuch*). Het segment waar MB nu probeert te gaan zitten, wordt wereldwijd gemonopoliseerd/gedomineerd door de Porsche 911. Overigens vind ik de SL zoals altijd zeer begerenswaardig, maar deze is nu overpriced en fout gepositioneerd.
mashell zegt
Ik heb altijd het idee gehad dat de AMG GT ontwikkeld was als SL opvolger maar niet rendabel geproduceerd kon worden en dus maar als AMG op de markt gebracht moest worden om er een extra hoge prijs voor te kunnen vragen.
Eigenlijk is volgt de huidige SL dezelfde formule. Maar misschien is die ook zonder AMG pakketje en met een gewone zescilinder nog als SL300 te vermarkten.
Willy500E zegt
Is niet mercedes waardig
mashell zegt
Misschien wel de mooiste wagen op de markt.
cdlop01 zegt
In deze klasse is de Lexus LC de mooiste met deze op 2e plek, smaken verschillen uiteraard. Recent stond een mat grijze SL in Rhenen. Hoe verzin je zo’n kleur maar wat wederom opvallend is dat de auto 0,0 kwaliteit uitstraald, kap was open, zwarte panelen alom en niets wat je hebberig maakt. Dat Mercedes vroeger het beste van het beste was en dat kwalitatief ook uitstraalde ligt al weer heel lang achter ons helaas. Moest eraan denken toen ik de persfoto’s zag van de nieuwe bespoke versies van de Lexus LC, op de foto’s de perfectie al te zien, kwaliteit spettert ervan af. Zo jmmr dat Mercedes en ook Bmw, Audi hun “premium” imago zo verkwanselen.