Als je goedkoop auto’s wil scoren vanwege het gedoe bij Hertz, dan heb je meer opties dan enkel een Tesla.
Om maar eens een open deur in te trappen: bij een bedrijf als Hertz is het hebben van een vloot auto’s een basisbehoefte. Uiteraard worden die direct van de fabrikant ingekocht, om het hebben van nieuwe auto’s te waarborgen. Het wagenpark van een verhuurbedrijf wordt altijd jong gehouden, dus ze worden altijd met niet gigantisch hoge kilometerstanden en na enkele jaren (soms niet eens) weer van de hand gedaan. Hertz heeft zelfs een sales-afdeling, waar je ook de omstreden Tesla’s kon kopen van de verhuurder.
Nog meer auto’s in de uitverkoop
Nu duidelijk werd dat de Tesla-vloot van Hertz het bedrijf in dieprode cijfers heeft gekregen, lijkt het erop dat er meer eieren voor het geld gekozen worden. Er verschijnt namelijk een serie Maserati’s op de saleswebsite. Het lijkt erop dat Hertz hun vers aangeschafte luxeauto’s weer wegdoen. Normaliter zouden we niet raar opkijken van Maserati’s die afschrijven (schijt een beer in het bos), maar de kortingen lijken direct wel heel heftig.
Op de website van Hertz staan namelijk 162 exemplaren van de Maserati Grecale te koop, waarvan de goedkoopste net boven de 40.000 dollar zweeft. Let wel, de Grecale kost alles vanaf 69.990 dollar, dus zelfs met een kale (en voor huurauto’s krijg je die vaak wel) is dat al 30.000 dollar eraf. Maar er zitten ook exemplaren tussen die dikker aangekleed zijn. De kosten variëren een beetje maar ergens tussen de 40.000 en 55.000 dollar heb je het gros van het aanbod wel te pakken.
En dan krijg je auto’s die soms nog geen 5.000 kilometer op de klok hebben! Gewoon praktisch nieuwe exemplaren van de Maserati Grecale met 30.000 dollar korting, en niet eens allemaal schraapspecs. Vergelijkbare Grecale’s worden op Amerikaanse Marktplaats-equivalenten aangeboden voor 60 tot 70 duizend dollar. Forse kortingen. Waarschijnlijk dus omdat Hertz even hun vloot moet dumpen en het juist de uitgeklede Nissan Altima’s zijn die als warme broodjes over de vliegveldtoonbanken vliegen.
Onderhoud
Moet je het dan doen? Tsja. In tegenstelling tot dealers die een tweedehandsje kunnen aanbieden, kan Hertz je niks bieden qua garantie of zekerheden. What you see is what you get. En je get wel een Maserati. Nou moeten de horrorverhalen, als die er zijn, voor de Grecale nog komen, maar weet waar je instapt.
petroldrinker zegt
Gezien de meesten mensen leven volgens het motto “dont be gentle its a rental” zou ik er ten alle tijden met een ZEEER grote boog er omheen lopen en iets anders kopen
E550 zegt
Rentals van grote verhuurmaatschappijen zijn juist in trek, omdat het onderhoud altijd juist is uitgevoerd. Het zijn de kleine bedrijven, veel exotic rentals, die je moet vermijden, omdat er vrijwel altijd km blockers worden gebruikt.
mashell zegt
Natuurlijk gebruiken die geen kilometer blokkers, huurders die extra kilometers rijden zijn een verdienmodel.
tanzanitef30n zegt
Je hebt geen idee, al die grote plaatselijke autoverhuurders, in Rotterdam Den haag , Utrecht met die Lambo’s en RR’s gebruiken een km stopper. Dont ask me how i know
JelmerS zegt
Die mentaliteit zit meer in het lagere segment. SIXT schijnt een auto ca 6maand in de vloot te houden en dan alweer te verversen. Je koopt dan eigenlijk altijd met nog een tijde fabrieksgarantie erop. Geen idee wat voor voorwaarden er bij Maserati gelden
kromatic zegt
Mwah iedereen die ik ken huurt gewoon een auto en rijdt hier normaal mee. Wat is überhaupt de lol van trappen in een A160 of 114i of 3 cilinder Polo.
tortuga zegt
60k voor een maser? D8 dat ze duurder waren.
mrrobot zegt
Nog even state tax, export tax, transport en BPM erbij.
kromatic zegt
BTW komt er zelfs bij omdat auto’s onder de 6000km als nieuw worden gezien door de Belastingdienst.