Nee nee, AMG levert tegenwoordig zélf tupperware voor je A-klasse.
Stel je voor. Je wil heel erg graag een Mercedes A45 AMG. Niet vanwege de motor, daar heb je niet zo veel mee, maar wel vanwege het uiterlijk. Front splitters, carbon-achtige friemeltjes, uitgebouwde dorpels, dikke uitlaten, je kan het allemaal uittekenen, zo mooi vind je het. Maar je wil die vervelende motor niet. Al die kracht, wat moet je daar in godsnaam mee.
Speciaal voor jou heeft AMG besloten om de bodykit van de A45 ook te gaan leveren op de A250. Niet op andere motorvarianten, slechts op de A250. Wel de looks, niet de prestaties. Mooi toch? Helaas komt al dat plastic wel met een prijs… Voor sommige onderdelen een behoorlijke zelfs, kijk maar naar het lijstje dat AMG mee heeft gestuurd.
AMG Front splitter: € 470
AMG Side-sill extension (2 pcs): € 790
AMG Rear apron trim with Diffusor-look: € 470
AMG Additional rear flics: € 185
AMG Sports strip: € 200
Maar voor die 2115 euro rij je er wel bij alsof je stiekem tóch die razendsnelle rakker onder je bips hebt. En mocht je dezelfde kit nou onder je CLA of je Shooting Brake willen, dan heb je mazzel, vanaf juni dit jaar is alles leverbaar.
Voor Mercedes is het natuurlijk hartstikke logisch dat ze dit aanbieden. BMW doet het ook al een tijdje met hun M-Performance-lijn en bij Audi kun je sinds jaar en dag terecht voor een uiterlijke upgrade met de naam S-line. En dat wordt flink verkocht, dus ik snap ze wel.
Wil je zien hoe je A-klasse eruit komt te zien met de opzetstukjes? Check dan de gallery!
rauto zegt
Ik zou nog niet eens gegaan zijn !
escort77 zegt
Wat is nu precies het nieuws?
Ik neem aan dat je deze onderdelen vorig jaar ook al gewoon kon bestellen toch?
Dutchdriftking zegt
@escort77: Ik dacht inderdaad dat dit al sinds jaar en dag beschikbaar was…..
mb10 zegt
Zonder die sticker ziet het er toch best wel gaaf uit.
coffeecup zegt
Heb je zo’n A-AMG weleens voorbij horen komen? Dat kinderachtige gebler moet je ook helemaal niet willen. Die bodykit overigens ook niet, maar dat terzijde. Gewoon überhaupt die A niet.
martinus zegt
@coffeecup:
Welke A-klasse is er mooier dan die van Mercedes?
Ik ben niet zo’n held in kleine auto’s
Maar als je zou moeten kiezen tussen
De VW up,
De opel Agila
De opel Spark
De hyundi i10
Fiat punto/panda/500
Honda jazz/civic
Diahatsu cuore
Vw polo
Audi a3
Of andere compacte auto,
Dan vind ik de de A-klasse, er toch het beste uitkomen in het A-klasse segment.
mb10 zegt
@martinus: golf r-line pakket, gegarandeerd succes
sr20det zegt
@martinus: ga jij eve een Hyundai i10 met een Mercedes A vergelijken..
Sjonnie
Turbo S zegt
@martinus: de enige waar je de A klasse uit jouw lijstje mee kan vergelijken is de A3. De rest, behalve de Polo, kun je eerder met een Smart vergelijken.
mashell zegt
@martinus: maar de Mercedes A klasse is gewoon een C segment auto. Die concurreert met de VW Golf, Renault Megane en BMW 1 serie.
martinus zegt
@mashell:
Ik dacht al,
Het is echt met kop en schouders de beste A klasse.
Hij heet het wel, maar is het niet.
Hoe worden die klasses eigenlijk bepaald?
In mijn optiek is het in het A/B segment allemaal auto type boodschappenwagen, maar dat is gevoelsmatig.
Hoe wordt zo’n grens gelegd tussen A B en C?
gtwillem zegt
@martinus:
A-segment zijn de kleinste hatchbacks:
Ford Ka, VW UP, Fiat Panda, Toyota Aygo en Renault Twingo.
B-segment zijn de iets grotere hatchbacks:
Ford Fiesta, VW Polo, Fiat Punto, Toyota Yaris en Renault Clio.
C-Segment is de klasse daar weer boven:
Ford Focus, VW Golf, Alfa Guilietta, Toyota Auris en Renault Megane. En dus deze A-klasse.
sr20det zegt
@gtwillem: was een Auris geen b-segmenter Willem? Tenminste.. dat dacht ik
bartteeuwen zegt
@martinus: De a-klasse is geen a-segment zoals een vw up, toyota aygo en een renault twingo, maar een c-segment auto zoals de door jou genoemde a3, opel astra, renault megane, ford focus e.d.
Er zijn toch nog aardig wat mooie auto’s in dat segment vind ik.
martinus zegt
@bartteeuwen:
De Opel Astra is natuurlijk eigenlijk gewoon een moderne kadet, behalve dat die nauwelijks verkocht wordt natuurlijk.
bartteeuwen zegt
@martinus: haha net zoals de focus een moderne escort is, en een golf een moderne, eeh ja golf is
bartteeuwen zegt
@martinus: Mijn eerder geplaatste reactie verschijnt niet dus dan nog maar eens: Een a-klasse is geen a-segment maar c-segment (compacte middenklasse, meestal hatchback)
Hierin valt o.a. de renault megane, ford focus, opel astra en zelfs de skoda octavia wordt nog gerekend als c-segment. Een a-klasse is dus niet te vergelijken met een vw up! of aygo, twingo of iets dergelijks.
In het c-segment zijn naar mijn mening nog best mooie auto’s te koop. Ook mooie alternatieven voor deze a-klasse.
escort77 zegt
@martinus: appels met peren.
Je mag zelf uitgebreid alle vanaf- en optieprijzen gaan vergelijken, maar weet dat je een VW Up hebt voor 10.000 euro en dat de A-klasse tegen de 30.000 aan zit.
escort77 zegt
@escort77: “Je reactie moet nog worden goedgekeurd.”
Mmm, nou ben ik toch benieuwd waarom.
Niet veel posts in korte tijd, geen linkjes, geen grof taalgebruik, kan me ook niet voorstellen dat ik op de zwarte lijst sta…
gladanus zegt
@escort77: goh, ben ik toch niet de enige, nog nooit een nutteloze bijdrage gehad, nooit iemands de moeder uitgescholden, geen propaganda of spam, nooit wat lelijks gezegd over Alfa Romeo’s en toch moeten mijn reacties beoordeeld worden door de vakkundige autoblog huis-jury.
Ik begrijp er echt niks meer van.
martinus zegt
@gladanus: Hier idem.
Goedkeuring kan uren duren.
smoked zegt
@martinus: Je haalt A en B segment door elkaar, maar goed…
reggie-boy_rood zegt
@martinus: eens
reggie-boy_rood zegt
@martinus: maar je snapt dat de Mercedes-Benz A klasse niet in nou A klasse segment behoord toch?
mikkeloentje zegt
@martinus: Jij bent zeker geen held nee.
coffeecup zegt
@martinus: Alleen opereert de A-klasse niet in het A-segment…
bakbanaan zegt
@martinus: een A kan je alleen vergelijken met de a3 en 1 serie
Dutchdriftking zegt
@martinus: Je haalt nu auto`s uit het a, b en c-segment door elkaar. De A-klasse is een c-segmenter. En dan aan de bovenkant van het segment. Vergelijkbaar met de beter aangeklede golfjes, A3, 1-serie, CT200h en de Mazda 3. Ik verkies de A3 dan absoluut boven de A-klasse.
koeberg zegt
@dutchdriftking: Hetgeen dan weer heel persoonlijk is.
Persoonlijk vind ik de A-klasse duidelijk de mooiste van jouw lijstje.
bmw328ci zegt
@coffeecup: Helemaal mee eens, klinkt als een verkoude stofzuiger. Ik snap dat mensen een klein knalletje leuk vinden bij het schakelen maar dit is echt overdreven nep.
sbelali zegt
@coffeecup: tsja als je persé een AMG wilt, nog jong bent en geen C-klasse of hoger kan betalen dan snap ik die keuze wel. Al zou ik hem zelf ook nooit willen.
martinus zegt
Kijk… de RS sticker van Skoda,
Achterop hun zware sedan met 180 of 200PK plakken
Dat is ‘halfords-tuning’ vanuit de fabrikant.
Maar zo’n subtiele verfijnde voorbumper van AMG,
Daar kunnen we toch niets kwaads over zeggen?
E34M5Touring zegt
@martinus: Behalve dan dat de A250 zwaarder is dan een Octavia RS. Sterker nog, zelfs de Octavia Combi RS is maar 15kg zwaarder dan de A250. En dan heeft de Skoda ook nog 10pk meer.
lincoln zegt
Raar ..
Heb nog nooit spoilers gezien bij halfords ..
Nog raarder ..
AMG of MB is nooit in staat om de kwaliteit van Tupperware te kunnen evenaren ..
kimhung zegt
Nee laat maar zitten. A klasse ziet er normaal al Goed uit. Voor 2000 euro koop ik wel heel veel snoepjes.
jeroen13 zegt
@kimhung: Of optie’s. Mercedes kennende krijg je voor €2100 waarschijnlijk een ‘opbergpakket’ en een zelf dimmende binnenspiegel
2wheeler zegt
Hier is niet veel mis mee toch? Je auto ziet er -vind ik- een stuk mooier uit, maar je hebt geen amg badges op je voiture geplakt.
koeberg zegt
@2wheeler: De AMG kun je ook zonder badge krijgen hoor. Doet Mercedes niet moeilijk over.
harrie zegt
Die sticker… what’s next, Mercedes orginal teile neon lampen voor onder de bodemplaat?
wildewesten zegt
Wat is het verschil met het AMG-pakket dat je altijd al kon krijgen dan?
Dizono zegt
@wildewesten: Dat is een complete bumperset. Dit zijn opplakdelen om hem wat ruiger te maken.
Turbo S zegt
Dus als ik het goed begrijp komen die € 2115 nog bovenop de prijs van het AMG pakket. Het gaat hierbij uitsluitend om de zwarte stukjes die op de foto’s te zien zijn.
In dat geval zou ik het niet doen, de A klasse ziet er met AMG pakket ook al dik uit.
dromedaris zegt
De AMG-line zoals ze het noemen is zelfs te bestellen op een A160. Goed genoeg.
scottishcarspotter2000 zegt
Ik zou als A45-rijder niet echt happy zijn nu…
viezefreddyw zegt
@scottishcarspotter2000: Dan hoeft geen enkele AMG rijder zich happy te voelen. Voor werkelijk elk model binnen het Mercedes-concern is er wel een AMG pakket te bestellen, of achteraf te laten monteren. S350 in een S65 AMG pakket is geen zeldzaamheid, evenals iedere E-klasse, C-klasse, CLS etc, etc, etc.
mashell zegt
@scottishcarspotter2000: die hebben toch niet voor die wagen gekozen vanwege de bodykit? Die hebben de A45 gekozen vanwege de bom van een motor onder de motorkap.
dell zegt
Wel slim om ‘m alleen op de A250 te pleuren, rijdt lease minnend NL er niet mee.
Dutchdriftking zegt
@dell: Ook die zie ik regelmatig met een AMG pakketje rijden.
gladanus zegt
@dell: af-fabriek waarschijnlijk, achteraf de onderdelen kopen en op je a180 monteren is denk ik nog wel mogelijk
MAB zegt
Maakt de imago helemaal compleet van deze auto. Wel willen maar niet kunnen. Dat je A klasse rijd oke maar die Cla is echt een patser bak nummero uno. Rijdende pissebed is het.
Dutchdriftking zegt
Ach ja, het is eigenlijk gewoon erg zielig. Net als al die Polo`s 1.0 met een R-line pakket.
mashell zegt
@dutchdriftking: waarom zielig? Alsof sportievere accessoires de auto sneller zouden maken en ze daarom alleen op snelle auto’s mogen. Sommige mensen vinden dat gewoon mooier. Beginnende autospotters kunnen misschien even kort verward raken maar dat is niet een serieus probleem.
Dutchdriftking zegt
@mashell: Ik ben van mening dat een auto er niet sneller uit moet zien dan dat hij daadwerkelijk is, maar dat is slechts mijn mening.
mashell zegt
@dutchdriftking: ik vind het vreemd dat je denkt dat je de snelheid van een auto kunt aflezen aan de buitenkant.
lincoln zegt
@dutchdriftking:
En nog vreemder dat dat enig belang kan hebben in je ideale wereldbeeld ..
r32turbo zegt
@dutchdriftking: ik vind het niet erg als een C200 een amg kit eronder heeft met 4 uitlaten, maar gaat er een C63 logo erop, kijk dat is wat anders.
berlinetta zegt
Ach ik vind het goed staan. Mercedes heeft er een handje aan om auto’s te leveren die ik niet zo mooi vindt zonder wat sportievere bumpers. Maar zelf zou ik geen A250 met dit erbij bestellen. Als je nog wat andere opties invult, ga je zo over de 50k heen. Belachelijk veel geld voor zo’n auto.
riddertevoet zegt
Ik hoor iedereen altijd oreren over “Halfords tuning” maar ik heb daar dus nog nooit een spoiler zien liggen. Alleen functionele dingen als vloermatten, ruitenvloeistof, skikoffers, sneeuwkettingen etc.
bsxc2 zegt
@riddertevoet: Waarschijnlijk bedoelen ze Autostyle, dit bedrijf heeft een band met Halfords.
E34M5Touring zegt
@riddertevoet: Eerder hadden ze vrij veel ‘shop in shop’ display’s van Autostyle. En stickertjes, ledjes en TURBO logo’s hadden ze vaak ook wel. Daar komt die term een beetje vandaan geloof ik.
poar zegt
Hij is nog niet eens precies het zelfde en de A250 heeft sws al een dikke motor
Mukmans zegt
Halfords is failliet
bmwe81 zegt
Ik zie liever dit als al die andere after-market troep
pinut187 zegt
Meeste mensen zullen deze auto leasen en als er dan nog zo’n spoilerpakketje bij kan dan zou ik dat ook doen, ziet er gewoon net wat beter uit.