JE Design had nog wat plastic voor de oude Audi A4 in het magazijn liggen, maar dat kunnen ze natuurlijk ook op een Exeo plakken. Zo gezegd, zo gedaan.
We zagen al eerder de JE-versie van de Exeo sedan, nu heeft men ook wat tuningmeuk voor de Exeo ST.
De stationwagen krijgt indien gewenst een Comfort-kit met massage systeem en een lederen interieur, eventueel inclusief JE-DESIGN sticksel. Aan de buitenkant zien we een nieuwe grille, een voorspoiler, side skirts, een diffuser met carbon look, een achterspoiler en 19-inch lichtmetaal. Tevens kan de auto zo’n 35 mm lager worden gezet.
Via een aanpassing in het motormanagement krijgt de 2-liter TDI een vermogen van 215 pk (was 170 pk), het max koppel stijgt van 350 tot 410 Nm. De TSI benzineversie krijgt een vermogen van 245 pk (was 200 pk) en het max koppel stijgt van 280 tot 355 Nm. Dat laatste kost je 1,379 Euro en dan heb je dus bijna 25% meer vermogen.
Al geef je een seat met vier ringen een gouden ring, het is en blijft een seat met vier ringen.
Iedere Exeo ST-eigenaar is saai.
Dat soort mensen zitten echt niet te wachten op antraciete velgen, dikke eindpijpen en bumperspul
@Jipino: Vijf ringen dus.
@BananaFlip: haha scherp man ;)
Dat leer heeft wel een mooi ‘motiefje’ erin gestanst, dat overigens ook sterk lijkt op dat van een TT.. maar de binnenkant en het dakspoilertje zien er wel strak uit, voor de rest kan je beter de spullen van een oude S4 erop plakken ;) ben trouwens benieuwd hoelang ’t duurt voordat de eerste naar A4 omgebouwde Exeo’s verschijnen :p
Het ziet er nog zo slecht niet uit.
Subtiel zullen we maar zeggen.
Maar dan heb je weer een Seat…die op een Audi wil lijken.
Niet premium.
Wie koopt dit nou? Kan je beter oud-premium rijden toch?
@RenJie: Nee denk ik.
Ik zou voor de Exeo gaan.
qua datum tenaamstelling
Het is toch een best goeie deal hoor, zo’n Exeo. Met de vorige A4 was zeker niet veel mis. Ik zou alleen (op de sedan en de st) iets aan de achterlichten doen. Lijkt wel alsof ie downs heeft.
wacht eens even!!!
Ben ik nou de enigste die z’n onderkaak hier op de grond ligt van verbazing…. Hoe halen ze tegenwoordig 100 pk/liter uit een diesel??? 10 jaar terug was dat voor benzine nog speciaal…nou halen we 215 pk bij 410nm koppel uit een 2.0…. das dus 107.5pk/liter en 205nm/liter…Die tuningscijfers waren voor de A4 niet eens beschikbaar… De eerste persoon die die cijfers in een benzine motor terug kan vinden kroon ik tot koning, maar dat lijkt me sterk dat dat gebeurt. Ik vermoed een foutje, zo niet, dan weet ik welke waggie ik ga kopen…
@DipSaus:
De vorige Astra OPC haalt 240 pk uit een tweeliter (veel meer dan die 107.5 pk/L hoor!). Wanneer mag ik mijn kroon komen halen? :)
^^ Geblazen, joh.
Zou daar geen audi voorbumper op passen?
Als de spoilers en andere toepassingen ook vriendelijk geprijsd zijn, kan jeje Exeo leuk opvrolijken :D
Ziet er strak uit maar je kan hem niet vergelijken met een Audi 4 segment. Seat is gewoon een goedkoop merk.
215 pk uit een 2.0 tdi? Dat is echt heel mooi!
Het blijft toch als een audi met seat neus/kont uitzien. Deze versie heeft nog minder persoonlijkheid. Dit ontwerp mist homogeniteit.
@DipSaus
Ooit van turbo’s gehoord? Met drukvulling kun je meer lucht in de cilinders persen. Deden ze in de Formule 1 ook met benzine, 600 pk per liter!
Een Peugeot 405 T16 haalt 230 pk uit 2.0 liter en die is uit 1994! 115 pk per liter. Ja, die is 15 jaar oud en nog niet getuned. Tegenwoordig haalt men 210 pk uit 1,4 liter VW twincharger-benzinemotertje. Dat is 143 pk per liter. http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/29/abt-haalt-210-pk-uit-volkswagen-golf-vi-14-tsi
Ook Lancia haalt veel vermogen uit weinig: met drukvulling is dat een eenvoudig kunstje.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/23/lancia-delta-18-di-turbo-200pk
Veel succes met je aankoop van een oliestoker. In mijn visie uitstekend geschikt voor landbouwtrekkers en vrachtwagens.
@DipSaus
De TSI benzineversie (2.0 liter) krijgt een vermogen van 245 pk (was 200 pk) en het max koppel stijgt van 280 tot 355 Nm. Waarom zou je nog een diesel kopen, voor het vermogen hoef je het in ieder geval niet te doen.
Heeft iets saab-subaru-achtigs.
Paar leuke details. Vind het eindstuk van de achterbumper erg mooi. Zou er dan wel twee ovale eindstukken onderzetten i.p.v. 4 stuks, da’s over de top.
Wat ik niet consistent vind is dat ze voor in de grille het Seat logo cleanen en achter op de klep het vrolijk laten zitten.
Mooie stoelen, alleen dat borduursel… zet daar dan alleen ST in…
@Freewarefreak: ST is simpelweg te suf om op een stoel te zetten.
En aangezien iedereen je aanziet voor Halfords-sjonnie in deze auto is het wel zo fijn dat je kunt laten zien dat je auto onder handen is genomen door een proffessionele tjoenert.
het is en blijft een seat
koop dan een echte audi zo’n hekel aan look a likes
@cheeco: Niet iedereen heeft een bankrekening ter grootte van een A4, dus in deze tijden is het voor de wannabe’s een goede oplossing.
@cheeco: Maar ik ben het met je eens dat het een saaie auto is.
P.S. Wat is er mis met Seat? Ze maken hele leuke auto’s hoor.
@BananaFlip: oke je hebt wel een beetje gelijk ze maken wel redelijke auto nu maar toch moeten ze het doen met de restjes van vw en audi neem een beetje van dit en een beetje van dat en olé er is weer een ieuwe auto geboren concept van seat is daarom naar mijn mening 0,0
@cheeco: De Leon en de Ibiza zijn toch hele leuke auto’s en dan wel gemaakt op platformen van VAG maar toch wel helemaal Seat.
De Exeo is inderdaad een stom ding maar je kunt toch niet zeggen dat Seat alleen maar Audi- en VW-kopieën maakt.
Met het geld dat je in dit tuningpakket steekt, stond je weer een stap dichter bij een jonge occasie full option-a4.
Maar ieder zijn mening natuurlijk..
nou mij mag je er een geve ^^
Die voorbumperonderspoiler is walgelijk..
Ik vraag mij af waar SEAT zelf mee gaat komen. Op onderstaande website zie ik nl in de bumper een stukje rooster wat er volgens mij normaal niet zit. Zou er dan al een stylingkitje klaar liggen bij SEAT?!?
http://www.souldesign.nl/seataccessoires/product_info.php?pName=exeo-18-inch-zwartdiamand-5-v-spaak-lichtmetalen-velgen
het blijft een seat inderdaad.
audi kwaliteit voor seatprijske zo simpel is het.
Zeker een aanrader,bewezen techniek,juist de nieuwe motoren zijn nog af te wachten.
Gezien mijn werk en mijn ervaring is alles wat tegenwoordig nieuw is niet echt super.
De tijd van we kopen een nieuwe wagen en we zijn “zeker” van een degelijke wagen voor jaren met weinig problemen….droom verder…..
heb je wel is op een deur geklopt van een exeo, dat is van plastic.
;)
Vette bak!!