De laatste mode is groen. Ford was er redelijk vroeg bij en nu wil iedereen op de Focus RS lijken. Tijd dus dat JE Design haar Leon even opfrist. Dikker spoilertje, grotere uitlaatjes en nieuw kleurtje. Oja, en powerrr.
Bij de uiterlijke aanpassingen is sterk gekeken naar de WTCC-racers van Seat. JE Design wil met dit bommetje dus min of meer een WTCC’er voor de straat aanbieden. Het vermogen heeft een bescheiden upgrade gekregen. Er gaan nu 285 paarden los op de voorwielen. Wij weten dat dat veel beter kan, maar misschien is het wel prima zo. Genoeg is genoeg, en zonder awd of revoknuckle moet je gewoon niet te ver gaan.
Met het nieuwe vermogen en 380Nm koppel kan de Seat Leon Cupra nu 261km/u. De sprint naar de 100 duurt 5,9 seconden. Op de extra performance krijg je trouwens nog een jaar garantie (motor, versnellingsbak, aandrijflijn).
diamondback zegt
-edit: check, tnx!-
bozewolf zegt
-edit: check!-
De kleur van die Leon is wel heel fap, de zwarte velgjes ook, 280 Pk op je voorwielen is dubieus, though.
RichardBrunsveld zegt
Dikke Leon, mooie tuning, maar toch zou ik voor een Focus RS gaan.
Benjamin1 zegt
Doe mij dan toch maar die 310pk limited edition….
MattCurlew zegt
De 16 jarige pubers op autoblog zullen er weer van smullen maar ik vind het er niet uitzien. Booskijkers zijn fout/cheap, aangeplakte bumperlipdingen zijn fout/cheap, 4 uitlaten is overdreven, Ledjes voor te AutoStyle, sideskirts te lomp en achterspoiler te overdreven. Alleen de velgen zijn nog wel oke. Als je zo’n ding mooi vind dan kom je vast uit een volksbuurtwijk..
autoblogger zegt
@MattCurlew: nope, gewoon een loft in het centrum van Rotterdam. Alhoewel je heel Rotterdam als volksbuurt kunt zien;)
MattCurlew zegt
Ik wou net zeggen…. :P
CarWasher zegt
@matt
ergens heb je wel gelijk, die velgen die zijn goed, die booskijkers maken die koplampen alleen maar lelijk en de side skirts moete gewoon wat voller zijn ipv, die opklikdingen met ik weet niet hoeveel verschillende luchtopeningen
de kleur is wel oke, en de spoiler is eik niet eens zo slecht
Laue zegt
slap aftreksel van de RS. zowiezo vind ik de leon bejaard worden en zie ik er steeds meer petjes in rijden met “Dikke” spoilerts
Vreddy_B zegt
@MattCurlew,
Ondanks dat ik het niet mooi vind valt over smaakt niet te twisten,
ik rijd zelf een golf 3, waardoor ik waarschijnlijk door iedereen als ‘sjonnie’ word omgedoopt, en ik draag niet eens petjes en voetbal shirtjes. maar vind het gewoon mooi en het is snel, ow en woon niet in een volksbuurt! (@ Autoblogger ook niet in Rotterdam:P)
Ontopic: de Leon is standaard best een strakke auto, wat nu compleet weg is eigenlijk, alleen de kleuren zijn oke, de rest had niet gehoeven.
MattCurlew zegt
@Vreddy_B: ligt eraan hoe je Golf eruit ziet..
Laue zegt
@ Vreddy_B
Rijd je een golf 3,net in de lak,leuke velgen en voor de rest redelijk standaard?
Of heb je er een marktplaats uitlaat onder hangen, lexus lichten, spoilers en haaievin op het dak?
jack zegt
-auto kijkt sloom door de booskijkers
-Side skirts sluiten niet aan op de wielbakken
-Led verlichting is premium en anders Autostyle
-Achterspoiler is te lomp
-4 uitlaten zijn overdreven, en ja ook bij AMG.
-frontlip is te druk
-Zwarte vlak op de achterbumper te hoog opgetrokken.
-Recent model leon is sowieso niet mooi.
next please…
Vreddy_B zegt
@Mattcurlew,
Grote foute spoilers en een Tjoening stickert op de vooruit, en een grote uitlaat want dan heb ik het gevoel dat hij sneller gaat.
jack zegt
@Vreddy_B,
Dus je rijdt een VR6? Want alle andere Golfs 3 zijn niet snel. En nee, ook de GTI-16v niet;)
Oké VR6 is ook niet zo heel snel meer, maar voor toen wel. Plus de sound compenseert een hoop:)
Vreddy_B zegt
@ Laue,
Hij is nog nat van de spuiter dus de lak is wel oke, net weer de orginele veren er onder, verder is hij eigenlijk redelijk standaard, alleen dat lijkt hij niet omdat het een Colour Concept is.
Vreddy_B zegt
@ jack,
het was een vr6. er ligt nu een v6 uit een Seat Leon Cupra in.
SDM zegt
En je krijgt er ook gratis een McDonalds glas bij…
Henk zegt
Al dit soort wagens zijn een beetje nep, vergeleken met een STI.. maar een Leon van 9 jaar oud ziet er toch wel een stuk beter, degelijker en volwassener uit.
jack zegt
@Vreddy_B,
Oh dat doe je zeker netjes, klasse!
Maare de motor van Seat, dat moet dus het motorblok zijn uit het vorige model, de Cupra 4 dus.
Was dit ook niet gewoon de VR6 motor maar dan wat opgefrist?
Vreddy_B zegt
@ Jack,
(ik doe zelf niks netjes, heb 2 linker handen)
het inderdaad uit een Cupra 4, ja volgens mij is de oude vr6 een 12 klepper en de nieuwe (v6) een 25 klepper, 204 pk.
maar je kunt het vermogen toch niet kwijt op de voorwielen.
Vreddy_B zegt
@ mezelf,
24 klepper natuurlijk. reaguren en werken gaat niet samen.
jack zegt
@Vreddy_B
De Vr6 uit de Golf 3 was idd een 12 kleps motor. Leverde toen der tijd al 190pk. Mits je ook de synchro versie had.
De motor is daarna omgebouwd naar 24 kleppen. Dat is het motorblok wat jij nu hebt.
Opzich is de VR6 wel een mooi stukje techniek wat nog steeds gebruikt wordt. Want later in de tijd is deze opgeboord en de slag aangepast om omgedoopt te kunnen worden naar R32.
En nog later werden 2 van deze motoren gekoppeld om weer tot de W12 omgedoopt te kunnen worden.
Denk niet dat er een andere fabrikant is die al zo lang door heeft geborduurt op 1 concept.
Nyazzin zegt
Nee geef mij maar die Leon van VDV. Dit is weer te opvallend.
markieanta zegt
@Jack, doe eens wat meer research.
*wijst naar de andere kant van de grote plas naar een bepaald Ford blok dat al verschrikkelijk lang bestaat.
Vreddy_B zegt
jack,
klopt ik heb het even na gezocht, overigens kan het geluid van de v6 niet tippen aan het mooie vr6 geluid. zijn prestaties wel er zit een chip op maat in wat op de testbank 221pk op levert, alleen heb je gewoon een verlies van een zeker 40pk bij het optrekken door de voorwiel aandrijving. ook bij de tussen sprints met terug schakelen spinnen die wielen af en toe.
overigens dacht ik dat de v5 (vr5) ook al een redelijk uitgekleed blok is wat van de oude audi’s afkomstig is. maar dit durf ik niet zo te zeggen.
jack zegt
Dat over die V5 durf ik ook niet te zeggen, maar dat zou gerust kunnen.
Overigens het apparte geluid van een Vr6 is te danken aan de zeer kleine hoek van de cilinders. Vraag me alleen niet het aantal graden want die kan ik dan toevallig niet uit m’n hoofd noemen.
Wat ik overigens wel weet van de V5, en dan met name het laatste type. Dat deze ontzettend veel klachten kreeg over een scheurende kop. Wss omdat hij op het laatst een 25 kleps kop had, en je hierdoor vrij weinig “vlees” over houd tussen de klepzittingen.
Rob zegt
Die led-jes zijn erg fout. De rest is een beetje overdreven, ik hou meer van subtiele tuning (als dat bestaat)
JOORRIISS zegt
verlies de booskijkers,
maar over het algemeen is dit een behoorlijke lekkere auto.
beetje focus rs killer vielleicht
Vreddy_B zegt
Over de kwaliteit van een v5 weet ik verder niks, ik heb er wel eens over getwijfelt er 1 aan te schaffen in een Golf IV, maar ik vond het vermogen en het geluid en de snelheid het is het allemaal net niet.
Pixed zegt
Als ze persfoto’s maken, dan mogen ze wel eens de moeite doen om de uitlaat netjes recht te monteren.
Op een maandag gebeurt zeker…
jack zegt
Nu kun je btw altijd nog het project verder uitbreiden door het 4wd systeem van de cupra 4 onder je golf te hangen.
Heb met een kameraad van mij ooit eens in breda een sprintje getrokken tegen een rode Cupra 4. Ging gewoon exact gelijk op, alleen we konden het winnen omdat wij pas opschakelden bij 7300rpm en die cupra al eerder.
Zijn wagen was overigens een Prelude 2,2 Vtec (5th gen)
ZwerverRoodbaard zegt
Eindelijk een JE Design die ik ook mooi vind :P
Waarom alle tuners in één keer à la Audi die ledjes overal kwijt moeten snap ik dan ook weer niet :S
Vreddy_B zegt
@ Jack,
dat zou kunnen, en dan kan ook de 6 bak over want nu zit er een gewone 5 bak in van de Vr6. Maar denk eerder dat verkoop in de planning staat dan nog verdere hoge uitgaven er aan te spenderen.
audirijder zegt
zo moe wordt je van die leonnetjes..kap er eens mee….ze zien er niet uit
Aephyon zegt
Wat een puberbakje… Ben nog steeds van mening dat bij zulke “grote” hoeveelheden pk’s, achter- of vierwielaandrijving noodzakelijk is.
SanderS-AMG zegt
nice..
SLR zegt
hij ziet er nice uit
Vroegerrrrr! zegt
Doe mij maar gewoon de originele spoilers:
http://www.souldesign.nl/seataccessoires/product_info.php?pName=seat-sport-voorbumperspoiler
http://www.souldesign.nl/seataccessoires/product_info.php?pName=seat-sport-achterbumperspoiler
BananaFlip zegt
En hoeveel moet dat kosten?
Ziet er erg aantrekkelijk uit hoor.
Carlos zegt
Zo’n kit kan door de Seat dealer geleverd worden. Er is een actie geweest dat je voor €1500,- de volledige bodykit krijgt, inclusief spuit en montagewerk. Ik ben met mijn Seat Leon tijd geleden bij de dealer langsgereden om te vragen of deze actie nog van kracht was, maar dat was helaas niet zo. Het zou mij €2800,- kosten inclusief spuit en montagewerk. Afspraak gemaakt om dat te laten doen, rij ik diezelfde avond me Leon total loss. Achterkant gleed weg en gelijk tegen een paal geklapt. Politie heeft geconstateerd dat er olie op het wegdek lag, en ik krijg alles vergoed. (Sowieso, lang leven All-Risk).
Ik vind deze van JE-Design opzich wel mooi, maar die kleur verpest het geheel. Door de kleur lijkt het een al heel snel overkill. Een maat van mij rijdt met deze JE-Design kit (deze kit is overigens dezelfde als voor het niet gefacelifte model), in het zwart. En dat ziet er gewoon super uit. Alleen rijdt ie niet met deze spoiler maar met de spoiler uit het accessoire pakket van Seat zelf, wat er gewoon stukken beter uitziet. Ook die LED-lichten en booskijkers zijn belachelijk trouwens.
luc zegt
ik heb me ook zo een seat leon gekocht binnen 3 wekken zou ik hem hebben
ook met je disign kit
1.9 tdi 105 pk heelemaal in het zwart ma voor de een of ander reden mag die dakspoiler bij ons in belgie niet raar want men vorige auto was een toyota corrola van 2000
met een wrc kit onder en daar stond ook een dakspoiler op nooit geen probleem mee gehad op keuring
en nu met die je disign kit mag het niet meer en in nederland mag het wel
wel spijtig die spoiler maakt de auto af he
en klopt de kit kost 2800 euro ma zonder die dakspoiler dan
carlos heb jij 2800 euro betaald met dakspoiler bij ?
zo stom wetten hier in belgie inverband met tiunningpffff
indy zegt
geef mij gewoon de cupra k1 kit erop met een 140 pk sport pak . meer hoef het niet te zijn hier en daar paar extra optie’s en je hebt je auto al voor een 22000euro …
bjorn zegt
ik rij met ne seat leon ik zoek diene dakspoiler.
waar kan je die bestellen?