Dat is voor een Supra qua geld een heleboel, gelukkig gaat alles naar een goed doel.
De nieuwe Toyota Supra is relatief gezien een stukje goedkoper geworden. Voorheen koste de Supra zo’n 186.954 gulden. Aanzienlijk meer dan dat je voor een M3 Coupe, 968 Coupé of Corvette betaalde. Tegenwoordig is de Supra niet direct een 911-alternatief, maar een tegenhanger voor auto’s als de Porsche Cayman. Zowel qua prijs als prestaties. Mocht je in de Verenigde Staten woonachtig zijn, dan is de Supra aanzienlijk goedkoper. Daar is de rappe Japanner leverbaar vanaf 49.995 dollar.
Toch kost het exemplaar wat je op de foto’s kunt zien aanzienlijk meer. De eigenaar heeft er namelijk 2.100.000 dollar voor betaald. Jazeker, meer dan 2 miljoen voor een nieuwe Toyota Supra. De nieuwe eigenaar is John Stalluppi, de eigenaar van een Toyota dealerschap in Texas. In januari van dit jaar werd er een veiling gehouden door Barett-Jackson in Scottsdale, Arizona. Aldaar kon er geboden worden op de een productieslot voor een Toyota Supra.
Niet zomaar een productie slot, maar een slot voor de allereerste in serie gebouwde Supra. Dit exemplaar heeft een chassisnummer dat eindigt op 20201, het bewijs dat het het allereerste exemplaar betreft. De Supra in kwestie is een ‘Launch Edition’ (niet zo vreemd) en is gespoten in de kleur Phantom Matte Grey. Bijzonder is de aanwezigheid van een foto én een raceoverall, beide voorzien van een handtekening van Toyota president Akio Toyoda. Deze beste man heeft ook zijn handtekening gezet op de motorafdekking. Natuurlijk is 2,1 miljoen dollar erg veel voor een Supra, ondanks de handtekeningen. De opbrengst van de veiling is gegaan naar de Amerikaanse hartstichting en de Bob Woodruff Foundation. Die laatste houdt zich bezig met het welzijn van veteranen en hun families.
lincoln zegt
Tja .. je hebt volk en je hebt Texanen ..
Zou er persoonlijk niet meer dan 2 miljoen voor over hebben ..
pvg100 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ghost zegt
Ik heb er niet eens meer dan 2 bierdopjes voor over..
Mislukte neus van de nieuwe supra kan ik maar niet aan wennen.
mashell zegt
Ik zou denken dat iedereen die in de autobranche werkzaam is wel zou weten dat je vooral geen auto uit de eerste productie batch moet hebben.
Gulli zegt
@mashell: hier gaan ze toch niet mee rijden dus dat merk je niet eens
emping zegt
Zoveel geld en dan zijn ze de spiegelkappen vergeten in de juiste kleur te spuiten.
galgootje zegt
@emping: godsamme, da’s raar, inderdaad!
El-Loco zegt
Mooi hoor, zo’n Z4 kitcar. Ontopic: fijn dat een autodealer in de USA nog wel in staat is een paar knaken te verdienen.
kenju zegt
@el-loco: Achterhaalde opmerking. Het was vooraf al duidelijk dat Toyota echt hun eigen ding met de tech hadden gedaan en ook BMW beïnvloed hebben, niet alleen als het om de kwaliteitsnorm gaat (waar Z4-eigenaren ontzettend blij mee moeten zijn gezien de kwaliteit van BMW de laatste 10 jaar or so), maar 9ok de weelbasis van de Z4 is een stuk langer dan eigenlijk de bedoeling was. Verder moet je maar eens de vergelijking van Carwow bekijken tussen de twee auto’s.
Dutchdriftking zegt
Voor 50k een nieuwe Supra, mooi land!
vetnek zegt
In de huidige markt mag je al blij zijn dat je als merk erkende dealer een eigen vermogen hebt van 2,1 miljoen en geen openstaande leningen van die omvang… Only in Murica!