• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jazeker, de Suzuki Swift Sport krijgt meer vermogen

Auteur: willeme, gepost 14 december 2019 om 14:57 – 19 Reacties

Suzuki Swift Sport


Goed nieuws voor Casper en Kornuiten.

De Suzuki Swift Sport is een van de leukere rijdersauto’s die je kan krijgen voor het geld. Qua snelheid, rijgedrag, uitrusting en kwaliteit biedt de auto veel voor voor de 25 mille die de auto kost.

Om even een indruk te geven, @CasperH moest nogal wennen dat de Mercedes-Benz GLE 450 testauto géén adaptieve cruise control had, terwijl de Suzuki Swift duurtester dat wél had. Standaard! Ook prettig aan de duurtester is het 140 pk sterke BoosterJet motortje. Daar hebben we een nieuwtje over te melden.

Suzuki Swift Sport '19

De 1.4 liter viercilinder wordt namelijk voorzien van 48V ondersteuning. Dat is een kleine elektromotor die de motor assisteert, waardoor de verbrandsingmotor minder hard hoeft te werken en het een zuinigere dus schonere auto oplevert. De nieuwe aandrijflijn moet zorgen voor 20% minder CO2 emissies. Daar staat tegenover dat de motor 15% zuiniger is.

Suzuki Swift Sport '19

Ook belooft Suzuki méér vermogen en méér koppel. Hoeveel pk’s en Nm’s dat zullen gaan worden, verklapt Suzuki nog niet. Wel dat de 1.4 BoosterJet met 48V het huidige aggregaat vervangt. Suzuki heeft zijn best gedaan om het 48V-systeem zo leeg te houden. Dat is gelukt, want het totaal weegt slechts 15 kg.

Suzuki Swift Sport '19

Naast de Suzuki Swift Sport zullen ook de Suzuki Vitara en Suzuki S-Cross de nieuwe motorvariant krijgen. De Europese lancering staat gepland voor maart 2020.

Ook interessant!

  • Ook de Swift Sport
    Ook de Swift Sport wordt een kleine SUV!
  • Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
    Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

sport, Suzuki, swift

Vorig bericht: « Autoblog advies: Originele zakelijke familie auto voor 20k
Volgend bericht: Ferrari vindt Max Verstappen een snotneus »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchcarwizard zegt

    14 december 2019 om 15:23

    20% minder CO2 en 15% zuiniger, volgens mij klopt dat niet helemaal. Die twee getallen moeten toch hetzelfde zijn (als je dezelfde brandstof gebruikt)? C atoom in =C atoom uit.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      14 december 2019 om 15:26

      @baidu: Dat wou ik dus ook net schrijven.

      Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      14 december 2019 om 15:27

      @baidu: Nee, natuurlijk niet. Een zuinige motor is heel iets anders dan een schone motor.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        14 december 2019 om 15:50

        @themaster: tenzij je de CO2-uitstoot en het verbruik met twee verschillende testmethodes meet, moeten die twee gelijk oplopen. Het is een ander verhaal voor NOx en ander spul waarvoor we een katalysator, EGR etc gebruiken. Maar de hoeveelheid CO2 en het verstoken van de hoeveelheid koolwaterstoffen is simpelweg een quasi vaste factor. Ik negeer even de productie van CO, maar die zou marginaal moeten zijn (regel is: max een halve gram per kilometer voor diesel, max een gram per kilometer voor benzine; een MX-5 ND met de 1.5-motor zit aan 138 gram CO2 per kilometer, je CO-productie is bij een normaal gebruik en correcte afstelling een paar honderd keer kleiner dan de CO-productie).

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          14 december 2019 om 15:51

          @bara: … bij gebrek aan edit-functie: die laatste CO moet natuurlijk CO2 zijn.

          Login om te reageren
    • escort77 zegt

      14 december 2019 om 17:12

      @baidu: “20% minder CO2 emissies. Daar staat tegenover dat de motor 15% meer zuiniger is.”

      Is ook helemaal geen tegenstelling.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        14 december 2019 om 17:13

        @escort77: en “het 48V-systeem zo leeg te houden.” is ook een slechte zin voor een advertorial.

        Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        14 december 2019 om 19:12

        @escort77: Als je de chemische reacties op een rijtje zet, dan klopt het niet. Hoe meer verbruik, hier meer CO2 uit de pijp en vice versa.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 december 2019 om 10:07

      @baidu: Nee, wanneer je een meer volledige verbranding heeft hoeft een auto niet zuiniger te zijn, maar is wat er uit de uitlaat komt wel minder schadelijk.

      Login om te reageren
  2. erce zegt

    14 december 2019 om 15:52

    Maar nu de hamvraag: hoeveel extra vermogen levert dit dan op?

    Login om te reageren
  3. ablogjunk zegt

    14 december 2019 om 16:02

    Goed nieuws….oh wacht wat is het nou precies? Ben heel erg benieuwd wat ze eruit weten te halen!

    Login om te reageren
  4. markos78 zegt

    14 december 2019 om 16:17

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. johnhert zegt

    14 december 2019 om 17:27

    En ik maar denken dat ze eindelijk eens zouden starten om de duurtester aan te pakken…

    Login om te reageren
  6. p3r0x zegt

    14 december 2019 om 17:30

    48V systemen hebben niets met elektro aandrijving te maken. Het zorgt ervoor dat alle systemen (stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, etc.) in de auto operationeel blijven bij uitgeschakelde motor. De motor zal dus vaker, eerder en langer afslaan via het alom gewaardeerde start-stop systeem.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      14 december 2019 om 23:15

      @p3r0x: En dit baseer je op? Bron? O en het “alom gewaardeerde stat-stop systeem” is hopelijk sarcastisch toch of bestaan er toch mensen die dat wel waarderen?

      Login om te reageren
      • p3r0x zegt

        14 december 2019 om 23:22

        @notsobig: https://www.automotive-iq.com/electrics-electronics/articles/are-48v-electrical-systems-the-gateway-to-the-vehicles-of-the-future en https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-wil-48-volt-elektrisch-systeem-in-autos-69637. En ja dat was sarcastisch. Daarbij kan ik het start-stop systeem wel waarderen, maar ik ben dan ook een rare kwibus. Vandaag was ik in Duitsland en daar werkt het wel beter: de stoplichten gaan van rood eerst naar oranje voordat ie groen wordt, kan de rustig de auto laten starten.

        Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    14 december 2019 om 19:45

    En wordt dus ook zwaarder.

    Gewoon de ECU upgraden en gaan is mijn advies.

    Login om te reageren
  8. sizedoesmatter zegt

    14 december 2019 om 20:55

    Oei, minstens 15 kilo zwaarder dus. Nog lichter maken had volgens mij nog beter geweest.

    Login om te reageren
  9. HZW zegt

    15 december 2019 om 10:21

    Alle auto’s worden zwaarder met electro meuk toevoeging.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North